Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa

Filtry

wszystkich: 210

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
  • A method for evaluating the performance of a marine piston internal combustion engine used as the main engine on a ship during its voyage in different sailing conditions
    Publikacja

    Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego staków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w typowych warunkach ich eksploatacji. Warunki te zostały opisane z uwzględnieniem pola osiągów tego rodzaju silników. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania rachunku całkowego. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Analiza awarii masztów na STS Pogoria
    Publikacja

    - Rok 2010

    ''Pogoria'' - żaglowiec szkolny uczestniczyła w trakcie ''TALL SHIP RACE 2009'' w rejsie na trasie Gdynia-St.Petesburg. W dniu 7 lipca 2009 roku w trakcie bezpośredniej rywalizacji z płynącą obok siostrzaną - nieco młodszą - ''Kaliakrą'' (jacht płynął lewym halsem, kursem 055, przy wietrze ESE o sile 6B), podczas nadmiernego wyostrzenia do wietru, nastąpiło złamanie fokmasztu, a w konsekwencji - pozostałych dwóch masztów. W artykule...

  • Analiza przyczyn uszkodzenia wału korbowego silnika spalinowego tłokowego firmy ''Deutz'' typ A8M528Jednostki ''WŁA-97''
    Publikacja

    - Rok 2010

    W ekspertyzie zawarto wyniki analiz i badań, mających na celu ustalenie prawdopodobnych przyczyn awarii i uszkodzenia wału korbowego okrętowego silnika 8-cylindrowego, w układzie rzędowym. Silnik wyprodukowano w roku 1957. Podczas wykonywania ekspertyzy wykorzystano m.in. dostępne fragmenty dokumentacji eksploatacyjnej i remontowej silnika, uszkodzone elementy wału korbowego udostępnione przez Armatora oraz dokumentację fotograficzną....

  • Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating
    Publikacja

    - Rok 2010

    Wejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu...

  • Numerical simulation of grouding experiment
    Publikacja

    - Rok 2010

    Jednym z możliwych sposobów zwiększenia odporności kon strukcji statku na kolizje jest zaprojektowania jej w taki sposób, aby podczas zderzenia absorbowała możliwie dużą ilość energii. Jednym z nowych pomysłów jest idea, będąca tematem projektu CORET (EUREKA E!3614), zwiększenia odporności na rozdarcie poszycia poprzez dodanie do obecnej konstrukcji półelastycznej polimerowo-betonowej bariery ochronnej. Proces projektowania nowej...