Julita Wasilczuk - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: dr hab. Julita Wasilczuk

dr hab. Julita Wasilczuk

Filtry

wszystkich: 82

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2016
  • Gender, education and motivation of onwers of small firms and their growth
    Publikacja

    - Rok 2016

    Almost every article on the growht of SMEs begins with noting the lack of a unified theory or a model of growth in thei group of companies, although the growth of small and medium sized enterprises has been the subject of research for many years and early theories about it appeared already before the Second World War. In the paper some conlusions about the relation between gender, education and motivation of owner and the small...

  • Formal Institutions: the Source of Unproductive Entrepreneurship in Poland
    Publikacja

    The purpose of this article is to determine the entrepreneurs' perception of formal institutions in Poland as a source of non-productive behaviours. The research methodology was developed based on many years of the teams' research experience. It involved three stages of research: 1) panel of experts and 2) telephone surveys of 1,612 entrepreneurs in Poland, which were the basis for 3) development of detailed research to be conducted...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2015
  • Wzrost zatrudnienia w pomorskich firmach – świadome planowanie czy przypadek

    roblematyka poruszająca relację planowania w małych przedsiębiorstwach do wyników przez nie osiąganych doczekała się wielu badań, których wyniki są niejednoznaczne. Niejednoznaczność ta w dużym stopniu jest spowodowana wykorzystywaniem różnych miar tych zależności. Przeprowadzone na Pomorzu badania panelowe wskazały jednoznacznie na brak związków między planowaniem a wynikiem funkcjonowania przedsiębiorstwa mierzonego wzrostem...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Przedsiębiorczość internetowa w blogosferze

    Gwałtowny rozwój Internetu spowodował poszukiwanie nowych możliwości jego wykorzystania. Przedsiębiorcy, którzy z definicji cechują się kreatywnością oraz elastycznością, wykorzystują te możliwości tworząc nowe modele biznesowe przystosowane do tego medium. Obecnie wyróżnia się wiele nowych modeli biznesowych, które powstały właśnie dzięki Internetowi. Autorki szczególną uwagę zwracają na tzw. model reklamowy i specyficzny sposób...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Płeć a motywacje przedsiębiorcze oraz podejmowane przez mikroprzedsiębiorców decyzje zarządcze
    Publikacja

    Większość doniesień literaturowych z badań nad wpływem płci na funkcjonowanie przedsiębiorstw wskazuje na gorsze wyniki kobiet w tym obszarze, zarówno pod względem liczby kobiet w biznesie, jak i osiągnięć firm prowadzonych przez kobiety. Badania te jednak często nie uwzględniają różnic w wielkości początkowej firm, nie biorą także pod uwagę celów i planów ich właścicieli. W wielu wypadkach te ostatnie nie są znane, bowiem analiza...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Otoczenie instytucjonalne a innowacyjność przedsiębiorstw
    Publikacja

    Problematyka innowacyjności w Polsce zajmuje wiele miejsca, zarówno w badaniach, raportach oraz w konstruowanych narzędziach wsparcia. Badania literaturowe wskazują na wagę instytucji w procesie przedsiębiorczym. Wykorzystując badania prowadzone wśród mikroprzedsiębiorstw w Polsce, przeanalizowano czynniki instytucjonalne, które mogą, według badań literaturowych, wpływać na innowacyjność tych podmiotów. Z badań wynika, że przedsiębiorcy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Economic situation perception and the growth plans of microenterprises, case of Poland
    Publikacja

    - Rok 2015

    Numerous scientific studies provide information on the impact of the environment on the launch, operation and growth of businesses. Reflections on the environment can result from two perspectives: the objective and the subjective one. The first relates to the economic analysis and/or sociological research, whereas the second relies on the perception of the environment by the interested parties themselves. While analysing companies...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach
    Publikacja

    Rozwój przedsiębiorstwa jako przedmiot badań, doczekał się wielu opracowań literaturowych (patrz: Birch, Storey, Davidsson, Demar, Wiklund, Coad, Wasilczuk, Matejun itd.), jednak cały czas brakuje odpowiedzi na pytanie dlaczego małe firmy wzrastają i jakie czynniki na ten wzrost wpływają. Brak wiedzy na ten temat nie wynika z braku chęci badawczych, a raczej z nadmiaru problemów z takimi badaniami związanymi. Osoby prowadzące badania...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
Rok 2013

wyświetlono 3145 razy