Krzysztof Żółtowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 161

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2024
  • Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów

    Betonowe konstrukcje sprężone to struktury, w których wprowadza się w materiał naprężenia eliminujące lub w znacznym stopniu ograniczające w nim rozciąganie [1].W idealnie sprężonej konstrukcji nie występuje praca elementów żelbetowych w II fazie. Niestety tylko niektóre obecnie wznoszone konstrukcje mostowe spełniają ten warunek. Powszechnie stosuje się sprężenie podłużne, natomiast płytę jezdni i inne detale konstruuje jako żelbetowe....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł przedstawia historię, projektowanie i ocenę techniczną po 10 latach eksploatacji wiaduktu WK11 w Gdańsku, będącego częścią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Opisuje proces budowy i wyzwania związane z rekonstrukcją historycznego mostu z 1914 roku, który został zniszczony podczas II wojny światowej. Autorzy szczegółowo analizują koncepcje projektowe, w tym rozważania nad schematem statycznym i zastosowanym materiałem. W...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł omawia koncepcję przebudowy Mostu Średnicowego w Warszawie, który, ze względu na zły stan techniczny i nieprzystosowanie do współczesnych wymagań, wymaga rekonstrukcji. Planowana przebudowa obejmuje wykorzystanie istniejących filarów nurtowych oraz wydłużenie mostu, co pozwoli na eliminację wiaduktów nad Wisłostradą i Wybrzeżem Szczecińskim. Przedstawiono trzy warianty konstrukcyjne: kratownicę o zmiennej wysokości, skrzynkowe...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wybrane zagadnienia obliczeniowe w procesie projektowania kolejowego mostu łukowego z wieszakami w układzie siatkowym
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł omawia proces projektowania mostu łukowego nad rzeką Dunajec w ramach modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Autorzy przedstawiają szczegółowe analizy koncepcyjne i statyczno-wytrzymałościowe, które doprowadziły do wyboru konstrukcji łukowej z siatkowym układem wieszaków (network arch) zamiast kratownicy. Decyzja ta umożliwiła optymalizację zużycia materiałów oraz zwiększenie walorów estetycznych mostu....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
  • Cable-stayed bridges. Basic static schemes

    The paper presents an overview of shaping of cable-stayed bridges. Historical background, basic static sketches and overview of selected bridges are included. Selected natural solutions and interesting unrealized projects were presented. Basic ideas and most important principals are discussed. The examples and sketches were given an author's comment. Static diagrams of two pylon structures with three variants of the arrangement...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Numeryczna analiza dynamiczna wieszaków w łukowym wiadukcie kolejowym. Analiza przypadku
    Publikacja

    W artykule przedstawiono analizę dynamiczną wiaduktu kolejowego w ciągu Centralnej Magistrali Kolejowej zlokalizowanego koło Huty Zawadzkiej. W analizie zwrócono szczególną uwagę na lokalną odpowiedź wieszaków na obciążenie przejeżdżającym pociągiem oraz wiatrem. Obliczenia przeprowadzono na podstawie wykonanego modelu MES. Zweryfikowano poprawność modelu poprzez porównanie uzyskanych wyników z wartościami pomierzonymi. Przeprowadzono...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Pomiar sił w wantach mostu podwieszonego

    W artykule przedstawiono metodę oraz wyniki badań sił w wantach Mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku. Do identyfikacji sił wykorzystano trzy metody: wibracyjną; z wykorzystaniem siłownika jednosplotowego (lift-off) oraz pomiaru strzałki ugięcia. Przedstawione wyniki badań dowodzą, że wszystkie metody mogą być z powodzeniem wykorzystywane do identyfikacji rzeczywistej siły w wancie. Każda z metod ma jednak ograniczenia...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2020
Rok 2018
  • Awarie mostu Cłowego w Szczecinie

    W artykule przedstawiono historię budowy i eksploatacji mostu Cłowego w Szczecinie. W ciągu 56 lat eksploatacji obiektu wykonano wiele ekspertyz, napraw i remontów. Ostatecznie most został zamknięty z powodu awarii stalowych kabli sprężenia zewnętrznego. Przedstawiono główne przyczyny degradacji obiektu i awarii. Opisano również obliczenia statyczne i wytrzymałościowe wykonane do koncepcji rozbiórki przęseł mostu.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia
    Publikacja

    W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa...

  • Estakada E2 - kluczowy obiekt Obwodnicy Wałcza
    Publikacja

    - Materiały Budowlane - Rok 2018

    W artykule przedstawiono uwarunkowania i przebieg projektowania estakady E2 z betonu sprężonego w ciągu Obwodnicy Wałcza. Pokazano efekt procesu optymalizacji projektu pierwotnego. Opisano przeprowadzone analizy wynikające z przyjętej technologii nasuwania podłużnego oraz istotne aspekty, które należy poruszyć przy wyborze tej technologii. Zaprezentowano modele numeryczne konstrukcji przęseł i metodę analizy z uwzględnieniem pracy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Identyfikacja własności dynamicznych cięgien jako element diagnostyki wybranych konstrukcji mostowych

    W artykule opisano doświadczenia autorów związane z identyfikacją siły w cięgnach mostów. Główna uwaga poświęcona została sprężeniu zewnętrznemu w mostach betonowych. Rozpatrzono wpływ błędów pomiarowych występujących w trakcie badań identyfikujących siłę na podstawie parametrów modalnych. Zwrócono wpływ trudności związanych z określeniem długości cięgna, jego masą i warunkami brzegowymi. Opisany przypadek uszkodzonego kabla sprężającego...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Launching of steel bridge girder. Application of nonlinear shell models
    Publikacja

    The paper describes the final technology of launching the steel bridge superstructure. The original technology failed in the first construction stage. Local damage of steel webs caused by plastic buckling stopped the procedure. In the effect of damage a new consulting team was employed to solve the problem and redesign a technology of constructing. The key element of the new solution was developed with great help of non-linear...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Praktyczne efekty analizy konstrukcji żelbetowych i sprężonych z uwzględnieniem zarysowania betonu
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule zawarto wybrane przykłady problemów strukturalnych związanych z modelowaniem zarysowania betonu zbrojonego. Zaprezentowano przykłady i studia przypadku. Model zarysowanego betonu pozwala przewidzieć naprężenia charakterystyczne w zbrojeniu i betonie. Pozwala również ocenić wielkość zarysowania oraz wpływ na redystrybucję sił wewnętrznych w zarysowanej konstrukcji. Taki rodzaj analizy jest dostępny w wysokiej jakości...

  • Shell model of multiple-row moment I-section end-plate joint
    Publikacja

    The paper deals with a problem of application of shell elements in the models of multiple-row moment end-plate connections. The extended connection of I-section with a cross-section W760x265x220 made of steel S355 was analyzed. Comparison analysis of FEM, complex volume and shell models has been done. Three cases with different end-plate thickness: 14, 18 and 36 mm were analyzed and compared with the reference results. Comparison...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
Rok 2016

wyświetlono 5721 razy