Katedra Konstrukcji Inżynierskich - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Konstrukcji Inżynierskich

Filtry

wszystkich: 1117

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
Rok 2005
  • 50 lat stosowania konstrukcji strunobetonowych w polskim mostownictwie.
    Publikacja

    - Rok 2005

    Rozwój prefabrykacji w budownictwie nastąpił szczególnie w drugiej połowie ubiegłego wieku. Dotyczył on również budownictwa mostowego i był związany z realizacją obiektów o konstrukcji z betonu sprężonego. W artykule przedstawiono genezę oraz rozwój systemu mostów drogowych wykonanych z zaprojektowanych i wdrożonych przez autora sprężonych, prefabrykowanych belek typu ''Kujan''. Pokazano i omówiono pierwszy w Polsce most wykonany...

  • Analiza wzmocnienia Mostu Pomorskiego w Bydgoszczy
    Publikacja

    Tematem referatu jest analiza obecnie realizowanego projektu wzmocnienia mostu sprężonego. Most ten znajduje się w ciągu ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego nad rz. Brdą w Bydgoszczy. Jest to konstrukcja trójprzęsłowa, kablobetonowa z kablami sprężającymi biegnącymi po powierzchni płyty górnej konstrukcji. W pracy przedstawiono krótki rys historyczny obiektu, opisano konstrukcję mostu oraz podano wyniki i wnioski wynikające z realizowanego...

  • Analizy numeryczne powłok walcowych z imperfekcjami kształtu
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono wyniki analiz numerycznych przykładowych imperfekcji typu obwodowego oraz obrotowo-symetrycznego dla powłok walcowych o dwóch promieniach zakrzywienia: R=10 m i R=30 m .

  • Analysis and synthesis of structural system dimensional deviations
    Publikacja

    Błedne zasady określania dopuszczalnych odchyłek wymiarowych stalowych elementów konstrukcyjnych lub wręcz ich brak często powodują trudności w czasie montażu konstrukcji. W każdym układzie konstrukcyjnym można wyróżnić tzw. Koordynacyjne Wymiary Montażowe (KWM). Odchyłki wymiarowe (tolerancje) KWM decydują o zachowaniu poprawnej geometrii ustroju budowlanego po jego zamontowaniu na placu budowy. KWM tworzą zamknięte ciągi wymiarowe,...

  • Application of time-frequency methods for analysis of dynamic silo flow
    Publikacja

    W artykule przedstawiono możliwość stosowania metod czasowo-częstotliwościowych w analizie dynamicznego przepływu materiału sypkiego w silosie. W pracy omówiono wyniki FT (Fourier Transform), STFT (Short Time Fourier Transform) oraz WT (Wavelet Transform)

  • Awaria wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w Gdańsku.

    10.10.2004 miała miejsce awaria konstrukcji wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Braci Lewoniewskich w Gdańsku. Jest to stalowa konstrukcja łukowa z podwieszoną jezdnią, na blachach nieckowych i wydzielonym ściągiem. Mechanizm awarii polegał na odspojeniu się ściągu od konstrukcji jezdni na skutek korozji łączników. W wyniku utraty połączenia z konstrukcją podwieszenia, ściąg jako cięgno o długości odpowiadającej...

  • Badania aerodynamiczne modeli walcowych, pionowych zbiorników dwupłaszczowych
    Publikacja

    W pracy przedstawiono sposób oraz wyniki badań aerodynamicznych modeli walcowych pionowych zbiorników dwupłaszczowych stosowanych w przemyśle petrochemicznym. Zaprezentowano wpływ odległości miedzy płaszczami oraz umiejscowienia pierścienia wiatrowego na płaszczu zewnętrznym na rozkład obciążenia wiatrem zbiornika dwupłaszczowego. Wyniki przedstawiono w formie wykresów współczynnika aerodynamicznego.

  • Badania dynamiki przepływu w silosach-informacja o wstępnych pracach nad wprowadzeniem pojemnościowej tomografii procesowej
    Publikacja
    • Z. Chaniecki
    • M. Niedostatkiewicz
    • T. Dyakowski
    • A. Pląskowski
    • D. Sankowski
    • W. Smolik
    • R. Szabatin

    - Rok 2005

    W artykule przedstawiono wstępne wynikiprac nad zastosowaniem elektrycznej tomografii pojemnosciowej do analizy zmian zagęszczenia materiału sypkiego podczas dynamicznego przepływu w silosie

  • Badania eksperymentalne słupów CFST
    Publikacja

    W pracy przedstawiono badania eksperymentalne słupów osiowo ściskanych. Rozważa się efektywność poprzecznego sprężenia betonowego rdzenia słupa przez stalową rurę lub uzwojenie dla następujących typów słupów: CFST, uzwojonych i zwykłych żelbetowych. Opisane w referacie parametry badań eksperymentalnych to: stopień zbrojenia, wytrzymałość betonu, sposób obciążania. Zaprezentowano wyniki dotyczące nośności i zachowania pokrytycznego...

  • Badania eksperymentalne stanu wytężenia i zachowania podkrytycznego słupów CFST
    Publikacja

    W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych słupów osiowo ściskanych. Rozważa się efektywność poprzecznego sprężenia betonowego rdzenia słupa przez stalową rurę lub uzwojenie dla następujących typów słupów: CFST, uzwojonych i zwykłych żelbetowych. Porównuje się zachowanie pokrytyczne tych trzech rodzajów słupów. Opisane w referacie parametry badań eksperymentalnych to: stopień zbrojenia, wytrzymałość betonu, sposób obciążania....

  • Badania kratownicowej kładki z kompozytu polimerowego zbrojonego włóknem szklanym.
    Publikacja

    W artykule przedstawiono konstrukcję kładki dla pieszych wykonaną całkowicie z polimerów. Autorzy przeprowadzili studium mechaniczne konstrukcji kładki. Wykonano model numeryczny i następnie zweryfikowano ten model poprzez próbne obciążenie. Przeprowadzono badania statyczne i dynamiczne. Pomierzono naprężenia i przyspieszenia w charakterystycznych punktach konstrukcji.

  • Badania mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku w trakcie trzyletniej eksploatacji.
    Publikacja

    Prowadzenie badań dużych obiektów mostowych podczas ich wznoszenia jest już regułą w Polsce, natomiast ich stała obserwacja podczas eksploatacji to jeszcze rzadkość. Oddany do eksploatacji 9 listopada 2001 r. most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II przez Martwą Wisłę w Gdańsku został poddany stałej obserwacji od 2002 r. Zadanie to powierzono zespołowi Katedry Mostów Politechniki Gdańskiej, który opracował pierwszy tego typu w Polsce...

  • Bbulk solids flow in silos by electrical capacitance tomography
    Publikacja

    - Rok 2005

    W artykule przedstawiono wyniki doświadczeń w silosach z zastosowaniem elektrycznej tomografii pojemnościowej do pomiaru zmian wskaźnika porowatości.

  • Bezinwazyjna rewitalizacja przepustu drogowego
    Publikacja

    Remonty przepustów znajdujących się pod głównymi ciągami komunikacyjnymi dużych miast o znacznym natężeniu ruchu często przysparzają trudności w ich realizacji. Prace te wiążą się z częściowym, a w niektórych przypadkach nawet całkowitym zamknięciem ruchu nad modernizowanym obiektem. Dodatkowym problemem jest zawsze odpowiednie zabezpieczenie sąsiadujących mediów. W pracy przedstawiono projekt sposobu naprawy przepustu zlokalizowanego...

  • Bogenbrücke über den Fluß Dziwna in Wolin - Entwurf und Realisierung
    Publikacja

    - Rok 2005

    W grudniu 2003 roku została oddana do użytku nowa obwodnica historycznego miasta Wolin. Główną część nowej drogi stanowi stalowy most łukowy nad rzeką Dziwną o rozpiętości przęsła 165 m. W artykule przedstawiono konstrukcję obiektu, główne rezultaty prac projektowych oraz etapy wykonywania konstrukcji. Podano wyniki badań podczas próbnego obciążenia obiektu w porównaniu z wynikami teoretycznymi. Całość poparto bogatą dokumentacją...

  • Bridge over Vistula river in Kiezmark. Practical application of nonlinear shell FEM system
    Publikacja

    - Rok 2005

    Po 40 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia do aktualnych wymogów klasy "A". W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. W referacie przedstawiono wyniki analiz numerycznych...

  • Cechy użytkowe kładek dla pieszych.
    Publikacja

    - Rok 2005

    Referat zawiera zbiór uwag na temat własności użytkowych kładek dla pieszych. pieszych części pierwszej omówiono zagadnienia geometryczne związane z planowaniem kładek w zależności od ich przeznaczenia. Następnie zasygnalizowano problemy bezpieczeństwa związane z kładkami szczególnie podkreślając zespół ryzyka, jakie stwarza kładka dla użytkowników i otoczenia. Na koniec przedstawiono cechy mechaniczne nowoczesnych kładek dla pieszych....

  • Efekt skali w analizie elementów żelbetowych poddanych ścinaniu
    Publikacja

    W pracy przedstawiono problematykę efektu skali w badaniach elementów żelbetowych na ścinanie, jak również sposób ujęcia tego problemu w aktualnie obowiązujących normach projktowania konstrukcji z betonu, w tym normy europejskiej, polskiej, niemieckiej i amerykańskiej.

  • Efekty dynamiczne podczas opróżniania dużych silosów
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł przedstwia wyniki pomiarów dynamicznych, występujących podczas opróżniania dużych silosów, wraz z analizą przyczynowo-skutkową oraz jakościowo-ilościową występujących efektów.

  • Geodezyjny monitoring deformacji słupów w badaniach eksperymentalnych
    Publikacja

    W referacie przedstawiono opis procesu badań niszczących słupów żelbetowych, uzwojonych i zespolonych. Zaprezentowano metodykę geodezyjnego monitoringu ugięć słupów na tle metodyki teoretycznego wyznaczania zmiany linii ugięcia słupów pod wpływem przyrastającego obciążenia. Opisano geodezyjny monitoring deformacji obiektów inżynierskich realizowany w przestrzeni trójwymiarowej, zaaplikowany do pomiarów ugięć słupów. Dopełnieniem...

  • Krótkie wsporniki
    Publikacja

    W pracy przedstawiono problemy związane z zarysowaniem, stanem naprężenia i nośnością graniczną krótkich wsporników na tle wyników badań eksperymentalnych i wyników teoretycznych, obliczonych na podstawie modeli teoretycznych. Praca zawiera komentarz i uzasadnienie wprowadzonych, nowych (w porównaniu do poprzednich wytycznych normowych) zasad wymiarowania krótkich wsporników w normie PN-B-03264:2002.

  • Metody pomiaru wsporników belek żelbetowych obciążonych siłą ukośną

    Artykuł przedstawia technikę i sposób pomiaru poszukiwanych wielkości podczas badań w skali naturalnej żelbetowych wsporników belek. Badania mają na celu określenie wpływu dodatkowej siły poziomej, działającej poza obciążeniem pionowym, na nośność, wytężenie i morfologię zarysowania.