Publikacje
Filtry
wszystkich: 349
Katalog Publikacji
-
Uniwersytet organizacją służącą otoczeniu
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono warunki, jakie muszą być spełnione, aby uniwersytet przekształcił się w organizację służącą otoczeniu. Wykorzystując koncepcję Wawrzyniaka, zidentyfikowano oczekiwania interesariuszy uczelni, czynniki (regulatory) wpływające na ewolucję uczelni oraz niezbedne zmiany w organizacji uczelni, polegające na ewolucji uczelni w kierunku organizacji opartej na wiedzy.
-
Kapitał intelektualny
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono definicję i składniki kapitału intelektualnego a także jego znaczenie dla każdego przedsiębiorstwa. Omówiono wpływ organizacji oraz wielkości przedsiębiorstwa na zarządzanie kapitałem intelektualnym. Wskazano związek KI z pozycją konkurencyjną przedsiębiorstwa.
-
Organizacyjne tworzenie wiedzy we współczesnym uniwersytecie
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono konwersję wiedzy w uniwersytecie oraz zaproponowano opracowanie programu kształcenia nowego kierunku studiów jako przykład organizacyjnego tworzenia wiedzy.
-
Metodyka kształtowania kapitału intelektualnego osób 50+
PublikacjaW opracowaniu zaprezentowano potrzeby w zakresie kształtowania kapitału intelektualnego osób 50+ na podstawie badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach branży okrętowej. Opisano metody kształtowania KI, starając się wykazać, że specyfiką kształtowanie KI osób 50+ jest uczenie przez doświadczenie.
-
Rational portfolio manager - środowisko do wspomagania zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi
PublikacjaW rozdziale omówiono zastosowanie aplikacji Rational Portfolio Manager, oferowanej przez firmę IBM, do zarządzania grupą przedsięwzięć informatycznych. Rozdział obejmuje 5 głównych części: w pierwszej przedstawiono charakterystykę aplikacji a w następnej omówiono szkolenia, jakim poddany był autor. W kolejnych częściach przedstawiono zastosowanie RPM w zarządzaniu pięcioma rzeczywistymi projektami, ocenę jego przydatności do zarządzania...
-
Faculty of Management and Economics of Gdańsk University of Technology in the face of knowledge-based society challenges.
Publikacjaw artykule przedstawiono Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej w obliczu wyzwań, jakie niesie ze sobą rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy. W ocenie wydziału posłużono się kryteriami baldrige'a.
-
Beliefs about psychological help among firemen
PublikacjaThe aim of this study was to identify beliefs and perceived barriers in psychological help. Findings: 1. Occupational stress and participation in traumatic rescue actions was related with negative beliefs. 2. Firemen were afraid of a commader's reaction. 3. Avoidance coping accounts for fear about stigmatization.
-
Wpływ służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów
PublikacjaCelem pracy była ocena wpływu służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów. Odnotowano negatywny wpływ służby w Policji na zdrowie, relacje w małżeństwie i z dziećmi, a pozytywnie na relacje towarzyskie. Czynnikami skorelowanymi z deterioracją zdrowia i bliskich relacji był poziom stresu i staż służby.
-
Społeczna odpowiedzialność szkoły wyższej
PublikacjaW opracowaniu zaadoptowano model Wawrzyniaka organizacji słuzšcej otoczeniu do opisu wyższej uczelni. Pokazano kierunek zmian w uczelniach po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych z 2005 r.
-
Ochrona i budowanie potencjału zdrowia funkcjonariuszy służb mundurowych
PublikacjaCelem sympozjum autorskiego była identyfikacja skali i uwarunkowań problemów psychologicznych wpływających na efektywność pełnienia obowiązków służbowych oraz ocena roli psychologów ochronie zasobów osobowych funkcjonariuszy.
-
Combinning technologies to achieve decisional trust
PublikacjaW pracy zaproponowano modelowe podejście do problemu doboru i złożenia technologii informatycznych w celu osiągnięcia wysokiego poziomu zaufania w procesie podejmowania decyji.
-
The effect of job-related stress on psychological well-being = Wpływ stresu zawodowego na dobrostan psychiczny
PublikacjaThe aim of the investigation was to evaluate the effect of job stress factors on psychological well-being of firemen. Goldberg's GHQ-12 for well-being evaluation, the Perceived Job Stress Questionnaire by Dudek et al. for job stress assessment, and indicator of participation in traumatic events were used. 19% of the firemen were qualified to the group with increased risk of mental disorders. Occupational stress had a strong impact...
-
DUWAS_short_version_PL. Skrócona wersja Skali Uzaleznienia od Pracy. Raport wstępny.
Publikacja.
-
Weryfikacja rozmytego modelu wspomagania zarządzania wybranymi usługami internetowymi
PublikacjaRozwinięcie koncepcji rozmytego modelu wspomagania zarządzania wybranymi usługami w internecie poprzez dedykowany model dla rynku internetowych kredytów hipotecznych.
-
Cross-cultural Communication
Publikacja -
Absolwent uczelni technicznej na rynku pracy - na przykładzie badań absolwentów Politechniki Gdańskiej z rocznika 2010
Publikacja...
-
Wpływ udziału użytkownika na jakość użytkową w projektach informatycznych.
PublikacjaArtykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzonych wśród 30 uczestników projektów informatycznych, reprezentujących różnorodne przedsiębiorstwa. Uzyskane dane zostały poddane analizie ilościowej z wykorzystaniem metody chi^2, której zadaniem było ocena stopnia korelacji występującego pomiędzy udziałem użytkowników końcowych, a jakością użytkową produktu. Wyniki badań skupiają się wokół poszukiwań rozwiązania problemu określanego...
-
Online stores' credibility: the moderating role of customers' gender and self-efficacy
PublikacjaThe evaluation of online stores’ credibility by customers in regard of gender and self-efficacy is presented. Two groups of attributes, usability and informational content, were characteristics of credibility. The survey involved students as representatives of the largest group of the Internet users. As shown by the results obtained, the informational content of online stores (such as recommendations) and its professionalism was...
-
Selfie and Personal Branding Phenomena in the Context of the Network Economy. A Literature Review
PublikacjaSelf-taken pictures called “selfies” shared in social media have become a worldwide phenomenon. This is due to the increased need of human being to share to other people their daily lives and to build their own personal brand in the networked world. Despite that, the subject of personal branding has not been sufficiently discussed in academic marketing literature over the past decade. The objective of the study is to present the...
-
Personal Branding and Brand Loyalty, Social Network Users Brand Identification: Polish-French Model
PublikacjaSocial network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand value creation. The aim of this research, based on a multinational sample, is to fill the gap in understanding how users choose among social networking sites as an act of brand identification. The authors of the paper point to the fact that creating a personal brand is becoming more...
-
THRIVING AND JOB SATISFACTION IN MULTICULTURAL ENVIRONMENTS OF MNCS
PublikacjaPurpose of the article The aim of the paper is to analyze the relationship between thriving and job satisfaction in multicultural environments of multinational corporations (MNCs). Methodology/methods The quantitative cross-sectional study was conducted on the sample of 128 individuals from subsidiaries of various MNCs located in Poland involved in intercultural interactions. Scientific aim The aim of this study was to examine...
-
Facebook : zagmatwany świat relacji międzyludzkich
PublikacjaRozdział dotyczy wpływu Internetu, mediów społecznościowych na już funkcjonujące oraz dopiero tworzące się relacje między ludźmi. Odnosi się także do sposobów użycia współczesnych narzędzi komunikacji.
-
POSITIVE PSYCHOLOGICAL CAPITAL ENHANCES THRIVING IN THE MULTICULTURAL WORK ENVIRONMENT OF MULTINATIONAL CORPORATIONS
PublikacjaThe aim of the paper is to examine positive psychological capital (PsyCap) as well as individual factors in the relationship with thriving in the multicultural work environment of multinational corporations (MNCs). We conducted a quantitative study on the sample of 127 individuals from subsidiaries of various MNCs located in Poland and involved in intercultural interactions. The results of cross-sectional study show that employees...
-
PSYCHOLOGICAL CAPITAL AND CHALLENGE APPRAISAL FOSTER THRIVING IN THE GLOBALIZED MULTICULTURAL WORKPLACE
PublikacjaThe purpose of the study was to examine the psychological resources which foster thriving in multicultural work settings of multinational corporations (MNCs) - the companies that are evident manifestation of globalization. Although globalized multicultural workplace creates specific job demands that pose unique occupational stress to individuals, some personal resources enable them to deal with these demands and to thrive. Thriving...
-
Brand loyalty creation in the social network. Does the product category matter?
PublikacjaThe final goal of all marketers’ effort is to achieve a high level of loyalty toward their brands. Social network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand loyalty creation. The aim of this research, based on European sample, is to fill the gap in understanding the product category loyalty and brand loyalty relation as an output of brand identification...
-
Emocje w pracy: rozszerzenie teorii Wymagania – Zasoby w Pracy
PublikacjaPodjęty przeze mnie problem dotyczy optymalnego funkcjonowania w pracy, reprezentowany przez dobrostan zawodowy, który jest kierowany przez dwa procesy: deterioracji zdrowia i motywacji. Te procesy mogą być mediowane przez emocje w kontekście pracy. Emocje są odpowiedzią na nadmierne wymagania oraz na niewystarczające zasoby organizacyjne (szacunek, rozwój kariery i pewność pracy). Emocje jako funkcja walencji i aktywacji są rdzennym...
-
Rola menedżera w procesie komunikacji
PublikacjaRozdział dotyczy roli, jaką pełni każdy menedżer w procesach komunikacyjnych odbywających się w organizacji.
-
Kapitał psychologiczny a współpraca zawodowa z obcokrajowcami
PublikacjaOrganizacje nastawione na rozwój odkrywają, że kapitał psychologiczny personelu ogrywa coraz ważniejsza rolę. Kapitał psychologiczny jest karawaną zasobów: skuteczności, elastyczności, nadziei i optymizmu, które wspierając się wzajemnie skutkują efektywnym funkcjonowaniem w pracy. Wielokulturowe środowisko pracy w swej naturze jest pełne specyficznych wymagań, które wymagają dodatkowych wysiłków. Jednak pozytywne efekty tej pracy...
-
Thriving in multicultural work settings
PublikacjaOwing to globalization and the global mobility of workforce, working in multicultural environments has become a daily reality for an increasing number of manpower. Such an environment does introduce unique challenges to individuals, enabling some of them to thrive. The aim of the paper, therefore, is to explore the antecedents of thriving and its components in multicultural work settings of multinational corporations (MNCs). The...
-
Individual Resources and Intercultural Interactions
PublikacjaThe work environment in multinational corporations (MNCs) is specific and demanding including intercultural interactions with co-workers and clients and using a foreign language. Some individual resources can help in dealing with these circumstances. Individual resources refer to personal dispositions, competencies and prior experiences. With regard to previous studies, a caravan of personal resources, namely Psychological Capital...
-
The work-family interface: Job demands, work engagement and turnover intentions of Polish nurses
PublikacjaA conflict between one's professional life and one's family life may lead to lower well-being both at work and home. Most nurses are women who have traditionally reconciled their professional life with family life. One aim of this study was to examine the relationships between the work-family conflict (WFC),the family-work conflict (FWC), and the perception of job demands (quantitative workload and interpersonal conflicts at work)....
-
Paradygmat jakościowy w analizie interakcji międzykulturowych – interpretacja na bazie wybranych teorii psychologicznych
PublikacjaIntercultural interactions in a multicultural work environment are a peculiar type of social interactions. The results of prior research on the effects of interactions in such environment are inconclusive. The majority of the previous studies have emphasized problems, applied a quantitative methodology and interpreted the results with regard to social identity and categorization theory, information-processing theory and intergroup contact...
-
Intercultural interactions at multinational corporations' workplace: Grounded theory.
Publikacjaenvironments is a new challenge for employees and managers. The aim of the paper is to analyze the social interactions in multicultural environments of multinational corporations (MNCs) as well as to propose a model of intercultural social interactions in MNCs’ specifi c context. Design/methodology/approach: The grounded theory approach was applied to create a model of intercultural interactions in MNCs. The data was obtained during...
-
Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie znaczenia wskaźnika „wartość marki”1 dla celów optymalizacji strategii marketingowych w oparciu o przegląd metod pomiaru zarówno pod kątem zarządczym, jak i raportowania. Wartość marki stanowi najbardziej obiektywny wskaźnik oceny przyjętej strategii marketingowej oraz sprawności skonfigurowanej sieci wartości marki z powodu możliwości jednoznacznej oceny, czy przyjęty „marketing mix” zapewnił...
-
Strategiczne i operacyjne uwarunkowania wdrożeń innowacji w kontekście gospodarki sieciowej
PublikacjaInnowacyjność, relacje, współpraca i wiedza stanowią kluczowe czynniki determinujące przewagę konkurencyjną w gospodarce sie- ciowej [Tapscott 1999; Perechuda 2007; Mazurek 2012]. Celem artykułu jest wskazanie elementów wpływających na sukces procesu identyfikacji, a następnie wdrożenia nowych produktów na podstawie zidentyfikowanych powyżej determinant. Autorzy wskazują, iż nie każda innowacja jest źródłem wartości, podają definicję...
-
Paradoks rozwoju przez innowacje produktowe
PublikacjaRozwój przez innowacje, stanowi paradygmat rozwoju we współczesnej gospodarce. Celem artykułu jest wskazanie paradoksu, iż rozwój ten zachodzi głównie na drodze wzrostu kompetencji organizacji oraz know-how, a nie poprzez dodatkowe wpływy ze sprzedaży osiągnięte w wyniku wdrożenia innowacji, co stanowi, z założenia, paradygmat tego procesu. Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na bazie wnioskowania z istniejących badań....
-
Customer Assessment of Brand Valuation and Social Media
PublikacjaThe research problem engaged in this article is to determine whether contemporary consumers are able to assess brand equity in the overabundance of brands and products with similar features and qualities. The author argues that in the existing circumstances when differences between brands become insignificant the consumer is not capable of assessing their equity adequately. In order to verify the thesis the author has accepted...
-
Tacit Knowledge Sharing and Creativity. How to Derive Innovation from Project Teams?
PublikacjaModern companies are increasingly likely to work in a project management environment, which ensures their success in the implementation of innovation. The aim of the study is to prove that tacit knowledge is a mediator for creativity and project performance. Creativity as one of the crucial sources of innovation is stimulated by tacit knowledge. Bearing this fact in mind, the authors studied relations between tacit knowledge, creativity...
-
Trust, Collaborative Culture and Tacit Knowledge Sharing in Project Management–a Relationship Model
PublikacjaThe aim of this research is to study the relationship between Trust, Collaborative Culture, and Tacit Knowledge Sharing in Project Management as a source of Team Creativity in the context of delivering value through knowledge. For this purpose authors conducted a study of 514 Polish professionals with different functions and experience in managing projects in construction industry. The data collected during the study has been analysed...
-
Tacit Knowledge Sharing and Personal Branding. How to Derive Innovation From Project Teams?
PublikacjaInnovation, relationships, cooperation, and knowledge are key factors which determine a competitive advantage in the networked economy. A network serves as a contemporary form of market process coordination. Network economy, according to the idea of prosumerism, is founded on collaboration of individual creators based on a network of values instead of hierarchical dependencies. Another feature of a network is that it imposes symmetry...
-
Determinanty kreowania wartości marki poprzez media społecznościowe w gospodarce sieciowej
PublikacjaGłównym problemem badawczym podejmowanym w pracy, jest określenie struktury czynników determinujących kreowanie wartości marki w mediach społecznościowych. Dla rozwiązania tego problemu wykonano dwa badania. Pierwsze z nich dotyczyło określenia relacji pomiędzy wartością marki a jej pozycją w sieciach społecznościowych (model BV). Badanie to zrealizowano w oparciu o metody ilościowe: analizę statystyczną danych wtórnych i danych...
-
The role of rewards and demands in burnout among surgical nurses
PublikacjaObjective: Job rewards have both, an intrinsic and an extrinsic motivational potential, and lead to employees’ development as well as help them to achieve work goals. Rewards can balance job demands and protect from burnout. Due to changes on the labour market, new studies are needed. The aim of our study was to examine the role of demands and individual rewards (and their absence) in burnout among surgical nurses. Materials and...
-
Komunikowanie a humanistyczne aspekty roli profesjonalnej menedżera: Studium etnograficzne
PublikacjaArtykuł pokazuje, jak trzy aspekty zarządzania humanistycznego realizowane są w organizacjach poprzez praktykę menedżerską.
-
Kobiety w wydziałach logistyki policji
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie problemu nierównego traktowania kobiet i mężczyzn w Policji. Przeanalizowano zmiany dotyczące zatrudnienia kobiet w Policji oraz przedstawiono badanie pilotażowe przeprowadzone wśród funkcjonariuszy, kobiet i mężczyzn, zatrudnionych w dziale logistyki, dotyczące subiektywnej oceny wymagań organizacyjnych oraz nagród otrzymywanych za pracę. Przeprowadzono badanie pilotażowe wśród funkcjonariuszy...
-
Raport. Badanie jakości kształcenia i losów zawodowych Absolwentów PG : Rocznik 2013
PublikacjaRaport opisuje wyniki przeprowadzonych badań wśród Absolwentów PG rocznik 2013 nad jakością kształcenia oraz ich sytuacją zawodową
-
Żeby zwyczaj nie umarł
PublikacjaRozdział pokazuje rolę kapłana w szerszym kontekście dziedzictwa kulturowego.
-
An Adaptive Network Model Simulating the Effects of Different Culture Types and Leader Qualities on Mistake Handling and Organisational Learning
PublikacjaThis paper investigates computationally the following research hypotheses: (1) Higher flexibility and discretion in organizational culture results in better mistake management and thus better organizational learning, (2) Effective organizational learning requires a transformational leader to have both high social and formal status and consistency, and (3) Company culture and leader's behavior must align for the best learning effects....
-
Adaptive Dynamical Systems Modelling of Transformational Organizational Change: with Focus on Organizational Culture and Organizational Learning
PublikacjaTransformative Organizational Change becomes more and more significant both practically and academically, especially in the context of organizational culture and learning. However computational modeling and a formalization of organizational change and learning processes are still largely unexplored. This paper aims to provide an adaptive network model of transformative organizational change and translate a selection of organizational...
-
Opowieść o "Żelaznej France", czyli jak Gdynią zarzadzano
PublikacjaArtykuł przestawia postać byłej prezydent Gdyni - Franciszki Cegielskiej, ze szczególnym uwzględnieniem jej charakterystycznego sposobu zarządzania
-
Tacit Knowledge Sharing and Project Performance. Does the Knowledge Workers' Personal Branding Matter?
PublikacjaTacit knowledge sharing is the real challenge for knowledge management today. Network economy has completely changed the role of knowledge workers who now become independent tacit knowledge producers. Bearing this fact in mind, the author studied how tacit knowledge sharing affects the process of building a personal brand and project performance. For this purpose, the authors conducted a study among Polish professionals with different...