Publikacje
Filtry
wszystkich: 762
Katalog Publikacji
Rok 2003
-
Information management enhancement with simulation: case studies.
PublikacjaW rozdziale omówiono rolę symulacji w procesach zarządzania wiedzą i informacją, wskazując na jej znaczenie jako podstawowego narzędzia w tym obszarze.Przybliżono wybraną platformę symulacyjną opartą na systemie Visual SLAM.
-
Instytucja akademicka : strategia, efektywność, jakość
PublikacjaW monografii podjęto próbę adaptacji do realiów wyższej uczelni nowoczesnych metod opracowanych z myślą o ocenie jakości i efektywności przedsięwzięć biznesowych. Przedstawiono m.in. model servqual zastosowany do oceny jakości usług oferowanych przez wyższą uczelnię, w tym głównie usług edukacyjnych. Przeprowadzono analizę efektywności funkcjonowania wybranej uczelni technicznej korzystając ze strategicznej karty wyników oraz benchmarkingu....
-
Kierunki poprawy jakości życia mieszkańców na podstawie celów strategii rozwojowych gmin.
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań na temat intencji władz gmin co do poprawy jakości życia mieszkańców, sformułowanych w celach strategii , ze szczególnym uwzględnieniem celów głównych.
-
Kierunki rozwoju gmin województwa pomorskiego w świetle celów strategii.
PublikacjaBazując na wytycznych, traktujących efekty jakie zostaną uzyskane po osiągnięciu celów strategi przez gminy, jako rozwoju lokalnego, zbadano jakich obszarów życia gminy dotyczą, jaka jest ich hierarchia,a zatem jakie są kierunki rozwoju jednostek terytorialnych, stopnia podstawowego w województwie pomorskim.
-
Koncepcja organizacji wirtualnej
PublikacjaW publikacji scharakteryzowano organizację wirtualną, jej infrastrukturę informacyjną, cechy współpracy wirtualnej oraz właściwości jej łańcucha wartości. Zaprezentowano także analizę SWOT dla tej organizacji oraz jej rolę w zarządzaniu strategicznym i możliwości wykorzystania przedsiębiorstwa wirtualnego w biznesie.
-
Kultura marketingowa przedsiębiorstw turystycznych
PublikacjaW przedsiębiorstwach turystycznych występują cztery typy organizacji kulturowych: - ideologia autokratyczna; - ideologia biurokratyczna; - ideologia innowacyjna; - ideologia społeczna. Postęp w sektorze turystyki zależy od kultury organizacyjnej z której wynika pierwszoplanowa rola klientów (wewnętrznych i zewnętrznych).
-
Metodologiczne aspekty opisowego modelowania w naukach ekonomicznych
PublikacjaPrzedmiot badań ekonomicznych, jako system złożony, podlega modelowaniu. Etapy dekompozycji i jakościowego opisu modelowanego systemu, w tym systemu gospodarczego, są nieodzowne w prawidłowym prowadzeniu badań naukowych. Z drugiej strony modelowanie w ekonomii nie powinno być pozbawione matematycznego języka opisu, ponieważ konstruując model wyjaśniający, należy posługiwać się zarówno modelem opisowym, jak i sformalizowanym. Tak...
-
Modelowanie symulacyjne jako narzędzie wspomagające zarządzanie wiedzą.
PublikacjaArtykuł jest studium literaturowym dotyczącym możliwości wykorzystania modelowania symulacyjnego w zarządzaniu wiedzą.
-
Możliwości zastosowania nowoczesnych metod zarządzania w publicznej szkole wyższej.
PublikacjaArtykuł dotyczy możliwości zaadoptowania nowoczesnych metod zarządzanie w szkolnictwie wyższym. Koncepcja zarządzania opartego na wiedzy, dobrze znana biznesie może być zastosowana na uniwersytetach. Podkreślano istotność planowania strategicznego.
-
Nauczyciel akademicki - mistrz czy czeladnik
PublikacjaAutorzy rozważają problem optymalizacji wykorzystania kwalifikacji nauczycieli akademickich przy ich doborze do prowadzenia zajęć dydaktycznych. W artykule przeanalizowano dane dotyczące wybranej uczelni technicznej, wskazując na możliwości optymalizacji wykorzystania kadry dydaktycznej. W konkluzji stwierdzono, że doskonalenie organizacji studiów w zakresie doboru kadry prowadzi do zmniejszenia kosztów kształcenia bez uszczerbku...
-
Perspektywy zarządzania wiedzą w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach.
PublikacjaPrzemiany społeczno-gospodarcze na przełomie XX I XXI wieku, szczególniekontekst uwarunkowań gospodarki opartej na wiedzy, zmuszają do przedefinio-wania czynników i metod służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przed-siębiorstw. Znaczenie zarządzania informacją i zarządzania wiedzą wzrosłozwłaszcza w ostatnich latach. W obliczu narastającej konkurencji przedsię-biorstwa sektora MSP muszą już teraz podjąć niezbędne...
-
Pojęcie i klasyfikacja współczesnych przedsiębiorstw handlowych.
PublikacjaW pracy przedstawiono krótką charakterystykę przedsiębiorstw handlowych definicje i przykładowe podziały. Szczególną uwagę poświecono przedsiębiorstwom handlu detalicznego oraz ich roli we współczesnej gospodarce.
-
Qualitative and quantitative mechanisms in managing IT projects in concur-rent engineering environment
PublikacjaW artykule przedstawiono wprowadzenie do twardych i miękkich moetod modelowania. Nastepnie wprowadzono czytelnika do obszaru inżynierii równoległej (współzadaniowej). Całość zaproponowano jakośrodowisko wspomagania decyzji w procesach zarządzania złożonymi międzynarodowymi projektami badawczymi w obszaru Information Technology.
-
Rola informacji w zarządzaniu regionem.
Publikacja...
-
Rola technologii informacyjnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej MSP w Polsce
PublikacjaGłównym wątkiem pracy jest określenie roli technologii informatycznych podstawowego narzędzia w procesie zarządzania wiedzą - w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Analiza ogranicza się wyłącznie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
-
Strategia wybranych strategii rozwoju lokalnego a założenia teoretyczne. Gospodarka lokalna w teorii i praktyce.
PublikacjaArtykuł prezentuje badania na temat strategii rozwoju lokalnego gmin województwa pomorskiego.
-
Szeregowanie zadań produkcyjnych na jednej maszynie
Publikacja...
-
Sztywna elastyczność
PublikacjaAutor stawia pytanie czy można sobie wyobrazić studia na różnych poziomach kształcenia, realizowane na różnych kierunkach studiów w ramach wydziału, uczelni czy nawet we współpracy różnych uczelni? Obecnie obowiązujące przepisy sprawiają, że na studia drugiego stopnia można podjąć jedynie na kierunku pokrewnym do kierunku ukończonych studiów zawodowych. W opinii autora jest to sprzeczne z ideą Deklaracji Bolońskiej. Autor postuluje,...
-
Twórcze myślenie i zarządzanie wiedzą.
PublikacjaWedług Petera Druckera dwie najważniejsze wartości, które w najbliższych kilkudziesięciu latach będą decydowały o sukcesach lub porażkach, zarówno w wymiarze indywidualnym jak i zbiorowym, to wiedza i elastyczność (Newsweek Polska 2003/20). W przeprowadzonych badaniach wśród menedżerów amerykańskich 77% podkreśliło znaczenie wiedzy, jej tworzenia, upowszechniania i wykorzystywania dla rozwoju współczesnego biznesu (Foote N. W.,...
-
Uwagi o usługach w grupie kierunków ekonomicznych w 2001 r. Dydaktyka marketingu w wyższej uczelni technicznej.
Publikacja...