prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski
Zatrudnienie
- Profesor w Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publikacje
Filtry
wszystkich: 262
Katalog Publikacji
-
Formulation of spectral truss element for guided waves damage detection in spatial steel trusses
PublikacjaW pracy przedstawiono sformułowanie wielowęzłowego elementu spektralnego oraz odpowiedniego schematu całkowania ukierunkowanego na problem propagacji fal w kratownicach przestrzennych o dowolnej geometrii. Zaproponowane podejście nie ogranicza liczby węzłów w elemencie kratowym. Porównawcze rozwiązania numeryczne przeprowadzono dla konstrukcji idealnej (w stanie nieuszkodzonym) oraz dlakonstrukcji z miejscową nieregularnością w...
-
Ekspertyza techniczna wiaduktu kolejowego w km 368,461 linii 121 Chorzów Batory - Tczew nad ul. Grunwaldzką w Bydgoszczy
PublikacjaPraca jest ekspertyzą określającą aktualny stan techniczny, nośność oraz warunki dalszej eksploatacji wiaduktu kolejowego w ciągu linii Chorzów Batory - Tczew nad Grunwaldzką w Bydgoszczy.W pracy przedstawiono i zawarto:* wyniki szczegółowych oględzin obiektu wraz z dokumentacją fotograficzną ilustrującą aktualny stan techniczny,* projekt weryfikującego próbnego obciążenia,* wyniki badań in situ obiektu podczas próbnego obciążenia...
-
Mosty tymczasowe typu BAILEY - MS 22-80 w świetle badań in SITU
PublikacjaW pracy przedstawiono i omówiono zakres badań, wybrane modele obliczeniowe, wyniki analiz teoretycznych i badań odbiorowych (próbnych obciążeń o rozszerzonym zakresie), oraz spostrzeżenia dotyczące zachowania się konstrukcji na przykładzie kilku badanych obiektów mostów tymczasowych typu bailey - MS 22-80.
-
Diagnostyka betonowych belek poddanych zginaniu z zastosowaniem propagacji fal sprężystych
PublikacjaW artykule przedstawiono badania eksperymentalne i symulacje numeryczne propagacji fal sprężystych w belce betonowej zginanej trójpunktowo przeprowadzone na potrzeby diagnostyki ultradźwiękowej. W eksperymencie wykorzystano zjawisko propagacji fal generowanych wzbudnikiem piezoelektrycznym i ich pomiar za pomocą odbiornika piezoelektrycznego umieszczonego po przeciwległej stronie belki. Porównanie danych pomiarowych z wynikami...
-
ARCHED VIADUCT OVER PKP TRACKTS IN TCZEW
PublikacjaPraca stanowi streszczenie artykułu dotyczącego nietypowego wiaduktu łukowego z jednym dźwigarem głównym. Omówiono konstrukcję, technologię wznoszenia modele obliczeniowe,analizy teoretyczne oraz metodykę i wyniki przeprowadzonych badań in situ obiektu.
-
Awaria wiaduktu nad autostradą A2
PublikacjaW pracy przedstawiono opis awarii i działań naprawczych drogowego wiaduktu po uderzeniu przejeżdżającej pod nim koparki. zwrócono uwagę na skutki uderzenia, ich wpływ na wytężenie konstrukcji. przedstawiono wyniki teoretycznych analiz statyczni-wytrzymałościowych wiaduktu w stanie poawaryjnym. omówiono sposób doraźnego zabezpieczenia i naprawy obiektu oraz warunki dalszej jego eksploatacji. przedstawiono wyniki dodatkowych badań...
-
Ocena możliwości pozostawienia żurawia 642-24 na estakadzie B-5 (PK3, 291-46) w obecnej lokalizacji tj. od strony ul. Jana z Kolna po modyfikacji schematu statycznego
PublikacjaEkspertyza dotyczy oceny możliwości pozostawienia żurawia 642-24 na estakadzie B-5 (PK3, 291-46) w obecnej lokalizacji tj. od strony ul. Jana z Kolna po modyfikacji schematu statycznego. Zakres opracowania obejmuje opisy: aktualnego stanu technicznego obiektu, badań polowych, obliczeń i analiz MES konstrukcji oraz orzeczenie dotyczące warunków realizacji modernizacji estakady.
-
Wykonanie prac związanych z oceną możliwości przejazdów pojazdów ponadnormatywnych przez most w ciągu drogi powiatowej Nowy Staw - Kącik
PublikacjaCelem ekspertyzy jest ocena możliwości przejazdów pojazdów ponadnormatywnych przez most w ciągu drogi powiatowej Nowy Staw - Kącik. Zakres opracowania obejmuje opis aktualnego stanu technicznego obiektu, prezentację analiz statyczno-wytrzymałościowych, wymiarowanie oraz orzeczenie dotyczące możliwości i warunków realizacji przejazdów.
-
Analiza mostu kolejowego przez rzekę Martwa Wisła w Gdańsku
PublikacjaOpracowanie dotyczy konstrukcji nowoprojektowanego mostu kolejowego przez rzekę Martwa Wisła w Gdańsku budowanego w ramach zadania "Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk" (most + dwutorowa linia kolejowa). Celem opracowania jest przeprowadzenie analizy obliczeniowej mostu na podstawie jego charakterystyk dostarczonych przez Zleceniodawcę - Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku w formie projektu architektoniczno-budowlanego....
-
On dynamics of the question mark shell structure
PublikacjaW pracy prezentuje się problemy analizy dynamicznej nieregularnej konstrukcji powłokowej na przykładzie powłoki w kształcie znaku zapytania. Badania oparto na sześcioparametrowej nieliniowej teorii powłok, która pozwala na dyskretyzację modelu metodą elementów skończonych zawierających sześć stopni swobody w węźle. Ta teoria daje możliwość poprawnego modelowania nieregularności oraz rozgałęzień i ortogonalnych przecięć, jak również...
-
Modelowanie konstrukcji mostowych - obliczenia i weryfikacja ''in situ''
PublikacjaObiekty mostowe są konstrukcjami inżynierskimi, które ze względu na ich odpowiedzialność i długi okres eksploatacji - przed oddaniem do użytkowania poddawane są wszechstronnej ocenie w formie badań, zwanych potocznie próbnym obciążeniem. Zadaniem tych badań jest sprawdzenie poprawności pracy konstrukcji i przyjętych założeń projektowych. Przyciągające uwagę społeczeństwa próbne obciążenie na moście poprzedza projekt jego badań....
-
Badania mostu głównego przez Wisłę w ciągu obwodnicy Płocka
PublikacjaOpsano zakres, metody pomiarów oraz wyniki badań statycznych i dynamicznych mostu podwieszonego przez Wisłę w ciżgu obwodnicy Płocka. Pomierzone podczas prób wartości ugięć, przemieszczeń oraz odkształceń (naprężeń) okazały się zgodne z wartościami teoretycznymi wyznaczonymi w projekcie i potwierdziły pracę mostu w zakresie sprężystym.
-
Stan awaryjny wiaduktu kolejowego w Bydgoszczy
PublikacjaW pracy przedstawiono opis stanu awaryjnego wiaduktu kolejowego. Omówiono wyniki badań in situ oraz teoretycznych analiz statyczno-wytrzymałościowych ponad 100-letniego obiektu. Przedstawiono wnioski i zalecenia dotyczące doraźnego zabezpieczenia obiektu oraz warunki jego dalszej eksploatacji.
-
DIAGNOSTYKA I MONITORING NOWEGO PRZEKRYCIA OPERY LEŚNEJ W SOPOCIE
PublikacjaW artykule przedstawiono badania stanu wytężenia membrany nowego przekrycia Opery Leśnej w Sopocie. Diagnostykę membrany wykonano w celu sprawdzenia stanu wytężenia paneli z tkanin technicznych. Obliczenia rzeczywistych sił naciągu tkaniny w kierunku wątku i osnowy wykonano poprzez iteracyjne rozwiązanie problemu odwrotnego bazującego na modelu MES paneli i pomiarach deformacji membrany wykonanej przy pomocy laserów skanujących....
-
Elastoplastic material law in 6-parameter nonlinear shell theory
PublikacjaWe develop the elastoplastic constitutive relations for nonlinear exact 6-parameter shell theory. A J2-type theory with strain hardening is formulated that takes into account asymmetric membrane strain measures. The incremental equations are solved using implicit Euler scheme with closest point projection algorithm. The presented test example shows the correctness of the proposed approach. Influence of micropolar material parameters...
-
Założenia systemu i wstępne wyniki z monitoringu podczas montaż pierwszego przęsła mostu łukowego przez rzekę Wisłę w Toruniu
PublikacjaW pracy zaprezentowano założenia systemu monitoringu łukowego mostu głównego przez rzekę Wisłę w Toruniu w trakcie jego wznoszenia. Dzięki jego zamontowaniu możliwa jest bieżąca kontrola poprawności pracy konstrukcji. Budowany most drogowy w Toruniu jest dwuprzęsłową konstrukcją łukową o rekordowej w skali kraju rozpiętości przęseł 2x270 m. Dźwigary główne stanowią dwa nachylone do siebie stalowe łuki o zamkniętym przekroju skrzynkowym...
-
Awaria wiaduktu nad obwodnicą Trójmiasta
PublikacjaOpisano awarię wiaduktu drogowego spowodowaną uderzeniem ponadnormatywnego gabarytowo pojazdu. Zwrócono uwagę na skutki uderzenia, powodujące zniszczenie jednego z przęseł. Przedstawiono wyniki teoretycznych analiz statyczno-wytrzymałościowych wiaduktu w stanie awaryjnym oraz w fazach rozbiórki uszkodzonego przęsła. Omówiono sposób doraźnego zabezpieczenia obiektu, warunki dalszej eksploatacji oraz sposób naprawy.
-
Equivalent 4-node enhanced assumed strain and hybrid stress shell elements in 6-parameter theory
PublikacjaWe discuss the equivalence of semi-enhanced assumed strain (EAS) and semi-hybrid stress (SEM) shell finite elements. We use the general nonlinear 6-field shell theory with kinematics composed of generalized displacements composed of the translation field and the rotation field. Due to the presence of rotation tensor the elements have naturally six nodal engineering degrees of freedom. We propose interpolation for a strain field...
-
ROZWIĄZANIE PRZEGRODY WIBROIZOLACYJNEJ W BUDYNKU ZABYTKOWYM NARAŻONYM NA DRGANIA WYWOŁANE RUCHEM KOŁOWYM I SZYNOWYM
PublikacjaW artykule przedstawiono opis usterek murów zabytkowego budynku użyteczności publicznej, który uległ dalszej degradacji w czasie, głównie w wyniku oddziaływania drgań komunikacyjnych. Budynek pochodzący z początku XX wieku został zrealizowany jako obarczony niedoskonałościami projektowymi i wykonawczymi, a drgania komunikacyjne spowodowały dodatkowo pogorszenie stanu technicznego obiektu. W pracy przedstawiono wyniki analizy numerycznej...
-
Badania wiaduktu nad torami kolejowymi przy PGE Arena w Gdańsku podczas jego realizacji
PublikacjaW pracy przedstawiono badania wiaduktu WD-1 realizowanego w ramach Trasy Słowackiego w Gdańsku. Ze względu na nietypową innowacyjną formę splecionego łukowego dźwigara nośnego Laboratorium DIM (Diagnostyki, Identyfikacji i Monitoringu) działającemu przy Katedrze Mechaniki Budowli i Mostów Politechniki Gdańskiej zlecono opracowanie i realizację badań kontrolnych. Zakresem badań objęto monitoring wezgłowii łuków i sił w wieszakach...
-
Analiza MES detalu konstrukcji zbiornika na gaz
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest wykonanie analizy MES detalu konstrukcji dachu zbiornika na gaz płynny zlokalizowany w terminalu regazyfikacyjnym PLNG w Świnoujściu. Analizowany detal obejmuje części konstrukcji dachu opisane w dokumentacji wykonawczej obiektu jako „podpora wieszaka typ D”. W projekcie wykonawczym obiektu ujęto dodatkowe żeberka usztywniające środniki krokwi w strefie podwieszenia. Żeberek tych w niektórych...
-
Badania i analizy kolejowych konstrukcji odciążających typu mostowego
PublikacjaW pracy przedstawiono i omówiono wybrane modele obliczeniowe, wyniki analiz teoretycznych oraz badań trzech typów kolejowych konstrukcji odciążających typu mostowego. Zaprezentowano modele obliczeniowe oraz metodykę badań in situ tego typu konbstrukcji. Przedstawiono wnioski dotyczące zaawansowanych metod obliczeniowych rozszerzonych badań in situ w celu diagnozowania rzeczywistej pracy obiektów mostowych.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca mostu przez rzekę Wisłę im. Grota Roweckiego w Warszawie
PublikacjaPrzedmiotem ekspertyzy jest wykonanie rozszerzonych analiz statyczno-wytrzymałościowych mostu im. Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie w układzie konstrukcyjnym zaprojektowanym w ramach Projektu Wykonawczego Zamiennego Przęseł przez Mosty Gdańsk sp. z o.o. Analizie poddano sposób modyfikacji konstrukcji, który ma zapewnić spełnienie zapisów programu funkcjonalno-użytkowego.
-
SHM System of the Roof Structure of Sports Arena “Olivia”
PublikacjaThe paper presents a structural health monitoring system of the Sports Arena “Olivia” in Gdansk, Poland. The system was installed because of doubts about the roof stability due to observed buckling of the steel truss members. The SHM system was based on nonlinear FEM models used for detection of type of near failure modes of the roof. The application of detailed FEM model in current state updated on data from in situ loading testes...
-
Małe mosty kolejowe z płytą ortotropową
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki badań i analiz obliczeniowych mostów kolejowych małych rozpiętości z pomostami w formie płyty ortotropowej. Przedstawiono sposoby modelowania tych konstrukcji. Podano zakres i metodykę prowadzonych badań in situ. Wyniki analiz teoretycznych porównano z wynikami badań. Przedstawiono wnioski dotyczące sposobów modelowania tego typu konstrukcji i konieczności badań in situ oraz stosowania zaawansowanych...
-
Historical crane on the redesigned original trestle bridge as a memorial of Gdansk Shipyard
PublikacjaThe paper includes selected aspects of the study, whose goal is to hold the historical crane 642-24 in its current location after the modification of trestle bridge static scheme. The scope of the paper includes the assessment of current technical condition of the object, a presentation of FEM analyses, a description of the assumed load cases, results of the static calculations, checking the effort of construction elements, global...
-
O badaniach i analizach mostów tymczasowych typu Bailey - MS 22-80
PublikacjaPrzedstawiono sposoby modelowania oraz wyniki badań in situ konstrukcji mostów tymczasowych typu Bailey - MS 22-80. Sformuowano wnioski dotyczące rzeczywistego zachowania się tego rodzaju konstrukcji oraz zasad modelowania w celu jednoznacznego określenia pracy i wytężenia ustroju.
-
Opinia techniczna nt. zachowania dynamicznego zaprojektowanej kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu
PublikacjaOpracowanie przedstawia opinię nt. zachowania dynamicznego kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu, która ma być realizowana przez VISTAL GDYNIA S.A.
-
Ekspertyza techniczna dot. uwarunkowań w zakresie dynamiki mostów
PublikacjaReferat jest pewnym przyczynkiem do dyskusji nad formalnymi uwarunkowaniami ujętymi w różnych dokumentach, a dotyczących wymagań z zakresu dynamiki mostów. W szczególności zapisu cyt.: ,,Stany graniczne użytkowania uważa się za przekroczone, jeżeli wymagania użytkowe dotyczące konstrukcji obiektu nie są dotrzymane. Oznacza to, że w konstrukcji obiektu nie powinny wystąpić: … 4) drgania własne o częstotliwości mniejszej niż 3 Hz”;...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca drgań konstrukcji mostu w km 26,571/26,578 linii kolejowej nr 4 (CMK) w m. Huta Zawadzka
PublikacjaOpracowanie zawiera wyniki symulacji obliczeniowych, których celem bylo wyjaśnienie przyczyn nadmiernych drgań wieszaków wiaduktu kolejowego.
-
Analizy obliczeniowe przebudowywanej sieci ciepłowniczej w ramach realizacji zadania „Nowy przebieg drogi krajowej nr 91 – odcinek Trasy Wschodniej od pl. Daszyńskiego do ul. Grudziądzkiej w Toruniu”
PublikacjaOpracowanie zawiera wyniki analiz obliczeniowych dot. sieci ciepłowniczych wykonanych z rurociągów klasy C.
-
Opracowanie ekspertyzy technicznej dot. nośności kompozytowego przęsła mostu dla pieszych
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono charakterystyki materiałów oraz wyniki badań i obliczeń statyczno – wytrzymałościowych przekazanego Gminie Miasta Pruszcz Gdański kompozytowego przęsła mostu dla pieszych wykonanego jako obiekt badawczy w ramach projektu FOBRIDGE pt. ,,Opracowanie kompozytowych przęseł mostów dla pieszych do zastosowania nad drogami GP” współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach umowy nr PBS1/B2/6/2013,...
-
Ekspertyza techniczna dot. wpływu drgań na obiekt „Targ Rakowy i Sienny” w kompleksie Forum Gdańsk
PublikacjaEkspertyza dotyczy obiektu przekrywającego tory kolejowe w rejonie Targu Siennego i Targu Rakowego w Gdańsku stanowiącego część kompleksu Forum Gdańsk określającej wpływ ruchu kolejowego na konstrukcję oraz na użytkowników obiektu.
-
Ekspertyza techniczna dot. belek strunobetonowych typu MG
PublikacjaOpracowanie ma na celu zaopiniowanie rozwiązań projektowych dotyczących prefabrykowanych (reprezentatywnych) belek strunobetonowych typu MG. Belki mają być stosowane w obiektach zespolonych beton-beton o schematach statycznych swobodniepodpartych, uciąglonych (dwuprzęsłowych) oraz ramowych.
-
3 Hz – WYMÓG KONIECZNY?
PublikacjaReferat jest pewnym przyczynkiem do dyskusji nad formalnymi uwarunkowaniami ujętymi w różnych dokumentach, a dotyczących wymagań z zakresu dynamiki mostów. W szczególności zapisu cyt.: ,,Stany graniczne użytkowania uważa się za przekroczone, jeżeli wymagania użytkowe dotyczące konstrukcji obiektu nie są dotrzymane. Oznacza to, że w konstrukcji obiektu nie powinny wystąpić: … 4) drgania własne o częstotliwości mniejszej niż 3 Hz”;...
-
Przeprowadzenie pomiarów i wykonanie opinii mającej na celu określenie wpływu drgań na halę magazynową oraz przebywających w niej i pomieszczeniach biurowych ludzi
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono rezultaty prac eksperckich, kóre polegały na przeprowadzeniu pomiarów i wykonaniu opinii mającej na celu określenie wpływu drgań wywołanych przez pracujące urządzenia na halę magazynową zlokalizowaną przy ul. Energetycznej 9 w Kowalach oraz przebywających w pomieszczeniach biurowych ludzi.
-
Ekspertyza techniczna dot. stref zakotwień kabli sprężających – obiekt MS-6 w ciągu S7
PublikacjaOpracowanie zawiera wyniki badań i symylacji MES na temat stref zakotwień wewnętrznych kabli sprężenia podłużnego oraz wskazuje na przyczyny przemieszczenia biernych bloków kotwiących wewnętrznych kabli sprężenia podłużnego przęsła 7-8 mostu MS-6 zlokalizowanego w drogi krajowej S-7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek.
-
Composite Sandwich Footbridge – Numerical ESL FEM Calculations vs. In Situ Measurements
PublikacjaSelected results of the static analysis of composite sandwich footbridge with the corresponding in situ measured values are compared in the paper. The analysed bridge is a research object, which was built in 2015 and is currently located at the Gdańsk University of Technology campus. Since it is a novel structure, a proper definition of the bridge numerical model, allowing its safe design, is very important. Therefore, instead...
-
Symulacje przepływu ciepła przez płytę betonową
PublikacjaW pracy przedstawiono symulacje numeryczne dojrzewania betonu w płycie górnej skrzynki czteroprzęsłowego mostu typu extradosed. Model matematyczny opisujący przepływ ciepła dedykowany jest do prognozowania dojrzałości i wytrzymałości twardniejącego betonu. Proponowany model zaimplementowano w autorskim programie numerycznym napisanym w środowisku Matlab. Podejście numeryczne zweryfikowano za pomocą danych doświadczalnych uzyskanych...
-
Monitoring dojrzewania betonu skrzynki mostu MS3/B DK-16 - sekcja S3.18P
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest przeprowadzenie badań modułów sprężystości betonu klasy C60/75 oraz monitoring zmian temperaturowych w wybranych punktach sekcji S3.18P. System pomiaru temperatury służy także do wyznaczenia rzeczywistych wytrzymałości betonu w trakcie dojrzewania, sformułowania wskazówek dotyczących terminów demontażu deskowań lub weryfikacji terminów rozpoczęcia procesu sprężania konstrukcji.
-
Symulacje numeryczne jako wsparcie badania właściwości barier ochronnych
PublikacjaArtykuł przedstawia możliwości wykorzystania symulacji numerycznych do badań efektywności urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie sposobów ich konfgurowania. Obecnie w celu dopuszczenia do stosowania bariery ochronne muszą przejść specjalistyczne testy zderzeniowe. Ze względu na wysoki koszt tych badań coraz częściej producenci barier oraz inne podmioty odpowiadające za urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd)...
-
Implementacja metody dojrzałości do oceny wytrzymałości betonu przęsła mostu extradosed
PublikacjaArtykuł przedstawia wybrane informacje dotyczące metody dojrzałości z odniesieniem się do niektórych dokumentów normatywnych polskich i zagranicznych. Przedstawione są także informacje o urządzeniach stosowanych in situ do oceny wczesnej wytrzymałości betonu. Praca poświęcona jest implementacji monitoringu dojrzewania betonu wysokowartościowego (C 60/75) wbudowanego w przęsło mostu extradosed z zastosowaniem metody dojrzałości....
-
BADANIA ODBIOROWE KOMPOZYTOWEJ KŁADKI NAD KANAŁEM RADUNI W PRUSZCZU GDAŃSKIM
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych podczas próby obciążeniowej kładki kompozytowej GFRP w Pruszczu Gdańskim. Badania obejmowały zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne. Uzyskane wyniki wskazują na większą niż teoretycznie oczekiwaną sztywność przestrzenną konstrukcji. Wszystkie pomierzone parametry struktury były lepsze podczas pomiarów in-situ, niż wykazały analizy numeryczne.
-
ZAAWANSOWANE SYMULACJE NUMERYCZNE MES DYNAMIKI MOSTÓW Z WYKORZYSTANIEM PROCEDURY EXPLICITE
PublikacjaW artykule przedstawiono uwagi na temat dynamicznych symulacji mostów w systemie LS-Dyna. Przedstawiono wybrane wyniki dwóch dynamicznych zagadnień. Pierwszy przykład dotyczy wiaduktu, który został uderzony przez przejeżdżający pod nim pojazd. Drugi odnosi się do projektu betonowej estakady wieloprzęsłowej poddanej trzęsieniom ziemi o różnej intensywności.
-
Studying road restraint systems to develop new guidelines
PublikacjaThe paper will present a proposed approach to such work along with preliminary results of numerical studies for selected problems using road safety devices such as safety barriers on horizontal curves, the effect of kerbs on bridges or the location of obstacles within the barrier’s working width. The paper will discuss assumptions to a methodology of numerical models, calculations and automated processing of data to help with assessing...
-
On the influence of shell element properties on the response of car model in crash test
PublikacjaIt goes without saying that numerical simulations play important role in the modern engineering practice. Contemporary CAD environments combined with FEM solvers, along with computer power of modern processors, give the engineer fast and efficient tool. Ultimately, however it is the user alone who is responsible for the correctness of the results. As long as the FEM calculations remain in the sphere of academic exercise, the inevitable...
-
TB11 test for short w-beam road barrier
PublikacjaFEM (Finite Element Method) is well-suited and widely used tool for simulating a range of phenomena: from these with simple and static behaviour, up to those complicated, highly nonlinear and involving many contacts. In present paper we use one of the advantages of FEM: parametric study could be easily performed and is more economical than series of in-situ tests. If recommended practices is carefully followed, results obtained...
-
Composite sandwich footbridge - measured dynamic response vs. FEA
PublikacjaThe paper describes a process of in situ dynamic tests of a composite sandwich footbridge before its accepta-tion for exploitation in real traffic conditions. It is only a part of a big research task that includes design, manufacture and introduce practical application of the bridge. The in situ measured natural modes and fre-quencies are compared with numerically determined ones. Finite element analysis is established to estimate...
-
Sensitivity analysis in design process of sandwich U-shaped composite footbridge
PublikacjaThe structure of the sandwich composite footbridge of a 14 metre span length and U-shaped cross-section was analysed. Sensitivity analysis was performed to support the design process of this innovative object. Linear discrete sensitivity analysis was performed by means of finite element method. The influence of vari-ation of several design variables i.e. thicknesses of inner and outer laminates on the mid-span deflection, as-sumed...
-
Nonlinear FEM analysis of irregular shells composed of fiber metal laminates
PublikacjaThe paper deals with the analysis of failure initiation in shells made of Fiber Metal Laminates (FML). The elas-tic material law for orthotropic lamina is stated accounting for asymmetric in-plane stress and strain measures. The asymmetry results from the employed general nonlinear 6-field shell theory where the generalized dis-placements involve the translation and the proper rotation field. The novelty of the presented results...
wyświetlono 6840 razy