Marianna Daszkowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 15

  • Kategoria
  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

  • Innowacje jako źródło ekspansji marketingu relacji
    Publikacja

    Omówiono istotę innowacji, proces ich tworzenia i rozwoju. Przedstawiono relacje innowacje - marketing. Wymieniono układy, w których przebiegają procesy rozwoju innowacji oraz wykorzystanie marketingu relacji w rozwoju innowacji.

  • Cechy i umiejętności specjalisty ds. marketingu (w opinii studentów)

    W artykule zaprezentowano kompetencje pracowników ds. marketingu. Przedstawiono je z punktu widzenia studenta, na podstawie przeprowadzonych badań. Wskazano na takie zagadnienia jak: cechy osobowe, otwartość specjalisty, stosunek do zasad etycznych, rodzaj wiedzy i jej interdyscyplinarny charakter. Dokonano także oceny nabytych umiejętności w trakcie zajęć z Podstaw marketingu. Zweryfikowano opinię studentów na temat marketingu...

  • Inżynieria doświadczenia w systemie marketingu
    Publikacja

    - Rok 2010

    Nowym paradygmatem marketingu stało się ostatnio doświadczenie. Stanowi ono ważny element wartości dla klienta. Doświadczenie i osobisty rozwój są dla niego ważniejsze niż sama konsumpcja dóbr. Inżynieria może stanowić kanwę dla teoretycznych podstaw nowego paradygmatu, jakim jest doświadczenie. Prrojektowanie, przetwarzanie, eksploatowanie i utylizowanie mogą być ważnymi obszarami działań marketingowych i doświadczeń klientów.

  • Innowacyjność usług i metody jej pomiaru
    Publikacja

    Koncentrowanie rozważań teoretycznych i badawczych na innowacjach w przemyśle oraz niewystarczająca uwaga skierowana na innowacje w usługach stały się impulsem do podjęcia tematu innowacji w usługach. W artykule autorzy podjęli się zadania przedstawienia wybranych metod pomiaru innowacji z proponowanymi modyfikacjami na potrzeby polskiego sektora usługowego.

  • Ocena skuteczności zarządzania polską marką

    Przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.

  • Kierunki rozwoju marketingu usług.
    Publikacja

    - Rok 2002

    W pracy przedstawiono wpływ megatrendów na rozwój marketingu usług w latach 70-tych pojawił się branżowy marketing usług (np. bankowy, turystyczny, medyczny), w roku 1975 - marketing usług profesjonalistycznych, w latach 80 tych- sektoralny marketing usług, zaś w 1985 - marketing relacji. Przedmiotem rozważań jest charakterystyka w/w rodzajów marketingu usług.

  • Kultura marketingowa przedsiębiorstw turystycznych

    W przedsiębiorstwach turystycznych występują cztery typy organizacji kulturowych: - ideologia autokratyczna; - ideologia biurokratyczna; - ideologia innowacyjna; - ideologia społeczna. Postęp w sektorze turystyki zależy od kultury organizacyjnej z której wynika pierwszoplanowa rola klientów (wewnętrznych i zewnętrznych).

  • Opinie nauczycieli akademickich o dydaktyce marketingu.

    Celem artykułu jest poznanie opinii ekspertów i pracowników naukowych Katedry Marketingu PG na temat nauczania przedmiotów marketingowych.

  • Relacje w marketingu dóbr kapitałowych
    Publikacja

    - Rok 2007

    Pomiędzy podmiotami rynku dóbr kapitałowych zachodzą określone relacje. Rynek ten daje występującym na nim podmiotom duże możliwości współpracy. Dotyczy ona zwłaszcza nowych produktów, zintegrowanych procesów, łańcuchów wartości a nawet tworzenia nowych branż i firm. Przedsiębiorstwa niechętne do takiej współpracy będą stopniowo traciły swoją wartość rynkową w porównaniu z tymi, które będą efektywnie zarządzały relacjami. Stworzenie...

  • Marketing usług w języku cybernetyki.
    Publikacja

    W artykule zaproponowano koncepcję systemu marketingu usług na przykładzie firmy usługowej składającej się z kierownika i personelu świadczącego usługi. W zakresie tego systemu wyróżniono marketing wewnętrzny (mix I), marketing zewnętrzny (mix II) oraz marketing interakcyjny (mix III).

  • Koncepcja systemu marketingu usług edukacyjnych.
    Publikacja

    W opracowaniu zastosowano ujęcie systemowe do przedstawienia funkcjonowania marketingu w szkole wyższej na przykładzie studium podyplomowego.

  • Innowacyjność marketingu usług.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł dotyczy innowacyjności usług. Omówiono pojęcie innowacji i jej rodzaje. Scharakteryzowano istotę marketingu usług. Wyjaśniono specyfikę innowacji usług. W ostatniej części przedstawiono system marketingu usług w kontekście innowacji.

  • Istota marketingu i jego znaczenie
    Publikacja

    - Rok 2005

    W treści rozdziału przedstawiono różne koncepcje marketingu. Najwięcej uwagi poświęcono ujęciu systemowemu. Według tej koncepcji marketing to system składajacy się z: otoczenia (dalszego i bliższego) oraz marketingu wewnętrznego, zewnętrznego i relacji. Wszystkie te elementy zostały wyczerpująco omówione w kolejnych rozdziałach książki.

  • Usługa - geneza, pojęcie, istota produkcji i jej mierniki
    Publikacja

    - Rok 2005

    W treści przedstawiono genezę wiedzy ekonomicznej o usługach, istote usług, w polskiej literaturze przedmiotu oraz poglądy autorów zachodnich na istotę usług. Ponadto omówiono istotę produkcji usług oraz jej mierniki (naturalne, wartościowe i umowne).

  • Efektywność jako wyznacznik współczesnego marketingu
    Publikacja

    - Rok 2005

    Każdy sposób postępowania przedsiębiorstw na rynku powinien być oceniany z punktu widzenia ekonomicznej efektywności. Wydatki związane z marketingiem powinny być traktowane jako strategiczne inwestycje zapewniające firmom sukces w długim okresie. Specjaliści ds. marketingu powinni mysleć w kategoriach finansowych.

wyświetlono 763 razy