Publikacje
Filtry
wszystkich: 149
Katalog Publikacji
Rok 2013
-
The analysis of the conditions for best practices’ transfer
PublikacjaOne of the tasks of the Project Partners was identifying best practices in strengthening the economic activity of women and older people in the context of developing the competitiveness and innovation of SMEs, as well as determining the possibilities and conditions of their transfer. Transfer in this case is understood as the implementation of selected and described solutions in enterprises and public organizations from all the...
-
The awareness of the profession and the self-reflection of the primary, secondary and upper secondary school teachers on their own practice in the light of empirical studies
PublikacjaThe article presents the issue of awareness of the profession and the self-reflection of the primary, secondary and upper secondary school teachers’ on their own practice. The text refers to data based on empirical studies.
-
Zmiana jako kondycja współczesnego życia społecznego na przykładzie identyfikacji i satysfakcji zawodowej polskich nauczycieli
PublikacjaW tekście zaprezentowano wyniki badań ankietowych o deskryptywnym charakterze, odnoszących się do wybranych wymiarów tożsamości zawodowej nauczycieli, takich jak między innymi kwestia identyfikacji z zawodem, poczucia dumy z powodu jego wykonywania, poczucia satysfakcji zawodowej i ogólnożyciowej oraz motywacji wyboru drogi życiowej i zawodowej. Kontekstem dla badań są dynamiczne i radykalne zmiany charakterze społecznym, politycznym,...
Rok 2014
-
Historia życia jako terapia - edukacyjny wymiar opowieści w badaniu tożsamości nauczycielek
PublikacjaW artykule prezentowane są założenia metodologiczne oraz fragmenty wyników badań biograficznych nauczycielek. Autor koncentruje się na charakterystyce specyficznego narzędzia badawczego, w założeniu wykraczającego poza wymiar poznawczy, stając się pewnego rodzaju terapią dla jego uczestniczek.
-
Momenty transgresyjne w biografii a kształtowanie się tożsamości zawodowej na przykładzie współczesnych nauczycieli.
PublikacjaW artykule prezentowane są wyniki badań empirycznych przeprowadzonych przy wykorzystaniu techniki narracyjnego wywiadu biograficznego, odnoszących się do kwestii kształtowania się tożsamości zawodowej nauczycieli przez pryzmat ich biografii, w relacji do momentów transgresyjnych, wydarzeń przełomowych, szczególnie istotnych i znaczących w ich życiu.
-
Wizje rozwoju profesji w warunkach zreformowanej oświaty w opinii nauczycieli
PublikacjaW artykule prezentowane są wyniki badania sondażowego, którego zakresem tematycznym było określenie, w jaki sposób nauczyciele postrzegają swój zawód oraz jakie wizje i kierunki przedstawiają w zakresie rozwoju profesji.
Rok 2015
-
Europe, between Mandatory and Voluntary Approach to CSR: Some New Evidence from the Polish Listed Companies
Publikacja -
Kategoria "profesjonalizmu" w opinii studentów zarządzania
PublikacjaW artykule podjęto próbę scharakteryzowania sposobu, w jaki studenci definiują pojęcie profesjonalizmu i określenia cech, które uznają za charakterystyczne dla osób które można określić mianem profesjonalistów. Materiał empiryczny pozyskano metodą sondażową, w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród studentów studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie. Wśród wniosków z badania, podkreślić należy przede wszystkim wysoką świadomość...
-
Kompetencje "miękkie" kandydatów uczestniczących w procedurze selekcji pracowników w opinii rekruterów
PublikacjaW artykule podjęto problematykę oceny kandydatów ubiegających się o pracę, w opinii rekruterów, wraz ze wskazaniem kompetencji „miękkich” które są szczególnie cenione oraz metod selekcji, które wykorzystywane są obecnie najczęściej w celu ich weryfikacji. Część empiryczna tekstu odwołuje się do wyników badania jakościowego zrealizowanego w oparciu o technikę wywiadu otwartego, przeprowadzonego wśród profesjonalnych rekruterów,...
-
Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej
PublikacjaGłównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania tożsamości zawodowej nauczycieli w specyficznym ujęciu, w relacji do ich biografii. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych, powstały trzy modele nauczycielskich tożsamości zawodowych, stanowiących o specyfice zawodu nauczyciela. Jeden z nich – model profesjonalisty...
-
Raport. Badanie jakości kształcenia i losów zawodowych Absolwentów PG : Rocznik 2013
PublikacjaRaport opisuje wyniki przeprowadzonych badań wśród Absolwentów PG rocznik 2013 nad jakością kształcenia oraz ich sytuacją zawodową
Rok 2016
-
Czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową na przykładzie inicjatywy Interizon
PublikacjaGłównym celem artykułu jest identyfikacja potencjalnych czynników sukcesu w inicjatywie klastrowej Interizon z uwzględnieniem czterech obszarów funkcjonowania inicjatywy: formalizacji i wewnętrznej organizacji, działań podejmowanych w ramach inicjatywy, strategii rozwoju oraz komunikacji i promocji. Przeanalizowane zostały również najważniejsze efekty wynikające z członkostwa w powyższej inicjatywie. Autorki przeprowadziły badania...
-
Identyfikacja cech pracownika w opinii studentów zarządzania i rekruterów
PublikacjaW tekście prezentowane są wyniki badań empirycznych w zakresie opinii studentów oraz osób przeprowadzających proces rekrutacji i selekcji pracowników, w obszarze kategorii „profesjonalizmu” i cech jakie są „profesjonalistom” przypisywane. Dane empiryczne pozyskano w oparciu o badanie sondażowe przeprowadzone wśród studentów oraz wywiady z rekruterami. Wyniki badań mogą wskazać potencjalne obszary, w których opinie studentów kierunku...
-
Internet i media społecznościowe w procesie rekrutacji - perspektywa rekruterów
PublikacjaCelem artykułu jest wskazanie najpopularniejszych metod rekrutacyjnych opartych o techniki związane z Internetem i mediami społecznościowymi stosowanych obecnie przez rekruterów. Część empiryczna tekstu odwołuje się do wyników badań jakościowych zrealizowanych w oparciu o technikę wywiadu swobodnego, przeprowadzonych wśród profesjonalnych rekruterów, uczestniczących w procesie doboru pracowników do przedsiębiorstw. Wśród wniosków...
-
Shaping New Generations of Managers and Consumers: CSR Implementation and Higher Education System in Poland
Publikacja -
Studenci wobec pracy - porównanie opinii osób studiujących w Polsce i w Finlandii
PublikacjaW artykule podjęto próbę scharakteryzowania opinii i oczekiwań wobec pracy studentów polskich i fińskich. Materiał empiryczny pozyskano metodą sondażową, w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród studentów uczelni w Polsce i Finlandii. Wśród wniosków z badania, podkreślić należy przede wszystkim wysoki poziom identyfikacji z uczelnią i wydziałem u studentów polskich oraz ich chęć do doskonalenia kwalifikacji; obawę o znalezienie...
Rok 2017
-
Konflikt w organizacji
PublikacjaW rozdziale scharakteryzowano zjawisko konfliktu w organizacji. Omówiono m.in.: źródła sytuacji konfliktowych, formy i rodzaje konfliktów w organizacji, sposoby kierowania konfliktem i jego konsekwencje.
-
Płeć a perspektywa zatrudnienia po ukończeniu uczelni technicznej - lata 2012-2016
PublikacjaKwestia kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego w kontekście zapotrzebowania i wymagań rynku pracy stanowi niezwykle istotny problem analiz teoretycznych, jak i empirycznych. Celem artykułu jest analiza sytuacji zawodowej osób, które ukończyły uczelnię o profilu technicznym. Kluczową zmienną braną pod uwagę w toku analiz porównawczych stanowi płeć. Dane empiryczne pozyskano w rezultacie badania sondażowego metodą CAWI, wśród...
-
Rozwój kompetencji młodych pracowników a pedagogiczny wymiar empowermentu w organizacjach na przykładzie absolwentów uczelni technicznej
PublikacjaArtykuł odnosi się do problematyki rozwoju kompetencji młodych pracowników w kontekście pedagogicznego wymiaru empowermentu. Badanie sondażowe metodą CAWI przeprowadzono wśród młodych pracowników, absolwentów Politechniki Gdańskiej zatrudnionych w różnych branżach. Na podstawie przeprowadzonego badania można wyciągnąć wniosek, że większość badanych osób stale rozwija kompetencje zdobyte podczas studiów, przede wszystkim w formie...
-
Wybrane elementy procesu doboru pracowników
PublikacjaW rozdziale scharakteryzowano wybrane elementy procesu doboru pracowników. Omówiono zagadnienia takie jak m.in: znaczenie profesjonalnego przygotowania do procesu rekrutacji, sposoby dotarcia z ofertą pracy do kandydata, dokumenty rekrutacyjne - CV i list motywacyjny oraz scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej.