dr Beata Krawczyk-Bryłka
Employment
- Assistant professor at Department of Entrepreneurship and Business Law
- Ekspert Biznesowy HPC at Dział Usług Chmurowych
- Chief Specialist at Sekcja programu MBA
Research fields
Publications
Filters
total: 81
Catalog Publications
-
Effective Collaboration of Entrepreneurial Teams—Implications for Entrepreneurial Education
PublicationIn the situation of a permanent change and increased competition, business ventures are more and more often undertaken not by individuals but by entrepreneurial teams. The main aim of this paper is to examine the team principles implemented by eective entrepreneurial teams and how they dier in nascent and established teams. We also focused on the relationship between the implementation of these rules by entrepreneurial team members...
-
Intercultural Challenges in Virtual Teams
Publication: Virtual teams are usually geographically dispersed and consist of members from different countries and cultures. They influences internal communication processes and can cause personal conflicts, misunderstandings or lack of trust. Intercultural diversity is also significant for goal setting and team effectiveness. The aim of this article is to check if virtual team members appreciate the cultural diversity or rather suffer from lack...
-
Using a computational model to compare objective negotiations in real and virtual environments
PublicationZaprezentowano obliczeniowy model negocjacji uwzględniający warunki początkowe, przebieg negocjacji i wyniki negocjacji. Przedstawiono komputerowy system wspomagający rejestrację przebiegu negocjacji i ich wyników oraz analizę negocjacji zgodną z proponowanym modelem.
-
The Structure of Entrepreneurial Team Members’ Competencies: Between Effectuation and Causation
PublicationA conscious shaping of entrepreneurial competence is a relevant element of entrepreneurial education. In order to recognize which of the competencies regarded as entrepreneurial are characteristic of members of entrepreneurial teams, which is crucial for the work of those teams, it is necessary to identify the structure of those competencies. This quantitative study was conducted with the use of a survey method and involved 111...
-
The congruence of mental models in entrepreneurial teams – implications for performance and satisfaction in teams operating in an emerging economy
PublicationPurpose – The paper aims to explore the relationship between the congruence of mental models held by the members of entrepreneurial teams operating in an emerging economy (Poland) and entrepreneurial outcomes (performance and satisfaction). Design/methodology/approach – The data obtained from 18 nascent and 20 established entrepreneurial teams was analysed to answer hypotheses. The research was quantitative and was conducted using...
-
Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych
PublicationJedna zzasad efektuacyjnego podejscia do przedsiebiorczosci jest zasada szalonego patchworku (crazy quilt), która dotyczy budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Zgodnie z nia przedsiebiorca powinien korzystac zkontaktów zosobami zotoczenia, zbudowanych jeszcze przed załozeniem firmy, atakze aktywnie kształtowac nowe relacje wsrodowisku, wktórym firma działa. Silny networking iznajomosc wielu osób pozwalaja na czerpanie inspiracji...
-
Trust triggers and barriers in intercultural teams
PublicationIntercultural teams are more and more popular nowadays — they constitute a serious challenge in terms of effective cooperation and trust building, however. The article presents the potential problems that can affect intercultural cooperation and stresses the power of trust in cultural diversity conditions. The ten-factor model of intercultural team trust is presented. The main aim was to answer the questions: what are the differences...
-
Attributes of Entrepreneurial Teams as Elements of a Mental Model
PublicationAn entrepreneurial team can be defined as a small group of individuals holding ownership or control positions who create or develop an entrepreneurial venture and have shared commitments towards each other. Entrepreneurial teams start numerous new ventures or affect the performance of firms due to their social capital based on some characteristic attributes. The mental models of teams refer to internal, organised representation...
-
Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych
PublicationEdukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane...
-
Kompetencje członków zespołu wirtualnego
PublicationArtykuł dotyczy problematyki wirtualnej współpracy, która wymaga od osób tworzących zespół oraz od lidera zespołu szczególnych kompetencji. Skoncentrowano się na wiedzy, cechach i umiejętnościach członków zespołu wirtualnego, które są konieczne, by efektywnie realizowali oni założone cele, kreując jednocześnie relacje oparte na wzajemnym zaufaniu. Artykuł zawiera przegląd literatury dotyczącej kompetencji członków zespołu wirtualnego...
-
Efektuacyjność modelu mentalnego przedsiębiorczości
PublicationArtykuł prezentuje dwa modele przedsiębiorczości: tradycyjny (kauzalny) i efektuacyjny. Zgodnie z modelem kauzalnym najważniejszymi czynnikami sukcesu firmy jest strategiczne planowanie i konkurencyjność. W modelu efektuacyjnym znaczenie mają posiadane przez przedsiębiorcę zasoby, elastyczne reagowanie na szanse pojawiające się w otoczeniu i budowanie relacji biznesowych z otoczeniem. Celem artykułu jest ocena efektuacyjności mentalnego...
-
Projekty grupowe jako przygotowanie do współpracy w zespołach wirtualnych
PublicationArtykuł dotyczy zastosowania metody uczenia się poprzez realizację projektów i uczenia się zespołowego, które przedstawiono na przykładzie przedmiotu Projekt grupowy prowadzonego na studiach II stopnia z zakresu ICT (technologii informacyjno-komunikacyjnych). Zaprezentowano założenia i strukturę przedmiotu, koncentrując się na kontekstowym charakterze realizowanych projektów i analogiach do zadań realizowanych w firmach w rzeczywistych...
-
Branża IT – wyzwania związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim
PublicationArtykuł dotyczy procesów zarządzania kapitałem ludzkim w firmach IT, w których największe wyzwania wiążą się z dwoma obszarami: zatrudniania i zatrzymywania specjalistów IT w organizacji. Działy HR prześcigają się w stosowaniu coraz to nowszych rozwiązań, aby pozyskać oraz motywować kompetentnych informatyków do pracy na rzecz firmy. Głównym celem artykułu jest prezentacja działań dotyczących rekrutacji oraz motywowania pracowników...
-
Analysis of human negotiations for e-business improvements
PublicationW artykule zaproponowano ogólny model negocjacji oraz oparty na nim uproszczony model jakości negocjacji. Zaproponowany model jakości negocjacji umożliwia zdefiniowanie wielu scenariuszy negocjacji i ich ocenę w kategoriach kompletności, efektywności, wydajności i satysfakcji. Przeanalizowano 150 eksperymentów (f2f i czat) w celu określenia wpływu osobowości negocjatorów i strategii negocjacyjnych na ich rezultat.
-
The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
PublicationNegocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.
-
Budowanie zaufania w relacjach interentowych
PublicationArtykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...
-
Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
PublicationPraca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...
-
Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
PublicationUmiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...
-
Kontekstowy model skuteczności negocjacji
PublicationArtykuł prezentuje mozliwość zstosowania metod statystycznych w analizowaniu zależności skuteczności negocjacji od różnego typu czynników. W oparciu o analizę czynnikową, analizę rergesji i korelacji zweryfikowano hipotezy dotyczące wpływu cech osobowościowych, pozycji negocjacyjnej i roli negocjacyjnej na wyniki rokowań.
-
Edu Inspiracje WZiE: Technologia XR w edukacji. Czy jesteśmy na nią gotowi?
Publication -
Model negocjacji internetowych
PublicationArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.
-
Sytuacyjne i kulturowe aspekty pozycji negocjacyjnej
PublicationArtykuł prezenetuje pojęcie pozycji negocjacyjnej wświetle wybranych koncepcji negocjacji oraz wyniki eksperymentu psychologicznego dotyczącego uwarunkowań pozycji negocjacyjnej. Szczególną uwagę zwraca na osobowość, płeć i rolę oraz na posiadanie BATNY jako determinantów subiektywnej siły w rokowaniach i jej następstwa dla stylu i wyniku rozmów handlowych. W artykule poruszono też temat znaczenia kultury dla rozumienia i percepcji...
-
Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
PublicationInternet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...
-
Pomiędzy kontrolą i zaufaniem – jakich liderów potrzebują wirtualne zespoły projektowe
PublicationArtykuł dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, które jest szczególnym wyzwaniem ze względu na rozproszenie geograficzne członków zespołu oraz porozumiewanie się za pośrednictwem technologii informacyjnej. Skoncentrowano się na utrzymywaniu odpowiedniej proporcji pomiędzy zaufaniem i kontrolą zespołu i opracowano listę rekomendacji dla liderów zespołów wirtualnych, dotyczących budowania zaufania i koordynacji pracy. Do realizacji...
-
POSTAWY POKOLENIA Y WOBEC WIRTUALNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ
PublicationArtykuł koncentruje się na różnorodności i wirtualizacji pracy zespołowej, która coraz częściej dotyczy współczesnych zespołów projektowych. Przedstawiono hybrydową specyfikę pokolenia Y, które z jednej strony charakteryzuje zainteresowane pracą w zespole, nastawienie kolaboracyjne, z drugiej zaś postawy indywidualistyczne i koncentracja na własnych potrzebach. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na przedstawicielach polskiego...
-
Zaufanie w zespole badawczym – studium przypadku (projekt CD NIWA realizowany na Politechnice Gdańskiej)
PublicationArtykuł dotyczy tematyki klimatu pracy zespołowej, ze szczególnym uwzględnieniem zaufania w zespole jako czynnika warunkującego zaangażowanie, efektywność i innowacyjność zespołu. Przeanalizowano znaczenie oraz wymiary zaufania w zespole badawczym na podstawie koncepcji International Team Trust Indicator, czyli dziesięciowymiarowego modelu zaufania. Celem artykułu jest analiza klimatu współpracy i poziomu zaufania w interdyscyplinarnym...
-
Indywidualizm czy zespołowość - w jakich kategoriach myślimy o przedsiębiorczości
PublicationPrzedsiębiorczość to pojęcie, które zwykle rozpatruje się w kategoriach działań indywidualnych, realizowanych indywidulanie procesów czy przedsięwzięć. Jednocześnie podkreśla się rolę przedsiębiorcy, jako osoby zarządzającej zespołem i przy jego udziale uzyskującym założone cele. W literaturze pojawiają się zagadnienia związane z przedsiębiorczością zespołową i zespołami przedsiębiorczymi, których miejsce w tworzeniu firm i osiąganiu...
-
Budowanie zespołu wirtualnego - zasady i wyzwania
PublicationArtykuł dotyczy tworzenia i współpracy w zespole wirtualnym, który jest zaangażowany w realizację konkretnego celu, najczęściej projektu, wymagającego współdziałania osób rozproszonych geograficznie i / lub organizacyjnie, komunikujących się głównie za pomocą technologii IT. Zaprezentowano charakterystykę wirtualnej współpracy z uwzględnieniem zalet i zagrożeń wynikających z ograniczenia komunikacji bezpośredniej. Na podstawie...
-
Zaufanie do siebie jako jeden z aspektów zaufania w aktywności przedsiębiorczej
PublicationArtykuł prezentuje znaczenie zaufania do samego siebie na tle zaufania w relacjach budowanych przez przedsiębiorcę w jego otoczeniu społecznym i biznesowym. Wyjaśniono koncepcję zaufania do samego siebie, odnosząc się do zróżnicowanych typów zaufania, na przykład: kalkulacyjnego, opartego na wiedzy i identyfikacyjnego. Wskazano jego potencjalne źródła i konsekwencje w kontekście budowania własnego wizerunku, podejmowania decyzji...
-
Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej
PublicationIntuicję definiuje się jako szybkie, nieświadome i holistyczne przeczucie, które jest dynamicznym procesem poznawczym opartym na doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorcy. Intuicja pozwala rozpoznawać okazje biznesowe i uzupełnia racjonalne podejmowanie decyzji biznesowych. Korzystanie z intuicji jest wskazane szczególnie ze względu na permanentnie zmieniające się otoczenie prowadzenia firmy oraz duży poziom niepewności, towarzyszący...
-
IT PROJECT TEAMS CREATION AND ANALYSIS IN C2 NIWA ENVIRONMENT
PublicationTeams are the basic unit of the C2NIWA community, which – using the technical capabilities of this environment – focuses on the implementation of various projects. This article presents one of the competitions carried out within the framework of a C2NIWA project called Uwaga! Upadek! [Attention! Fall!], used as an example of a collaborative project for which analyses related to the assessment of teamwork based on the input-process-result...
-
Młodość czy dojrzałość? - komu ufają pracodawcy.
PublicationArtykuł porusza zagadnienia związane z zarządzaniem zaufaniem w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem atrybutów, które charakteryzują pracowników godnych zaufania. Zaprezentowano trzy główne kategorie kompetencji pracowniczych wzmacniających wiarygodność i reputację: styl działania, relacje interpersonalne i wartości osobiste. Na tym tle przedstawiono cechy charakteryzujące pracowników młodych (pokolenie Y) i dojrzałych (powyżej...
-
Ocena rozwoju cech przedsiębiorczych uczestników projektu "Biznes na Start 8"
PublicationArtykuł prezentuje wyniki projektu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości, którego celem było przygotowanie beneficjentów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na trzech etapach projektu: preinkubacji, inkubacji i na zakończenie projektu. Badanie opierało sie na testach osobowości dotyczących między innymi takich cech jak: poczucie kontroli wewnętrznej, ekstrawersja, otwartość na doświadczenie, asertywność,...
-
Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa
PublicationArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.
-
DECISION - MAKING IN VIRTUAL SOFTWARE TEAMS USING CLOUD PLATFORMS
PublicationSoftware development projects are usually realized by traditional or virtual IT teams using computing clouds. Team collaboration requires decision - making regarding essential aspects of a project progress. The article concerns methods of decision – making process in the case of traditional and virtual teams’ work. The research results conducted in a group of IT specialists are presented, and to analyze their preferences in decision-making...
-
Negocjacje w organizacji
PublicationRozdział dotyczy negocjacji prowadzonych w ramach organizacji. Na tle charakterystyki procesu negocjacji i styli negocjacyjnych pokazano strategiczne i operacyjne znaczenie negocjacji dla firm zarówno w relacjach z otoczeniem zewnętrznym, jak również z klientami wewnętrznymi. Skoncentrowano się na negocjacjach w realizacji funkcji menedżerskich, podkreślając ich znaczenie dla budowania kultury organizacyjnej, klimatu zaufania i...
-
Nowoczesne metody rekrutacji pracowników
PublicationRozdział dotyczy procesu rekrutacji i selekcji, których zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu zatrudnienia. Zaprezentowano wszystkie elementy procesu, począwszy od przygotowania do rekrutacji, poprzez zastosowanie metod oceny i doboru kandydatów do pracy (z uwzględnieniem zastosowania rozwiązań IT) , aż po ostateczną ocenę i wybór najlepszego kandydata. Zwrócono uwagę na błędy popełniane w procesie rekrutacji oraz podkreślono...
-
Czy w negocjacjach są przegrani? Kultura negocjacji organizacyjnych
PublicationNegocjacje to proces interakcji pomiędzy stronami, które są od siebie współzależne i dostrzegają konieczność współdziałania, by zrealizować osobiste cele. Nakładaniu się interesów stron towarzyszy jednak rozbieżność poglądów, stanowisk i oczekiwań, czyli konflikt. Jego rozwiązanie jest konieczne, by strony mogły osiągnąć swoje cele i ustalić zasady dalszych relacji.
-
Talenty/ zespół/ wartości – ryzyka w zarządzaniu projektami. Relacja z XIII Międzynarodowego Kongresu MBA
PublicationW dniach 12–14 maja 2017 roku w Krakowie odbył się XIII Międzynarodowy Kongres MBA. Hasłem tegorocznego wydarzenia było: „Compliance: równowaga między wynikiem a wartościami”. Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej był jednym z partnerów Kongresu. Celem naszego panelu była dyskusja dotycząca znaczenia wartości niematerialnych oraz kapitału ludzkiego w funkcjonowaniu współczesnych organizacji.
-
Zaufanie w zespołach pracowniczych – czy polskie zespoły są gotowe na empowerment?
PublicationZaufanie jest istotnym elementem klimatu pracy zespołowej i warunkiem budowania efektywnych zespołów, korzystających z potencjału zaangażowanych w realizację celu pracowników. Zaufanie jest też podstawą wdrażania w zespołach zasad empowermentu, rozumianego nie tylko jako przekazanie władzy członkom zespołu, ale również jako zdolność zespołu do przejmowania odpowiedzialności za realizację wybranego celu. W artykule przedstawiono...
-
Oczekiwania stron konfliktu i mediatorów wobec e-mediacji. Czy e-mediacja ma przyszłość?
PublicationArtykuł prezentuje możliwości prowadzenia mediacji – skutecznej i korzystnej, ale rzadko wykorzystywanej w Polsce metody pozasądowego rozstrzygania sporów - z wykorzystaniem profesjonalnej platformy internetowej. Na podstawie badań przeprowadzonych na grupie mediatorów oraz stron konfliktów określono oczekiwania dotyczące prowadzenia e-mediacji i wyzwania, jakie stawia przed mediatorami mediacja on-line.
-
KOMPETENCJE MIĘDZYKULTUROWE A UDZIAŁ W PROGRAMIE ERASMUS
PublicationKompetencje międzykulturowe, rozumiane jako postawa wobec współpracy z przedstawicielami innych kultur, to ważny element kształcenia studentów w procesie przygotowywania ich do podejmowania działań na globalnym rynku pracy. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących postaw studentów wobec pracy w zespołach wielokulturowych. Skoncentrowano się głównie na porównaniu nastawienia studentów w zależności od tego, czy byli wcześniej...
-
Optymizm przedsiębiorców a ich postawy wobec zmian
PublicationArtykuł dotyczy postaw przedsiębiorców wobec wprowadzania zmian w zarządzanych przez nich firmach. Celem podjętych badań była weryfikacja hipotezy, że poziom optymizmu przedsiębiorcy wpływa na akceptację sytuacji zmian w organizacji i otwartość na jej wdrażanie. Badaniom kwestionariuszowym poddano przedsiębiorców działających na terenie Trójmiasta. Wykorzystano Skalę Orientacji Pozytywnej oraz adaptację Skali Postaw Pracowniczych...
-
Adaptacja kulturowa jako wyzwanie w zespołachmiędzynarodowych
PublicationWyzwania dotyczące pracy w międzykulturowym środowisku są najczęściej odnoszone do menedżerów, ze względu na powszechność ich międzynarodowych migracji oraz podejmowanie międzynarodowej współpracy z kooperantami. Rozwój globalnego rynku pracy stymuluje jednak również szeregowych pracowników do poszukiwania pracy w różnych krajach, co sprawia, że wielu z nich pracuje w międzykulturowych zespołach, gdzie doświadczają kulturowego...
-
ZARZADZANIE ORGANIZACJĄ TYPU SMART
PublicationZaprezentowano organizacji, w której charakterystykę wpisano następujące cechy: strategiczne uwarunkowanie, maksymalną innowacyjność, atrakcyjność dla interesariuszy, rozwijanie osobowości pracowników oraz twórczość w działaniu. Te atrybuty, tworzą koncepcję organizacji SMART (akronim od pierwszych liter powyższych cech), która wyróżnia się dodatkowo strukturą opartą o dynamicznie kreowane zespoły oraz skutecznym wspomaganiem...
-
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIRTUALNYM JAKO WYZWANIE DLA LIDERA ZESPOŁU
PublicationRozdział dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, który charakteryzuje się rozproszeniem członków zespołu oraz współpracą za pośrednictwem technologii informacyjnej. Tak funkcjonujące zespoły nakładają na lidera dodatkowe wyzwania związane z koniecznością kompensowania braku bezpośredniego kontaktu oraz samodzielnością poszczególnych osób w zespole. Przedstawiono najważniejsze zadania, które podnoszą efektywność zarządzania zespołem...
-
Klimat pracy zespołu wirtualnego
PublicationArtykuł dotyczy klimatu pracy zespołowej, rozumianego jako wspólna dla pracowników zespołu percepcja procesów, praktyk i zachowań, które towarzyszą pracy zespołowej i mają wpływ zarówno na satysfakcję jak i na efekty pracy zespołu. Celem artykułu jest weryfikacja założenia, że wymiary klimatu pracy zespołowej, rozpoznane jako istotne dla zespołów tradycyjnych, mają swoje odzwierciedlenie również we współpracy zespołów wirtualnych....
-
Proces tworzenia zespołów zróżnicowanych jako element zarządzania zasobami ludzkimi
PublicationArtykuł dotyczy problematyki zarządzania zespołami zróżnicowanymi pod względem płci i wieku w kontekście procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Skupiono się głównie na pierwszych etapach tego procesu, czyli na planowaniu zasobów i doborze pracowników i wskazano ich znaczenie dla zarządzania kapitałem ludzkim zespołów pracowniczych. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na pracownikach działów HR, które dotyczyły uwzględniania...
-
Kobiety i mezczyźni w zespole - wartość czy wyzwanie
PublicationArtykuł dotyczy zarządzania zespołami zróżnicowanymi pod względem płci. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród słuchaczy podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Celem badań była weryfikacja sposobu postrzegania zespołów zróżnicowanych pod względem płci przez osoby związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Dodatkowo oceniono poziom wykorzystywania wartości takich zespołów w firmach reprezentowanych przez...
-
CD NIWA jako platforma współpracy biznesu i nauki
PublicationArtykuł prezentuje koncepcję Centrum Doskonałości Naukowej Infrastruktury Wytwarzania Aplikacji: CD NIWA, które jest środowiskiem przetwarzania w chmurze obliczeniowej, źródłem stale doskonalonych aplikacji i usług oraz platformą współpracy użytkowników. Interaktywność współdziałania nauki i biznesu jest głównym założeniem i celem Centrum Doskonałości NIWA, które ma też służyć budowaniu społeczności współpracującej w zakresie realizacji...
seen 2951 times