Department of Control Engineering - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Control Engineering

Filters

total: 104

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2004
Year 2005
  • A method of verification diagnostics for functional safety analysis
    Publication

    - Year 2005

    Problemy analizy bezpieczeństwa zostały zapoczątkowane w lotnictwie i energetyce jądrowej, a obecnie wprowadzane są szeroko do różnych gałęzi przemysłu, jak przemysł chemiczny, mechaniczny, etrochemiczny, spożywczy, itp. W analizie bezpieczeństwa funkcjonalnego względem przyjętego poziomu SIL wyznacza się prawdopodobieństwa nie wypełnienia określonej funkcji na żądanie (PDF). Do tego celu stosuje się różne metody analityczne, wykorzystuje...

  • Complex multiplier based on the polynomial residue number system
    Publication

    Przedstawiono próbę zaprojektowania mnożnika zespolonego 4x4 opartego na algorytmie Skavantzosa i Stouraitisa. W algorytmie stosuje siękodowanie liczb n-bitowych jako wielomianów stopnia 7 w pierścieniu wielomianów modulo (x^8-1) z n/4-bitowymi współczynnikami. Mnożenie zespolone jest wykonywane jako 8-punktowy splot cykliczny. Podanoopóżnienie i złożoność sprzętową jak również porównanie ze standardowym.rozwiązaniem.

  • Computer aided funcional safety assessment
    Publication

    Referat porusza wybrane zagadnienia związane z oceną bezpieczeństwa funkcjonalnego w nawiązaniu do normy międzynarodowej IEC 61508. Podkreśla się znaczenie modelowania probabilistycznego systemów elektrycznych, elektronicznych i programowalnych elektronicznych (E/E/PE). Opisuje się wyznaczanie poziomu nienaruszalności bezpieczeństwa (SIL). W następnym kroku analizy weryfikuje się poziom SIL w procesie modelowania probabilistycznego...

  • Designing control and protection systems with regard to functional safety aspects.
    Publication

    - Year 2005

    Zaproponowano zintegrowane podejście w ocenie bezpieczeństwa funkcjonalnego systemów E/E/PE. Niepewność probabilistycznych miar ryzyka dla elektrycznych, elektronicznych i programowalnych elektronicznych systemów jest reprezentowana za pomocą przedziałów, które są porównywane z przedziałowymi kryteriami probabilistycznymi zdefiniowanymi dla tych systemów przez normę IEC 61508, w postaci czterech poziomów nienaruszalności bezpieczeństwa...

  • Modelowanie obszarów niebezpiecznych i pogodowych w procesie wyznaczania trasy przejścia statku
    Publication

    - Year 2005

    Minimalny obszar akwenu wokół poruszającego się statku zawarty w pewnych granicach nazywa się domeną. Obszar ten stanowi strefę bezpieczeństwa dla poruszającego się statku w którym nie powinien się znaleźć żaden inny obiekt nawigacyjny gdyż powoduje to ryzyko kolizji. Obszary przedstawiające złe warunki pogodowe nie są całkowicie zabronione i dlatego też opisywane są rozmytymi funkcjami przynależności. W pracy przedstawiono zależności...

  • Regulator trajektorii w aspekcie sterowania statkiem w sytuacji kolizyjnej
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono projekt regulatora trajektorii do sterowania statkiem wzdłuż planowanej trasy z uwzględnieniem zmian prędkości. Regulator zrealizowano w oparciu o logikę rozmytą. W algorytmie sterowania wykorzystuje się koncepcję statku wirtualnego, który porusza się dokładnie wzdłuż zadanej trajektorii. Opracowane reguły sterowaniaregulatora rozmytego trajektorii poddane zostały badaniom na modelumatematycznym statku typu kontenerowiec....

  • Stanowisko badawcze do weryfikacji algorytmów sterowania
    Publication

    Opisano laboratoryjne stanowisko do badania algorytmów sterowania z możliwością oceny metod stosowanych przy ich tworzeniu. Przedstawiono praktyczne zastosowanie środowiska Matlab-Simulink do modelowania elementów układu sterowania, współpracujących z obiektem rzeczywistym.

  • Zastosowanie modeli matematycznych przy projektowaniu steru strumieniowego i napędu elektrycznego statku
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono koncepcję wykorzystania badań symulacyjnych przy projektowaniu steru strumieniowego jak i napędu elektrycznego statku. Jako przykład modelu matematycznego przedstawiono hybrydowy model silnika klatkowego. Jego parametry są dostrajane przy wykorzystaniu algorytmu genetycznego w Matlab/Simulink. Przedstawiono również przykładowe badania symulacyjne podsystemu elektroenergetycznego zasilającego ster strumieniowy statku....

Year 2006
Year 2007
Year 2008
Year 2009
Year 2010
Year 2011
Year 2012
Year 2013
Year 2014
Year 2015
Year 2016
Year 2017
Year 2018
Year 2019
  • Overhead wires detection by FPGA real-time image processing
    Publication

    The paper presents design and hardware implementation of real-time image filtering for overhead wires detection divided on image processing and results presentation blocks. The image processing block was separated from the whole implementation, and its delay and hardware complexity was analysed. Also the maximum frequency of image processing of the proposed implementation was estimated.

    Full text available to download

Year 2021