Maciej Waszczyk - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 26

  • Kategoria
  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
  • Modelling of complex economic systems : toward conceptual platform

    W artykule opisano rolę modelowania opisowego w ekonomicznych systemach złożonych w kontekście trzech funkcji naukowych: opisu, wyjaśniania i przewidywania. Fazy dekompozycji i opisu jakościowego modelowanych systemów, w tym ekonomicznych, są nieodzowne w całym procesie budowania modelu.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Różnice kulturowe w marketingu międzynarodowym
    Publikacja

    - Rok 2006

    W artykule przybliżono pojęcie kultury i jej części składowych, oraz wyjaśnioniono i zilustrowano to, w jaki sposób czynniki kulturowe determinują decyzje w marketingu międzynarodowym. Rozważania teoretyczne zilustrowano krótką analizą między kulturowej strategii promocyjnej marki Absolut Vodka. Artykuł został podzielony na cztery części. Pierwsza poświęcona definicji kultury, wyodrębnieniu jej elementów i zmiennych. Druga zawierająca...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The balanced scorecard method applying in small and medium enterprise management
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autorzy podejmują dyskusję z poglądem, że Strategiczna Karta Wyników jako metoda zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem powinna raczej być stosowana w sektorze dużych przedsiębiorstw, niż małych i średnich. Wskazują na istotne trudności związane z wdrażaniem BSC w aspektach: kosztów, czasochłonności, nadzwyczajnego wysiłku organizacji, nowego spojrzenia na komunikację w dół struktury, dalekiego horyzontu planowania, sceptycyzmu...

  • Wewnętrzne trudności strategicznej karty wyników
    Publikacja

    Autorzy podejmują w artykule dyskusję z powszechnie wyznawanym poglądem, że Strategiczna Karta Wyników jako metoda zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem powinna raczej być stosowana w sektorze dużych przedsiębiorstw, niż małych i średnich. Aby to uczynić, w pierwszej części poniższego tekstu, wskazują na istotne trudności związane z wdrażaniem BSC w aspektach: kosztów, czasochłonności, nadzwyczajnego wysiłku organizacji,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2005
  • Etos sprzedaży bezpośredniej. Problemy moralne a istniejące uregulowania kodeksowe
    Publikacja

    - Rok 2005

    Autorzy uściślają szerokie i węższe ujęcie definicyjne sprzedaży bezpośredniej, jako formy handlowania. Następnie przedstawiają problemy moralne, spotykane w tego typu sprzedaży. Problemy te zostały uszeregowane w zależności od relacji pomiędzy podmiotami transakcji. Problematyka ta została spisana w sposób spontaniczny, wypływający z osobistego doświadczenia autorów artykułu. Następnie omówione zostają istniejące uregulowania...

  • Moral Knowledge Expert System : On the Borderline Between Business Ethics and New Technologies
    Publikacja

    Autorzy przedstawiają wstępną koncepcję zbudowania Internetowego Systemu Ekspertowego w dziedzinie wiedzy moralnej. Idea sprowadza się do zaaplikowania możliwości ogólnoświatowej sieci internetowej oraz koncepcji rozwijanych w ramach zarządzania wiedzą w odniesieniu do problemów moralnych występujących w życiu gospodarczym. System ten obejmuje: wiedzę ekspercką, akwizycję wiedzy o faktycznie dokonanych wyborach moralnych i ich...

  • Problemy moralne w sprzedaży bezpośredniej
    Publikacja

    - Pieniądze i Więź - Rok 2005

    Autorzy uściślają szerokie i węższe ujęcie definicyjne sprzedaży bezpośredniej, jako formy handlowania. Następnie przedstawiają problemy moralne, spotykane w tego typu sprzedaży. Problemy te zostały uszeregowane w zależności od relacji pomiędzy podmiotami transakcji.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zarządzanie wiedzą moralną w życiu gospodarczym : na pograniczu etyki i nowych technologii
    Publikacja

    Autorzy przedstawiają wstępną koncepcję zbudowania Internetowego Systemu Ekspertowego w dziedzinie wiedzy moralnej. Idea sprowadza się do zaaplikowania możliwości ogólnoświatowej sieci internetowej oraz koncepcji rozwijanych w ramach zarządzania wiedzą w odniesieniu do problemów moralnych występujących w życiu gospodarczym. System ten obejmuje: wiedzę ekspercką, akwizycję wiedzy o faktycznie dokonanych wyborach moralnych i ich...

Rok 2004
  • Descriptive Modelling of Virtual Transactions.
    Publikacja

    Artykuł prezentuje opisowy model transakcji detalicznych, w którym ich znaczenie (IOR) wyrażone przez strukturę sprzedaży i udział w rynku jest uwarunkowane funkcjonalnością (FUN), na którą wpływają w sposób zwrotny trzy grupy czynników : technologicznych, (TFG) ludzkich (HFG) oraz rynkowych (MFG).

  • Discussion of Modelling Perspectives for Complex Economic Systems.
    Publikacja

    W artykule opisano rolę modelowania w ekonomicznych systemach złożonych w kontekście trzech funkcji naukowych: opisu, wyjaśniania i przewidywania. Fazy dekompozycji i opisu jakościowego modelowanych systemów, w tym ekonomicznych, są nieodzowne w całym procesie.

  • Opisowy model detalicznych transakcji internetowych.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Cel rozprawy stanowi zbudowanie opisowego modelu detalicznych transakcji internetowych, który mógłby w kolejnym etapie badań zostać sformalizowany i jako model wyjaśniający stać się bazą prognozowania odnośnie rynku detalicznego handlu internetowego. Temu celowi podporządkowano jej zakres, w ramach którego dokonano prezentacji historii i definicji pojęć związanych z internetem, omówiono rolę internetu w przedsiębiorczości, podsumowano...

  • Podział aktywności i rodzaje grup funkcjonalnych w detalicznych serwisach internetowych.
    Publikacja

    W artykule zaprezentowany został trójstopniowy podział aktywności transakcyjnych w obszarze handlu internetowego oraz funkcjonalność detalicznych serwisów internetowych poprzez wyróżnienie trzynastu grup funkcjonalności. Artykuł przedstawia uogólnione wyniki badań przeprowadzonych w latach 2000 2002 w internecie a zaprezentowane treści stanowią podłoże do opisu funkcjonalności szczegółowych oraz do ewolucji opisowego modelu...

  • Zrównoważony rozwój organizacji w oparciu o koncepcję Zrównoważonej Karty Wyników.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autor krótko podsumowuje dwa lata doświadczeń we wdrażaniu Zrównoważonej Karty Wyników (ang. Balanced Scorecard) w Wirtualnej Polsce SA w kontekście zagadnienia zrównoważonego rozwoju organizacji. ''Zrównoważona Karta Wyników'' zakłada, że organizacje powinny rozwijać się nie tylko w perspektywie finansowej, ale także w perspektywie klienta, procesów oraz nauki i rozwoju. W ten sposób następuje połączenie celów krótkoterminowych...

Rok 2003
Rok 2002
  • Metody budowania strategicznej karty wyników na przykładzie Wirtualnej Polski.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Jedną z metod przełożenia strategii na cele operacyjne firmy oraz kontroli jej wykonania jest ''strategiczna karta wyników'' ( ang. Balanced Scorecard,skrót: BSC), w której odpowiednio dobrane mierniki pozwalają na mierzenie wykonania strategii w perspektywie nie tylko finansowej, ale także: klienta,procesów wewnętrznych oraz nauki i rozwoju. Celem artykułu jest zaprezentowanie sposobu, w jaki prowadzono prace nad zbudowaniem...

  • Nasz sposób na kartę - budowanie architektury Balanced Scorecard w Wirtualnej Polsce S.A.

    Jedną z metod przełożenia strategii na cele operacyjne firmy oraz kontroli jej wykonania jest ''strategiczna karta wyników'' (ang.Balanced Scorecard,skrót: BSC), w której odpowiednio dobrane mierniki pozwalają na mierzenie wykonania strategii w perspektywie nie tylko finansowej, ale także: klienta,procesów wewnętrznych oraz nauki i rozwoju. Celem artykułu jest zaprezentowanie w sposób przystępny dla kadry menedżerskiej...

  • Odpowiedzialność w biznesie elektronicznym
    Publikacja

    - Prakseologia - Rok 2002

    Etyczny imperatyw odpowiedzialności jest szczególnie doniosły w epoce informatycznych technologii. W globalnej wiosce każdy może upowszechnić dowolną treść w internecie i każdy może dokonać transakcji na całym świecie. W tym kontekście takie problemy, jak spamming, cracking, dystrybucja pornografii i nielegalnych dóbr, rozpowszechnianie wirusów stanowi nowe wyzwanie dla filozoficznej refleksji.

  • Podglądanie internetowego biznesu.
    Publikacja

    Autor wskazuje na powszechne błędy nawigacji i innych funkcjonalności, które można znaleźć w transakcyjnych serwisach internetowych. Pokazuje także, że sposobem na ich uniknięcie jest metodyczne badanie internetu pod kątem ogólnych i szczegółowych cech funkcjonalnych.

  • Trust and online retailing.
    Publikacja

    - Rok 2002

    W artykule autor wprowadził rozróżnienie pomiędzy zaufaniem, jako relacją interpersonalną (RI), o zaufaniem jako relacją nieinterpersonalną (RN). Dylemat Więźnia w matematycznej teorii gier, I współpracę w społeczeństwie, B.Wiliams pokazuje logiczną strukturę wyjaśniania, jako wymagającą uzupełnienia przez nieegoistyczne mikromotywacje. Występują dwa trendy w handlu internetowym: technologia człowiek. Trend technologiczny...

  • Wpływ teorii chaosu na niektóre tradycyjne stanowiska ontologiczne oraz na spór o redukcjonizm

    Teoria chaosu stanowi nie tylko nowy paradygmat w nauce, ale także inspirację do badań filozoficznych nad rzeczywistością. W artykule podjęto próbę zarysowania głównych założeń teorii chaosu oraz określenia jej wpływu na niektóre tradycyjne stanowiska ontologiczne oraz spór o redukcjonizm. Z punktu widzenia ontologii, w dynamice nieliniowej szczególnie interesujący jest powrót do ciągłościowego monoizmu w opozycji do atomizmu....

wyświetlono 698 razy