Magdalena Maria Popowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 53

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2024
  • Greening Higher Education in Europe. Institutional Transitions to Sustainable Development

    This book provides a comprehensive overview of the advances made in European higher education institutions (HEIs) over the last twenty years in response to the challenges of sustainable development. In recent years, there has been a visible shift toward sustainable development, and universities have been addressing their accountability to the public through corporate social responsibility. Greening Higher Education in Europe explores...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
  • Hidden Champions of Poland
    Publikacja

    - Rok 2021

    Poland is a country with a strong entrepreneurial spirit. The hidden champions’ performance has been closely related to political and economic changes: the fall of communism in 1989 and the transition from a centrally planned economy to a market economy. This led to the emergence of small private businesses focused on the domestic market. The accession to the European Union in 2004 created new perspectives for the hidden champions’...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Nietechnologiczne nie znaczy gorsze. Rzecz o innowacjach

    Innowacje nietechnologiczne nie zajmują istotnego miejsca w dyskursie naukowym jak i praktycznym. Zauważona luka badawcza oraz brak praktycznych rozwiązań wspierających innowacje nietechnologicznie, były motywem podjęcia tego tematu przez międzynarodowy zespół, składający się z badaczy z czterech krajów (Danii, Finlandii, Litwy i Polski) oraz szeregu instytucji wspierających biznes, w tych krajach, pełniących funkcje pośredników...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Sustainable Fashion in Poland—Too Early or Too Late?

    This article presents an analysis of the concept of sustainable fashion from the Polish consumer’s perspective. The aim of this research is to investigate how Polish fashion consumers approach the concepts of sustainability, such as organic, fair-trade, and carbon emissions. Exploring the experience of the Polish consumption context provides a richer understanding of the evolution of fashion sustainability concepts in this and...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2020
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008

wyświetlono 3042 razy