Rafał Szłapczyński - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 67

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2005
  • A new method for searching optimal path on a raster plane including cost of direction changes
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł przedstawia nowy algorytm znajdowania optymalnych tras na siatkach rastrowych. Szczegółowo opisano zastosowane struktury danych, dzięki który algorytm ma liniową złoŻoność obliczeniową. Zamieszczono również propozycje możliwych zastosowań.

  • An adaptive approach to the problem of collision avoiding at sea
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie przedstawiono koncepcję podejścia adaptacyjnego do unikania kolizji na morzu. Omawiany problem został sklasyfikowany jako problem uczenia się ze wzmocnieniem. Zamieszczono opis podstawowych technik uczenia się ze wzmocnieniem, ich ograniczeń i sposobu w jaki można zapewnić efektywne uczenie się, mimo wspomnianych ograniczeń. Zaprezentowana metoda została zilustrowana przykładowym procesem konstrukcji modelu i algorytmami...

  • Miara ryzyka kolizji statków oparta na koncepcji domeny statku
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie zaprezentowano nową miarę ryzyka kolizji dwóch statków wywiedzioną z koncepcji domeny statku. Jej prostota oraz fakt, że uwzględnia ona kursy obydwu statków czynią ją dobrą alternatywą dla często stosowanego pojęcia odległości największego zbliżenia. Miara ta jest elastyczna, tzn. można korzystać z niej w powiązaniu z dowolnie zadaną domeną statku. Szczegółowo przedstawiono wyprowadzenia wszystkich niezbędnych wzorów...

  • Podejście adaptacyjne do problemu unikania kolizji na morzu
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie przedstawiono koncepcję podejścia adaptacyjnego do problemu unikania kolizji na morzu. Omawiany problem został zidentyfikowany jako należący do klasy problemów uczenia się ze wzmocnieniem. Zamieszczono opis podstawowych technik uczenia się ze wzmocnieniem, ich ograniczeń w omawianym zastosowaniu i sposobu w jaki można zapewnić efektywne uczenie się mimo wspomnianych ograniczeń. Zaprezentowana metoda została zilustrowana...

Rok 2006
Rok 2007
  • A new deterministic method of finding safe ship trajectory for any convex domain

    W artykule wprowadzono nową deterministyczną metodę wyznaczania bezpiecznej trajektorii statku dla sytuacji spotkania z wieloma obiektami obcymi i dla dowolnej zadanej domeny. Jej prostota i fakt, że minimalizuje ona liczbę manewrów czynią ją dobrą alternatywą dla obecnie stosowanych metod. Metoda jest przedstawiona tak, aby mogła być bezpośrednio zastosowana w pokładowych systemach antykolizyjnych lub w systemach VTS.

  • Determining the optimal course alteration maneouvre in a multi-target encounter situation for a given ship domain model
    Publikacja

    W artykulee przedstawiono nową deterministyczną metodę wyznaczania niezbędnego manewru kursem dla sytuacji spotkania z wieloma obiektami obcymi i dla dowolnej zadanej domeny. Jej prostota i niska złożoność obliczeniowa czynią ją dobrą alternatywą dla obecnie stosowanych metod. Główny algorytm został przedstawiony wprost, tak aby mógł być bezpośrednio zastosowany w pokładowych systemach antykolizyjnych lub w systemach VTS.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Fuzzy Collision Threat Parameters Area (FCTPA) - a new display proposal
    Publikacja

    - Rok 2007

    W rozdziale przedstawiono nową metodę wizualizacji umożliwiającą nawigatorom oszacowanie sytuacji zbliżenia dwóch statków i w razie konieczności - wybór manewru antykolizyjnego. Metoda ta jest oparta na metodzie CTPA i oferuje następujące, nowe w stosunku do CTPA elementy: rozmyte sektory zabronionych prędkości i kursów oraz możliwość zastosowania dowolnej domeny statku. Metoda jest wystarczająco szybka do zastosowania w dowolnym...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Numerical algorithms of planning safe ship trajectories for ARPA systems
    Publikacja

    - Rok 2007

    Teza rozprawy: ''Połączenie odpowiedniej miary ryzyka kolizji obiektów i metody unikania kolizji za pomocą manewru niezbędnego pozwala na opracowanie szybkiej, efektywnej i prostej w implementacji metody planowania bezpiecznych trajektorii statków dla systemów ARPA, uwzględniającej dowolną zadaną domenę obiektu. Dobór kształtu domeny obiektu ma znaczny wpływ na zgodność wynikowej trajektorii z regułami MPDM. Minimalizacja liczby...

Rok 2008
Rok 2009
Rok 2010
Rok 2011
Rok 2012
Rok 2013
Rok 2014
Rok 2015
Rok 2016
  • An analysis of domain-based ship collision risk parameters

    According to a lot of contemporary research on ship collision avoidance the classic approach parameters – distance at closest point of approach (DCPA) and time to the closest point of approach (TCPA) – are not sufficient for estimating ship collision risk and for planning evasive manoeuvres. Consequently new measures are introduced, often utilizing the concept of a ship domain. Their drawback, up to this point, was the lack of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
Rok 2018

wyświetlono 1929 razy