Publikacje
Filtry
wszystkich: 771
Katalog Publikacji
Rok 2014
-
Raz jeszcze o obciążeniu hydrodynamicznym falochronu pionowościennego falą stojącą
PublikacjaPrzedstawienie istniejących modeli matematycznych opisujących rozkłady ciśnienia hydrodynamicznego na falochron pionowościenny w wyniku oddziaływania fali stojącej. Analiza nieciągłości ciśnienia. Jakościowe porównanie metod obliczeniowych dla wybranych warunków wodno-falowych.
-
Redukcja obciążeń odmorskich ścian falochronów pionowościennych przy zastosowaniu ścian ażurowych i komór wygaszających
PublikacjaPoszukiwanie optymalnych rozwiązań w projektowaniu falochronów portowo-morskich stanowi ciągłe wyzwanie dla projektantów w dziedzinie hydrotechniki portowo-morskiej. W przypadku falochronów morskich jednym z decydujących czynników mających wpływ na wybór rodzaju konstrukcji jest uzyskanie maksymalnej możliwej redukcji obciążeń od falowania morskiego. Niniejsza praca poświęcona jest rozwiązaniom konstrukcyjnym skrzyń żelbetowych,...
-
Sprawozdanie naukowe z badania nośności pala CFA Nr T13 mm metodą próbnego obciążenia statycznego z pomiarem rozkładu siły osiowej wzdłuż trzonu na terenie budowy Inteligentnego Centrum Logistycznego w Pustyni k. Dębicy
PublikacjaOpracowanie wyników badania nośności pala wierconego świdrem ciągłym CFA ∅630 mm, nr T13, wykonanego na terenie budowy Inteligentnego Centrum Logistycznego dla Nutrifarm Sp. z o.o., zlokalizowanego w miejscowości Pustynia k. Dębicy. Badanie pala wykonano metodą próbnego obciążenia statycznego z pomiarem rozkładu siły osiowej wzdłuż trzonu pala, zrealizowanym za pomocą ekstensometrów strunowych.
-
STABILITY OF THE INNER SLOPE OF THE POLISH DREDGDIKES RESEARCH DIKE AT STATIONARY FLOW
PublikacjaFor long duration of the flood the water table can appear on the slope with a problem of out-wash in the case of sand type dike. If the dike corps is covered with less permeable layer some additional push-off forces and shearing can rise in the cover. In both cases the micro stability of the inner slope should be considered at normative high water for homogeneous sand type dike or sand type dike with less permeable covers. The...
-
Stateczność nasypów drogowych ze wzmocnieniem geosyntetycznym
PublikacjaW Polsce brak norm i aktualnych zaleceń dotyczących projektowania konstrukcji ziemnych z zastosowaniem geosyntetyków. W artykule przedstawiono zasady projektowania nasypów drogowych ze wzmocnień geosyntetycznych podstawy na słabym podłożu gruntowym – posadowionych bezpośrednio oraz na pionowych elementach nośnych, zgodnie z normą BS 8006:2010 i niemieckimi zaleceniami EBGEO 2010. Szczególną uwagę zwrócono na analizę stateczności...
-
SUBSOIL CHARACTERISTICS OF THE VISTULA RIVER DIKES
PublikacjaThe results of CPTU tests are used to determine the strength parameters of a dike subsoil. Stress state and stress history of the subsoil under the flood embankment was evaluated with CPTU and DMT tests. Normally consolidated soil was found under the central part of the dike, while the subsoil near the dike toe is found to be overconsolidated. Due to consolidation the undrained shear strength of the subsoil under the central part...
-
The analysis of soil resistance during screw displacement pile installation
PublikacjaThe analysis of soil resistances during screw displacement pile installation based on model and field tests. The investigations were carried out as a part of research project, financed by the Polish Ministry of Science and Higher Education. A proposal of empirical method for prediction of rotation resistance (torque) during screw auger penetration in non-cohesive subsoil based on CPT result.
-
Wirówka geotechniczna - historia, modelowanie i współczynniki skali
PublikacjaRozwój modelowania zjawisk geotechnicznych w wirówce. Historia rozwoju urządzenia. Przyczyny wykorzystania wirówki geotechnicznej przez ośrodki naukowe i biura inżynieryjne. Obecny status urządzenia w edukacji i przemyśle. Podstawy teoretyczne badań modelowych w wirówce geotechnicznej. Lista wybranych zależności korelacyjnych. Przegląd i dyskusja wybranych współczynników skali.
-
Właściwości retencyjne, przewodność hydrauliczna i naprężenia efektywne w gruntach nienasyconych
PublikacjaZnaczenie gruntów nienasyconych we współczesnej inżynierii. Funkcje retencji gruntów. Funkcje przewodności hydraulicznej. Określanie naprężenia efektywnego.
-
Zastosowanie podejścia holistycznego w zrównoważonej rewitalizacji nabrzeży i terenów poportowych
PublikacjaGeneza zdegradowanych nabrzeży i obszarów poportowych. Problemy rewitalizacji obszarów nadwodnych. Aspekty organizacyjne rewitalizacji. Holistyczne podejście w rewitalizacji nabrzeży i terenów poportowych. Zasoby i potencjał terenów nadwodnych.
-
Усиление слабых грунтов оснований дорожных сооружений
PublikacjaВопрос усиления грунтов оснований имеет особую значимость в дорожном строительстве, поскольку стабильное земляное полотно является одним из основных гарантов безопасности движения транспортных средств, а также долговечности и сохранности дорожной одежды или верхнего строения железнодорожного пути. На сегодняшний день существует ряд технологий, позволяющих выполнить стабилизацию слабых грунтов оснований. Сопоставление результатов...
Rok 2013
-
ANALYSIS OF THE PUNCHING FAILURE MECHANISM IN WORKING PLATFORMS
PublikacjaPaper presents an analysis of the shear failure mechanism which occurs from the punching of a working platform layer in relation to its thickness, grain size arrangement and mechanical properties, taking into consideration the interaction with soft subgrade. The study is based on the observations of performance of natural scale structures (Streefkerk) and the results of model investigations numerically represented with the use...
-
Badania sprawdzające wytrzymałość na rozciąganie i wydłużalność wyrobów geosyntetycznych
PublikacjaPrzedmiotem ekspertyzy były badania parametrów wytrzymałościowych tj. wytrzymałość na rozciąganie i wydłużenie względne, dostarczonych przez zleceniodawcę geosyntetyków przepuszczalnych.
-
DETERMINANTS OF INLAND NAVIGATION ON THE VISTULA FROM WARSAW TO GDAŃSK
PublikacjaWaterborne transport is the cheapest, the safest and the least harmful to the natural environment. Restoring regular waterway cargo transport will require revitalisation of the existing trans-shipment and logistics infrastructure for commercial inland ports and building new. Transport policy makers must remember that waterborne transport is the most ecological type of transport. It produces only 10% of the gases emitted to the...
-
Droga ekspresowa S7 Koszwały - Kazimierzowo Ocena rozwiązań konstrukcyjnych elementów posadowienia obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo.
PublikacjaPrzedmiotem opracowania jest ocena rozwiązań posadowienia obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo, przedstawionych przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o., ul. Partyzantów 72A, 80-254 Gdańsk. Weryfikacja obejmuje: 1. MA-01 – Most autostradowy 2. MA-19 – Most autostradowy 3. WA-16 – Wiadukt 4. WD-18 – Wiadukt 5. WD-24 – Wiadukt
-
Fundamenty palowe. Badania i zastosowanie. - Tom 2
PublikacjaStosowanie nowoczesnych rozwiązań zgodnie z EC7 wymaga wzmożonej kontroli w całym procesie produkcji, wykonania i eksploatacji Stosowanie nowoczesnych rozwiązań zgodnie z Eurokodem 7 wymaga wzmożonej kontroli w całym procesie produkcji, wykonania, odbioru i eksploatacji fundamentów palowych. Istotne znaczenie mają warunki geologiczne, hydrogeologiczne i geotechniczne jako podłoże do posadowienia budowli. W tomie drugim przedstawiono: ·...
-
Geotechnical Aspects of Dike Construction Using Soil-Ash Composites
PublikacjaAn analysis of using of anthropogenic materials, mainly ashes from Coal Combustion Products (CCP), for dike construction is shown. Perspectives of anthropogenic materials application in geotechnical engineering and their advantages in sense of the carbon dioxide reduction are discussed. According to regulations of Kioto Protocol 2005 and EU agreement “Energy Roadmap 2050” recycled materials have higher usage priority than natural...
-
INFLUENCE OF TIME ON THE BEARING CAPACITY OF PRECAST PILES
PublikacjaOne of the most popular types of foundations in layered subsoil with very differentiated soil shear strengths are precast piles. One of the reasons is a fact that we can well control the driving process during the installation of these piles. The principles of the assessment of bearing capacity and settlements of the piles given by Eurocode 7, concentrate on two main methods, i.e. Static Pile Load Tests (SPLT) and Dynamic Driving...
-
Keramzyt jako alternatywa wzmocnienia podłoża pod nasyp drogowy
PublikacjaOmówiono rozwiązanie posadowienia nasypu drogowego na słabonośnym podłożu o znacznej miąższości poprzez odciążenie podłoża z zastosowaniem kruszywa lekkiego
-
Laboratory assessment of permeability of sand and biopolymer mixtures
PublikacjaLaboratory assessment of permeability of sand and biopolymer mixtures. This research presents a method of creating seepage barriers in a sandy soil using biopolymer additives (biosubstance), which consist of polysaccharides and water. Polysaccharides strongly interact with water to produce a viscous suspension. The paper aims to investigate the infl uence of a biosubstance employed in a highly permeable sandy soil. Amount of the...
-
MECHANICAL PROPERTIES OF BOTTOM ASH – DREDGED MATERIAL MIXTURES IN LABORATORY TESTS
PublikacjaBottom ash from EC Gdańsk and dredged material taken from the mouth of The Vistula were mixed to form an engineering material used for dike construction. Mixtures with different bottom ash content were tested in laboratory to determine its basic physical and mechanical properties. The optimum bottom ash–dredged material mixture, built in the corps of the test dike, contains 70% of ash. The optimum bottom ash content in the mixture...
-
Modelling water flow in unsaturated porous media: Accounting for nonlinear permeability and material heterogeneity
PublikacjaW pracy przedstawiono problematykę matematycznego modelowania przepływów w nienasyconych ośrodkach porowatych, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch aspektów. Pierwszym z nich jest obliczanie średniego współczynnika przewodności hydraulicznej między węzłami siatki w numerycznym rozwiązaniu równania przepływu nienasyconego. Drugim zagadnieniem jest wpływ lokalnej zmienności parametrów ośrodka porowatego (współczynnika przewodności...
-
Możliwości rozwoju transportu kontenerowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E 40
PublikacjaW artykule przedstawiono charakterystykę przewozów różnego rodzaju ładunków z wykorzystaniem transportu śródlądowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E40 na odcinku porty morskie Gdańsk, Gdynia – ujście Wisły – Wisła – rejon Solca Kujawskiego. Zaprezentowano dynamikę rozwoju przeładunków ładunków w portach Gdańsk, Gdynia ze szczególnym uwzględnieniem terminali kontenerowych. Zaproponowano utworzenie portu multimodalnego...
-
Nasyp z geosyntetycznym wzmocnieniem podstawy posadowiony na pionowych elementach nośnych
PublikacjaW artykule przedstawiono zapisy aktualnych wytyczne niemieckich EBGEO 2010 dotyczących projektowania nasypów ze wzmocnieniem geosyntetycznym podstawy posadowionych na pionowych elementach nośnych. Szczegółowo omówiono metodę obliczeniową powołaną w wytycznych EBGEO 2010 w świetle najnowszych badań.
-
Ocena wzmocnienia podłoża metodą wymiany dynamicznej na podstawie próbnych obciążeń kolumn
PublikacjaAnaliza wykonanego wzmocnienia słabego podłoża gruntowego pod nasyp drogowy w technologii kolumn DR na przykładzie obwodnicy Brodnicy. Omówienie warunków geotechnicznych podłoża i zastosowanych rozwiązań. Analiza wsteczna na podstawie wyników próbnych obciążeń kolumn oraz pomiarów osiadań wzmocnionego podłoża całego obszaru. Porównanie uzyskanych wyników i wnioski.
-
Pale przemieszczeniowe wkręcane. Współpraca z niespoistym podłożem gruntowym
PublikacjaW pracy zawarto obszerną analizę współpracy pali przemieszczeniowych wkręcanych z niespoistym podłożem gruntowym, opartą głównie o wyniki własnych badań modelowych i terenowych. Szczegółowo opisano technologię wykonywania pali, scharakteryzowano krajowe doświadczenia w stosowaniu tego rodzaju pali i obserwowane problemy. Przeanalizowano prace innych autorów. Przedstawiono procedurę badań modelowych i terenowych. Wyniki badań poddano...
-
Particle Shape Effect on Macroscopic Behaviour of Underground Structures: Numerical and Experimental Study
PublikacjaThe mechanical performance of underground flexible structures such as buried pipes or culverts made of plastics depend not only on the properties of the structure, but also the material surrounding it. Flexible drains can deflect by 30% with the joints staying tight, or even invert. Large deformations of the structure are difficult to model in the framework of Finite Element Method, but straightforward in Discrete Element Methods....
-
Połączenie śródlądowe Gdańsk - Elbląg
PublikacjaTransport wodny jako najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Rewitalizacja istniejącej i nowobudowanej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych dzięki przywróceniu regularnej żeglugi towarowej. Transport wodny jako najbardziej ekologiczny rodzaj transportu. Charakterystyka Delty Wisły, koncepcja rozwoju drogi wodnej na odcinku Gdańsk - Elbląg. Bariery utrudniające...
-
Połączenie Śródlądowe Gdańsk- Elbląg
Publikacja.
-
Problemy związane z wymiarowaniem platform roboczych
PublikacjaW referacie przedstawiono problem wymiarowania konstrukcji służących tymczasowemu wzmocnieniu podłoża, umożliwiającemu prowadzenie robót fundamentowych na gruntach słabonośnych. Omówiono dostępne metody obliczeniowe, kładąc szczególny nacisk na metodę projektowania platform roboczych pod ciężki sprzęt do robót ziemnych przedstawioną w poradniku BRE 470 „Working platforms for tracked plant”. Analiza ma na celu określenie niezbędnej...
-
Projekt DredgDikes – wykorzystanie urobku z robót czerpalnych do budowy wałów przeciwpowodziowych
PublikacjaPartnerzy projektu DredgDikes i jego geneza. Cel i zakres oraz projekty częściowe. Wstępne wyniki badań. Plany badawcze
-
Przebudowa falochronów w delcie Wisły
PublikacjaZadanie modernizacji ujścia Wisły realizowane w ramach Projektu „Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław – Etap I – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku” - projekt planowany do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma na celu zapobieganie powstawaniu powodzi zatorowych o zasięgu regionalnym poprzez zapewnienie...
-
Pylon foundation of a cable stayed bridge at the motorway ring road of Wrocław
PublikacjaThe largest bridge of the motorway ring road of Wroclaw is a cable stayed bridge over the Odra river near Rędzin. Due to hydrogeological conditions of the ground it was not convenient to use standard bored piles of high length. Instead shorter piles were applied with additional improvement by cement injections at the pile toes. This decision was possible by extending ground investigation program and application of numerical modeling...
-
Racjonalne projektowanie podpór wiaduktu drogowego
PublikacjaPosadowienie obiektów mostowych i dróg realizowane jest bardzo często w trudnych warunkach geotechnicznych. Trasy autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic miast prowadzi się przez obszary gdzie występują grunty uwarstwione o bardzo zróżnicowanej wytrzymałości i odkształcalności. Projektowanie obiektów inżynierskich i dróg w takich warunkach wymaga zastosowania specjalistycznych technologii i nowoczesnych metod obliczeniowych. Takie...
-
Some aspects of the constitutive modelling of natural fine grained soils
PublikacjaThe monograph deals with selected problems of the constitutive modelling of natural fine grained soils commonly known as clays. The main idea is not to propose a unified model which is capable of describing all known features of mechanical behaviour of fine grained soils. Instead, separate models are proposed describing the mechanical behaviour of heavily overconsolidated, lightly overconsolidated and normally consolidated clays....
-
Stan przedawaryjny wykopu głębokiego w obudowie z pali CFA
PublikacjaW artykule przedstawiono stan przedawaryjny wykopu głębokiego w obudowie z pali CFA. Omówiono warunki geotechniczne podłoża oraz rozwiązania projektowe. Przeprowadzono analizę dwóch wersji projektów konstrukcyjnych oraz fazę wykonawstwa z wskazaniem na liczne błędy. Przedstawiono możliwe oraz przyjęte działania naprawcze. Omówiono problemy i błędy projektowe na etapie działań naprawczych. Wskazano przyczyny wystąpienia stanu przedawaryjnego.
-
Warunki hydrogeologiczne, geologiczno-inżynierskie i geotechniczne na obszarze lokalizacji tunelu drogowego pod Martwą Wisłą
PublikacjaOpisano warunki geologiczno-inżynierskie, geotechniczne i hydrogeologiczne oraz omówiono badania przeprowadzone na etapie projektu tunelu, takie jak wiercenia badawcze i hydrogeologiczne, sondowania dynamiczne i statyczne, badania presjometryczne oraz badania laboratoryjne gruntów i wody. Najbardziej charakterystyczną cechą warunków hydrogeologicznych jest występowanie bardzo płytko wód podziemnych, w niższej warstwie wodonośnej...
-
Zasady projektowania przemieszczeniowych pali wkręcanych w gruntach niespoistych
PublikacjaW pracy scharakteryzowano współpracę pali przemieszczeniowych wkręcanych z niespoistym podłożem gruntowym na podstawie wyników własnych badań terenowych. Przedstawiono procedurę badań terenowych i zaprezentowano wyniki. Opisano prawidłowości i zależności zaobserwowane w wynikach badań pali w odniesieniu do wyników badań CPT podłoża gruntowego. Zaproponowano metody szacowania nośności i osiadań pali przemieszczeniowych wkręcanych...
Rok 2012
-
Analiza kąta rozkładu naprężenia w platformach roboczych na podstawie badań modelowych
PublikacjaW artykule omówiono problem kąta rozkładu naprężenia od ciężkiego sprzętu do modyfikacji podłoża w materiałach używanych do konstrukcji platform roboczych. Na wstępie przedstawiono w jaki sposób wartość kąta rozkładu naprężenia przyjmowana jest obecnie. W dalszej części przedstawiono badania modelowe dyskutowanego zagadnienia wykonane w Laboratorium Geotechniki Politechniki Gdańskiej.
-
Analiza kąta rozkładu naprężenia w platformach roboczych na podstawie badań modelowych
PublikacjaW artykule omówiono problem kąta rozkładu naprężenia od ciężkiego sprzętu do modyfikacji podłoża w materiałach używanych do konstrukcji platform roboczych. Na wstępie przedstawiono w jaki sposób wartość kąta rozkładu naprężenia przyjmowana jest obecnie. W dalszej części przedstawiono badania modelowe dyskutowanego zagadnienia wykonane w Laboratorium Geotechniki Politechniki Gdańskiej.
-
Analiza zmienności fizyczno-chemicznej słodkich wód podziemnych w strefie kontaktu z wodami słonymi na przykładzie rejonów nadmorskich i niecek endoreicznych
PublikacjaCharakter zmienności składu chemicznego słodkich wód podziemnych kontaktujacych się z wodami słonymi omówiono na przykładzie dwóch środowisk hydrogeologicznych - rejonów nadmorskich i niecek endoreicznych suchych klimatów. oceniono zasady funkcjonowania systemów wodonośnych w warunkach naturalnego kontaktu wód słodkich ze słonymi oraz wypracowano efektywną metodykę badawczą do wyznaczania tej strefy w zróżnicowanych środowiskach...
-
Aspekty geotechniczne w projektowaniu infrastruktury komunalnej
PublikacjaZnaczenie badań geotechnicznych na etapie projektowania i realizacji. Kategorie, zakres badań. Badania in situ. Projektowanie geotechniczne. Programowanie badań. Wybór parametrów. Geotechnika metod bezwykopowych. Stateczność skarp. Projektowanie odwodnień wykopów
-
Badania modelowe dla analizy zasobów i obszaru ochronnego GZWP 208 Biskupiec
PublikacjaModel matematyczny zbiornika GZWP 208 - Biskupiec wykonano w celu oszacowania jego zasobów oraz weryfikacji granic i obszarów ochronnych. Powierzchnia modelowanego obszaru jest 2,5 razy większa niż sam zbiornik. Dzięki temu uwzględniono główne bazy drenażu, jakimi są głęboko wcięte jeziora: Dadaj, Tejstymy, Gieladzkie i Lampackie, a które znajdują się poza obszarem GZWP 208. Wyniki obliczeń potwierdziły, że zbiornik Biskupiec...
-
Badania statyczne i dynamiczne pali, zasady stosowania i metody interpretacji
PublikacjaBadania terenowe nośności pali wykonywane są od bardzo dawna i stanowią jedyną miarodajną ocenę rzeczywistej możliwości przekazywania obciążeń na podłoże gruntowe. Tradycyjną metodą wykorzystywaną w praktyce inżynierskiej są próbne obciążenia statyczne (SPLT). Uwzględniając czynniki techniczne, ekonomiczne i czas, obecnie coraz częściej, już na skalę codziennej praktyki inżynierskiej, wykorzystuje się badania dynamiczne, np. typu...
-
Charakterystyka badań i metod projektowania pali przemieszczeniowych wkręcanych
PublikacjaCharakterystyka dotychczasowych badań pali przemieszczeniowych wkręcanych, zrealizowanych za granicą i w kraju. Przedstawienie kilku metod obliczania nośności pali przemieszczeniowych wkręcanych, zaproponowanych przez autorów zagranicznych. Porównanie wyników obliczeń na przykładzie rzeczywistym z praktyki i weryfikacja z wynikami badania pala w terenie.
-
Charakterystyka badań i metod projektowania pali przemieszczeniowych wkręcanych
PublikacjaTechnologia pali przemieszczeniowych wkręcanych na polskim rynku usług geotechnicznych jest stosunkowo nowa i ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Skłoniło to autorów artykułu do przeanalizowania stanu wiedzy na temat tego rodzaju pali oraz zebranie doświadczeń badawczych i praktycznych z nimi związanych. Autorzy liczą, że informacje zawarte w pracy poszerzą wiedzę dotyczącą rozpatrywanej technologii palowania i przyczynią się...
-
Czy istnieje potrzeba powiązania programu ochrony przeciwpowodziowej ze strategią rozwoju drogi wodnej Dolnej Wisły
PublikacjaW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Zaproponowano drogę wodną Wisły, jako łańcuch w ogólnopolskiej sieci transportowej z terminalami kontenerowymi na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i nowym terminalem w Bydgoszczy, a także przyłączenie jej do ogólnopolskiej...
-
Dobór materiałów do wykonywania platform roboczych pod ciężki sprzęt budowlany
PublikacjaW pracy omówiono zagadnienia dotyczące wykonawstwa i projektowania tymczasowego, powierzchniowego wzmocnienia podłoża, pod ciężki sprzęt budowlany, w postaci platform roboczych z zastosowaniem zbrojenia geosyntetycznego. Szczególny nacisk położono na prawidłowy dobór materiałów platformy.
-
Dobór materiałów do wykonywania platform roboczych pod ciężki sprzęt budowlany
PublikacjaW pracy omówiono zagadnienia dotyczące wykonawstwa i projektowania tymczasowego, powierzchniowego wzmocnienia podłoża, pod ciężki sprzęt budowlany, w postaci platform roboczych z zastosowaniem zbrojenia geosyntetycznego. Szczególny nacisk położono na prawidłowy dobór materiałów platformy.
-
DredgDikes - Ein EU-Kooperationsprojekt zum Einsatz von Baggergut im Deichbau
PublikacjaArtykuł przedstawia założenia projektu DredgDikes realizowanego we współpracy Uniwersytetu w Rostoku i Politechniki Gdańskiej oraz partnerów instytucjonalnych i firm z Niemiec i Polski.