Andrzej Szuwarzyński - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 59

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2008
  • Zarządzanie wiekiem 50+
    Publikacja

    Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zarządzania wiekiem na podstawie literatury, dobrych praktyk wypracowanych w różnych krajach Europy oraz wyników projektu MAYDAY, realizowanego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera opis podstawowych zasad realizacji projektów w ramach IW EQUAL oraz tło realizacyjne projektu MAYDAY. W drugim rozdziale opisano procesy...

  • Projekt MAYDAY
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rozdział zawiera opis podstawowych zasad realziacji projektów w ramach PIW EQUAL oraz tło realizacyjne projektu MAYDAY.

  • Koncepcja zarządzania wiekiem w projekcie MAYDAY
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rozdział zawiera opis wybranych aspektów zarządzanai wiekiem, które zostały opracowane w ramach projektu MATDAY. Skupiono się na zagadnieniach związanych z oddziaływaniem na wszystkie grupy interesariuszy. Zwrócono uwagę na bariery w rozwoju kształcenia ustawicznego.

Rok 2007
  • Założenia do systemu kształcenia ustawicznego
    Publikacja

    - Rok 2007

    Rozdział bazuje na analizachprzeprowadzonych w poprzednich rozdziałach. Sprecyzowano wymagania,zarówno do merytorycznej jak i organizacyjnej struktury budowanego systemu kształcenia.Przedstawiono też przykład sformułowania założeń do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych.

  • Wykorzystanie wyników badań

    Projekt MAYDAY realizowany w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Equal, ma na celu stworzenie trwałych rozwiązań minimalizujących skutki dyskryminacji pracowników 50+ na rynku pracy ze względu na kwalifikacje niedostosowane do wymagań pracodawców. Niniejsze opracowanie stanowi jeden z siedmiu rozdziałów monografii zatytułowanej Metodyka badań 50+. Rozdział ten stanowi rozszerzenie rozdziału pod tytułem Weryfikacja metodyki. Przedstawiono...

  • Partnerstwo MAYDAY
    Publikacja

    - Rok 2007

    Rozdział pierwszy pt.: "Partnerstwo MAYDAY" przybliża w skondensowanej formie zasady funkcjonowania Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL oraz główne cele projektu MAYDAY. Przedstawiono strukturę Partnerstwa oraz uzasadnienie konieczności wdrażania nowoczesnych metod zarządzania. Przedstawiono również powiązania modelu wdrażania nowoczesnych metod z innymi rezultatami projektu.

  • Partnerstwo MAYDAY
    Publikacja

    - Rok 2007

    Projekt MAYDAY realizowany w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Equal, ma na celu stworzenie trwałych rozwiązań minimalizujących skutki dyskryminacji pracowników 50+ na rynku pracy ze względu na kwalifikacje niedostosowane do wymagań pracodawców. Niniejsze opracowania stanowi jeden z siedmiu rozdziałów monografii zatytułowanej 50+ metodyka badań. Rozdział ten przybliża w syntetycznym ujeciu zasady funkcjonowania Inicjatywy wspólnotowej...

  • Model systemu kształcenia
    Publikacja

    - Rok 2007

    Rozdział zawiera opis modelusystemu kształcenia ustawicznego, który jest trwałym rezultatem projektu Mayday.

  • Kształcenie ustawiczne w projekcie Mayday
    Publikacja

    - Rok 2007

    Rozdział wprowadza w obszar zagadnień związanych z kształceniem ustawicznym realizowanych w ramach projektu Mayday (IW EQUAL). Przedstawione zostały podstawowe informacje o Partnerstwie i rezultatach projektu. Kształcenie ustawiczne jest istotnym elementem kształtowania jakości życia człowieka. Z procesem kształcenia się przez całe życie związanych jest szereg uwarunkowań. W społeczeństwie polskim brak jest nawyków do dokształcania...

  • Kształcenie ustawiczne jako forma poprawy jakości życia ludzi starszych
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł skupia się na zagadnieniach poprawy warunków życia i pracy pracowników 50+. Jednym ze sposobów takiej poprawy jest kształcenie ustawiczne. Przedstawiono model systemu kształcenia ustawicznego.

Rok 2003
Rok 2014
Rok 2002
Rok 2009
  • Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2009

    Wiedza staje się podstawowym zasobem, który jest podstawą procesów innowacyjnych i przedsiębiorczych zachowań współczesnych organizacji. Rozwój kapitału intelektualnego jest podstawą budowania konkurencyjnej gospodarki. Efektywne wykorzystanie wiedzy wymaga od poszczególnych pracowników oraz organizacji stałego uczenia się.

  • Studia podyplomowe w świetle zaleceń Europejskich Ram Kwalifikacji
    Publikacja

    W opracowaniu zaprezentowano uwarunkowania prowadzenia studiów podyplomowych, wynikające z prognoz demograficznych, jak również z zaleceń określonych w Europejskich Ramach Kwalifikacji. Ilustracją możliwych kierunków działań jest przykład studiów podyplomowych prowadzonych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Rola kapitału intelektualnego w kreowaniu innowacji

    Artykuł bazuje na badaniach przeprowadzonych w ramach projektu MAYDAY "Model aktywnego wsparcia pracowników i firm wobec strukturalnych zmian w gospodarce", realizowanego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród menedżerów i przedsiębiorców (z sektora stoczniowego) dokonano próby oceny postrzegania istotności kształtowania kapitału intelektualnego pracowników oraz menedżerów w kontekście...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Pomiar efektywności działalności badawczej jednostek organizacyjnych wydziału
    Publikacja

    Instytucje edukacji wyższej zobowiązane są do prowadzenia działalności badawczej. Celem tego artykułu jest zbadanie efektywności badań wydziału oraz zależności między wyjściami z badań i różnymi miernikami wejść. Wykorzystując dane z 12 jednostek organizacyjnych wybranego wydziału zbudowano model wykorzystując metodę DEA. Wyniki analizy zostały wykorzystane do sformułowania wskazówek dla władz wydziału, które mogą wspomagać proces...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Istota gospodarki opartej na wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2009

    Współczesna gospodarka morska ma charakter globalny i wielodyscyplinarny. Strategia lizbońska oraz inne dokumenty UE podkreślają znaczenie wiedzy i innowacji w rozwoju tego sektora. Kreowanie nowej wiedzy i jej wykorzystywanie wymaga wdrożenia nowych form organizacji sektora morskiego w ramach Europejskiej Przestrzeni Badawczej. Budowa gospodarki morskiej opartej na wiedzy wymaga sformułowania polityki sprzyjającej efektywnemu...

Rok 2015
Rok 2005
Rok 2006
  • Udostępnianie wiedzy w uczelni technicznej - kształcenie przez całe życie
    Publikacja

    - Rok 2006

    Rozdział opisuje problematykę kształcenia ustawicznego w uczelni technicznej. Zwrócono uwagę na konieczność zainteresowania się uczelni technicznych wprowadzaniem szerszej oferty edukacyjnej. Dokonano analizy wyników badań testowych, realizowanych w ramach projektu MAYDAY. Wskazano na kierunki rozwoju systemu kształcenia. Możliwość dofinansowania z funduszy UE może pomóc uczelniom w tworzeniu szerokiej oferty kształcenia przez...

  • Rola pomiaru efektywności szkoły wyższej w kształtowaniu jej pozycji konkurencyjnej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Publiczne uczelnie wyższe, szczególnie techniczne, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku usług edukacyjnych, muszą dbać o efektywność swojego funkcjonowania. Uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku edukacyjnym wymaga od uczelni działań przedsiębiorczych. Sukces wielu tego typu działań uzależniony jest od ilościowej oceny różnych parametrów. Jedną z metod pozwalających na ilościową ocenę efektywności jest Data Envelopment...

  • Metoda DEA pomiaru efektywności działalności szkół wyższych

    Celem artykułu jest przedstawienie oceny problematyki efektywności funkcjonowania instytucji edukacyjnych. Jednym ze skutecznych rozwiązań w tym zakresie jest Data Envelopment Analysis (DEA). Przedstawiono przykłady jej wykorzystania do pomiaru efektywności procesów tworzenia i udostępniania wiedzy.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2004
  • Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł zawiera refleksje autora na temat problemów zarządzania wiedzą w technicznej uczelni wyższej. Badania i prowadzenie procesu kształcenia są podstawowymi obszarami działalności uniwersytetu. Oba te obszary związane są z kreowaniem i wykorzystywaniem wiedzy. W wyniku procesu lizbońskiego zostały sformułowane w tym kontekście cele strategiczne. Również rząd polski przyjął dokumenty dotyczące strategii rozwoju szkolnictwa wyższego...

  • Symulacja jako narzędzie wspomagające zarządzanie procesowe.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono wybrane problemy związane z analizą procesów. Zwrócono uwagę na efektywność procesów. Zasygnalizowano możliwości metod symulacyjnych, jako narzędzia wspomagającego analizę procesów.

  • Rozdz. 5 Możliwości oceny produktywności szkoły wyższej.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Budowanie społeczeństwa wiedzy wymaga wprowadzenia nowych metod zarządzania szkołami wyższymi. Konieczne jest monitorowanie efektywności procesów naukowo-badawczych. Jednym z mierników może być produktywność. Przedstawiono związki produktywności z wiedzą i informacją. Zwrócono uwagę na problemy z oceną produktywności w systemach usługowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa wyższego. Uczelnia, aby przetrwać musi utrzymać...

  • Modelowanie symulacyjne w analizie procesów gospodarczych.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania metod symulacji cyfrowej w analizie procesów gospodarczych. Podkreślono zagadnienia zwiększania efektywności procesów. Zaproponowano schemat analizy procesów umożliwiający zaimplementowanie z wykorzystaniem programu iGrafx Process 2003.

  • Kształcenie ustawiczne - przykład Wydziału Zarzadzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
    Publikacja

    W opracowaniu przedstwiono ewolucję oferty studiów podyplomowych prowadzonych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej na tle rozwoju kształcenia podyplomowego w polskich wyższych uczelniach. W drugiej części opracowania przedstwiono nowe rozwiązania organizacyjne oraz źródła finansowania studiów podyplomowych i innych form kształcenia ustawicznego, omawiając inicjatywę wspólnotową EQUAL, której partnerem jest...

Rok 2010
Rok 2012
  • Problematyka zarządzania wiekiem w edukacji menedżerskiej
    Publikacja

    - Rok 2012

    Starzenie się społeczeństwa w Unii Europejskiej powoduje zainteresowanie zarządzaniem wiekiem. Europejski Komitet Społeczno Ekonomiczny dostrzega potrzebę kształcenia w zakresie zarządzania wiekiem. Przedstawiono zakres zagadnień, jakie powinny znaleźć się w programach studiów na kierunku zarządzanie.

Rok 2016
Rok 2018
Rok 2013
Rok 2011
  • Flexicurity. Elastyczność i bezpieczeństwo
    Publikacja

    - Rok 2011

    Flexicurity to koncepcja łącząca elastyczność (flexibility) oraz bezpieczeństwo (security) na rynku pracy. Dokumenty strategiczne Unii Europejskiej wskazują, że docelowo funkcjonowanie europejskich rynków pracy będzie bazowało na modelu flexicurity. Koncepcja flexicurity łączy w sobie, dwa pozornie sprzeczne, pojęcia elastyczności i bezpieczeństwa. Opracowanie stanowi przegląd dokumentów Unii Europejskiej oraz publikacji naukowych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2022

wyświetlono 1258 razy