prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski
Zatrudnienie
- Profesor w Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publikacje
Filtry
wszystkich: 262
Katalog Publikacji
Rok 2018
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża mostowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
Opinia techniczna dotycząca analizy wiatrowej, wykonanej na podstawie wyników symulacji CFD
PublikacjaCelem opracowania jest oszacowanie obciążenia środowiskowego generowanego wiatrem działającego na fasadę Zespołu Dwóch Budynków Biurowych realizowanych przez Zamawiającego na nieruchomości położonej w Gdańsku przy Al. Grunwaldzkiej 343-345. Zakres opracowania obejmuje: • analizę dokumentacji obiektu oraz sąsiadującej zabudowy pod kątem szacowania wpływu oddziaływania wiatru na budowlę; • analizę możliwości zastosowania wskazań...
-
Opinia techniczna dot. wiaduktu WD-113 wykonywanego w km 2+842,39 drogi S6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”
PublikacjaCelem opracowania jest inwentaryzacja uszkodzeń konstrukcji wiaduktu WD-113P wykonywanego w km 2+842,76 drogi S-6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” oraz ocena ich wpływu na nośność obiektu, jak również zaopiniowanie zaproponowanych działań naprawczych. Zakres opracowania obejmuje: • zapoznanie się z dokumentacją [1], • wykonanie...
-
On the influence of the acceleration recording time on the calculation of impact severity indexes
PublikacjaThe paper concerns with the analysis of normative requirements pertaining to experimental setup of a crash test and its numerical modelling. An overview of parameters describing the collision of a vehicle with a road restraining system is presented. A short description of a concrete road safety barrier is presented. A brief description of numerical modelling procedures for crash tests is given as well. The parametric influence...
-
Ocena przyczyn uszkodzeń i awarii konstrukcji kompozytowych zbiorników osadników wtórnych oczyszczalni ścieków w Iłży podczas rozruchu technologicznego
PublikacjaPrzedmiotem niniejszej opinii jest ocena przyczyn uszkodzeń i awarii konstrukcji kompozytowych zbiorników osadników wtórnych oczyszczalni ścieków w miejscowości Iłża obejmująca rozwiązania projektowe, wykonawcze i rozruch technologiczny. Opinia ma na celu określenie przyczyn awarii zbiorników kompozytowych uwzględniając założenia i rozwiązania projektowe oraz proces ich obciążenia przy rozruchu technologicznym. Zakres opinii odnosi...
-
Numerical simulation of hardening of concrete plate
PublikacjaThe paper presents a theoretical formulation of concrete curing in order to predict temperature evolution and strength development. The model of heat flow is based on a well-known Fourier equation. The numerical solution is implemented by means of the Finite Difference Method. In order to verify the model, the in situ temperature measurements at the top plate of a road bridge were carried out. A high agreement between numerical...
-
Nonlinear FEM analysis of irregular shells composed of fiber metal laminates
PublikacjaThe paper deals with the analysis of failure initiation in shells made of Fiber Metal Laminates (FML). The elas-tic material law for orthotropic lamina is stated accounting for asymmetric in-plane stress and strain measures. The asymmetry results from the employed general nonlinear 6-field shell theory where the generalized dis-placements involve the translation and the proper rotation field. The novelty of the presented results...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Audyt projektu zamiennego
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji poszczególnych obiektów inżynierskich; • analizę statyczno–wytrzymałościową estakady dojazdowej w jezdni prawej; • analizę statyczno – wytrzymałościową oraz globalnej stateczności wiaduktu łukowego nad torami kolejowymi; • analizę geotechniczną przyjętych...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,, Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA". Audyt otwarcia
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja projektu wykonawczego obiektów mostowych zaprojektowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA" (audyt otwarcia). Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji, • analizę statyczno–wytrzymałościową mostu, • analizę...
-
Modal properties identification of a novel sandwich footbridge – Comparison of measured dynamic response and FEA
PublikacjaA modern sandwich composite footbridge made of high-tech materials, being an example of practical application of laminated composites in civil engineering, is presented. The in situ non-destructive testing of the footbridge, aiming to identify modal properties and pedestrian comfort, is described. The measured eigenmodes and eigenfrequencies are compared with numerically estimated values. Finite element analyses of the footbridge...
-
Mixed 4-node shell element with assumed strain and stress in 6-parameter theory
PublikacjaWe propose a mixed hybrid 4-node shell elements based on Hu-Washizu principle. Apart from displacements both strains and stress fields are treated as independent fields. The element is derived in the framework of a general nonlinear 6-field shell theory with drilling rotation which is dedicated to the analysis of multifold irregular shells with intersections. The novelty of the presented results stems from the fact that the measures...
-
Load testing of a suspended footbridge in Radom (Poland)
PublikacjaThe footbridge in Radom is a suspended bridge of an interesting architectural form. The structure was de-signed for 4 kN/m2 of crowd loading. Dynamic calculations were not included in the design. The structure’s acceptance tests took place on the 14th of October 2016. The behaviour of the footbridge in static testing met the expectations. Unfortunately, as a result of dynamic tests, dangerous behaviour of the footbridge was revealed....
-
KOMPOZYTOWY MOST DLA PIESZYCH OD KONCEPCJI DO WDROŻENIA
PublikacjaW pracy przedstawiono historię powstania pierwszej zaprojektowanej i wykonanej przez polski zespół jednoelementowej kładki wytworzonej w całości z kompozytów polimerowych FRP. Konsorcjum realizujące projekt tworzyli: Politechnika Gdańska (lider), Wojskowa Akademia Techniczna i firma Roma Sp. z o.o. Przedsięwzięcie, któremu nadano akronim FOBRIDGE, zostało zrealizowane dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o numerze:...
-
Implementacja metody dojrzałości do oceny wytrzymałości betonu przęsła mostu extradosed
PublikacjaArtykuł przedstawia wybrane informacje dotyczące metody dojrzałości z odniesieniem się do niektórych dokumentów normatywnych polskich i zagranicznych. Przedstawione są także informacje o urządzeniach stosowanych in situ do oceny wczesnej wytrzymałości betonu. Praca poświęcona jest implementacji monitoringu dojrzewania betonu wysokowartościowego (C 60/75) wbudowanego w przęsło mostu extradosed z zastosowaniem metody dojrzałości....
-
Finite element method simulations of various cases of crash tests with N2/W4/A steel road barrier
PublikacjaThe subject of this study is performance of N2/W4/A steel road safety barrier investigated in numerical simulations. System was checked under several types of initial conditions, which were assumed basing on the TB11 and TB32 normative crash tests. The main goal of present study is to investigate the relationship between initial conditions (angle and velocity) of the impact and the severity indices (associated to the vehicle occupant) during...
-
Elastoplastic nonlinear FEM analysis of FGM shells of Cosserat type
PublikacjaThe paper is a continuation of [1] where the formulation of the elastic constitutive law for functionally graded materials (FGM) on the grounds of nonlinear 6-parameter shell theory with the 6th parameter (the drilling degree of freedom) was presented. Here the formulation is extended to the elasto-plastic range. The material law is based on Cosserat plasticity and employs the well-known Tamura-Tomota-Ozawa (TTO) [2] mixture...
-
Ekspertyza techniczna określająca przyczyny wystąpienia zarysowań w strefach dylatacji na ekranach zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa na rzece Nysa Kłodzka
PublikacjaCelem ekspertyzy technicznej jest określenie przyczyn wystąpienia zarysowań i pęknięć przy dylatacjach płyt żelbetowych, tworzących ekran zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa oraz prezentacja koncepcji naprawy.
-
Ekspertyza techniczna konstrukcji mostu M-33 wykonywanego w km 12+150,73 drogi S6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”
PublikacjaCelem opracowania jest analiza projektu konstrukcji w jezdni prawej mostu M-33P [1] wykonywanego w km 12+150,73 drogi S-6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”. Podstawą do realizacji ekspertyzy były zauważone przez przedstawicieli Wykonawcy obiektu PORR S.A. nieprawidłowości w pracy konstrukcji mostu M-33P, które pojawiły się...
-
Composite sandwich footbridge - measured dynamic response vs. FEA
PublikacjaThe paper describes a process of in situ dynamic tests of a composite sandwich footbridge before its accepta-tion for exploitation in real traffic conditions. It is only a part of a big research task that includes design, manufacture and introduce practical application of the bridge. The in situ measured natural modes and fre-quencies are compared with numerically determined ones. Finite element analysis is established to estimate...
-
Badania odbiorowe obiektu gruntowo-powłokowego rekordowej rozpiętości
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne, m.in. ze względu na specyficzne walory architektoniczne. Wiadukt tego typu został wzniesiony między innymi w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz - Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje się on unikalnym rozmiarem, niespotykanym dla tego typu konstrukcji. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki powierzchniowego pomiaru przemieszczeń 3D z wykorzystaniem skanera laserowego.
-
BADANIA ODBIOROWE KOMPOZYTOWEJ KŁADKI NAD KANAŁEM RADUNI W PRUSZCZU GDAŃSKIM
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych podczas próby obciążeniowej kładki kompozytowej GFRP w Pruszczu Gdańskim. Badania obejmowały zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne. Uzyskane wyniki wskazują na większą niż teoretycznie oczekiwaną sztywność przestrzenną konstrukcji. Wszystkie pomierzone parametry struktury były lepsze podczas pomiarów in-situ, niż wykazały analizy numeryczne.
-
Analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji
PublikacjaCelem opracowania jest analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji.
-
Analiza przyczyn powstawania uszkodzeń na gzymsach obiektu GM 1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)", roboty gwarancyjne
PublikacjaCelem opracowania jest określenie przyczyn powstania uszkodzeń (zarysowania i zacieki) na gzymsach obiektu GM1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)".
Rok 2017
-
Wpływ miejsca uderzenia w stalową barierę ochronną oraz uwarstwienia gruntu na wartość parametru ASI podczas testu TB11
PublikacjaBariery stalowe są najczęściej stosowanym rodzajem barier ochronnych. Ich podstawowym zadaniem jest zapobieganie zjechaniu pojazdu z drogi w miejscach szczególnie niebezpiecznych. Bariery stosowane na europejskich drogach muszą spełniać wymagania norm EN 1317. Jednym z najważniejszych parametrów pozwalających klasyfikować bariery ochronne pod kątem zapewnienia stopnia bezpieczeństwa w trakcie incydentu jest wskaźnik intensywności...
-
The use of fibre-reinforced polymers (FRP) in bridges as a favourable solution for the environment
PublikacjaThe purpose of this article is to show the modern engineering, in which sustainability and taking care of ecology play a significant role. The authors are focused on FRP composite materials and their applications in civil engineering. Case studies showing renovation and design of new bridges with the use of FRP are presented and discussed to clarify benefits, which this solution provides. Main advantages of FRP materials in comparison...
-
The effect of fishing basin construction on the behaviour of a footbrdge over the port channel
PublikacjaThe paper analyses possible causes of failure of the rotating footbridge over the Ustka port channel. In July, 2015, strange behaviour of this object was observed in the form of excessive vibrations of bridge platform suspension rods, with the accompanying acoustic effects. A preliminary geotechnical analysis has revealed that this destructive effect was caused by the nearby construction works, namely construction of a fishing...
-
TB11 test for short w-beam road barrier
PublikacjaFEM (Finite Element Method) is well-suited and widely used tool for simulating a range of phenomena: from these with simple and static behaviour, up to those complicated, highly nonlinear and involving many contacts. In present paper we use one of the advantages of FEM: parametric study could be easily performed and is more economical than series of in-situ tests. If recommended practices is carefully followed, results obtained...
-
Symulacje przepływu ciepła przez płytę betonową
PublikacjaW pracy przedstawiono symulacje numeryczne dojrzewania betonu w płycie górnej skrzynki czteroprzęsłowego mostu typu extradosed. Model matematyczny opisujący przepływ ciepła dedykowany jest do prognozowania dojrzałości i wytrzymałości twardniejącego betonu. Proponowany model zaimplementowano w autorskim programie numerycznym napisanym w środowisku Matlab. Podejście numeryczne zweryfikowano za pomocą danych doświadczalnych uzyskanych...
-
Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi
PublikacjaW pracy wymieniono pewne czynniki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, wskazując łuki poziome dróg jako miejsca, gdzie występuje istotna liczba groźnych w skutkach wypadków. W części pracy obejmującej symulacje numeryczne, zrealizowano serię badań spełniających warunki testu zderzeniowego TB11 ze zmiennym promieniem bariery. Oszacowano wpływ zróżnicowania geometrii na parametry bezpieczeństwa.
-
Optymalizacja projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” wraz z uzgodnieniami z nadzorem autorskim i nadzorem naukowym
PublikacjaCelem opracowania jest przeprowadzenie optymalizacji projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” oraz uzgodnienie wprowadzonych zmian z Nadzorem Autorskim (NA).
-
Opracowanie opinii naukowo-technicznej w zakresie możliwości przeprowadzenia próbnego obciążenia statycznego konstrukcji wiaduktu kolejowego WK-1 oraz konstrukcji odciążających bypassu przy wiadukcie kolejowym WK-1 z wykorzystaniem płyt betonowych.
PublikacjaCelem opracowania jest wstępna analiza możliwości technicznych przeprowadzenia próbnych obciążeń statycznych obiektów – stałego WK-1 oraz wymaganych do jego wykonania konstrukcji tymczasowych Lt=30m, za pomocą żelbetowych płyt drogowych. Obiekty wykonywane są przez Budimex S.A. w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakret) – Garwolin na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) – Garwolin (początek obwodnicy) z...
-
Opracowanie opinii dot. wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję części garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie opinii dotyczącej wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję sekcji garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego.
-
Opinia techniczna dot. budowy obiektu MCK w Katowicach (sygn. akt II C 889/13/4)
PublikacjaCelem opracowania było wykonanie przeglądu akt sprawy II C 889/13/7 prowadzonej przez Sąd Okręgowy w Katowicach dotyczącej budowy obiektu Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach oraz wykonanie wymaganych symulacji obliczeniowych, a ostatecznie wydanie opinii zawierającej odpowiedzi na pytania Sądu
-
On the influence of shell element properties on the response of car model in crash test
PublikacjaIt goes without saying that numerical simulations play important role in the modern engineering practice. Contemporary CAD environments combined with FEM solvers, along with computer power of modern processors, give the engineer fast and efficient tool. Ultimately, however it is the user alone who is responsible for the correctness of the results. As long as the FEM calculations remain in the sphere of academic exercise, the inevitable...
-
Numerical crash analysis of the cable barrier
PublikacjaSafety barriers are used to increase road safety. Their basic task is to prevent the errant vehicle from getting off the road in places which are potentially dangerous for vehicle passengers. Barriers, which are used on European roads, must fulfill the requirements of EN 1317 standards by passing appropriate crash tests. Because of their high cost, numerical simulations are increasingly used to evaluate the properties of safety...
-
Monitoring dojrzewania betonu skrzynki mostu MS3/B DK-16 - sekcja S3.18P
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest przeprowadzenie badań modułów sprężystości betonu klasy C60/75 oraz monitoring zmian temperaturowych w wybranych punktach sekcji S3.18P. System pomiaru temperatury służy także do wyznaczenia rzeczywistych wytrzymałości betonu w trakcie dojrzewania, sformułowania wskazówek dotyczących terminów demontażu deskowań lub weryfikacji terminów rozpoczęcia procesu sprężania konstrukcji.
-
Mixed 4-node shell element with assumed strain and stress in 6-parameter theory
PublikacjaWe propose a mixed hybrid 4-node shell elements based on Hu-Washizu principle. Apart from displacements both strains and stress fields are treated as independent fields. The element is derived in the framework of a general nonlinear 6-field shell theory with drilling rotation which is dedicated to the analysis of multifold irregular shells with intersections. The novelty of the presented results stems from the fact that the measures...
-
Load Testing of GFRP Composite U-Shape Footbridge
PublikacjaThe paper presents the scope of load tests carried out on an innovative shell composite footbridge. The tested footbridge was manufactured in one production cycle and has no components made from materials other than GFRP laminates and PET foam. The load tests, performed on a 14-m long structure, were the final stage of a research program in the Fobridge project carried out in cooperation with: Gdańsk University of Technology (leader),...
-
High meniscal slope angle as a risk factor for meniscal allograft extrusion
PublikacjaA meniscal graft extrusion is still an unresolved problem that affects most patients after a meniscal transplantation. Despite the advances in surgical techniques, together with the improved methods for a meniscal allograft sizing, success is only observed in up to 75% of patients after they experience a meniscal allograft transplantation. Because a meniscal extrusion is associated with a cartilage deterioration and the progression...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca dynamiki mostu MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą
PublikacjaCelem opracowania jest analiza odpowiedzi dynamicznej mostu podwieszonego MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą wraz z estakadami dojazdowymi pod kątem interpretacji wyników pozyskanych z badań pod próbnym obciążeniem dynamicznym, wyników symulacji numerycznych oraz danych pomiarowych z systemu monitoringu technicznego.
-
Ekspertyza na temat określenia przyczyn powstania spękań poprzecznych nawierzchni
PublikacjaCelem opracowania jest określenie prawdopodobnych przyczyn powstania spękań poprzecznych przy dylatacjach obiektów inżynierskich położonych w ciągu odcinków drogi ekspresowej S8 oraz drogi krajowej nr 63, których przebudowa była objęta kontraktem „Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej S8, odcinek Wyszków-Białystok, odc. Jeżewo-Choroszcz-Białystok, obw. m. Zambrów i m. Wiśniewo.” Zakres ekspertyzy obejmował analizę dokumentacji...
-
DYNAMIC RESPONSE OF FORUM GDANSK STRUCTURE DUE TO RAIL TRAFFIC
PublikacjaThe paper presents the study of the impact of vibration induced by the movement of the railway rolling stock on the Forum Gdańsk structure. This object is currently under construction and is located over the railway tracks in the vicinity of the Gdańsk Główny and Gdańsk Śródmieście railway stations. The analysis covers the influence of vibrations on the structure itself and on the people within. The in situ measurements on existing...
-
Damage Analysis of Tensioning Cable Anchorage Zone of a Bridge Superstructure, Using CDP Abaqus Material Model
PublikacjaNumerical analysis of the tensioning cables anchorage zone of a bridge superstructure is presented in this paper. It aims to identify why severe concrete cracking occurs during the tensioning process in the vicinity of anchor heads. In order to simulate the tensioning, among others, a so-called local numerical model of a section of the bridge superstructure was created in the Abaqus Finite Element Method (FEM) environment. The...
-
Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation
PublikacjaThis paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.
-
Composite Sandwich Footbridge – Numerical ESL FEM Calculations vs. In Situ Measurements
PublikacjaSelected results of the static analysis of composite sandwich footbridge with the corresponding in situ measured values are compared in the paper. The analysed bridge is a research object, which was built in 2015 and is currently located at the Gdańsk University of Technology campus. Since it is a novel structure, a proper definition of the bridge numerical model, allowing its safe design, is very important. Therefore, instead...
-
Composite GFRP U-shaped footbridge
PublikacjaThe paper presents proposals for the use of glass fiber reinforced polymer composites for the construction of engineering objects, known and commonly used in the shipbuilding industry. An example of a pedestrian footbridge was used in this case, which, despite the considerable thickness of the structural material, was made using infusion technology in one production cycle. The designed and produced footbridge span is durable, dynamically...
-
BADANIA ODBIOROWE OBIEKTU GRUNTOWO-POWŁOKOWEGO REKORDOWEJ ROZPIĘTOŚCI
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne nie tylko ze względu na zalety technologiczne i niskie nakłady finansowe, ale także specyficzne walory architektoniczne. Wpływa na fakt, że obiekty tego typu są stosowane coraz częściej, zwłaszcza przy budowie dróg ekspresowych i autostrad. Wiadukt tego typu został również wzniesiony, między innymi, w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz – Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje...
-
A novel sandwich footbridge - Practical application of laminated composites in bridge design and in situ measurements of static response
PublikacjaA novel sandwich composite footbridge is presented in the paper, as an example of practical application of laminated composites in civil engineering. The in situ static load tests of the footbridge before its acceptation for exploitation are shown and discussed. The results are compared with the corresponding ones from a numerical equivalent single layer model of the sandwich structure created within the framework of finite element...
-
A novel formulation of 3D spectral element for wave propagation in reinforced concrete
PublikacjaThe paper deals with numerical simulations of wave propagation in reinforced concrete for damage detection purposes. A novel formulation of a 3D spectral element was proposed. The reinforcement modelled as the truss spectral element was embedded in the 3D solid spectral finite element. Numerical simulations have been conducted on cuboid concrete specimens reinforced with two steel bars. Different degradation models were considered...
Rok 2016
-
Wprowadzenie do modelowania MES w programie SOFISTIK
PublikacjaMonografia zawiera materiał przeznaczony dla studentów kierunku budownictwo wyższych uczelni technicznych oraz inżynierów praktyków, którzy chcieliby poznać podstawy posługiwania się Metodą Elementów Skończonych (MES) wykorzystując w tym celu program SOFiSTiK. Wskazano pewne ogólne zasady obowiązujące w obliczeniach MES oraz przedstawiono wybrane aspekty technicznej strony użytkowania pre- i postprocesora systemu w odniesieniu...
wyświetlono 6842 razy