Władysław Koc - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 182

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
  • Zasadność utrzymywania założeń upraszczających w projektowaniu układów geometrycznych toru
    Publikacja

    W pracy podjęto kwestię licznych założeń uproszczających występujących w projektowaniu rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej. Dotyczą one w głównym stopniu sposobu wpisywania w układ geometryczny krzywych przejściowych, mającego również wpływ na lokalizację łuku kołowego. Na podstawie przeprowadzonych rozważań wysunięto tezę, że uproszczenia występujące w projektowaniu układów geometrycznych dróg kolejowych nie mają w obecnych...

  • Wyniki programu INNOTRACK w nawiązaniu do polskich uwarunkowań.
    Publikacja

    - Rok 2014

    W pracy przedstawiono strukturę, zakres tematyczny i wybrane elementy zrealizowanego w latach 2006-2010 unijnego programu badawczego INNOTRACK, zorientowanego głównie na problematykę toru kolejowego. W sposób szczególny skupiono się na dwóch newralgicznych kwestiach: ukształtowania geometrycznego torów oraz uszkodzeń szyn. Osiągnięcia programu w tym zakresie zostały następnie odniesione do uwarunkowań eksploatacyjnych występujących...

  • Uczenie się przez całe życie
    Publikacja

    - Dzień Jakości PG - Rok 2014

    W pracy przedstawiono genezę ustanowienia europejskiego obszaru uczenia się przez całe życie oraz podstawowe zasady Lifelong Learning. Omówiono krajowe uwarunkowania procesu LLL oraz walidację efektów uczenia się.

  • Projektowanie układów geometrycznych toru z zastosowaniem optymalizacji wielokryterialnej
    Publikacja

    W pracy przedstawiono metodę projektowania odcinków trasy kolejowej położonych w łuku, dostosowaną do techniki mobilnych pomiarów satelitarnych. Rozwiązanie problemu projektowego wykorzystuje zapis matematyczny i polega na wyznaczeniu uniwersalnych równań opisujących całość układu geometrycznego. Odbywa się to sekwencyjnie, obejmując kolejne fragmenty tegoż układu. Procedura projektowania ma charakter uniwersalny, gdyż w ogólnym...

  • POMIARY SATELITARNE TORÓW TRAMWAJOWYCH. - cz. II

    Stosowanie geodezji tradycyjnej do określania przebiegu trasy kolejowej lub tramwajowej wymaga jej podziału na mniejsze części, które są rozpatrywane oddzielnie. Staje się to źródłem dodatkowych błędów, a całościowa ocena danego układu jest bardzo utrudniona. Alternatywą dla tego rozwiązania może być wykorzystanie precyzyjnych pomiarów satelitarnych opartych o systemy GPS i Glonass.

  • Polski plan radionawigacyjny jako istotny czynnik wpływający na bezpieczeństwo w transporcie
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2014

    Z inicjatywy Komisji Nawigacji i Hydrografii Komitetu Geodezji PAN w 2013 roku powołano zespoły, których zadaniem jest przygotowanie propozycji krajowego planu radionawigacyjnego. Niniejszy artykuł jest wstępem do dyskusji nad kształtem polskiego planu radionawigacyjnego oraz określa podstawowy zakres prac niezbędnych do jego realizacji. W artykule zaproponowano zakres zastosowania oraz strukturę dokumentu – Polskiego Planu Radionawigacyjnego....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Określanie wartości sił podłużnych w szynach toru bezstykowego

    W artykule opisano prowadzone przez kilkadziesiąt lat poszukiwania metody pomiarowej, do wyznaczania wartości sił podłużnych w szynach toru bezstykowego. Badania te podzielono na kilka grup, charakteryzujących się własną specyfiką. Oddzielnie potraktowano rozwiązania, które osiągnęły etap wdrożeniowy. Przedstawiono koncepcję nowej metody pomiarowej, wykorzystującej charakterystykę dynamiczną nawierzchni kolejowej oraz symulację...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • OCENA KSZTAŁTU GEOMETRYCZNEGO TORÓW TRAMWAJOWYCH NA PODSTAWIE POMIARÓW SATELITARNYCH

    W pracy przedstawiono ocenę możliwości wykorzystania dwusystemowych fazowych odbiorników GNSS (GPS/GLONASS) dla realizacji pomiaru inwentaryzacyjnego linii tramwajowych. Opisano przebieg pomiarów przeprowadzonych na terenie Gdańska i uzyskane wyniki. Wykazano, że dla obszarów miejskich zastosowanie rozwiązań GNSS w oparciu o lokalną stację referencyjną może być alternatywnym podejściem względem pomiarów opartych o sieć ASG-EUPOS...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 3192 razy