Piotr Grudowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: dr hab. inż. Piotr Grudowski

dr hab. inż. Piotr Grudowski

Filtry

wszystkich: 193

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2007
Rok 2017
Rok 2020
Rok 2013
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
    Publikacja

    - Rok 2013

    Aby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą...

  • Zapewnienie jakości kształcenia a Krajowe Ramy Kwalifikacji w odniesieniu do studiów doktoranckich w uczelniach technicznych
    Publikacja

    Coraz większa determinacja obywateli do zdobycia wyższego wykształcenia oraz coraz większa dostępność ośrodków akademickich wymusza przyjęcie projakościowej postawy przez uczelnie wyższe. Tendencje te są widoczne zarówno w skali międzynarodowej, na poziomie której opracowane zostały Europejskie Ramy Kwalifikacji, na poziomie krajowym, gdzie opra-cowano Krajowe Ramy Kwalifikacji, jak również na poziomie poszczególnych jednostek...

  • Wsparcie informatyczne koncepcji Lean Management oraz Six Sigma
    Publikacja

    W rozdziale tym przedstawiono kluczowe aspekty integracji dwóch najważniejszych obecnie koncepcji optymalizacji procesów w organizacjach produkujących wyroby materialne oraz świadczących usługi – Six Sigma i Lean Manufacturing. Szczególną uwagę zwrócono na uwarunkowania wsparcia informatycznego tych koncepcji w mniejszych organizacjach.

Rok 2015
Rok 2012
Rok 2014
  • Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza
    Publikacja

    - Rok 2014

    Przedstawione w tej pracy koncepcje i metody zarządzania potwierdzają, że wykorzystanie orientacji na jakość i w ramach tego na stałe usprawnianie, przynosi pozytywne efekty nie tylko w odniesieniu do procesów produkcyjnych, ale także wszelkiego rodzaju procesów związanych z realizacją usług, w tym działań wspierających procesy operacyjne, we wszystkich obszarach funkcjonalnych organizacji. Szczególnie istotny jest korzystny wpływ...

Rok 2004
Rok 2005
Rok 2018
Rok 2009
Rok 2008
  • Wybrane aspekty integracji normatywnych systemów zarządzania w sektorze MŚP
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu przedstawiono studium uwarunkowań związanych z wprowadzaniem zintegrowanych normatywnych systemów zarządzania w sektorze MŚP. Obok motywów wdrażania kolejnych systemów zarządzania w tym sektorze przedstawiono opartą na wynikach badań krajowych i zagranicznych analizę czynników towarzyszących integracji.

  • Uwarunkowania aplikacyjne koncepcji Six Sigma w sektorze MŚP
    Publikacja

    Artykuł porusza istotne, z punktu widzenia podnoszenia konkurencyjności sektora MŚP a rzadko przedstawiane w literaturze krajowej, zagadnienie wykorzystania w tej grupie przedsiębiorstw koncepcji Six Sigma. Obok charakterystycznych cech MŚP wywierających wpływ na zastosowanie w nich metodyki Six Sigma, przedstawiono związki tej koncepcji z systemami zarządzania jakością.

Rok 2010
Rok 2011
Rok 2003
Rok 2016
Rok 2023
  • TQM jako podstawa przemian projakościowych w szkolnictwie wyższym
    Publikacja

    Cel: Przedstawienie najważniejszych wniosków płynących z badań prowadzonych w różnych regionach świata oraz obserwacji własnych prezentujących wpływ koncepcji TQM na efekty zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano studium literatury wg zaleceń metodycznych J. Creswella. Wnioski płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski:...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2006
  • The role of process approach in quality systems of small firms
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu przedstawiono znaczenie orientacji procesowej w systemach zarządzania jakością ze szcególnym uwzględnieniem mniejszych organizacji. Zaprezentowano wyniki badań potwierdzających znaczący wpływ podejścia procesowego na skuteczność sytemów jakości. Przedstawiono też kluczowe problemy i oczekiwania sektora MŚP odnośnie do wdrażania zorientowanych procesowo systemów zarzadzania jakością.

Rok 2022

wyświetlono 6723 razy