Bruno Schivinski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 27

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
  • Effects of social media communication on brand equity and brand purchase intention
    Publikacja

    - Rok 2013

    The author studied the effect of two different social media communication on brand equity and brand purchase intention. A total of 504 data sets were generated through a standardized online-survey and analysed with structural equation modeling. The results of the empirical study showed that both firm-created and user-generated social media communication influenced brand equity, consequently impacting brand purchase intention. This...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Implementing second-order CFA model for the factorial validity of brand equity
    Publikacja

    - Rok 2013

    The purpose of this study was to test the implementation of a second-order CFA model for the factorial validity of Aaker’s consumer-based brand equity framework. To test the proposed theoretical model 186 data sets generated through a standardized onlinesurvey were evaluated. The data wasanalyzedusing structural equation modeling with AMOS 21.0 software. The results demonstrated that the higher order CFA model for consumer-based...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Influence of advertisement in social media in knowledge based economy
    Publikacja

    In the era of knowledge based economies every year the number of companies that starting their advertising campaigns increase. According to Social Enterprise Report, 38% of leading companies in Poland have its profile on social networking sites. In this paper, we are going to introduce two case studies. The first one is the advertising campaign of Heyah based on the history of communism. The second case study is the continuation...

  • Marketing terytorialny a social media marketing na serwisie Twitter
    Publikacja

    Obszary terytorialne, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, walczą o miejsce na rynku. Poprzez promocję dążą do osiągnięcie uprzywilejowanych miejsc w świadomości interesariuszy, będących dla danego regionu inwestorami, bądź turystami, którzy chcą miło spędzić czas na wakacjach. Miasta kreują swój wizerunek i dbają o niego, budując więzi emocjonalne i lojalność wobec swoich klientów. W tym celu wykorzystane są różne rodzaje instrumentów...

  • Mobile operators at war: opinion mining and sentiment analysis on social media
    Publikacja

    Considering hermetic and very competitive market such as mobile operator ones, social media has become best alternative for contact with customer and gathering data and opinions. Different style of running social media profiles is giving different results. The research presented in this paper aims to show the number of responses gathered from polish Internet users and its sentiment for mobile operator brands. It also presents practical...

  • Selected aspects of the evolution of the industry analysis
    Publikacja

    Porter's five forces is a significant tool of analysis of industries. It helps evaluating variables of industry profitability and assessing firm performance. Using the framework, managers can take a decision as to which industries they can effectively compete in and position their companies to reduce the adverse effects of the mentioned forces. According to the critics, the five forces model is limited to its static nature. The...

Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
  • Jakość w marketingu - Kreowanie systemu identyfikacji wizualnej na przykładzie UMCS Lublin
    Publikacja

    - Rok 2010

    Zarządzanie jakością dotyczy wszystkich dziedzin pracy przedsiębiorstwa od systemu funkcjonowania organizacji do produktu finalnego dostarczonego na rynek. W przypadku wyższej uczelni, produkt finalny ma inny charakter niż w sektorach produkcyjnych. Wytwór ów nie jest namacalny, nie jest przedmiotem fizycznym, wiąże się natomiast z wiedzą, którą absolwenci posiadają. Polityka jakości prowadzona na uczelniach może dotyczyć wszystkich...

wyświetlono 797 razy