dr hab. Edyta Gołąb-Andrzejak
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Marketingu
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 53
Katalog Publikacji
Rok 2023
-
AI-powered Digital Transformation: Tools, Benefits and Challenges for Marketers – Case Study of LPP
PublikacjaThe article aims to show the role (benefits and challenges) of AI-powered digital marketing tools for marketers in the age of digital transformation. The considerations were related to the Polish market and a case study of LPP, a Polish clothing retailer. The starting point for this study was the analysis of the literature on the concept of artificial intelligence (AI) with reference to digital marketing. In the next steps, the...
Rok 2011
-
Badanie satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW artykule ujęto zagadnienia związane z badaniem satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie największej grupy hotelowej w Polsce. Podjęty problem badawczy omówiono na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych hotelach Grupy Hotelowej Orbis. W wyniku realizacji procesu badawczego opracowano narzędzie badawcze, przy pomocy którego zbadano satysfakcję i lojalność usługobiorców. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić,...
Rok 2015
-
Budowanie relacji a wartość dla klienta na przykładzie usług hotelarskich Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaKlienci korzystający z usług świadczonych przez hotele postrzegają ich ofertę nie tylko poprzez kategorię danego obiektu i związaną z tym jakość usług oraz cenę, ale również przez pryzmat wcześniejszych doświadczeń oraz relacji, które mieli okazję nawiązać z personelem hotelowym. Te oraz inne elementy składają się na wartość, jaką otrzymują. Zagadnienie to, ze szczególnym uwzględnieniem relacji, przedstawiono na podstawie badań...
-
Innowacje w marketingu jako czynnik kształtujący konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynku UE
PublikacjaW artykule, na podstawie wyników badań prowadzonych w krajach członkowskich UE, omówiono w jakim zakresie polskie przedsiębiorstwa wykorzystują w prowadzonych przez siebie działaniach marketingowych nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne i jak to przekłada się na ich konkurencyjność na tle krajów członkowskich UE.
-
Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y
PublikacjaArtykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano...
Rok 2010
-
Budowanie relacji wyższego stopnia jako sposób konkurowania na rynku usług hotelarskich
PublikacjaW artykule przedstawiono programy lojalnościowe jako główne narzędzie pozwalające na budowanie trwałych relacji z klientami. Programy te przedstawiono na przykładzie rynku usług hotelarskich. Są to programy stosowane przez Grupę Hotelową Orbis - największą grupę hotelową w Polsce. Tworzenie relacji wyższego stopnia ukazano jako sposób osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
-
Cechy i umiejętności specjalisty ds. marketingu (w opinii studentów)
PublikacjaW artykule zaprezentowano kompetencje pracowników ds. marketingu. Przedstawiono je z punktu widzenia studenta, na podstawie przeprowadzonych badań. Wskazano na takie zagadnienia jak: cechy osobowe, otwartość specjalisty, stosunek do zasad etycznych, rodzaj wiedzy i jej interdyscyplinarny charakter. Dokonano także oceny nabytych umiejętności w trakcie zajęć z Podstaw marketingu. Zweryfikowano opinię studentów na temat marketingu...
-
EURO 2012 - kreowanie produktu turystyki sportowej
PublikacjaJedną z form aktywnego spędzania wolnego czasu jest turystyka sportowa. Najważniejszą grupą turystów w tym wypadku są kibice sportowi, a przedmiotem ich konsumpcji są wydarzenia sportowe, np. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W takim rozumieniu wydarzenie sportowe stanowi produkt turystyczny, którego wykreowanie jest niesłychanie trudnym zadaniem, co wynika przede wszystkim z faktu, iż jest w nie zaangażowane wiele niezależnych...
-
Funkcje dydaktyczne naukowych kół marketingu
PublikacjaSkuteczne nauczanie marketingu w polskich uczelniach jest niezwykle trudnym i złożonym procesem. Marketing w swej naturze jest ściśle związany z praktyką gospodarczą. Absolwent szkoły wyższej powinien - oprócz kompleksowej wiedzy teoretycznej - być przygotowany do rozwiązywania rzeczywistych problemów rynkowych. Pozyskanie praktycznych umiejętności wykorzystania wiedzy zdobywanej w toku studiów oraz rozwinięcie umiejętności organizacyjnych...
-
Kształtowanie relacji między pracownikami hotelu a klientami na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW artykule przedstawiono proces budowania relacji z klientami hotelu. W ramach tego procesu wyodrębniono dwa etapy: pozyskiwania klienta i budowania relacji wyższego stopnia. W odniesieniu do każdego z etapów, przeanalizowano wykorzystywane instrumenty marketingowe i wskazano na konkretne działania podejmowane w ich zakresie. Podmiotem podjętego zagadnienia jest Grupa Hotelowa Orbis.
Rok 2018
-
Creating Hotel Services from a Perspective of Extraordinary Customer Experience
PublikacjaThis conceptual article aims to explore the process of providing hotel services in the context of requirements arising from the experience economy. Both the concept of experience marketing and the concept of customer experience management provided a theoretical framework for the discussion. Based on a review of literature and conclusions derived from hotel managers’ experiences, a research model is proposed, which may be of some...
Rok 2019
-
Customer Engagement Consequences for Firms
PublikacjaPurpose: Customer engagement (CE) is a customers’ voluntary resource contribution to firms’ functions, and it goes beyond transactions during customers’ behavioral manifestations toward the brand or firm’s offerings or activities. The effective CE management requires to understand the potential CE effects, and leverage the potential benefit and threat of CE, however negative consequences or risks of CE have remained unexplored...
Rok 2006
-
Efektywne zarządzanie relacjami z klientami
PublikacjaW artykule przedstawiono główne złożenia i wybrane instrumenty pozwalające na efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Rozważania rozpoczęto od przedstawienia etapów procesu budowy relacji z klientami w kontekście marketingu relacji. W dalszej części przedstawiono niektóre z kryteriów segmentacji oraz metody pozwalające na ocenę wartości klienta. Artykuł kończy omówienie wskaźnika zwrotu z inwestycji jako głównego miernika...
Rok 2022
-
Enhancing Customer Engagement in Social Media with AI – a Higher Education case study
PublikacjaPurpose. The study aims to demonstrate the importance of artificial intelligence (AI) and examples of tools based on it in the process of enhancing (building, measuring, and managing) customer engagement (CE) in social media in the higher education industry. CE is one of the current essential non-financial indicators of company performance in Digital Marketing strategy. The article presents a decision support system (DSS) based...
-
Gender differences in the perception of the Quality of College Life in Spanish University
PublikacjaThrough the current research, we intend to analyse how students differ in their levels of quality of college life (QCL) according to gender, and how this relates to overall quality of life (QoL) and loyalty [measured by Identification and word of mouth (WoM)] to their specific university. The survey included 243 students attending public university in Spain. The results obtained through the analysis of data allow affirming that...
Rok 2004
-
Innowacje w zarządzaniu relacjami z klientami.
PublikacjaW artykule przedstawiono nowe podejście w zakresie zarządzania relacjami z klientami. Ukazano możliwość wykorzystania w tym zakresie, wspieranej nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, strategii CRM.
Rok 2009
-
Jakość i relacje z klientami na rynku usług hotelarskich.
PublikacjaWraz z rozwojem gospodarki wolnorynkowej funkcjonowanie na rynku usług hotelarskich staje się coraz trudniejsze. Istotnym elementem staje się więc badanie jakości usług i podejmowanie na podstawie wyników tych badań efektywnych działań. Kluczowe jest zatem: zdefiniowanie sposobu postrzegania jakości przez klienta, zbudowanie skutecznego instrumentu pomiaru dla jakości usług hotelarskich i dogłębna analiza wyników dostarczanych...
Rok 2014
-
Jakość usług hotelarskich z punktu widzenia klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW artykule skoncentrowano się na przedstawieniu zagadnienia jakości usług hotelarskich oraz tego jak jest ona odbierana przez konsumentów tych usług – gości hotelowych. Zaprezentowano wyniki autorskiego badania poświęconego ocenie jakości usług hotelarskich. Badanie przeprowadzono w wybranych hotelach trzygwiazdkowych Grupy Hotelowej Orbis. Narzędziem wykorzystanym w badaniu był kwestionariusz SERVQUAL. W prezentacji wyników badania...
-
Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium"
PublikacjaW artykule podjęto rozważania dotyczące zagadnienia lojalności w obecnym społeczeństwie informacyjnym. Powszechnie panująca konsumpcja oraz „zalew informacyjny”, wynikający z wykorzystywania nowoczesnych technologii w zakresie komunikacji sprawiły, że postanowiono sprawdzić, czy wciąż możemy mówić o lojalności klientów. Pokoleniem, które stanowi ważny segment rynku i jednocześnie podmiot analizy, jest pokolenie Y, tzw. „Millenium...
Rok 2016
-
Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej
PublikacjaCelem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem,...
wyświetlono 2479 razy