Katedra Transportu Szynowego i Mostów - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Transportu Szynowego i Mostów

Filtry

wszystkich: 590

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2017
Rok 2012
  • Znaczenie dopasowania układu koło-szyna w transporcie tramwajowym - przegląd doświadczeń

    Eksploatacja i utrzymanie nawierzchni tramwajowych napotyka liczne problemy. Wynikają one głównie z braku kompleksowych badań naukowych w tym zakresie oraz niedostosowania przepisów. Tymczasem, aby wykorzystać istniejące możliwości taboru i nawierzchni istnieje pilna potrzeba sprecyzowania nowych warunków utrzymania i eksploatacji elementów infrastruktury. W artykule przedstawiono efekty prac nad problemem styku koła i szyny, jednym...

  • Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym z zastosowaniem rogramowania ewolucyjnego
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2012

    Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym zostało potraktowane jako wielokryterialny problem optymalizacyjny, który obejmuje między innymi zapewnienie skomunikowania pociągów na stacjach węzłowych oraz dążenie do uzyskania biegu pociągów najbardziej zgodnego z pierwotnym rozkładem jazdy. Uwzględniono priorytety poszczególnych pociągów uzależnione od sytuacji ruchowej i kategorii pociągów. W przeprowadzonym procesie optymalizacji...

  • Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym
    Publikacja

    - Rok 2012

    Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym zostało przedstawione jako wielokryterialny problem optymalizacyjny, do rozwiązania którego został użyty model ogólny (job-shop) szeregowania zadań. W artykule przedstawiono sposób zastosowania trzech algorytmów metaheurystycznych: algorytmu genetycznego (Genetic Algorithm), algorytmu roju (Particle Swarm Optimization) i algorytmu mrówkowego (Ant Colony Optimization) do znalezienia optymalnego...

Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2009
Rok 2010
  • Zastosowanie AutoCAD Civil3D w nauczaniu projektowania dróg szynowych
    Publikacja

    Na Wydziale Inźynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej od kilku lat głównym programem typu CAD wykorzystywanym w procesie kształcenia jest AutoCAD Civil 3D. Wersja edukacyjna tego programu jest zainstalowana w uczelnianych laboratoriach komputerowych, a studenci i pracownicy uczelni mogą go instalować na swoich komputerach w ramach programu Autodesk Student Engineering & Design Community. Jednak sposób rozwiązywania...

  • Wybrane problemy wyznaczania przebiegu trasy kolejowej z wykorzystaniem rozwiązań sieciowych GPS
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2010

    W pracy zwrócono uwagę na niewystarczającą skuteczność stosowanych dotychczas na kolei metod kształtowania osi toru w płaszczyźnie poziomej. Sformułowano tezę, że możliwości radykalnej poprawy sytuacji stwarza metoda ciągłych pomiarów satelitarnych GPS, zastosowana przez zespół naukowy z Politechniki Gdańskiej. Przedstawiono ogólna charakterystykę pomiarów satelitarnych i opisano przebieg przeprowadzonych badań terenowych. Przeprowadzone...

  • Wpływ wymiany szyn na dalszy proces eksploatacji nawierzchni
    Publikacja

    W wyniku robót torowych prowadzonych na linii nr 131 Chorzów Batory - Tczew powstanie odcinek doświadczalny, który umożliwi analizę i ocenę wpływu wymiany szyn na dalszy proces eksploatacji nawierzchni. W artykule omówiono dotychczasowe wyniki oceny trwałości eksploatacyjnej szyn oraz przedstawiono zarys koncepcji dalszych badań i obserwacji.

  • Wpływ typu konstrukcji nawierzchni tramwajowej na poziom generowanego hałasu
    Publikacja

    W artykule poruszono problematykę wpływu typu konstrukcji nawierzchni tramwajowej na poziom generowanego hałasu. Wskazano na konieczność racjonalizacji doboru typu nawierzchni tramwajowej, w zależności od lokalizacji i otoczenia linii tramwajowej. Przedstawiono wady i zalety różnych rozwiązań technicznych.

Rok 2011
Rok 2003
Rok 2007
Rok 2020
Rok 2013
Rok 2006
Rok 2019
  • Wygładzona krzywa przejściowa dla dróg kolejowych
    Publikacja

    W pracy zwrócono uwagę na problemy występujące w eksploatacji krzywych przejściowych stosowanych w układach geometrycznych toru kolejowego. Wskazano na trudności w praktycznej realizacji i utrzymaniu bardzo małych rzędnych poziomych krzywej przejściowej i rzędnych rampy przechyłkowej w rejonie początkowym, występujących na gładkich krzywych przejściowych. Jako podstawową przyczynę takiej sytuacji uznano nadmierne wyłagodzenie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Wpływ sposobu odwzorowania pojazdu szynowego na odpowiedź dynamiczną przęsła mostowego
    Publikacja

    W pracy przedstawiono rezultaty analiz numerycznych oraz badań eksploatacyjnych dwóch przęseł mostowych wymuszonych ruchomym pojazdem szynowym. Pojazd odwzorowano za pomocą czterech modeli uproszczonych: strumienia sił skupionych, strumienia mas skupionych oraz strumieni oscylatorów jedno- i dwumasowych. Analizy numeryczne wykonano przy wykorzystaniu MES. Potrzebne parametry dynamiczne wyznaczono na podstawie wyników identyfikacji...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2008
  • Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru
    Publikacja

    - Rok 2008

    Od wielu lat w Politechnice Gdańskiej trwają badania nad stanem naprężeń w szynach toru kolejowego. Opracowana koncepcja polega na wymuszaniu przemieszczeń poziomych całego rusztu torowego za pomocą podbijarki i rejestracji określonego wskaźnika krzywizny. W ostatnim czasie podjęto próbę weryfikacji wcześniejszych ustaleń na drodze eksperymentów o bardziej szczegółowym charakterze niż to miało miejsce poprzednio oraz dostosowania...