Katedra Zarządzania - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Zarządzania

Filtry

wszystkich: 327

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
  • Knowledge mangement: towards smart it suport system
    Publikacja

    W pracy zaprezentowano problematykę wykorzystania wiedzy w projektowaniu systemów inteligentnych. wydaje się, bowiem, że przy realizacji przedsięwzięcia zarządzanie wiedzą w procesach analizy wymagań ma kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsięwzięcia. Omówiono metody pozyskiwania i przetwarzania wiedzy na potrzeby semantic web, scharakteryzowano to podejście, a także wykazano jego przydatność dla systemów informatycznych wspomagających...

  • Modelling of complex economic systems : toward conceptual platform

    W artykule opisano rolę modelowania opisowego w ekonomicznych systemach złożonych w kontekście trzech funkcji naukowych: opisu, wyjaśniania i przewidywania. Fazy dekompozycji i opisu jakościowego modelowanych systemów, w tym ekonomicznych, są nieodzowne w całym procesie budowania modelu.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Możliwości wdrożenia koncepcji zarządzanie wiedzą w uczelni
    Publikacja

    - Rok 2006

    Wyższe uczelnie wydają się z natury rzeczy organizacjami, w których problemy z zarządzaniem wiedzą nie powinny występować. Rola uczelni wyższych w procesie tworzenia wiedzy jest niezaprzeczalna. Czy jednak same uczelnie potrafią zarządzać wiedzą, która tworzą? Czy istnieją mechanizmy i narzędzia wspomagające procesy związane z zarządzaniem wiedzą? Czy tak jest w istocie? Niniejsze opracowanie jest raczej próbą nakreślenia pewnych...

  • Organizacja sieciowa uczelni - studium wykonalności
    Publikacja

    - Rok 2006

    W artykule przedstawiono uwarunkowania organizacyjne działalności uczelni w zmieniającym się otoczeniu. Wskazano bariery organizacyjne utrudniające elastyczne funkcjonowanie uczelni. Zaproponowano zmiany w uczelni w kierunku organizacji sieciowej. Sprzyja temu struktura biurokracji profesjonalnej uczelni, przeszkadza opór wobec zmian. W podsumowaniu podkreślono za Clarkiem konieczność podtrzymania i utrwalania zmian w uczelniach.

  • Przedsiębiorcza uczelnia wiedzy : przykład Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University w Nowym Sączu
    Publikacja

    - Rok 2006

    Opracowanie stanowi autoryzowany zapis wywiadu przeprowadzonego z rektorem WSB-NLU w Nowym Sączu dr K.Pawłowskim. Wywiad stanowi próbę przybliżenia wizji nowoczenej uczelni wg Pawłowskiego.

  • Teaching simulation methods in a university
    Publikacja

    - Rok 2006

    Zmiany, jakie zachodzą we współczesnym środowisku gospodarczym wymagają od menedżerów stosowania narzędzi umożliwiających identyfikację pojawiających się szans i zagrożeń oraz wspomagających procesy podejmowania decyzji. Symulacje komputerowe było stosowane przez firmy już w latach pięćdziesiątych w celu rozwiązywania problemów z zakresu zwiększenia wydajności, obniżki kosztów czy też zwiększenia dochodowości . Współcześnie modelowanie...

  • Uniwersytet przyszłości organizacją fraktalną?
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor proponuje wdrożenie idei organizacji fraktalnej do realiów uniwersytetu, w celu ograniczenia znaczenia barier kulturowych i organizacyjnych i przekształcenia uczelni w kierunku elastycznej organizacji. Takie cechy organizacji fraktalnej jak samoorganizacja, samopodobieństwo, witalność, dynamika i nawigowanie odniesiono do realiów współczenej uczelni wskazując ich znaczenie dla wsparcia rozwoju uczelni w społeczeństwie wiedzy....

  • Uniwersytet: tradycyjny-przedsiębiorczy-oparty na wiedzy
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie transformacji uniwersytetów od modelu klasycznego, przez uniwersytet przedsiębiorczy, do uniwersytetu - organizacji podporządkowanej wiedzy. Pierwsza część zawiera rys historyczny, który jest, zdaniem Autora, bardzo istotny, gdyż pozwala uzmysłowić sobie złożoność czynników mających wpływ na kierunki ewolucji współczesnych uczelni. W drugiej części, odnoszącej się do przyszłości uniwersytetu,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zarządzanie ''środek-góra-dół'' w uczelni
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu przedstawiono propozycję adaptacji modelu zarządzania ''środek - góra - dół'', autorstwa Nonaki i Takeuchiego, do realiów uczelni. Celem autora jest próba wykazania, że model ten korzystnie może wpływać na przepływ wiedzy we współczesnej uczelni określanej przez Mintzberga jako profesjonalna biurokracja. Sprzyja on bowiem w znacznie większym stopniu niż modele ''góra - dół'' i ''dół - góra'' doskonaleniu kultury organizacyjnej...

  • Zarządzanie wiedzą w uczelni publicznej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor przedstawia uczelnie publiczne jako organizacje, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy oraz współtworzeniu gospodarki opartej na wiedzy. Omawia cechy współczesnej uczelni jako organizacji aspirującej do miana podporządkowanej wiedzy (opartej na wiedzy). Wskazuje na bariery kulturowe i organizacyjne utrudniające przepływ wiedzy w uczelni i proponuje ewolucję uczelni w kierunku organizacji hiperteksto-wej,...

  • Zastosowanie psychologicznych metod doboru do służby w Policji
    Publikacja

    - Rok 2006

    Celem było porównanie przydatności psychologicznych metod diagnostycznych - Minnesockiego Wielowymiarowy Inwentarza Osobowości (MMPI) oraz Inwentarza Osobowości NEO-FFI do oceny predyspozycji zawodowych kandydatów do służby w Policji z uwzględnieniem ich odporności na stres i podatności na uzależnienia. W grupie 39 kandydatów przeważali mężczyźni, z mniejszych miast, mający wykształcenie średnie zawodowe. Kwestionariusz NEO-FFI...

  • Zmiany w uczelni - ku organizacji hipertekstowej
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu pokrótce przedstawiono wyzwania stające wobec współczesnych uczelni - organizacji aktywnie współtworzących społeczeństwo wiedzy. Uznano, że obecne struktury organizacyjne uczelni nie sprzyjają efektywnemu przepływowi wiedzy. Zaproponowano zorganizowanie uczelni wykorzystując model organizacji hipertekstowej autorstwa Nonaki i Takeuchiego. W konkluzji uznano, że poszukiwanie nowych rozwiązań organizacyjnych w uczelniach...

Rok 2005
Rok 2004