Katarzyna Stankiewicz - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 64

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2009
  • Evaluation of semantic and social technologies for digital libraries
    Publikacja

    - Rok 2009

    W pracy przedstawiono wyniki eksperymentu mającego na celu ocenę efektywności wykorzystywania semantycznych bibliotek cyfrowych, w których projekcie uwzględniono wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania sieci społecznych. Stwierdzono, że zarówno satysfakcja wykorzystywania tak zaprojektowanych bibliotek, ale także efektywność znajdowania dzięki nim właściwych rozwiązań, jest wyższa niż w biblitekach nie uwzględniających tego czynnika.

Rok 2008
  • W poszukiwaniu osobowościowych wyznaczników wykorzystywania Internetu
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł przedstawia wyniki badań własnych dotyczących weryfikacji istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości uzytkoników Internetu a intensywnościa i celem korzystania z niego. Tak przeprowadzone badania pozwoliły potwierdzić niektóre słabe zależności wynikające z wcześniejszych, cytowanych badań. We wnioskach zawarto propozycje kierunków dalszych badań

  • Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
    Publikacja

    Internet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...

Rok 2007
Rok 2006
  • Osobowość internauty
    Publikacja

    - Rok 2006

    Arytukuł przedstawia wyniki badań dotyczacych zalezności pomiędzy cechami osobowości internatów a korzystaniem z Internetu i jego ocena jako źródła informacji.

  • Rozwój globalnej sieci internetowej a ocena informacji z niej pochodzacej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł przedstawia wyniki badań oceny wiarygodności informacji napływajacej z Internetu, prasy, radia i telewizji w ocenie Internautów o kompetencjach specjalistycznych oraz o kompetencjach uzytkowników. Przedstawione wyniki sugeryja różnice w ocenie wiarygodnoęci w zalezności od źródła pochodzneia informacji oraz kompetencji Interneuty

  • Trust Models for Community- Aware Identity Managment. [....]
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł przedstawia możliwości budowania zaufania pomiędzy członkami społecznych sieci współpracujacych w Internecie. Przedstawiono system informatyczne wykorzystującyna współczesą wiedzę z zakresu psychologi społecznej, umozliwiajacy tworzenie sieci społecznych w internecie.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2004
  • Anonimowość w komunikacji internetowej.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł porusza problem anonimowości w Internecie, a szczegóolnie jej wpływ na komunikacje interpersonalną prowadzoną za pomoca sieci internetowej. Wskazane i przedyskutowane zostały zarówno pozytywne jak i negatywne konsekwencje poczucia anonimowości przez uzytkowników, zarówno w obszarze interpersonalnym jak i społecznym.

  • Internet jako źródło informacji w opinii uzytkowników.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczących sposobu wykorzystywania Internetu przez użytkowników - studentów . W badaniu zwrócono uwagę zarówno na ilościowe jak i jakościowe parametry wykorzystywania Sieci, a także na dokonywaną przez badanych, ocenę jakości pozyskiwanych w ten sposób informacji w porównaniu do innych źródeł.

  • Wpływ internetu na percepcję wiarygodności informacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Dzięki szybkiemu rozwojowi technologicznemu Internet jest powszechnie dostępny i stał się obok prasy, radia i telewizji, nowym medium komunikacji masowej, postrzeganym przez użytkowników jako nowe, atrakcyjne źródło pozyskiwania informacji.Z dotychczasowych, klasycznych badań wynika bezpośrednia zależność między oceną źródła informacji a percepcją jej wiarygodności. Najnowsze badania, dotyczące komunikacji przy użyciu sieci komputerowych,...

Rok 2003
Rok 2002

wyświetlono 1984 razy