Katedra Transportu Szynowego i Mostów - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Transportu Szynowego i Mostów

Filtry

wszystkich: 590

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2018
  • Effect of vehicle motion stability after impact/crash on traffic safety

    The article presents the application of general stability theory to the study of road traffic stability immediately after an impact (crash, collision). It turns out that when modelling a collision, vehicles can be treated as colliding masses and dynamical systems can be assigned to this phenomenon.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Dynamic analysis of the railway bridge span under moving loads

    The first part of this paper provides a review of the state of knowledge of the dynamic behaviour of railway bridges under moving loads. Particular attention is paid to developments in modelling railway bridge loading and dynamic vehicle-span (structure) interaction. The most important aspects determining the advancements in this area of knowledge are identified. The contemporary techniques for defining bridge span finite element...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Długie pociągi
    Publikacja

    - Rok 2018

    Wskazano, że przy wprowadzaniu długich pociągów pojawiają się możliwości, ale i ograniczenia różnej natury oraz problemy do rozwiązania. Inne w przypadku długich pociągów i inne w przypadku ciężkich pociągów. Pokazano długie pociągi, jako szansę na polepszenie bezpieczeństwa na drogach, poprzez ograniczenie na nich ruchu samochodów ciężarowych. Łatwiej będzie w praktyce realizować pomysł „Tiry na tory” Długie pociągi są szansą...

  • Costs of upgrading based on 131 railway line
    Publikacja

    - Pojazdy Szynowe - Rok 2018

    W poszukiwaniu optymalnego wykorzystania środków finansowych przedsiębiorstwa kolejowego (PKP PLK) oraz czasu planowania napraw torowisk stworzono model trwałości toru. Model w swych założeniach opiera się na parametrach techniczno – eksploatacyjnych linii kolejowej nr 131. W artykule przedstawiono dwa warianty procesu trwałości toru. Pierwszy wariant zakłada oczyszczenie toru, drugi przeprowadzenie modernizacji. Dla obu wariantów...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Awarie mostu Cłowego w Szczecinie

    W artykule przedstawiono historię budowy i eksploatacji mostu Cłowego w Szczecinie. W ciągu 56 lat eksploatacji obiektu wykonano wiele ekspertyz, napraw i remontów. Ostatecznie most został zamknięty z powodu awarii stalowych kabli sprężenia zewnętrznego. Przedstawiono główne przyczyny degradacji obiektu i awarii. Opisano również obliczenia statyczne i wytrzymałościowe wykonane do koncepcji rozbiórki przęseł mostu.

  • Analysis of turnouts with non-linear curvature of diverging track for different train running speeds
    Publikacja

    The paper deals with the issue of shaping a variable curvature in the diverging track of the railway turnout. Solution without a circular arc in the central zone, comprising two zones of non-linear curvature, of the same length, having zero curvature values at the end points, was adopted as a model, on the basis of the previously conducted dynamic tests. Optimum type of curvature was selected from the point of view of the kinematic...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ANALIZA PRZEPUSTOWOŚCI WYBRANEGO UKŁADU TOROWEGO W PRZESTRZENI CZĘŚCIOWO – UPORZĄDKOWANEJ
    Publikacja

    Na sieci kolejowej istotny wpływ na płynność ruchu mają odpowiednio usytuowane odcinki odstępowe. Z podobną sytuacją mamy do czynienia przy modernizacji stacji kolejowych i tworzeniu nowych rozwiązań, w których należy uwzględnić prognozy rozwoju ruchu na danym elemencie sieci kolejowej. Jednak w przypadku stacji sytuacja staje się dużo bardziej skomplikowana i kosztowna, gdyż poprawa przepustowości wymaga istotnych zmian organizacyjnych...

Rok 2019
Rok 2020