dr Beata Krawczyk-Bryłka
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Przedsiębiorczości
- Ekspert Biznesowy HPC w Dział Usług Chmurowych
- Główny specjalista w Sekcja programu MBA
Publikacje
Filtry
wszystkich: 81
Katalog Publikacji
-
Edu Inspiracje WZiE: Technologia XR w edukacji. Czy jesteśmy na nią gotowi?
Publikacja -
Analysis of human negotiations for e-business improvements
PublikacjaW artykule zaproponowano ogólny model negocjacji oraz oparty na nim uproszczony model jakości negocjacji. Zaproponowany model jakości negocjacji umożliwia zdefiniowanie wielu scenariuszy negocjacji i ich ocenę w kategoriach kompletności, efektywności, wydajności i satysfakcji. Przeanalizowano 150 eksperymentów (f2f i czat) w celu określenia wpływu osobowości negocjatorów i strategii negocjacyjnych na ich rezultat.
-
The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
PublikacjaNegocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.
-
Ocena rozwoju cech przedsiębiorczych uczestników projektu "Biznes na Start 8"
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki projektu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości, którego celem było przygotowanie beneficjentów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na trzech etapach projektu: preinkubacji, inkubacji i na zakończenie projektu. Badanie opierało sie na testach osobowości dotyczących między innymi takich cech jak: poczucie kontroli wewnętrznej, ekstrawersja, otwartość na doświadczenie, asertywność,...
-
Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.
-
Psychologiczna jakość przedsiębiorcy
PublikacjaRozdział prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie osób przygotowujących się do założenia własnej działalności gospodarczej w ramach projektu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości: Biznes na Start 8. Badania dotyczyły predyspozycji psychologicznych osób decydujących się na podjęcie roli przedsiębiorcy oraz rozwoju tych kompetencji w procesie preinkubacji, czyli pierwszym etapie projektu.
-
Wymiary klimatu pracy zespołowej
PublikacjaArtykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.
-
Gender differences in entrepreneurship myths
PublikacjaThe article presents the research results related to the most popular entrepreneurship myths in a group of business students. The author focused on gender differences in myth intensity, credibility and importance based on subject literature. The statistic analysis does not confirm any significant differences between male and female groups in case of the majority of myths, however women’s entrepreneurial intentions proved to be...
-
Predyspozycje zawodowe artysty a cechy przedsiębiorcze
PublikacjaArtykuł stanowi analizę porównawczą cech osobowości przypisywanych artystom z charakterystyką skutecznego przedsiębiorcy. Podstawą zestawienia jest profil osobowości twórczej, typy osobowości zawodowych oraz profil osobowości przedsiębiorcy. Celem artykułu jest wskazanie zakresu kompetencji, które mogą być niedostępne dla twórców, a które warunkują realizację przedsięwzięć biznesowych. Potwierdzeniem konieczności integracji sylwetki...
-
Ocena efektów projektu wspierającego przedsiębiorczość grupy 50+: Pomorska Fabryka Design
PublikacjaTekst prezentuje zakres projektu Pomorska Fabryka Designu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, którego głównym celem było opracowanie modelu aktywizacji zawodowej osób 50+ poprzez założenie przez nich własnej działalności gospodarczej, wykorzystującej ich twórcze zdolności. Projekt jest ciekawym przedsięwzięciem, gdyż w procesie wspierania dojrzałych przedsiębiorców zakłada...
-
The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion
PublikacjaThe article presents one of the programmes carried out by The Gdańsk Entrepreneurs' Foundation and The Gdansk Labor Office in 2013/14, dedicated to seniors. It is a great example of an innovative project aimed at the activation of individuals aged 50+ by using their own talents and interests in business. It also shows the results of intergenerational cooperation because the trainers — especially the designers — were much younger...
-
OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM
PublikacjaArtykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile...
-
Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
PublikacjaUmiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...
-
Kontekstowy model skuteczności negocjacji
PublikacjaArtykuł prezentuje mozliwość zstosowania metod statystycznych w analizowaniu zależności skuteczności negocjacji od różnego typu czynników. W oparciu o analizę czynnikową, analizę rergesji i korelacji zweryfikowano hipotezy dotyczące wpływu cech osobowościowych, pozycji negocjacyjnej i roli negocjacyjnej na wyniki rokowań.
-
Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
PublikacjaInternet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...
-
Czy w negocjacjach są przegrani? Kultura negocjacji organizacyjnych
PublikacjaNegocjacje to proces interakcji pomiędzy stronami, które są od siebie współzależne i dostrzegają konieczność współdziałania, by zrealizować osobiste cele. Nakładaniu się interesów stron towarzyszy jednak rozbieżność poglądów, stanowisk i oczekiwań, czyli konflikt. Jego rozwiązanie jest konieczne, by strony mogły osiągnąć swoje cele i ustalić zasady dalszych relacji.
-
Talenty/ zespół/ wartości – ryzyka w zarządzaniu projektami. Relacja z XIII Międzynarodowego Kongresu MBA
PublikacjaW dniach 12–14 maja 2017 roku w Krakowie odbył się XIII Międzynarodowy Kongres MBA. Hasłem tegorocznego wydarzenia było: „Compliance: równowaga między wynikiem a wartościami”. Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej był jednym z partnerów Kongresu. Celem naszego panelu była dyskusja dotycząca znaczenia wartości niematerialnych oraz kapitału ludzkiego w funkcjonowaniu współczesnych organizacji.
-
Znaczenie różnorodności w wirtualnej współpracy
PublikacjaRóżnorodność jest jedną z podstawowych cech zespołów wirtualnych. Odnosi się ona do geograficznego rozproszenia członków zespołu, różnic stref czasowych, w których pracują, zróżnicowania narodowogo i kulturowego, ale również do pracy dla różnych organizacji, pełnienia różnych ról zespołowych o odpowiedzialności za różne części realizowanego projektu. Artykuł dotyczy najważniejszych wymiarów różnorodności istotnych dla wirtualnej...
-
COMPARATIVE STUDY OF TRADITIONAL AND VIRTUAL TEAMS
PublikacjaThe paper presents two kinds of cooperating teams: traditional and virtual, and proposes a new measure of the team virtuality level. Some representative teamwork characteristics, such as team member competencies, team diversity, leadership, and team decision-making are analyzed and compared depending on the degree of virtuality. Moreover, the team climate as one of the team performance measures is also analyzed and compared in...
-
Zaufanie w zespołach pracowniczych – czy polskie zespoły są gotowe na empowerment?
PublikacjaZaufanie jest istotnym elementem klimatu pracy zespołowej i warunkiem budowania efektywnych zespołów, korzystających z potencjału zaangażowanych w realizację celu pracowników. Zaufanie jest też podstawą wdrażania w zespołach zasad empowermentu, rozumianego nie tylko jako przekazanie władzy członkom zespołu, ale również jako zdolność zespołu do przejmowania odpowiedzialności za realizację wybranego celu. W artykule przedstawiono...
-
Model negocjacji internetowych
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.
-
Sytuacyjne i kulturowe aspekty pozycji negocjacyjnej
PublikacjaArtykuł prezenetuje pojęcie pozycji negocjacyjnej wświetle wybranych koncepcji negocjacji oraz wyniki eksperymentu psychologicznego dotyczącego uwarunkowań pozycji negocjacyjnej. Szczególną uwagę zwraca na osobowość, płeć i rolę oraz na posiadanie BATNY jako determinantów subiektywnej siły w rokowaniach i jej następstwa dla stylu i wyniku rozmów handlowych. W artykule poruszono też temat znaczenia kultury dla rozumienia i percepcji...
-
Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
PublikacjaPraca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...
-
Empowerment - strategia zarządzania oparta na zaufaniu
PublikacjaArtykuł prezentuje główne założenia zarządzania opierającego się na metodach empowermentu, czyli zwiększania autonomii pracowników poprzez przekazanie w ich ręce wielu decyzji organizacyjnych i zaangażowanie ich w proces budowania wartości firmy. Jako warunek wdrażania empowermentu przedstawiono klimat organizacyjnego zaufania, w którym obowiązuje otwarta komunikacja i wspólnota wartości, co skutkuje przekonaniem o dobrych intencjach...
-
Struktura i role zespołowe w realizacji projektu badawczego
PublikacjaRozdział prezentuje specyfikę zarządzania projektem badawczym w kontekście realizowanych celów, podziału zadań i struktury grupy, która sprzyja ich wykonaniu. Główny nacisk położono na charakterystykę ról zespołowych wg koncepcji M. Belbina, odniesiono je do zadań realizowanych przez członków zespołów badawczych wskazując na konieczność ich optymalnego dopasowania. Szczególne znaczenie przypisano roli lidera zespołu, wzorując się...
-
Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki skuteczności negocjacji
PublikacjaArtykuł prezentuje główne wyniki analiz dotyczących czynników wpływających na przebieg i efektywność negocjacji. Uwzględnione zostały zartówno osobiste kompetencje negocjatorów, percepcja własnej pozycji negocjacyjnej oraz rodzaj kanału komunikacji, który został wykorzystany w procesie rokowań. Porównano charakterystyke negocjacji prowadzonych twarzą w twarz z negocjacjami on-line.
-
Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej
PublikacjaArtykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu...
-
Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy
PublikacjaArtykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie...
-
Młodość czy dojrzałość? - komu ufają pracodawcy.
PublikacjaArtykuł porusza zagadnienia związane z zarządzaniem zaufaniem w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem atrybutów, które charakteryzują pracowników godnych zaufania. Zaprezentowano trzy główne kategorie kompetencji pracowniczych wzmacniających wiarygodność i reputację: styl działania, relacje interpersonalne i wartości osobiste. Na tym tle przedstawiono cechy charakteryzujące pracowników młodych (pokolenie Y) i dojrzałych (powyżej...
-
Klimat pracy zespołu wirtualnego
PublikacjaArtykuł dotyczy klimatu pracy zespołowej, rozumianego jako wspólna dla pracowników zespołu percepcja procesów, praktyk i zachowań, które towarzyszą pracy zespołowej i mają wpływ zarówno na satysfakcję jak i na efekty pracy zespołu. Celem artykułu jest weryfikacja założenia, że wymiary klimatu pracy zespołowej, rozpoznane jako istotne dla zespołów tradycyjnych, mają swoje odzwierciedlenie również we współpracy zespołów wirtualnych....
-
Proces tworzenia zespołów zróżnicowanych jako element zarządzania zasobami ludzkimi
PublikacjaArtykuł dotyczy problematyki zarządzania zespołami zróżnicowanymi pod względem płci i wieku w kontekście procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Skupiono się głównie na pierwszych etapach tego procesu, czyli na planowaniu zasobów i doborze pracowników i wskazano ich znaczenie dla zarządzania kapitałem ludzkim zespołów pracowniczych. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na pracownikach działów HR, które dotyczyły uwzględniania...
-
Kobiety i mezczyźni w zespole - wartość czy wyzwanie
PublikacjaArtykuł dotyczy zarządzania zespołami zróżnicowanymi pod względem płci. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród słuchaczy podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Celem badań była weryfikacja sposobu postrzegania zespołów zróżnicowanych pod względem płci przez osoby związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Dodatkowo oceniono poziom wykorzystywania wartości takich zespołów w firmach reprezentowanych przez...
-
CD NIWA jako platforma współpracy biznesu i nauki
PublikacjaArtykuł prezentuje koncepcję Centrum Doskonałości Naukowej Infrastruktury Wytwarzania Aplikacji: CD NIWA, które jest środowiskiem przetwarzania w chmurze obliczeniowej, źródłem stale doskonalonych aplikacji i usług oraz platformą współpracy użytkowników. Interaktywność współdziałania nauki i biznesu jest głównym założeniem i celem Centrum Doskonałości NIWA, które ma też służyć budowaniu społeczności współpracującej w zakresie realizacji...
-
E-MEDIACJE JAKO PRZEDSIĘBIORCZA STRATEGIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW = E-mediation – the entrepreneurial strategy of conflict resolution
PublikacjaArtykuł dotyczy tematu e-mediacji, które są nowoczesną metodą rozwiązywania konfliktów gospodarczych, zakładającą zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych w procesie zarzadzania konfliktem. Zaprezentowano wyniki badań, które przeprowadzono na grupie polskich przedsiębiorców, by zweryfikować postawy wobec e-mediacji i gotowość korzystania z tego rozwiązania w sytuacjach konfliktowych.
-
Zaufanie do siebie jako jeden z aspektów zaufania w aktywności przedsiębiorczej
PublikacjaArtykuł prezentuje znaczenie zaufania do samego siebie na tle zaufania w relacjach budowanych przez przedsiębiorcę w jego otoczeniu społecznym i biznesowym. Wyjaśniono koncepcję zaufania do samego siebie, odnosząc się do zróżnicowanych typów zaufania, na przykład: kalkulacyjnego, opartego na wiedzy i identyfikacyjnego. Wskazano jego potencjalne źródła i konsekwencje w kontekście budowania własnego wizerunku, podejmowania decyzji...
-
Budowanie zaufania w relacjach interentowych
PublikacjaArtykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...
-
Postawy przedsiębiorców wobec rozstrzygania sporów na platformie ODR
PublikacjaArtykuł dotyczy tematyki alternatywnych metod rozwiązywania sporów, głównie mediacji w środowisku biznesowym. Skoncentrowano się na analizie postaw i oczekiwań przedsiębiorców wobec internetowej platformy do e-mediacji. Tłem do prezentacji wyników badań własnych z tego zakresu jest model uwarunkowań postaw polskich przedsiębiorców wobec ODR, obejmujący postawy wobec konfliktu, wobec mediacji oraz wobec rozwiązań IT, które omówiono...
-
Developing competences for cooperation in international teams - tools and methods
PublikacjaThe article presents the training methods that can be used to develop intercultural competences which are extremely important while working in intercultural teams. The mentioned methods like: case-studies, collaborating, role-play simulations, team working, video presentations and others are presented on the basis of authors’ experiences while teaching the international groups of students at Faculty of Management and Economics...
-
Oczekiwania stron konfliktu i mediatorów wobec e-mediacji. Czy e-mediacja ma przyszłość?
PublikacjaArtykuł prezentuje możliwości prowadzenia mediacji – skutecznej i korzystnej, ale rzadko wykorzystywanej w Polsce metody pozasądowego rozstrzygania sporów - z wykorzystaniem profesjonalnej platformy internetowej. Na podstawie badań przeprowadzonych na grupie mediatorów oraz stron konfliktów określono oczekiwania dotyczące prowadzenia e-mediacji i wyzwania, jakie stawia przed mediatorami mediacja on-line.
-
KOMPETENCJE MIĘDZYKULTUROWE A UDZIAŁ W PROGRAMIE ERASMUS
PublikacjaKompetencje międzykulturowe, rozumiane jako postawa wobec współpracy z przedstawicielami innych kultur, to ważny element kształcenia studentów w procesie przygotowywania ich do podejmowania działań na globalnym rynku pracy. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących postaw studentów wobec pracy w zespołach wielokulturowych. Skoncentrowano się głównie na porównaniu nastawienia studentów w zależności od tego, czy byli wcześniej...
-
Optymizm przedsiębiorców a ich postawy wobec zmian
PublikacjaArtykuł dotyczy postaw przedsiębiorców wobec wprowadzania zmian w zarządzanych przez nich firmach. Celem podjętych badań była weryfikacja hipotezy, że poziom optymizmu przedsiębiorcy wpływa na akceptację sytuacji zmian w organizacji i otwartość na jej wdrażanie. Badaniom kwestionariuszowym poddano przedsiębiorców działających na terenie Trójmiasta. Wykorzystano Skalę Orientacji Pozytywnej oraz adaptację Skali Postaw Pracowniczych...
-
Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej
PublikacjaIntuicję definiuje się jako szybkie, nieświadome i holistyczne przeczucie, które jest dynamicznym procesem poznawczym opartym na doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorcy. Intuicja pozwala rozpoznawać okazje biznesowe i uzupełnia racjonalne podejmowanie decyzji biznesowych. Korzystanie z intuicji jest wskazane szczególnie ze względu na permanentnie zmieniające się otoczenie prowadzenia firmy oraz duży poziom niepewności, towarzyszący...
-
IT PROJECT TEAMS CREATION AND ANALYSIS IN C2 NIWA ENVIRONMENT
PublikacjaTeams are the basic unit of the C2NIWA community, which – using the technical capabilities of this environment – focuses on the implementation of various projects. This article presents one of the competitions carried out within the framework of a C2NIWA project called Uwaga! Upadek! [Attention! Fall!], used as an example of a collaborative project for which analyses related to the assessment of teamwork based on the input-process-result...
-
Adaptacja kulturowa jako wyzwanie w zespołachmiędzynarodowych
PublikacjaWyzwania dotyczące pracy w międzykulturowym środowisku są najczęściej odnoszone do menedżerów, ze względu na powszechność ich międzynarodowych migracji oraz podejmowanie międzynarodowej współpracy z kooperantami. Rozwój globalnego rynku pracy stymuluje jednak również szeregowych pracowników do poszukiwania pracy w różnych krajach, co sprawia, że wielu z nich pracuje w międzykulturowych zespołach, gdzie doświadczają kulturowego...
-
ZARZADZANIE ORGANIZACJĄ TYPU SMART
PublikacjaZaprezentowano organizacji, w której charakterystykę wpisano następujące cechy: strategiczne uwarunkowanie, maksymalną innowacyjność, atrakcyjność dla interesariuszy, rozwijanie osobowości pracowników oraz twórczość w działaniu. Te atrybuty, tworzą koncepcję organizacji SMART (akronim od pierwszych liter powyższych cech), która wyróżnia się dodatkowo strukturą opartą o dynamicznie kreowane zespoły oraz skutecznym wspomaganiem...
-
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIRTUALNYM JAKO WYZWANIE DLA LIDERA ZESPOŁU
PublikacjaRozdział dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, który charakteryzuje się rozproszeniem członków zespołu oraz współpracą za pośrednictwem technologii informacyjnej. Tak funkcjonujące zespoły nakładają na lidera dodatkowe wyzwania związane z koniecznością kompensowania braku bezpośredniego kontaktu oraz samodzielnością poszczególnych osób w zespole. Przedstawiono najważniejsze zadania, które podnoszą efektywność zarządzania zespołem...
-
Technologie informacyjne a grupowe podejmowanie decyzji.
Publikacjaartykuł prezentuje specyfikę i efektywność zespołów wirtualnych, czyli grup zadaniowych realizujących przedsięwzięcia w oparciu o technologię informacyjną. Przedstawione są główne zalety współpracy z wykorzystaniem internetu (wzrost innowacyjności, koncentracja na zadaniu, łatwośc archiwizowania pracy grupowej) oraz jej postawowe zagrożenia (nasilenie mechanizmów myślenia grupowego, spadek wewnątrzgrupowego zaufania i wydłużenie...
-
Komponentowa metoda budowy systemu oceny przedsięwzięć komunikacyjno-negocjacyjnych
PublikacjaW pracy omówiono istotę oraz podstawowe parametry komunikacji interpersonalnej. Uzasadniono potrzebę komputerowej rejestracji eksperymentów umożliwiających ocenę tego typu procesów ludzkiej działalności. Zaprezentowano komponentową metodę wytwarzania internetowego systemu realizującego takie funkcje. Opisano jego architekturę, sposób implementacji oraz możliwości praktycznego wykorzystania.
-
Komputerowe archiwizowanie przebiegu pracy grupowej.
PublikacjaPrzedstawiono metodę rejestracji i archiwizacji przebiegu przedsięwzięcia realizowanego poprzez grupę osób. Projektowanie systemu komputerowego oparto na modelu pracy zespołowej WPW (wkład-procesy-wynik), który dobrze opisuje czynniki warunkujące efektywność grupy oraz uwzględnia wieloaspektową obserwację uzyskiwanych rezultatów. w pracy zaprezentowano zarówno zakres rejestrowanych przez system danych jak i sposób ich archiwizowania.
-
Kompetencje społeczne a skuteczność negocjacji.
PublikacjaPraca prezentuje związek kompetencji społecznych, rozumianych jako zdolność radzenia sobie z różnymi sytuacjami społecznymi, z przebieganiem i skutecznością negocjacji. Wyniki badań oparte o Test Kompetencji Społecznych A. Matczak wskazują zależność efektywności prowadzenia rozmów negocjacyjnych z kompetencjami warunkującymi skuteczność zachowań w sytuacjach ekspozycji społecznej (skala ES) oraz asertywności (skala A).
wyświetlono 2907 razy