ISSN:
eISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- linguistics (Humanities)
- literary studies (Humanities)
- culture and religion studies (Humanities)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 6 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 0 | B |
2011 | 0 | B |
2010 | 9 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- open in new tab
- Information on publishing policy
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ open in new tab
- Information on the conditions of self-archiving
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ open in new tab
- Is self-archiving allowed by the journal?
- Yes - without restrictions
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
- Additional information
-
Indexed in DOAJ
The journal has been closed since 2018.
Must link to journal homepage with DOI.
Self-archiving of the text possible after publishing on the journal's website.
The Author grants a non-exclusive license.
Papers published in journal
Filters
total: 79
Catalog Journals
Year 2010
-
Źródła informacji najczęściej wykorzystywane przez młodych konsumentów podczas podejmowania decyzji nabywczych w Internecie
PublicationZ każdym rokiem w Polsce zwiększa się odsetek Polaków dokonujących zakupów w Sieci. Konsumentowi łatwiej jest znaleźć informację, ponieważ w wielu przypadkach dzięki Internetowi zniknęły trudności w dostępie do niej. Osłabienie skuteczności tradycyjnych środków przekazu prowadzi do szukania alternatywnych i wiarygodnych sposobów docierania do klientów. Dlatego tak istotną sprawą w procesie skutecznego przesyłania informacji do...
-
Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych
PublicationCoraz trudniejsze warunki funkcjonowania na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych powodują, że uczelnie zmuszone są do podejmowania działań marketingowych skierowanych do swoich klientów. Podstawą podejmowania tych działań jest niewątpliwie znajomość zachowań klientów. Początkowym etapem relacji pomiędzy uczelnią i jej klientami, jakimi są studenci, jest wybór uczelni i kierunku studiów przez kandydatów na studia. Znajomość zachowań...
-
Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych na rynku polskim
PublicationW artykule podjęto próbę przedstawienia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych. Przedstawiono jeden z podstawowych marketingowych efektów stosowania CSR czyli tworzenie wizerunku instytucji. Podmiotem badań w artykule są instytucje finansowe prowadzące działalność w Polsce. Przedstawiono ich działania odpowiedzialne społecznie na tle działań na rynkach światowych. Ponadto zidentyfikowano...
-
Sektor B2C w Polsce - badanie działań rynkowych stosowanych przez wybrane serwisy e-commerce
PublicationPoznanie preferencji konsumentów w odniesieniu do czynników, poprzez które serwisy handlowe starają się oddziaływać na internautów, pozwala na ich lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów oraz na opracowanie skutecznych form komunikacji wspierającej sprzedaż. Artykuł prezentuje wybrane wyniki trzech etapów badań empirycznych.
-
Rozwiązywanie problemów społecznych jako przestrzeń dla sektora małych firm
PublicationArtykuł jest próbą naświetlenia w jaki sposób małe podmioty rynkowe mogą wykorzystywać problemy społeczne jako przestrzeń do działań przedsiębiorczych. Autorki przedstawiają w jakim stopniu i jakie czynniki warunkują zaangażowanie małych firm w tego typu działalność.
-
Rodzaje informacji rynkowych a termin realizacji rozwoju nowego produktu
PublicationWyniki badania empirycznego przeprowadzonego wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki pokazały, że tylko stosowanie informacji o potencjalnych nabywcach w rozwoju nowego produktu pozytywnie wpływa na czas realizacji tego rozwoju. Stosowanie w trakcie takiego rozwoju zarówno informacji o konkurencji, jak i ogólnych informacji rynkowych nie miało statystycznie istotnego wpływu na termin wykonania projektu nowego produktu.
-
Płeć właściciela menedżera jako czynnik kształtujący rozwój małej firmy - aspekty teoretyczne i wyniki badań empirycznych
PublicationArtykuł porusza problematykę przedsiębiorczości wśród kobiet. W oparciu o analizę literatury oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w ramach Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego autor identyfikuje potencjalne źródła zaobserwowanych różnic w zarządzaniu małą firmą przez kobiety i mężczyzn.
Year 2009
-
Zryczałtowane formy opodatkowania- stymulacja rozwoju przedsiębiorczości
PublicationArtykuł przedstawia analizę prawną dokonywanych w latach 1992-2008 zmian w polskim ustawodawstwie w zakresie zryczałtowanych form opodatkowania działalności gospodarczej, charakteryzuje efekty społeczno-gospodarcze wypracowywane prze tę grupę podatników, omawia istotę i przyczyny spadku liczby tak opodatkowanych przedsiębiorców oraz wskazuje na potrzebę utrzymania i rozwoju, a nie ograniczania tych form opodatkowywania działalności...
-
Zamówienia publiczne a przedsiębiorca
PublicationNiniejszy artykuł porusza zagadnienia związane z rolą zamówień publicznych i ich wpływem na przedsiębiorcę. Dokonano krótkiej analizy wpływu zamówień publicznych na przedsiębiorcę jak i samej istoty zamówień publicznych. Równocześnie dokonano krótkiej analizy niektórych przepisów ustawy prawo zamówień publicznych mających wpływ na przedsiębiorcę.
-
Wybrane zagdanienia związane z monitorowaniem zmian w prawnym otoczeniu przedsiębiorcy
PublicationW artykule przeanalizowano zagadnienia związane z analizą zmian zachodzących w prawnym otoczeniu przedsiębiorców. Zwrócono uwagę na konieczność obserwowania skali oraz tempa redukcji barier utrudniających przedsiębiorcom ich szybszy rozwój. Nawiązano do celu i funkcji monitoringu w zakresie działań zmierzających do zmiany prawa.
-
Wybrane informacje o rynku kart płatniczych w Polsce w latach 2003-2008
PublicationReferat podejmuje tematykę rozwoju rynku bankowości terminalowej w Polsce. Charakterystyce poddano istotę zjawiska. Zanalizowano krajowy rynek bankowości terminalowej, w oparciu o ilościowy stan kart płatniczych, a także dokonywanych transakcji bankomatowych (ilościowo i wartościowo). Zbadano stopień nasycenia rynku kartami płatniczymi i punktami, w których można korzystać z kart płatniczych ( bankomaty, punkty handlowo-usługowe)....
-
Wskaźniki skuteczności wybranych narzędzi komunikacji marketingowej
PublicationW literaturze można znaleźć wiele opisów skuteczności i efektywności narzędzi komunikacji marketingowej. Autorka odnosi jednak wrażenie, iż w niektórych opracowaniach autorzy stosują pojęcia skuteczności i efektywności zamiennie. Wiele publikacji opisuje wskaźniki stosowane jedynie w mediach głównych, takich jak: TV, radio, prasa oraz kino. Kryzys gospodarczy jest powodem poważnych zmian w planowaniu mediów. Organizacje chcą stosować...
-
Struktura subwencji wybranych powiatów ziemskich województwa pomorskiego - analiza porównawcza z lat 2005-2007
PublicationW artykule przedstawiono strukturę subwencji ogólnej trzech powiatów województwa pomorskiego: gdańskiego, nowodworskiego i sztumskiego w latach 2005-2007, składającej się z części oświatowej, równoważącej i wyrównawczej. Powiaty zostały wybrane według klucza dochodów podatkowych i poziomu bezrobocia. Analizy poprzedzono rozważaniami na temat aktualnego stanu prawnego odnośnie konstrukcji subwencji ogólnej dla powiatów.
-
Skutki ekonomiczne kryzysu finansowego dla gospodarstw domowych w Polsce
PublicationSytuacja ekonomiczna i decyzje finansowe gospodarstw domowych funkcjonujących w gospodarce rynkowej zdeterminowane są wieloma czynnikami. Do podstawowych z nich należą dochody, koniunktura giełdowa oraz oczekiwania co przyszłych dochodów, a one zaś związane są z tym, co w danym okresie dzieje się na rynkach finansowych czy gospodarce danego kraju. Dlatego zjawiskiem, które może wywrzeć istotny wpływ na ich sytuację finansową, jest...
-
Ryzyko płynności w banku komercyjnym, jego identyfikacja i minimalizowanie
PublicationW pracy przedstawiono działania podejmowane przez banki w procesie ograniczania ryzyka płynności. Opisano zarówno działania wewnątrz bankowe, jak i o charakterze ostrożnościowym, stwierdzając, że nie odbiegają one od tych podejmowanych na światowych rynkach finansowych.
-
Rola kapitału intelektualnego w kreowaniu innowacji
PublicationArtykuł bazuje na badaniach przeprowadzonych w ramach projektu MAYDAY "Model aktywnego wsparcia pracowników i firm wobec strukturalnych zmian w gospodarce", realizowanego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród menedżerów i przedsiębiorców (z sektora stoczniowego) dokonano próby oceny postrzegania istotności kształtowania kapitału intelektualnego pracowników oraz menedżerów w kontekście...
-
Rodzaje innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle badań
PublicationW otoczeniu gospodarczym powstaje wiele instytucji włączających się w proces produkcji i dystrybucji wiedzy. Istotna jest możliwość nawiązania współpracy między otoczeniem a przedsiębiorstwami w zakresie rozwijania innowacyjności. Z jednej strony bardzo ważna jest dla przedsiębiorstw umiejętność pozyskiwania i efektywnego wykorzystania wiedzy z tych instytucji. Natomiast z drugiej strony patrząc należy stwierdzić, że od tego otoczenia...
-
Problemy pomiaru innowacyjności na poziomie mikro
PublicationArtykuł jest krytyczną analizą tradycyjnych wskaźników innowacyjności przedsiębiorstw, proponowanych przez oecd. Autorka przeanalizowała teorię ekonomi w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: czym jest innowacyjność?, jak przebiega proces innowacyjny w przedsiębiorstwie? i jak należy go mierzyć? na tle tych rozważań w artykule zaprezentowano zestaw nowych wskaźników do oceny innowacyjności na poziomie mikro, użytecznych zwłaszcza...
-
Problemy komunikacji międzykulturowej w warunkach konkurencji na rynku globalnym
PublicationCelem referatu jest identyfikacja barier komunikacji międzykulturowej. Praca składa się z 3 części:1. Istota i znaczenie komunikacji międzykulturowej w warunkach konkurowania na rynku międzynarodowym 2. Bariery komunikacji międzykulturowej 3. Problemy komunikacji międzykulturowej werbalnej i niewerbalnej.
-
Powiązania między handlem elektronicznym, biznesem elektronicznym oraz gospodarką elektroniczną
PublicationArtykuł stanowi próbę usystematyzowania pojęć handlu elektronicznego, biznesu elektronicznego oraz gospodarki elektronicznej. W literaturze można spotkać wiele definicji, jednak zdarza się, że przedstawiane w nich pojęcia są mylnie interpretowane lub stosowane zamiennie. Rozwijający się sektor technologii informacyjnych sprawił, iż we współczesnej gospodarce zmieniają się formy procesów zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami,...
-
Polityka podatkowa gminy i jej wpływ na rozwój lokalny
Publicationpodatki odgrywają kluczową rolę w dochodach gmin. umiejętnie prowadzona samorządowa polityka podatkowa może przyczynić się do zwiększenia rozwoju lokalnego.
-
Osoba właściciel-menedżer i jego rola w intencyjnym modelu wzrostu firmy
Publication...
-
Opcja towarowa jako instrument zarządzania ryzykiem zmiany ceny na rynkach rolnych
PublicationW artykule zawarto uzasadnienie zastosowania opcji towarowych w rozliczeniach transakcji masowymi produktami na rynkach rolnych.
Year 2011
-
Zmiany w otoczeniu organizacji a intensywność stosowania innowacji przez instytucje finansowe
PublicationW artykule podjęto próbę przedstawienia roli, jaką odgrywają czynniki otoczenia instytucji finansowych w procesie kreowania innowacji przez te podmioty. Zidentyfikowano podstawowe czynniki wpływające na potencjał innowacyjny usług finansowych.
-
Zastosowanie badań marketingowych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów
PublicationPrzedmiotem artykułu jest przedstawienie zastosowania badań marketingowych do uzyskiwaniu informacji potrzebnych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów. Informacje te ustalono na podstawie ogólnego przebiegu tego procesu. W nawiązaniu do tych informacji zaproponowano badania marketingowe pozwalające na ich uzyskanie. Użyto klasycznego rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu najpierw badań orientacyjnych, a następnie - opisowych....
-
Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych
PublicationW artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na studentach studiów I stopnia Politechniki Gdańskiej. Badania dotyczyły określenia oczekiwań studentów I stopnia w zakresie studiów II stopnia. Miały służyć przewidzeniu zachowań kandydatów na studia. Poznanie motywów ich postępowania w zakresie podejmowania decyzji o wyborze studiów II stopnia pozwoliło na podjęcie właściwych kroków - z punktu widzenia ich potrzeb i oczekiwań...
-
Search engine marketing jako istotne narzędzie komunikacji marketingowej
PublicationKomunikacja marketingowa firmy w Internecie musi uwzględniać tzw. marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). O efektywnej obecności przedsiębiorstwa w Sieci można mówić, gdy łatwo znaleźć serwis internetowy uwzględniając organiczne wyniki wyszukiwania wyszukiwarek, reklamy typu pay-per-click, optymalizację kluczowych fraz, istotność linków przychodzących (zewnętrznych) oraz wartość zamieszczonych treści. Każdy element projektu...
-
Rola wybranych determinant w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych
PublicationPrzejście od modelu gospodarki menedżerskiej do modelu gospodarki przedsiębiorczej skutkuje m.in. rosnącym znaczeniem procesów tworzenia nowych firm. Rodzi to konieczność szerszego niż dotąd spojrzenia na paradygmat przedsiębiorczości i wzbogacenia go o pojęcie preprzedsiębiorczości, zaprezentowane w niniejszym artykule. Ponadto, w artykule zaprezentowano główne determinanty osobowe prowadzące do osiągnięcia statusu preprzedsiębiorcy....
-
Rola inicjatyw klastrowych w kreowaniu wizerunku regionu
PublicationCelem niniejszego artykułu jest omówienie roli inicjatyw klastrowych w marketingu terytorialnym. Inicjatywy klastrowe, poprzez podejmowane działania na rzecz rozwoju regionu i funkcjonujących tam klastrów przedsiębiorstw stają się ważnym partnerem władz publicznych w działaniach ukierunkowanych na promocję i kreowanie pozytywnego wizerunku danej jednostki terytorialnej. Autorka na wybranych przykładach wskazuje na silne powiązania...
-
Osoby w wieku 55+ w społeczeństwie informacyjnym
PublicationGłęboka transformacja społeczno-gospodarcza przyczyniająca się do przyspieszenia tempa wzrostu gospodarczego i rozwoju społecznego świata oraz postępu edukacyjnego i widocznej poprawy jakości życia, dokonuje się na tle niekorzystnych zjawisk demograficznych, jakimi m.in. są starzenie się społeczeństwa, niski poziom aktywności zawodowej w wieku 55+. Występuje także groźba społeczna wykluczenia cyfrowego znacznej części osób starszych,...
-
Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie
PublicationCoraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.
Year 2014
-
Zagraniczni inwestorzy w chorwackim sektorze bankowym
PublicationCel - przedstawienie sytuacji w chorwackim sektorze bankowym odnośnie udziału kapitału zagranicznego, jego wpływu na wyniki sektora, jak i strukturę rynku. Metoda badania – Wykorzystane metody badawcze obejmują studia literatury, głównie zagranicznej, oraz analizę danych finansowych oraz raportów Banku Centralnego w Chorwacji. Wyniki – zmiany w prawodawstwie wprowadzone po drugim kryzysie bankowym w Chorwacji doprowadziły do istotnego...
-
Przedsiębiorcy 55+, czy wiek ma znaczenie?
PublicationZnaczenie przedsiębiorczości 55+ w ostatnim okresie rośnie, między innymi w związku ze zmianami demograficznymi i starzeniem się społeczeństwa w większości krajów europejskich. Nie bez znaczenia jest także fakt, że starsi ludzie zaczynają wierzyć, że mogą uczestniczyć w rynku pracy, zarówno po stronie zatrudnianych jak i zatrudniających. Stąd też liczba nowych firm, tworzonych przez osoby starsze wzrasta, a starsi właściciele firm...
Year 2012
-
Zachowania przedsiębiorcze a otoczenie instytucjonalne - mechanizmy
PublicationIn this paper the ways in which entrepreneurial behaviour is manifested in insti-tutional contexts of different quality is presented. Taken the assumption of Baumol that the supply of entrepreneurs in each economy is constant, and that there are changes in the share of productive and unproductive entrepreneurship in this supply, it is emphasized that the quality of institutional framework determines the outco-mes of entrepreneurship...
-
Wybrane problemy rozwoju innowacji w MŚP w Polsce
PublicationW artykule przedstawiono koncepcję i znaczenie innowacji dla MŚP. Omówiono proces innowacji i jego wymagania. Zdefiniowano podażowy, popytowy i interaktywny model innowacji. Scharakteryzowano podstawowe umiejętności wymagane w zarządzaniu innowacjami. Przedstawiono wyniki badań czynników wpływających proces innowacji w Polsce. Zaproponowano, aby spojrzeć na rozwój innowacji przez pryzmat koncepcji Triple Helix. Podkreślono potrzebę...
-
Współdziałanie głównym wymiarem przedsiębiorczości Polaków na emigracji - studia przypadku polskich przedsiębiorców w Szkocji
PublicationW artykule przedstawiono wyniki analizy badań przeprowadzonych metodą wywiadu pogłębionego wśród polskich przedsiębiorców - emigrantów rezydujących w Szkocji. Wykorzystano analizę studium przypadku metodą wyjaśniającą. Przedstawiono formy i wymiary współpracy polskich przedsiębiorców w ich sieciach społecznych kontaktów. Nakreślono również niejednoznaczną rolę silnych więzi i kapitału społecznego dla procesu przedsiębiorczego...
-
Quick Response code w komunikacji marketingowej
PublicationPodstawą efektywnego prowadzenia firmy jest wymiana różnego rodzaju informacji z klientami, partnerami i dostawcami. Mnogość dostępnych mediów, różny stopień trudności ich wykorzystania oraz różna moc sprawcza i prawna prowadzonej za ich pośrednictwem komunikacji powodują, że współczesnym przedsiębiorstwom coraz trudniej jest panować nad skutecznym dostarczaniem i odbieraniem informacji. Wydaje się, że panaceum na te problemy może...
-
Przedsiębiorczość trzeciego wieku
PublicationIstotą opracowania jest przedstawienie wyników badań na temat uwarunkowań przedsiębiorczości osób starszych oraz identyfikacja mechanizmów wzmacniających przedsiębiorczość osób w trzecim wieku
-
Przedsiębiorczość społeczna przestrzeń rozwiązywania problemów społecznych i realizacja szans przedsiębiorczych - analiza zjawiska
PublicationZjawisko przedsiębiorczości społecznej wymaga wielowymiarowej analizy a analiza dorobku w ty zakresie, wskazuje, że jest ono zbadane jeszcze w niewystarczającym zakresie. W dyskursie publicznym, naukowym na gruncie polskim rzadko kiedy porusza się problemy związane z innowacyjnością, poszukiwaniem nisz rynkowych tj. społecznych. W artykule dokonano identyfikacji tego obszaru.
-
Przedsiębiorczość jako podstawa kreowania i działania małej firmy
PublicationGłówny problem z badaniem MSP i przedsiębiorczości to brak jednolitej definicji większości zjawisk z nimi związanych. Z związku z przeniesieniem zainteresowań z osób i rzeczy na procesy, pojawia się także postulat zmiany podejścia do badania zarówno MSP jak i przedsiębiorczości. W artykule przedstawiono wskazówki jak konstruować takie badania, ze szczególnym naciskiem na wykorzystywanie metod jakościowych.
Year 2013
-
Wpływ procesu suburbanizacji na rozwój przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce
PublicationW Polsce charakterystyczne jest, że po roku 1989 ponownie zaczęła rozwijać się dynamicznie strefa podmiejska wskutek zmian ustroju politycznego oraz przejścia z gospodarki planowej do gospodarki rynkowej. Reakcją na te zmiany w sferze ekonomii był dynamiczny rozwój sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Obserwacje wskazują, że powstałe w ostatnich 30 latach polskie strefy podmiejskie są obszarami intensywnej aktywności...
-
QR CODE JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI
PublicationKażdą nową technologię użytkownicy muszą zacząć postrzegać jako użyteczną, aby mogła się ona upowszechnić. W ten sposób działania z nią związane stają się codziennością. Jednak oprócz użyteczności dla konsumentów istotna jest też prostota użytkowania technologii. Obie cechy dotyczą technologii mobilnych i związanych z nimi działań określanych mianem marketingu mobilnego . Zalicza się do nich: wysyłanie SMS i MMS, włączanie bluetooth...
-
Przedsiębiorcy pokolenia baby boomers wobec innowacyjności
PublicationGłównym celem artykułu jest analiza wyników badań w zakresie relacji: wieku i przedsiębiorczości oraz wieku i twórczego potencjału jednostki. Swoje rozważania autorka ograniczyła do grupy osób w wieku powyżej 50. roku życia, w nomenklaturze anglojęzycznej okreslanej mianem pokolenia baby boomers.
-
Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
PublicationArtykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi...
-
Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi
PublicationTekst stanowi krótki przegląd wybranych konstrukcji służących reprezentacji wiedzy w postaci ontologii opartych na logice opisowej i porównanie ich z odpowiednikami opartymi na zapisie regułowym. Z powodu ograniczonej liczby stron pokazano tylko elementy związane z reprezentacją konceptów, bez uwzględniania ról. Do zapisu ontologii wykorzystano formalizmy języka OWL, zaś reguły wyrażono w Prologu. Dla lepszego zilustrowania tych...
Year 2015
-
Wartości rekomendowane wskaźników wspomagania finansowego dla przedsiębiorstw z sektora MSP
PublicationNiniejszy artykuł poświęcony jest zagadnieniu wspomagania finansowego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Zawarte w nim wyniki badań dowodzą, że MSP należące do różnych działów gospodarki w odmienny sposób kształtują wartości wskaźników z obszaru wspomagania finansowego. Artykuł zawiera ponadto propozycje przedziałów wartości rekomendowanych dla MSP, prowadzących działalność gospodarczą w 27 różnych działach gospodarki narodowej....
-
Przedsiębiorczość internetowa w blogosferze
PublicationGwałtowny rozwój Internetu spowodował poszukiwanie nowych możliwości jego wykorzystania. Przedsiębiorcy, którzy z definicji cechują się kreatywnością oraz elastycznością, wykorzystują te możliwości tworząc nowe modele biznesowe przystosowane do tego medium. Obecnie wyróżnia się wiele nowych modeli biznesowych, które powstały właśnie dzięki Internetowi. Autorki szczególną uwagę zwracają na tzw. model reklamowy i specyficzny sposób...
-
Obraz przedsiębiorczości w Polsce w badaniach GEM
PublicationWraz ze stale rosnącą popularnością badań nad przedsiębiorczością rośnie też zainteresowanie i skala wykorzystywania danych pochodzących z raportów Global Entrepreneurship Monitor. W niniejszym artykule wykorzystano te dane do nakreślenia ogólnego obrazu przedsiębiorczości w Polsce, a w końcowej części przybliżono pewne problemy wynikające z metodyki prowadzenia tych badań. Ta krytyczna analiza ma na celu przyczynienie się do bardziej...
-
O MNIEJ LUB BARDZIEJ SŁODKIM CUKRZE, CZYLI KILKA UWAG O ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ FIRM RODZINNYCH I PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH
PublicationW artykule, przyjmując za punkt wyjścia teorię interesariuszy Freemana, autorki podjęły się refleksji na temat specyfiki odpowiedzialności społecznej firm rodzinnych i przedsiębiorstw społecznych. Przedsiębiorstwa społeczne, uznawane są powszechnie za ucieleśnienie pełnej, wręcz doskonałej formy odpowiedzialności społecznej. Z kolei przedsiębiorstwa rodzinne, charakteryzują się szczególną paletą interesariuszy oraz specyficznymi...
Year 2008
-
Ocena skuteczności zarządzania polską marką
PublicationPrzedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.
seen 843 times