Beata Krawczyk-Bryłka - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 81

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2002
  • Kompetencje społeczne a skuteczność negocjacji.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Praca prezentuje związek kompetencji społecznych, rozumianych jako zdolność radzenia sobie z różnymi sytuacjami społecznymi, z przebieganiem i skutecznością negocjacji. Wyniki badań oparte o Test Kompetencji Społecznych A. Matczak wskazują zależność efektywności prowadzenia rozmów negocjacyjnych z kompetencjami warunkującymi skuteczność zachowań w sytuacjach ekspozycji społecznej (skala ES) oraz asertywności (skala A).

Rok 2003
Rok 2004
  • Komputerowe archiwizowanie przebiegu pracy grupowej.
    Publikacja

    Przedstawiono metodę rejestracji i archiwizacji przebiegu przedsięwzięcia realizowanego poprzez grupę osób. Projektowanie systemu komputerowego oparto na modelu pracy zespołowej WPW (wkład-procesy-wynik), który dobrze opisuje czynniki warunkujące efektywność grupy oraz uwzględnia wieloaspektową obserwację uzyskiwanych rezultatów. w pracy zaprezentowano zarówno zakres rejestrowanych przez system danych jak i sposób ich archiwizowania.

  • Technologie informacyjne a grupowe podejmowanie decyzji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    artykuł prezentuje specyfikę i efektywność zespołów wirtualnych, czyli grup zadaniowych realizujących przedsięwzięcia w oparciu o technologię informacyjną. Przedstawione są główne zalety współpracy z wykorzystaniem internetu (wzrost innowacyjności, koncentracja na zadaniu, łatwośc archiwizowania pracy grupowej) oraz jej postawowe zagrożenia (nasilenie mechanizmów myślenia grupowego, spadek wewnątrzgrupowego zaufania i wydłużenie...

Rok 2006
  • Analysis of human negotiations for e-business improvements
    Publikacja

    W artykule zaproponowano ogólny model negocjacji oraz oparty na nim uproszczony model jakości negocjacji. Zaproponowany model jakości negocjacji umożliwia zdefiniowanie wielu scenariuszy negocjacji i ich ocenę w kategoriach kompletności, efektywności, wydajności i satysfakcji. Przeanalizowano 150 eksperymentów (f2f i czat) w celu określenia wpływu osobowości negocjatorów i strategii negocjacyjnych na ich rezultat.

  • Model negocjacji internetowych
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.

  • The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
    Publikacja

    Negocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.

Rok 2007
  • Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
    Publikacja

    - Rok 2007

    Praca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...

  • Sytuacyjne i kulturowe aspekty pozycji negocjacyjnej
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł prezenetuje pojęcie pozycji negocjacyjnej wświetle wybranych koncepcji negocjacji oraz wyniki eksperymentu psychologicznego dotyczącego uwarunkowań pozycji negocjacyjnej. Szczególną uwagę zwraca na osobowość, płeć i rolę oraz na posiadanie BATNY jako determinantów subiektywnej siły w rokowaniach i jej następstwa dla stylu i wyniku rozmów handlowych. W artykule poruszono też temat znaczenia kultury dla rozumienia i percepcji...

Rok 2008
  • Kontekstowy model skuteczności negocjacji
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł prezentuje mozliwość zstosowania metod statystycznych w analizowaniu zależności skuteczności negocjacji od różnego typu czynników. W oparciu o analizę czynnikową, analizę rergesji i korelacji zweryfikowano hipotezy dotyczące wpływu cech osobowościowych, pozycji negocjacyjnej i roli negocjacyjnej na wyniki rokowań.

  • Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
    Publikacja

    - Rok 2008

    Umiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...

  • Using a computational model to compare objective negotiations in real and virtual environments

    Zaprezentowano obliczeniowy model negocjacji uwzględniający warunki początkowe, przebieg negocjacji i wyniki negocjacji. Przedstawiono komputerowy system wspomagający rejestrację przebiegu negocjacji i ich wyników oraz analizę negocjacji zgodną z proponowanym modelem.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
    Publikacja

    Internet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...

Rok 2009
  • Budowanie zaufania w relacjach interentowych
    Publikacja

    - Rok 2009

    Artykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...

Rok 2012
  • Empowerment - strategia zarządzania oparta na zaufaniu

    Artykuł prezentuje główne założenia zarządzania opierającego się na metodach empowermentu, czyli zwiększania autonomii pracowników poprzez przekazanie w ich ręce wielu decyzji organizacyjnych i zaangażowanie ich w proces budowania wartości firmy. Jako warunek wdrażania empowermentu przedstawiono klimat organizacyjnego zaufania, w którym obowiązuje otwarta komunikacja i wspólnota wartości, co skutkuje przekonaniem o dobrych intencjach...

  • Młodość czy dojrzałość? - komu ufają pracodawcy.

    Artykuł porusza zagadnienia związane z zarządzaniem zaufaniem w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem atrybutów, które charakteryzują pracowników godnych zaufania. Zaprezentowano trzy główne kategorie kompetencji pracowniczych wzmacniających wiarygodność i reputację: styl działania, relacje interpersonalne i wartości osobiste. Na tym tle przedstawiono cechy charakteryzujące pracowników młodych (pokolenie Y) i dojrzałych (powyżej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki skuteczności negocjacji
    Publikacja

    - Rok 2012

    Artykuł prezentuje główne wyniki analiz dotyczących czynników wpływających na przebieg i efektywność negocjacji. Uwzględnione zostały zartówno osobiste kompetencje negocjatorów, percepcja własnej pozycji negocjacyjnej oraz rodzaj kanału komunikacji, który został wykorzystany w procesie rokowań. Porównano charakterystyke negocjacji prowadzonych twarzą w twarz z negocjacjami on-line.

  • Struktura i role zespołowe w realizacji projektu badawczego
    Publikacja

    - Rok 2012

    Rozdział prezentuje specyfikę zarządzania projektem badawczym w kontekście realizowanych celów, podziału zadań i struktury grupy, która sprzyja ich wykonaniu. Główny nacisk położono na charakterystykę ról zespołowych wg koncepcji M. Belbina, odniesiono je do zadań realizowanych przez członków zespołów badawczych wskazując na konieczność ich optymalnego dopasowania. Szczególne znaczenie przypisano roli lidera zespołu, wzorując się...

Rok 2013
  • Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej

    Artykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu...

  • Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy

    Artykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Ocena rozwoju cech przedsiębiorczych uczestników projektu "Biznes na Start 8"
    Publikacja

    - Rok 2013

    Artykuł prezentuje wyniki projektu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości, którego celem było przygotowanie beneficjentów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na trzech etapach projektu: preinkubacji, inkubacji i na zakończenie projektu. Badanie opierało sie na testach osobowości dotyczących między innymi takich cech jak: poczucie kontroli wewnętrznej, ekstrawersja, otwartość na doświadczenie, asertywność,...

  • Predyspozycje zawodowe artysty a cechy przedsiębiorcze

    Artykuł stanowi analizę porównawczą cech osobowości przypisywanych artystom z charakterystyką skutecznego przedsiębiorcy. Podstawą zestawienia jest profil osobowości twórczej, typy osobowości zawodowych oraz profil osobowości przedsiębiorcy. Celem artykułu jest wskazanie zakresu kompetencji, które mogą być niedostępne dla twórców, a które warunkują realizację przedsięwzięć biznesowych. Potwierdzeniem konieczności integracji sylwetki...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Psychologiczna jakość przedsiębiorcy
    Publikacja

    - Rok 2013

    Rozdział prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie osób przygotowujących się do założenia własnej działalności gospodarczej w ramach projektu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości: Biznes na Start 8. Badania dotyczyły predyspozycji psychologicznych osób decydujących się na podjęcie roli przedsiębiorcy oraz rozwoju tych kompetencji w procesie preinkubacji, czyli pierwszym etapie projektu.

  • Wymiary klimatu pracy zespołowej

    Artykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
  • Developing competences for cooperation in international teams - tools and methods
    Publikacja

    The article presents the training methods that can be used to develop intercultural competences which are extremely important while working in intercultural teams. The mentioned methods like: case-studies, collaborating, role-play simulations, team working, video presentations and others are presented on the basis of authors’ experiences while teaching the international groups of students at Faculty of Management and Economics...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Gender differences in entrepreneurship myths
    Publikacja

    - Rok 2014

    The article presents the research results related to the most popular entrepreneurship myths in a group of business students. The author focused on gender differences in myth intensity, credibility and importance based on subject literature. The statistic analysis does not confirm any significant differences between male and female groups in case of the majority of myths, however women’s entrepreneurial intentions proved to be...

  • KOMPETENCJE MIĘDZYKULTUROWE A UDZIAŁ W PROGRAMIE ERASMUS

    Kompetencje międzykulturowe, rozumiane jako postawa wobec współpracy z przedstawicielami innych kultur, to ważny element kształcenia studentów w procesie przygotowywania ich do podejmowania działań na globalnym rynku pracy. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących postaw studentów wobec pracy w zespołach wielokulturowych. Skoncentrowano się głównie na porównaniu nastawienia studentów w zależności od tego, czy byli wcześniej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Ocena efektów projektu wspierającego przedsiębiorczość grupy 50+: Pomorska Fabryka Design
    Publikacja

    - Rok 2014

    Tekst prezentuje zakres projektu Pomorska Fabryka Designu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, którego głównym celem było opracowanie modelu aktywizacji zawodowej osób 50+ poprzez założenie przez nich własnej działalności gospodarczej, wykorzystującej ich twórcze zdolności. Projekt jest ciekawym przedsięwzięciem, gdyż w procesie wspierania dojrzałych przedsiębiorców zakłada...

  • OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM
    Publikacja

    Artykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Oczekiwania stron konfliktu i mediatorów wobec e-mediacji. Czy e-mediacja ma przyszłość?
    Publikacja

    - Rok 2014

    Artykuł prezentuje możliwości prowadzenia mediacji – skutecznej i korzystnej, ale rzadko wykorzystywanej w Polsce metody pozasądowego rozstrzygania sporów - z wykorzystaniem profesjonalnej platformy internetowej. Na podstawie badań przeprowadzonych na grupie mediatorów oraz stron konfliktów określono oczekiwania dotyczące prowadzenia e-mediacji i wyzwania, jakie stawia przed mediatorami mediacja on-line.

  • Optymizm przedsiębiorców a ich postawy wobec zmian

    Artykuł dotyczy postaw przedsiębiorców wobec wprowadzania zmian w zarządzanych przez nich firmach. Celem podjętych badań była weryfikacja hipotezy, że poziom optymizmu przedsiębiorcy wpływa na akceptację sytuacji zmian w organizacji i otwartość na jej wdrażanie. Badaniom kwestionariuszowym poddano przedsiębiorców działających na terenie Trójmiasta. Wykorzystano Skalę Orientacji Pozytywnej oraz adaptację Skali Postaw Pracowniczych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Postawy przedsiębiorców wobec rozstrzygania sporów na platformie ODR

    Artykuł dotyczy tematyki alternatywnych metod rozwiązywania sporów, głównie mediacji w środowisku biznesowym. Skoncentrowano się na analizie postaw i oczekiwań przedsiębiorców wobec internetowej platformy do e-mediacji. Tłem do prezentacji wyników badań własnych z tego zakresu jest model uwarunkowań postaw polskich przedsiębiorców wobec ODR, obejmujący postawy wobec konfliktu, wobec mediacji oraz wobec rozwiązań IT, które omówiono...

  • The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion
    Publikacja

    - Rok 2014

    The article presents one of the programmes carried out by The Gdańsk Entrepreneurs' Foundation and The Gdansk Labor Office in 2013/14, dedicated to seniors. It is a great example of an innovative project aimed at the activation of individuals aged 50+ by using their own talents and interests in business. It also shows the results of intergenerational cooperation because the trainers — especially the designers — were much younger...

Rok 2015
Rok 2016
  • Attributes of Entrepreneurial Teams as Elements of a Mental Model

    An entrepreneurial team can be defined as a small group of individuals holding ownership or control positions who create or develop an entrepreneurial venture and have shared commitments towards each other. Entrepreneurial teams start numerous new ventures or affect the performance of firms due to their social capital based on some characteristic attributes. The mental models of teams refer to internal, organised representation...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Budowanie zespołu wirtualnego - zasady i wyzwania

    Artykuł dotyczy tworzenia i współpracy w zespole wirtualnym, który jest zaangażowany w realizację konkretnego celu, najczęściej projektu, wymagającego współdziałania osób rozproszonych geograficznie i / lub organizacyjnie, komunikujących się głównie za pomocą technologii IT. Zaprezentowano charakterystykę wirtualnej współpracy z uwzględnieniem zalet i zagrożeń wynikających z ograniczenia komunikacji bezpośredniej. Na podstawie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Indywidualizm czy zespołowość - w jakich kategoriach myślimy o przedsiębiorczości

    Przedsiębiorczość to pojęcie, które zwykle rozpatruje się w kategoriach działań indywidualnych, realizowanych indywidulanie procesów czy przedsięwzięć. Jednocześnie podkreśla się rolę przedsiębiorcy, jako osoby zarządzającej zespołem i przy jego udziale uzyskującym założone cele. W literaturze pojawiają się zagadnienia związane z przedsiębiorczością zespołową i zespołami przedsiębiorczymi, których miejsce w tworzeniu firm i osiąganiu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Intercultural Challenges in Virtual Teams

    : Virtual teams are usually geographically dispersed and consist of members from different countries and cultures. They influences internal communication processes and can cause personal conflicts, misunderstandings or lack of trust. Intercultural diversity is also significant for goal setting and team effectiveness. The aim of this article is to check if virtual team members appreciate the cultural diversity or rather suffer from lack...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Pomiędzy kontrolą i zaufaniem – jakich liderów potrzebują wirtualne zespoły projektowe

    Artykuł dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, które jest szczególnym wyzwaniem ze względu na rozproszenie geograficzne członków zespołu oraz porozumiewanie się za pośrednictwem technologii informacyjnej. Skoncentrowano się na utrzymywaniu odpowiedniej proporcji pomiędzy zaufaniem i kontrolą zespołu i opracowano listę rekomendacji dla liderów zespołów wirtualnych, dotyczących budowania zaufania i koordynacji pracy. Do realizacji...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • POSTAWY POKOLENIA Y WOBEC WIRTUALNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ

    Artykuł koncentruje się na różnorodności i wirtualizacji pracy zespołowej, która coraz częściej dotyczy współczesnych zespołów projektowych. Przedstawiono hybrydową specyfikę pokolenia Y, które z jednej strony charakteryzuje zainteresowane pracą w zespole, nastawienie kolaboracyjne, z drugiej zaś postawy indywidualistyczne i koncentracja na własnych potrzebach. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na przedstawicielach polskiego...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 2907 razy