Katedra Zarządzania - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Zarządzania

Filtry

wszystkich: 349

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
  • Uniwersytet przyszłości organizacją fraktalną?
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor proponuje wdrożenie idei organizacji fraktalnej do realiów uniwersytetu, w celu ograniczenia znaczenia barier kulturowych i organizacyjnych i przekształcenia uczelni w kierunku elastycznej organizacji. Takie cechy organizacji fraktalnej jak samoorganizacja, samopodobieństwo, witalność, dynamika i nawigowanie odniesiono do realiów współczenej uczelni wskazując ich znaczenie dla wsparcia rozwoju uczelni w społeczeństwie wiedzy....

  • Uniwersytet: tradycyjny-przedsiębiorczy-oparty na wiedzy
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie transformacji uniwersytetów od modelu klasycznego, przez uniwersytet przedsiębiorczy, do uniwersytetu - organizacji podporządkowanej wiedzy. Pierwsza część zawiera rys historyczny, który jest, zdaniem Autora, bardzo istotny, gdyż pozwala uzmysłowić sobie złożoność czynników mających wpływ na kierunki ewolucji współczesnych uczelni. W drugiej części, odnoszącej się do przyszłości uniwersytetu,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zarządzanie ''środek-góra-dół'' w uczelni
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu przedstawiono propozycję adaptacji modelu zarządzania ''środek - góra - dół'', autorstwa Nonaki i Takeuchiego, do realiów uczelni. Celem autora jest próba wykazania, że model ten korzystnie może wpływać na przepływ wiedzy we współczesnej uczelni określanej przez Mintzberga jako profesjonalna biurokracja. Sprzyja on bowiem w znacznie większym stopniu niż modele ''góra - dół'' i ''dół - góra'' doskonaleniu kultury organizacyjnej...

  • Zarządzanie wiedzą w uczelni publicznej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor przedstawia uczelnie publiczne jako organizacje, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy oraz współtworzeniu gospodarki opartej na wiedzy. Omawia cechy współczesnej uczelni jako organizacji aspirującej do miana podporządkowanej wiedzy (opartej na wiedzy). Wskazuje na bariery kulturowe i organizacyjne utrudniające przepływ wiedzy w uczelni i proponuje ewolucję uczelni w kierunku organizacji hiperteksto-wej,...

  • Zastosowanie psychologicznych metod doboru do służby w Policji
    Publikacja

    - Rok 2006

    Celem było porównanie przydatności psychologicznych metod diagnostycznych - Minnesockiego Wielowymiarowy Inwentarza Osobowości (MMPI) oraz Inwentarza Osobowości NEO-FFI do oceny predyspozycji zawodowych kandydatów do służby w Policji z uwzględnieniem ich odporności na stres i podatności na uzależnienia. W grupie 39 kandydatów przeważali mężczyźni, z mniejszych miast, mający wykształcenie średnie zawodowe. Kwestionariusz NEO-FFI...

  • Zmiany w uczelni - ku organizacji hipertekstowej
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu pokrótce przedstawiono wyzwania stające wobec współczesnych uczelni - organizacji aktywnie współtworzących społeczeństwo wiedzy. Uznano, że obecne struktury organizacyjne uczelni nie sprzyjają efektywnemu przepływowi wiedzy. Zaproponowano zorganizowanie uczelni wykorzystując model organizacji hipertekstowej autorstwa Nonaki i Takeuchiego. W konkluzji uznano, że poszukiwanie nowych rozwiązań organizacyjnych w uczelniach...

Rok 2009
Rok 2013
Rok 2010
  • Using human behavior to develop knowledge-based virtual organisations
    Publikacja

    - CYBERNETICS AND SYSTEMS - Rok 2010

    Propozycja modelu opartego na zachowaniach ludzkich dla potrzeb budowy wirtuanych organizacji opartych na wiedzy.Virtual organizations promote dynamic interaction between individuals, groups, and organizations, who share their capabilities and resources to pursue a common goal and maximize their benefits. Among these resources, knowledge is a critical one that requires special attention in order to support problem-solving activities...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wstępne rozmycie modelu do prognozowania wielkości sprzedaży kredytów hipotecznych w Internecie
    Publikacja

    - Rok 2010

    Przedstawiono metody modelowania rozmytego w odniesieniu do opracowanego wcześniej regułowego modelu służącego do prognozowania sprzedaży kredytów hipotecznych w Internecie na rynku polskim. Prezentowane są: zagadnienia dotyczące rynku, stworzony model regułowy wraz z nanoszonymi zmianami, szczegółowy przebieg procesów fuzyfikacji i interferencj oraz perspektywy rozwoju.

  • Zarządzanie wiedzą-podejmowanie decyzji w systemie klasy 'workflow'
    Publikacja

    Omowiono propblemy zarzadzania wiedza oraz zaproponowano model wspomagania tym zarzadzaniem w systemach opratych na przeplywach 'workflow'.

  • Zespół wypalenia zawodowego a zmęczenie pracą
    Publikacja

    - Rok 2010

    Zmęczenie jest jednym ze skutków stresu zawodowego (werońska koncepcja stresu) Do czynników ryzyka zmęczenia w służbach mundurowych zaliczono czynniki związane z organizacją czasu pracy: presję terminów, nadgodziny, zmianowość oraz czas dojazdu do pracy. Skutkami zmęczenia były błędy popełniane podczas pracy, absencja i porzucanie pracy. Symptomy zmęczenia i wypalenia zawodowego są współzależne poprzez wyczerpaniem emocjonalnym...

Rok 2005
Rok 2004
  • Uwagi o roli matematyki w walce o przewagę konkurencyjną.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autor podejmuje kwestię znaczenia różnych form zewnętrznej oceny jakości kształcenia dla jej stymulacji. Wskazuje na wiele luk, które występują między oczekiwaniami pod adresem jakości studiów a rzeczywistym jej poziomem. Dla podniesienia jakosci niezbędne jest zwiększenie liczby godzin zajęć dydaktycznych z zakresu matematyki i podniesienie autorytetu tego przedmiotu na kierunkach studiów ekonomicznych.

  • Warunki wastępne opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autor podejmuje próbę określenia warunków wstępnych, niezbędnych do opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej, której ważnymi zadaniami jest kreowanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie wiedzy. Definiuje i opisuje zasoby wiedzy uczelni oraz dwuwymiarową macierz kompetencji, której dokładne przeanalizowanie jest, zadaniem autora, warunkiem koniecznym przygotowania strategii zarządzania wiedza w szkole wyższej....

Rok 2016
  • Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru

    Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia wskaźnika „wartość marki”1 dla celów optymalizacji strategii marketingowych w oparciu o przegląd metod pomiaru zarówno pod kątem zarządczym, jak i raportowania. Wartość marki stanowi najbardziej obiektywny wskaźnik oceny przyjętej strategii marketingowej oraz sprawności skonfigurowanej sieci wartości marki z powodu możliwości jednoznacznej oceny, czy przyjęty „marketing mix” zapewnił...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2003
Rok 2012
Rok 2008
  • Wpływ służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów
    Publikacja

    - Rok 2008

    Celem pracy była ocena wpływu służby na funkcjonowanie pozazawodowe policjantów. Odnotowano negatywny wpływ służby w Policji na zdrowie, relacje w małżeństwie i z dziećmi, a pozytywnie na relacje towarzyskie. Czynnikami skorelowanymi z deterioracją zdrowia i bliskich relacji był poziom stresu i staż służby.

  • Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
    Publikacja

    - Rok 2008

    W rozdziale zaprezentowano wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu MAYDAY dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach.

  • Wyższa uczelnia jako fraktalna organizacja wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2008

    Autorzy wychodzą z założenia, że uczelnia w warunkach konkurencyjności powinna poszukiwać nowych, niekonwencjonalnych rozwiązań organizacyjnych. W opracowaniu autorzy szkicują koncepcję uczelni jako organizacji opartej na wiedzy oraz analizują możliwości implementacji w uczelni elementów charakterystycznych dla organizacji fraktalnej. Intencją autorów jest poszukiwanie nowych rozwiązań organizacyjnych, jednak podkreślają, że w...

  • Zarządzanie wiedzą w projekcie unijnym na przykładzie projektu MAYDAY
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł przedstawia propozycję wdrożenia zarządzania wiedzą w projekcie unijnym na przykładzie projektu MAYDAY. Skuteczne zarządzanie wiedzą w projektach unijnych może nie tylko ułatwić realizację tych projektów, ale wręcz przesądzić o ich sukcesie, bądź porażce. Dlatego też, każdy lider projektu powinien się zastanowić, jakie narzędzia do zarządzania wiedzą powinien wykorzystać w swoim projekcie i jak należy je skutecznie wdrożyć....

  • Zarządzanie wiekiem 50+
    Publikacja

    Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zarządzania wiekiem na podstawie literatury, dobrych praktyk wypracowanych w różnych krajach Europy oraz wyników projektu MAYDAY, realizowanego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera opis podstawowych zasad realizacji projektów w ramach IW EQUAL oraz tło realizacyjne projektu MAYDAY. W drugim rozdziale opisano procesy...

  • Zarządzanie wiekiem na poziomie organizacji
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rozdział ten jest poświęcony zarządzaniu wiekiem na poziomie organizacji. Poza analizą literaturową, zamieszczono w nim szereg dobrych praktyk związanych z zarządzaniem wiekiem na poziomie organizacji. Zwrócono tu uwagę na wielopokoleniowe zespoły pracownicze, które sprzyjają wymianie wiedzy. W większości przypadkóww opisie dobrych praktyk zwraca się uwagę na konieczność zapewnienia starszym pracownikom dostępu do szkoleń.

  • Zarządzanie wiekiem w wybranych krajach Unii Europejskiej
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rozdział dotyczy zarządzania wiekiem w wybranych krajach Unii Europejskiej. Zawarto w nim krótki przegląd teoretyczny dotyczący tej koncepcji, a w jego dalszej części zamieszczono między innymi opis sytuacji starszych pracowników na rynku Unii Europejskiej. Można tu również znaleźć przegląd różnego rodzaju inicjatyw związanych z zarządzaniem wiekiem w UE. Dotyczą one systemowych rozwiązańw postaci programów rządowych, regulacji...

Rok 2007
  • Wprowadzenie do zarządzania wiedzą
    Publikacja

    - Rok 2007

    Przedstawiono różne definicje zarzšdzania wiedzš, porównano strategię kodyfikacji i personalizacji,opisano transfer wiedzy w przedsiębiorstwie oraz szeroko omówino bariery wdrażania zarzšdzania wiedzš. W dalszej częci starano się udowodnić tezę, że przekształcanie przedsiębiorstw w organizacje wiedzy jest szansš dla osób 50+ przedstawiajšc model takiej organizacji.

  • Wykorzystanie wyników badań

    Projekt MAYDAY realizowany w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Equal, ma na celu stworzenie trwałych rozwiązań minimalizujących skutki dyskryminacji pracowników 50+ na rynku pracy ze względu na kwalifikacje niedostosowane do wymagań pracodawców. Niniejsze opracowanie stanowi jeden z siedmiu rozdziałów monografii zatytułowanej Metodyka badań 50+. Rozdział ten stanowi rozszerzenie rozdziału pod tytułem Weryfikacja metodyki. Przedstawiono...

  • Założenia do systemu kształcenia ustawicznego
    Publikacja

    - Rok 2007

    Rozdział bazuje na analizachprzeprowadzonych w poprzednich rozdziałach. Sprecyzowano wymagania,zarówno do merytorycznej jak i organizacyjnej struktury budowanego systemu kształcenia.Przedstawiono też przykład sformułowania założeń do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych.

Rok 2014
  • Zarządzanie marką w dobie nadpodaży
    Publikacja

    Artykuł poświęcony jest wskazaniu wyzwań stojących przed menedżerami marki wobec nadpodaży marek, produktów i informacji, będącymi pośrednią przyczyną marginalizacji marketingu jako funkcji wielu przedsiębiorstwach o organizacji „silosowej”, gdzie marketing często ograniczany jest do funkcji promocji. Wspomniane okoliczności, zdaniem autorki, mogą prowadzić zarówno do dalszej marginalizacji marketingu w wyniku spadku znaczenia...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zastosowanie aplikacji internetowych i e-learningu w zarządzaniu kompetencjami: studium przypadku.
    Publikacja

    - Rok 2014

    Cel. Integracja efektywnego zarządzania procesami pracy i wykorzystania potencjału zasobów ludzkich warunkuje rozwój organizacji. Jest to szczególnie istotne w organizacjach publicznych, w których wyniki pracy nie zawsze są zgodne z oczekiwanymi standardami. Prezentowana praca stanowi studium przypadku zarządzania kompetencjami w administracji publicznej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych na przykładzie polskiej Policji. Metoda....

  • Zmiany w realizacji komunikacji wewnętrznej
    Publikacja

    .

Rok 2011
Rok 2023
  • Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych
    Publikacja

    - Rok 2023

    Książka wpisuje się w nurt publikacji poświęconych przeciwdziałaniu zmianom klimatu, degradacji środowiska i możliwości wdrażania zrównoważonego rozwoju. Punkt wyjścia rozważań to 2 dokumenty: Agenda 2030 i Europejski Zielony Ład oraz warunki i możliwości ich operacjonalizacji na szczeblu ogólnokrajowym i lokalnym, tj. samorządowym. Zagadnienia omówione w monografii skupiają się na przyczynach i skutkach zmian klimatu, znaczeniu...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2018