Ewa Hope - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 39

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2020
  • Polski PR-owiec w świecie ponowoczesnym – wyniki badań i ich analiza. Poza dobrem i złem
    Publikacja

    - Rok 2020

    W artykule analizuję wyniki badania Profesjonalizm public relations w Polsce, przeprowadzonego na potrzeby budowanego dokumentu Standardy profesjonalnego public relations – prezentowanego w tej pracy. Stawiam również pytanie o przyczynę częstych odpowiedzi respondentów „czasami” czy „nie mam zdania” i wykazuję niespójność systemów wartości respondentów zestawiając ich odpowiedzi na poszczególne pytania. Stawiam tezę, że niespójności...

  • Public relations w społeczeństwie
    Publikacja

    - Rok 2020

    W artykule stawiam tezę – powtarzając za „„Standardami profesjonalnych public relations”- o konieczności wysuwania na plan pierwszy - we wszelkich działaniach w obszarze public relations - ich zgodności z wartościami i normami etycznymi, ponieważ wszelkie działania public relations są nie tylko realizowane w przestrzeni społecznej, ale mają istotny wpływ na kształt, kondycję społeczeństwa, również na budowę demokracji i społeczeństwa...

  • Standardy Profesjonalnego Public Relations
    Publikacja
    • J. Barlik
    • E. Hope
    • J. Olędzki
    • K. Wojcik

    - Rok 2020

    " Standardy przedstawiają wartości i pryncypia uzasadniające konieczność dokonywania odpowiednich wyborów. Public relations ma godzić interesy zleceniodawców, przedstawicieli mediów i różnych grup społeczeństwa, a przy tym pozostawać w zgodzie z normami etycznymi i odwoływać się do takich wartości jak szacunek, godność, rzetelność, uczciwość, prawda, wiarygodność, niezależność, lojalność i zaufanie. Opracowanie "Standardów profesjonalnego...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
  • Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations

    Artykuł jest próbą usystematyzowania dotychczasowych rozstrzygnięć dotyczących relacji między CSR [Corporate Social Responsibility] i public relations - występujących tak w literaturze przedmiotu jak i w praktyce organizacji. Autorka prezentuje też własną koncepcję, proponując trzy modele, które opisują i wyjaśniają nie tylko wzajemne relacje między CSR i PR, ale też i wyjaśniają funkcje, jakie nadaje się w organizacjach działaniom...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Profesjonalizm w pracy zawodowej
    Publikacja

    - Rok 2017

    Artykuł jest analizą cechy profesjonalizmu w pracy zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem zawodów technicznych. Autorka podnosi problem nierozerwalnego związku między działaniem respektującym zasady etyczne i sprawnością zawodową, jako fundamentu wyborów określanych mianem profesjonalnych . Zaproponowana przez autorkę triada - odpowiedzialność, wiedza i doświadczenie - to nie tylko warunek i gwarancja profesjonalizmu, ale...

  • Społeczna odpowiedzialność organizacji w zarządzaniu zespołami pracowników
    Publikacja

    - Rok 2017

    Rozdział w monografii wskazuje na aspekty CSR w zarządzaniu pracownikami - takimi jak realizacja idei wolontariatu pracowniczego, wprowadzanie i realizacja programów etycznych lub kodeksów etyki zawodowej, postępowanie wobec tzw whistleblowerów i ich rola w odpowiedzialnym funkcjonowaniu organizacji.

Rok 2015
  • CSR – normy etyczne versus normy prawne

    W opracowaniu przeanalizowano wagę norm etycznych w realizacji idei CSR przez firmy. Odnosząc się do tego, podkreślono pierwotność w obowiązywaniu tych norm. Wskazywano jednocześnie na konieczność budowania uregulowań prawnych jako ram ułatwiających realizację zadań społecznie odpowiedzialnych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką
    Publikacja

    Artykuł jest refleksją filozoficzną dotyczącą problemów moralnych public relations i dziennikarstwa. Autorka stawia w nim tezę, że dziennikarze i specjaliści public relations – wykonując profesje, których fundamentem jest informacja, komunikacja i zaufanie społeczne - współcześnie bardzo wiele swoich działań wyłączają ze sfery tych, które mogłyby być oceniane z punktu widzenia moralności. Uznają też, że ocenie etycznej można...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
  • Etyka - o konieczności dyskursu etycznego w organizacjach

    Do budowania zasad dobrego funkcjonowania organizacji, do odkrywania mechanizmów jej funkcjonowania, analizowania ludzkich potrzeb i możliwości ich realizowania, do wpływu warunków ekonomicznych i kulturowych na sposób funkcjonowania organizacji – do tych problemów przywiązuje się wielką wagę w naukach o zarządzaniu. Czy równie dużą wagę przykłada się – i docenia – rangę zachowań ludzkich w sferze moralnej, wpływ zasad etycznych...

Rok 2010
  • Etyka - komu to potrzebne?
    Publikacja

    - Rok 2010

    Autorka stawia tezę, że budowanie zasad etycznych każdego zawodu jest jednoczesnym budowaniem ram rzetelności i profesjonalizmu zawodowego, budowaniem ładu społecznego. Zawód specjalisty PR szczególnie takich ram wymaga, ponieważ jego wykonywanie wiąże się z wpływaniem na różne sfery życia społecznego: reputację i wizerunek organizacji, jej pracowników, na kształt mediów i społeczeństwo. Przywołane w artykule dwie najnowsze koncepcje...

  • Nowe media w działaniach public relations uczelni
    Publikacja

    - Rok 2010

    Artykuł analizuje wykorzystanie nowych mediów w działaniach PR przez uczelnie polskie;: zakres ich wykorzystania, korzyści płynące z umiejętnego posługiwania się nowymi kanałami komunikacyjnymi w budowaniu reputacji i kształtowaniu wizerunku uczelni, najczęściej popełnianych w tym względzie błędach. Stawiam tezę, ze uczelnie polskie - mimo tego, że są generatorami i inicjatorami najnowszych trendów w nauce, technologii oraz rozwiązań...

Rok 2009
Rok 2008
  • Czy korporacyjna kultura CSR może być wzorcem dla małych i średnich przedsiębiorstw?
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł pokazuje specyfike realizacji idei firmy społecznie odpowiedzialnej w firmach mikro i firmach dużych - podobieństwa i różnice w sposobie pojmowania idei,specyfikę działań.Firmy duże - koncerny, mając diametralnie różną strukturę od firm mikro, działając w innym otoczeniu ekonomicznym, w swojej działalności borykają się ze zgoła różnymi, nie dającymi się porównać problemami. Stąd ich pojmowanie i realizacja programów CSR...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Etyka public relations - jak uczyć, dylematy nauczyciela akademickiego
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł porusza niezmiernie ważny problem - jak przekazywać wiedzę o fundamentalnych zasadach etycznych w prowadzeniu wszelkiej działalności gospodarczej, jak kształcić postawy odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika. Dziedzina Public relations w ostatnich latach cieszy się bardzo złą opinią - tak w Polsce jak i na świecie - autorka artykułu porusza ten problem wskazując, że istotą public relations są działania , mające na...

  • Pola nadużyć w działaniach public relations
    Publikacja

    - Prakseologia - Rok 2008

    artykuł przedstawia i analizuje najczęściej występujące dylematy etyczne specjalisty public relations, stara się nakreślić obszary, w których tych dylematów jest najwięcej i uzasadnia, dlaczego postępowanie zgodne z najwyższymi standardami w tej dziedzinie jest nie tylko gwarantem jej istnienia, ale i w kontekście szerszym - pomyślności społeczeństwa, w którym te działania są prowadzone.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Public relations w służbie demokracji
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł pokazuje, jak realizowanie zasad demokracji jest warunkowane stosowaniem narzędzi public relations. Wolność wypowiedzi, możliwość współdecydowania o przyszłości społeczeństwa, udział w wyborach to działania charakterystyczne dla krajów demokratycznych, a urzeczywistnianie ich jest możliwe dzięki i poprzez profesjonalne PR. Historia demokracji pokazuje również, że prowadzenie działań PR jest możliwe tylko w ustroju...

Rok 2007
Rok 2006
  • Rola mediów w programach społecznej odpowiedzialności firm
    Publikacja

    - Rok 2006

    Rozdział traktuje o specyficznej roli mediów w realizacj programów społecznej odpowiedzialności firm, pokazując, że z punktu widzenia powodzenia tych programów, ich specyfiki, niektóre z nich nie powinny upubliczniać swoich działań, nie korzystac z mediów jako środka docierania do szerokiej rzesy odbiorców.

  • Społeczna odpowiedzialność firm jako narzedzie kreowania wizerunku
    Publikacja

    - Rok 2006

    Rozdział ''Społeczna odpowqiedzialność firm jako narzedzie kreowania wizerunku'' pokazuje istotę działań CSR, analizuje sposób realizacji programów w firmach, zwraca uwagę na wynaturzenia tych realizacji, traktujących CSR jako narzędzie kreowania wizerunku.

Rok 2005
  • Główne grzechy polskiego public relations
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł analizuje problemy działalności PR w Polsce, najczęściej popełniane błędy - nieprofesjonalizm działań i wynikające stąd trudności w działaniu przedsiębiorstw, mediów i instytucji kształcących.

  • Public relations - refleksje prawie filozoficzne
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł podejmuje próbę całościowej analizy zjawiska tak bardzo rozpowszechnionego w ostatnich latach w Polsce, nazywanego potocznie czarnym public relations. W artykule przedstawiono nie tylko różne znaczenia tego pojęcia, sytuacje, w których ten rodzaj działalności jest najczęściej stosowany, ale też stosowane na świecie nazwy dla tego rodzaju działań.Artykuł podejmuje próbę całościowej analizy zjawiska tak bardzo rozpowszechnionego...

  • Public relations uczelni, czyli szewc bez butów chodzi
    Publikacja

    - Rok 2005

    Rozdział w książce ''Public relations instytucji użyteczności publicznej'', poruszający problem prowadzenia działan PR na uczelniach wyższych, W rozdziale autorka analizuje specyfikę tych działań, pokazuje dziedziny i narzędzia PR, które z punktu widzenia istoty uczelni winny być realizowane i używane, analizuje też najczęściej popełniane błędy w realizacji zadań PR na uczelnich.

  • Public relations w hotelarstwie - kaprys czy konieczność?
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł pokazuje konieczność prowadzenia działań public relations w polskicj hotelach - jak i w całej turystyce, biorąc za punkt wyjścia prognozy oi analizy ekonomiczne dotyczące tej branży gospodarki.

  • Public relations w Polsce - funkcje, zadania, perspektywy w zjednoczonej Europie
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł pokazuje tendencje w działaniach public relations - w Polsce i Europie ostatnich 10 lat, wskazując jednocześnie kierunek zmian w tej dziedzinie w Polsce po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej.

  • Quo vadis instytucjo użyteczności publicznej : wstęp
    Publikacja

    - Rok 2005

    Pierwszy atykuł w książce pełni jednocześnie rolę wstępu do wszystkich następnych rozdziałów, porusza zagadnienie specyfiki działań PR w instytucjach użyteczności publicznej. Pokazuje ich ważność , donosłość ich dla w/w instytucji, uzasadniając tym samym konieczność rozważania tej problematyki na poziomie konstrukcji strategii tychże instytucji.

Rok 2004
  • Czy mamy kryzys w edukacji public relations w Polsce? Problem standaryzacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł stawia podstawowe pytania dotyczące konstruowania standardów w w edukacji public relations. Autorka widzi konieczność podjęcia pracy nad takimi standardami w Polsce, proponując skorzystanie z istniejących juz podobnych doku,mentów na świecie np. ameruykańskiego dokumentu Port of Entry.

  • Public relations - czy to się sprawdzi?
    Publikacja

    - Rok 2004

    Książka jest analizą najczęstrzych problemów związanych z prowadzeniem działań public relations, ilustrowaną rysunkami Zbigniewa Jujki. Książka zawiera też słownki PR.

  • Public relations jako funkcja zarządzania.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł w książce.Artykuł pokazuje ważną rolę działań public relations w każdym przedsiębiorstwie/organizacji, sytuując te działania w sferze zarządzania. artykułm pokazuje strategiczną funkcję działań PR, jako prac związanych z kreowaniem - komunikowaniem dobrej reputacji, opinii.

Rok 2003
Rok 2002

wyświetlono 2321 razy