dr Ewa Hope
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 39
Katalog Publikacji
Rok 2020
-
Polski PR-owiec w świecie ponowoczesnym – wyniki badań i ich analiza. Poza dobrem i złem
PublikacjaW artykule analizuję wyniki badania Profesjonalizm public relations w Polsce, przeprowadzonego na potrzeby budowanego dokumentu Standardy profesjonalnego public relations – prezentowanego w tej pracy. Stawiam również pytanie o przyczynę częstych odpowiedzi respondentów „czasami” czy „nie mam zdania” i wykazuję niespójność systemów wartości respondentów zestawiając ich odpowiedzi na poszczególne pytania. Stawiam tezę, że niespójności...
-
Public relations w społeczeństwie
PublikacjaW artykule stawiam tezę – powtarzając za „„Standardami profesjonalnych public relations”- o konieczności wysuwania na plan pierwszy - we wszelkich działaniach w obszarze public relations - ich zgodności z wartościami i normami etycznymi, ponieważ wszelkie działania public relations są nie tylko realizowane w przestrzeni społecznej, ale mają istotny wpływ na kształt, kondycję społeczeństwa, również na budowę demokracji i społeczeństwa...
-
Standardy Profesjonalnego Public Relations
Publikacja" Standardy przedstawiają wartości i pryncypia uzasadniające konieczność dokonywania odpowiednich wyborów. Public relations ma godzić interesy zleceniodawców, przedstawicieli mediów i różnych grup społeczeństwa, a przy tym pozostawać w zgodzie z normami etycznymi i odwoływać się do takich wartości jak szacunek, godność, rzetelność, uczciwość, prawda, wiarygodność, niezależność, lojalność i zaufanie. Opracowanie "Standardów profesjonalnego...
Rok 2017
-
Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations
PublikacjaArtykuł jest próbą usystematyzowania dotychczasowych rozstrzygnięć dotyczących relacji między CSR [Corporate Social Responsibility] i public relations - występujących tak w literaturze przedmiotu jak i w praktyce organizacji. Autorka prezentuje też własną koncepcję, proponując trzy modele, które opisują i wyjaśniają nie tylko wzajemne relacje między CSR i PR, ale też i wyjaśniają funkcje, jakie nadaje się w organizacjach działaniom...
-
Profesjonalizm w pracy zawodowej
PublikacjaArtykuł jest analizą cechy profesjonalizmu w pracy zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem zawodów technicznych. Autorka podnosi problem nierozerwalnego związku między działaniem respektującym zasady etyczne i sprawnością zawodową, jako fundamentu wyborów określanych mianem profesjonalnych . Zaproponowana przez autorkę triada - odpowiedzialność, wiedza i doświadczenie - to nie tylko warunek i gwarancja profesjonalizmu, ale...
-
Społeczna odpowiedzialność organizacji w zarządzaniu zespołami pracowników
PublikacjaRozdział w monografii wskazuje na aspekty CSR w zarządzaniu pracownikami - takimi jak realizacja idei wolontariatu pracowniczego, wprowadzanie i realizacja programów etycznych lub kodeksów etyki zawodowej, postępowanie wobec tzw whistleblowerów i ich rola w odpowiedzialnym funkcjonowaniu organizacji.
Rok 2015
-
CSR – normy etyczne versus normy prawne
PublikacjaW opracowaniu przeanalizowano wagę norm etycznych w realizacji idei CSR przez firmy. Odnosząc się do tego, podkreślono pierwotność w obowiązywaniu tych norm. Wskazywano jednocześnie na konieczność budowania uregulowań prawnych jako ram ułatwiających realizację zadań społecznie odpowiedzialnych.
-
Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką
PublikacjaArtykuł jest refleksją filozoficzną dotyczącą problemów moralnych public relations i dziennikarstwa. Autorka stawia w nim tezę, że dziennikarze i specjaliści public relations – wykonując profesje, których fundamentem jest informacja, komunikacja i zaufanie społeczne - współcześnie bardzo wiele swoich działań wyłączają ze sfery tych, które mogłyby być oceniane z punktu widzenia moralności. Uznają też, że ocenie etycznej można...
Rok 2014
-
Społeczny charakter public relations- praca specjalisty PR w społeczeństwie i dla społeczeństwa
PublikacjaArtykuł podkreśla społeczny charakter działań public relations, wzajemne oddziaływanie organizacji i społeczeństwa i stawia tezę, że kryterium etyczności działań public relations jest ich stopień zaangażowania lub wpływu na społeczeństwo: jeśli realizowana na rzecz podmiotu zlecającego strategia PR jest korzystna tylko dla jednej lub dwóch stron tzw trójkąta etycznego – zleceniodawcy i podmiotu realizującego, z pominięciem...
Rok 2013
-
Blogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych
PublikacjaW artykule stawiam tezę o istotnej roli blogów jako niezwykle skutecznej platformie komunikacyjnej w dobie konwergencji mediów. Szczególnie ważną rolę to specyficzne narzędzie komunikacyjne może odegrać w działaniach public relations uczelni: jako narzędzie za pomocą którego można najpełniej realizować funkcje uczelni i te, które realizuje najwyższy poziom rozwoju PR - w komunikacji dwukierunkowej symetrycznej zgodnie z modelem...
-
Etyka w zawodzie specjalistów public relations
PublikacjaKsiążka traktuje o zasadach,wartościach, normach, dylematach etycznych w zawodzie specjalisty PR, analizuje również rolę instytucji i dokumentów, które mogą pomóc w wyborach, podejmowanych decyzjach w pracy public relations.
Rok 2012
-
Etyka - o konieczności dyskursu etycznego w organizacjach
PublikacjaDo budowania zasad dobrego funkcjonowania organizacji, do odkrywania mechanizmów jej funkcjonowania, analizowania ludzkich potrzeb i możliwości ich realizowania, do wpływu warunków ekonomicznych i kulturowych na sposób funkcjonowania organizacji – do tych problemów przywiązuje się wielką wagę w naukach o zarządzaniu. Czy równie dużą wagę przykłada się – i docenia – rangę zachowań ludzkich w sferze moralnej, wpływ zasad etycznych...
Rok 2010
-
Etyka - komu to potrzebne?
PublikacjaAutorka stawia tezę, że budowanie zasad etycznych każdego zawodu jest jednoczesnym budowaniem ram rzetelności i profesjonalizmu zawodowego, budowaniem ładu społecznego. Zawód specjalisty PR szczególnie takich ram wymaga, ponieważ jego wykonywanie wiąże się z wpływaniem na różne sfery życia społecznego: reputację i wizerunek organizacji, jej pracowników, na kształt mediów i społeczeństwo. Przywołane w artykule dwie najnowsze koncepcje...
-
Nowe media w działaniach public relations uczelni
PublikacjaArtykuł analizuje wykorzystanie nowych mediów w działaniach PR przez uczelnie polskie;: zakres ich wykorzystania, korzyści płynące z umiejętnego posługiwania się nowymi kanałami komunikacyjnymi w budowaniu reputacji i kształtowaniu wizerunku uczelni, najczęściej popełnianych w tym względzie błędach. Stawiam tezę, ze uczelnie polskie - mimo tego, że są generatorami i inicjatorami najnowszych trendów w nauce, technologii oraz rozwiązań...
Rok 2009
-
Etyczne zasady w praktyce budowania wizerunku instytucji samorządowej
PublikacjaAutorka analizuje najczęściej występujące w pracach samorządu problem natury etycznej, wskazując, że umiejętność ich rozwiązywania i odpowiednie postawy osób tworzących samorządy lokalne są gwarantem demokracji i społeczeństwa obywatelskiego.
-
Public relations jako funkcja zarządzania - zarządzanie komunikacją i budowanie reputacji organizacji
PublikacjaArtykuł pokazuje ważną rolę działań public relations w każdym przedsiębiorstwie/organizacji, sytuując te działania w sferze zarządzania. Zysk nie jest już postrzegany jako główny cel funkcjonowania firmy, lecz jej usytuowanie w systemie społecznym i rola, jaką w tym systemie pełni. Artykuł pokazuje strategiczną funkcję działań PR, jako prac związanych nie tyle z kreowaniem wizerunku, lecz z zarządzaniem komunikacją, działań...
Rok 2008
-
Czy korporacyjna kultura CSR może być wzorcem dla małych i średnich przedsiębiorstw?
PublikacjaArtykuł pokazuje specyfike realizacji idei firmy społecznie odpowiedzialnej w firmach mikro i firmach dużych - podobieństwa i różnice w sposobie pojmowania idei,specyfikę działań.Firmy duże - koncerny, mając diametralnie różną strukturę od firm mikro, działając w innym otoczeniu ekonomicznym, w swojej działalności borykają się ze zgoła różnymi, nie dającymi się porównać problemami. Stąd ich pojmowanie i realizacja programów CSR...
-
Etyka public relations - jak uczyć, dylematy nauczyciela akademickiego
PublikacjaArtykuł porusza niezmiernie ważny problem - jak przekazywać wiedzę o fundamentalnych zasadach etycznych w prowadzeniu wszelkiej działalności gospodarczej, jak kształcić postawy odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika. Dziedzina Public relations w ostatnich latach cieszy się bardzo złą opinią - tak w Polsce jak i na świecie - autorka artykułu porusza ten problem wskazując, że istotą public relations są działania , mające na...
-
Pola nadużyć w działaniach public relations
Publikacjaartykuł przedstawia i analizuje najczęściej występujące dylematy etyczne specjalisty public relations, stara się nakreślić obszary, w których tych dylematów jest najwięcej i uzasadnia, dlaczego postępowanie zgodne z najwyższymi standardami w tej dziedzinie jest nie tylko gwarantem jej istnienia, ale i w kontekście szerszym - pomyślności społeczeństwa, w którym te działania są prowadzone.
-
Public relations w służbie demokracji
PublikacjaArtykuł pokazuje, jak realizowanie zasad demokracji jest warunkowane stosowaniem narzędzi public relations. Wolność wypowiedzi, możliwość współdecydowania o przyszłości społeczeństwa, udział w wyborach to działania charakterystyczne dla krajów demokratycznych, a urzeczywistnianie ich jest możliwe dzięki i poprzez profesjonalne PR. Historia demokracji pokazuje również, że prowadzenie działań PR jest możliwe tylko w ustroju...
Rok 2007
-
Dziennikarz jako specjalista public relations - problem tożsamości czy nadużycie etyczne?
PublikacjaArtykuł analizuje często występujące w Polsce zjawisko łączenia zawodu dziennikarza i specjalisty public relations. Czyni to rozpatrując problem z p punktu widzenia etyki dziennikarskiej, rzetelności pracy specjalisty public relations i opinii publicznej, jej prawa do rzetelnej informacji.
-
Społeczna odpowiedzialność firm - narzędzie public relations czy coś więcej?
PublikacjaArtykuł stawia pytanie o miejsce działań Corporate Social Resposibility [ CSR} w strategii przedsiębiorstw i zależności między public relations a CSR w realizacji celów przedsiębiorstwa - między innymi kreowania wizerunku, budowania reputacji.
Rok 2006
-
Rola mediów w programach społecznej odpowiedzialności firm
PublikacjaRozdział traktuje o specyficznej roli mediów w realizacj programów społecznej odpowiedzialności firm, pokazując, że z punktu widzenia powodzenia tych programów, ich specyfiki, niektóre z nich nie powinny upubliczniać swoich działań, nie korzystac z mediów jako środka docierania do szerokiej rzesy odbiorców.
-
Społeczna odpowiedzialność firm jako narzedzie kreowania wizerunku
PublikacjaRozdział ''Społeczna odpowqiedzialność firm jako narzedzie kreowania wizerunku'' pokazuje istotę działań CSR, analizuje sposób realizacji programów w firmach, zwraca uwagę na wynaturzenia tych realizacji, traktujących CSR jako narzędzie kreowania wizerunku.
Rok 2005
-
Główne grzechy polskiego public relations
PublikacjaArtykuł analizuje problemy działalności PR w Polsce, najczęściej popełniane błędy - nieprofesjonalizm działań i wynikające stąd trudności w działaniu przedsiębiorstw, mediów i instytucji kształcących.
-
Public relations - refleksje prawie filozoficzne
PublikacjaArtykuł podejmuje próbę całościowej analizy zjawiska tak bardzo rozpowszechnionego w ostatnich latach w Polsce, nazywanego potocznie czarnym public relations. W artykule przedstawiono nie tylko różne znaczenia tego pojęcia, sytuacje, w których ten rodzaj działalności jest najczęściej stosowany, ale też stosowane na świecie nazwy dla tego rodzaju działań.Artykuł podejmuje próbę całościowej analizy zjawiska tak bardzo rozpowszechnionego...
-
Public relations uczelni, czyli szewc bez butów chodzi
PublikacjaRozdział w książce ''Public relations instytucji użyteczności publicznej'', poruszający problem prowadzenia działan PR na uczelniach wyższych, W rozdziale autorka analizuje specyfikę tych działań, pokazuje dziedziny i narzędzia PR, które z punktu widzenia istoty uczelni winny być realizowane i używane, analizuje też najczęściej popełniane błędy w realizacji zadań PR na uczelnich.
-
Public relations w hotelarstwie - kaprys czy konieczność?
PublikacjaArtykuł pokazuje konieczność prowadzenia działań public relations w polskicj hotelach - jak i w całej turystyce, biorąc za punkt wyjścia prognozy oi analizy ekonomiczne dotyczące tej branży gospodarki.
-
Public relations w Polsce - funkcje, zadania, perspektywy w zjednoczonej Europie
PublikacjaArtykuł pokazuje tendencje w działaniach public relations - w Polsce i Europie ostatnich 10 lat, wskazując jednocześnie kierunek zmian w tej dziedzinie w Polsce po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej.
-
Quo vadis instytucjo użyteczności publicznej : wstęp
PublikacjaPierwszy atykuł w książce pełni jednocześnie rolę wstępu do wszystkich następnych rozdziałów, porusza zagadnienie specyfiki działań PR w instytucjach użyteczności publicznej. Pokazuje ich ważność , donosłość ich dla w/w instytucji, uzasadniając tym samym konieczność rozważania tej problematyki na poziomie konstrukcji strategii tychże instytucji.
Rok 2004
-
Czy mamy kryzys w edukacji public relations w Polsce? Problem standaryzacji.
PublikacjaArtykuł stawia podstawowe pytania dotyczące konstruowania standardów w w edukacji public relations. Autorka widzi konieczność podjęcia pracy nad takimi standardami w Polsce, proponując skorzystanie z istniejących juz podobnych doku,mentów na świecie np. ameruykańskiego dokumentu Port of Entry.
-
Public relations - czy to się sprawdzi?
PublikacjaKsiążka jest analizą najczęstrzych problemów związanych z prowadzeniem działań public relations, ilustrowaną rysunkami Zbigniewa Jujki. Książka zawiera też słownki PR.
-
Public relations jako funkcja zarządzania.
PublikacjaArtykuł w książce.Artykuł pokazuje ważną rolę działań public relations w każdym przedsiębiorstwie/organizacji, sytuując te działania w sferze zarządzania. artykułm pokazuje strategiczną funkcję działań PR, jako prac związanych z kreowaniem - komunikowaniem dobrej reputacji, opinii.
Rok 2003
-
Etyczne dylematy PR-owca
PublikacjaPraca jest analizą wybranych dylematów etycznych osoby pełniącej funkcję specjalisty public relations, podstawowych wartości i zasad koniecznych do pełnienia tych funkcji.
-
Jaki znak twój?
PublikacjaArtykuł porusza problem nieumiejętnego kreowania tożsamości wizualnej przez uczelnie polskie.
-
Karta Przejrzystości Mediów - Public Relations a dziennikarstwo.
PublikacjaArtykuł zawiera analizę nowo powstałego zbioru zasad regulujących pracę dziennikarz - Charter on Media Transparency, wskazującego na najczęściej występujące naruszenia norm moralnych w tym zawodzie i ich przyczyny, ze szczególnym uwzględnieniem relacji: dziennikarz - specjalista public relations.
-
Public relations uczelni: kreowanie tożsamości wizualnej
PublikacjaPraca jest analizą podstawowych, najczęściej popełnianych błędów, w procesie kreowania tożsamości wizualnej przez uczelnie polskie. Praca jednocześnie podkreśla rangę umiejętnie wykreowanej i stosowanej tożsamości wizualnej jako jednego z elementów public relations.
-
Reflexion etique sur l´action ekonomique
PublikacjaPraca pokazuje ważność pytań z zakresu etyki, stawianych wszelkiej przedsię-biorczości, działalności ekonomicznej w ujęciu historycznym. Jednocześniepraca usiłuje znaleźć przyczynę roztraygnięć etycznych współczesności.
Rok 2002
-
Standardy nauczania na studiach podyplomowych na przykładzie podyplomowych studiów public relations.
PublikacjaW artykule stawiam pytanie o możliwość konstruowania standardów nauczania na studiach podyplomowych- standardów związanych nie tylko z ilością godzin, lecz raczej konstrukcji programu, proponowanych przedmiotów , na przykładzie studiów Public Relations.
wyświetlono 2321 razy