Katedra Mechatroniki Morskiej - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Mechatroniki Morskiej

Filtry

wszystkich: 302

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2009
Rok 2010
Rok 2015
Rok 2017
Rok 2011
Rok 2014
Rok 2019
Rok 2006
Rok 2012
Rok 2018
Rok 2008
  • Research on a control system based on stepping motor for ship's controllable pitch propellers
    Publikacja

    W artykule przedstawiono opis stanowiska laboratoryjnego do badania serwomechanizmów okrętowych śrub nastawnych małej mocy oraz opracowany układ sterowania zdalnego śruby z wykorzystaniem elektrycznego silnika krokowego. Przedstawiono także wyniki pierwszej serii badań układu sterowania śruby nieobciążonej dla skokowego zadawanych wartości skoku śruby przy dwóch różnych prędkościach obrotowych silnika krokowego.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Stanowisko laboratoryjne do badania wymuszeń kinematycznych hydraulicznej wciągarki linowej
    Publikacja

    W pracy przedstawiono laboratoryjne stanowisko do badań eksperymentalnych wpływu wymuszeń kinematycznych na pracę hydraulicznej wciągarki linowej. Ukazano potrzebę prowadzenia tego rodzaju badań i celowość budowy stanowiska laboratoryjnego. Pokazano rozwiązanie konstrukcyjne stanowiska, schemat hydraulicznego napędu i sterowania oraz układ pomiarowo-rejestrujący, umożliwiający prowadzenie precyzyjnych pomiarów dynamicznych stanów...

  • Wpływ wymuszeń kinematycznych na pracę wciągarki trałowej
    Publikacja

    - Rok 2008

    Celem pracy było stwierdzenie, czy wymuszenia kinematyczne pochodzące od ruchu statku na fali mają wpływ na prace wciągarki trałowej. W pracy omówiono zbudowany na wydziale kuter rybacki KR-10. Przedstawiono jego podstawowe parametry oraz wstępne pomiary uciągu. Wyznaczono również charakterystyki wciągarki trałowej.Następnie przedstawiono szczegółowo budowę badanej wciągarki trałowej. Pokazano również układ, który symuluje ruch...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wyznaczenie trajektorii ruchu oraz parametrów geometrycznych zestawu trałowego podczas połowów pelagicznych
    Publikacja

    Opracowany, stosunkowo prosty model zestawu trałowego oraz program obliczeniowy pozwalają wyznaczyć trajektorię ruchu środka ciężkości zestawu trałowego w toni morskiej podczas jego trałowania w zależności od podstawowych parametrów pracy takich, jak: prędkość statku, prędkość wybierania lub wydawania lin przez wciągarki trałowe, długość wydanej liny, a także amplituda i okres przemieszczeń części rufowej statku. Umożliwia on także...

Rok 2020
Rok 2007
Rok 2003
  • Selection of the tunnel thuster main parameters.

    Przedstawiono przegląd podstawowych odmian konstrukcyjnych sterów strumieniowych urządzeń zalecanych przez producentów. Z uwagi na znaczne różnice wartości otrzymywane z wymienionych metod, zamieszczono także wyniki analizy statystycznej sterów strumieniowych zastosowanych na statkach zbudowanych w Stoczni Gdynia w latach1995-2002. Porównanie wyników poszczególnych metod z parametrami sterów zastosowanych na wymienionych...

  • System napędowy małej jednostki rybackiej.
    Publikacja

    - Rok 2003

    W pracy przedstawiono opis rozwiązania konstrukcyjnego i wyniki eksploatacyjne systemu napędowego małej jednostki rybackiej. System ten, opracowany,wykonany i przebadany na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, został zainstalowany na kutrze rybackim KR10. Kuter od września 2002 roku prowadzi połowy na Bałtyku. Do czasu złożenia referatu wszystkie informacje z eksploatacji kutra i jego systemu napędowego...

  • Tribology of bone tissue culture in bioreactor.
    Publikacja

    Opracowano system tribologiczny powstających sił tarcia w bioreaktorze. Pomimo, że wartości sił tarcia osiągają wartości poniżej 0,1 N to mają one decydujący wpływ na wartość porostu tkanki. Mechanika opływu tkanki cieczą o właściwościach biologicznych nienewtonowskich oraz hydrodynamiczna teoria opływu warstwy przyściennej jest bazą wyznaczania parametrów trybologicznychniniejszej pracy.

  • Wykorzystanie sieci neuronowych do identyfikacji sił aerodynamicznych w stopniu turbinowym.
    Publikacja

    - Rok 2003

    Przedstawiono metodę wyznaczania współczynników sił aerodynamicznych, generowanych w uszczelnieniu nadbandażowym, które powodują drgania wirników turbinowych za pomocą sieci neuronowych. Rezultaty porównano z metodą współczynników macierzowych równań liniowych opisujących wymuszenia aerodynamiczne w konwencjonalny sposób.

  • Zastosowania sztucznej inteligencji w projektowaniu statków
    Publikacja

    Zaprezentowano metodologię zastosowania sztucznej inteligencji w postaci sieci neuronowej oraz wnioskowania na podstawie przypadków w systemach wspomagania do projektowania statków. Prezentowane metody zostały zrealizowane w systemie ekspertowym wspomagania projektowania statków. Prezentowane metody zostały zrealizowane w systemie ekspertowym wspomagania projektowania automatyki okrętowej.

Rok 2013
  • SIMPLIFIED DYNAMIC MODEL OF ROTATING BEAM
    Publikacja

    In the paper a hybrid model of rotating beam is presented. It was obtained by using two methods: modal decomposition and spatial discretization. Reduced modal model was built for the system without the load related to inertia forces that occur during beam rotation. This inertia load was next modeled by using the method of simply spatial discretization and combined with reduced modal model. This approach allows to obtain accurate...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Straty i sprawność energetyczna silników i układów napędowych
    Publikacja

    Straty i sprawność energetyczna każdego silnika napędowego muszą być przedstawiane jako funkcje wielkości fizycznych niezależnych od występujących w silniku strat. Takimi wielkościami są prędkość i obciążenie wymagane przez napędzaną silnikiem maszynę lub urządzenie, zmieniające się w polu pracy napędu. Prędkość i obciążenie silnika decydują o chwilowej mocy użytecznej silnika oraz w zróżnicowany sposób o występujących w silniku...

  • Studium problemów badawczych oraz konstrukcyjnych okrętowych łożysk ślizgowych wałów głównych smarowanych wodą
    Publikacja

    - Rok 2013

    Wraz z intensywnym rozwojem techniki podwyższył się poziom oczekiwań względem nowo projektowanych i budowanych obiektów, w tym również jednostek pływających. Okazuje się jednak, że corocznie towarzystwa klasyfikacyjne odnotowują liczne awarie układów łożyskowych wałów śrubowych. Może być to związane z ciężkimi warunkami pracy, zwłaszcza mocno obciążonego łożyska rufowego. Przypuszczano również, że ograniczona trwałość niektórych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Współczynniki strat energetycznych w elementach napędu hydrostatycznego
    Publikacja

    - Rok 2013

    W każdym układzie napędowym należy zastąpić obraz przepływu mocy opisany dotychczas powszechnie stosowanym wykresem Sankey’a spadku mocy zgodnego z kierunkiem przepływu mocy proponowanym przez autora wykresem wzrostu mocy w układzie przeciwnego do kierunku przepływu mocy. Należy więc opisywać straty i sprawność energetyczną a także pole pracy każdego silnika i układu napędowego jako zależne od wielkości fizycznych niezależnych...

  • Żuraw pokładowy z kompensacją nurzania
    Publikacja

    - Rok 2013

    W pracy przedstawiono rozwiązanie konstrukcyjne oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku na morzu towarów jednostkowych w tym także niebezpiecznych. Bardzo istotną funkcją tego układu hydraulicznego jest znaczne stabilizowanie ruchów ładunku i tym samym ograniczenie działających na niego dynamicznych obciążeń podczas pracy żurawia na wzburzonym morzu.

Rok 2016
  • Simplified method of water cooled exhaust system design.
    Publikacja

    - Journal of Polish CIMEEAC - Rok 2016

    The water cooled exhaust systems are not often used onboard ships. Prime goal is to lower temperature of exhaust gas from main propulsion and auxiliary engines to the defined limit. The design of such systems require detailed analysis of propulsion system operational parameters to meet designer expectations. The paper outlines the cooled exhaust system design problems in specific application. The simplified method of evaluation...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • WATER LUBRICATED MAIN SHAFT BEAR INGS WITH THREE LAYER BUSH – MODERN SOLUTION FOR MARINE INDUSTRY
    Publikacja

    - Rok 2016

    Water lubricated sliding bearings are increasingly popular in marine and hydro power industry. Such popularity is partly due to their simple construction which also means a relatively affordable price. Properly designed and installed water lubricated bearings may well last for over a decade. During the last decade their traditional range has been expanded with new, modern products like three layer bearing bush. The work presents...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2002
Rok 2021