Publikacje
Filtry
wszystkich: 476
Katalog Publikacji
Rok 2016
-
Instrumenty promocji w procesie zarządzania organizacją
PublikacjaW artykule podjęto temat dotyczący roli instrumentów promocji w procesie zarządzania organizacją, odnosząc się do uwarunkowań publicznej uczelni wyższej. Artykuł podzielono na dwie części. W pierwszej, przedstawiono krótką charakterystykę istoty zarządzania organizacją oraz form promocji organizacji. W drugiej części przedstawiono wyniki badania ankietowego, które zostało przeprowadzone wśród studentów Akademii Techniczno-Humanistycznej...
-
Internacjonalizacja struktur klastrowych w Polsce w świetle badań benchmarkingowych
PublikacjaGłównym celem niniejszego artykułu jest prezentacja i omówienie wyników badań benchmarkingowych w zakresie internacjonalizacji klastrów, przeprowadzonych w latach 2010, 2012 i 2014. Wyniki tych badań wskazują, że umiędzynarodowienie stanowi bardzo istotny cel rozwojowy klastrów, którego realizacja pozostaje jednak na dość niskim i silnie zróżnicowanym poziomie. Biorąc pod uwagę próbę badawczą oraz analizowane wskaźniki szczegółowe,...
-
JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA W EDUKACJI SPECJALISTÓWDO SPRAW BEZPECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
PublikacjaPRZEDSTAWIONO WYBRANE ASPEKTYJAKOŚCI KSZTAŁCENIA SPECJALISTÓW DS. BEZPIECZEŃSTWA WEWN.
-
Kaizen concept in the process of a quality improvement in the company
PublikacjaArtykuł dotyczy tematyki doskonalenia jakości, które może być realizowane w przedsiębiorstwie za pomocą koncepcji ciągłego doskonalenia Kaizen. Główny cel artykułu koncentruje się na analizie praktycznego zastosowania koncepcji Kaizen w celu eliminacji marnotrawstwa i ciągłego doskonalenia obszarów działalności przedsiębiorstwa. Rozdział został podzielony na dwie części: teoretyczną i poznawczą. W pierwszej, teoretycznej części,...
-
KIERUNKI DZIAŁAŃ PROJAKOŚCIOWYCH W OBSZARZE SZKOLNICTWA WYŻSZEGO. WYBRANE PRZYKŁADY KRAJOWE I ZAGRANICZNE
PublikacjaW artykule zaprezentowano systemy i modele pozwalające szkołom wyższym osiągnąć poziom jakości służący zaspokojeniu potrzeb podstawowych grup interesariuszy w zakresie świadczonych przez nie usług edukacyjnych. Na bazie badań własnych, w tym szerokiego przeglądu światowej literatury przedmiotu zaprezentowano preferowany kierunek działań projakościowych w naszych uczelniach. Jako punkt wyjścia traktowany przez autorów, jako „fazę...
-
Metodyczne aspekty projektowania systemów zarządzania zmianą. Procesy planistyczno-sterujące produkcją w zarządzaniu operacyjnym
PublikacjaNiniejsza monografia dotyczy problematyki zaawansowanych systemów produkcyjnych, a w szczególności zagadnień zarządzania zmianą w obszarze procesów planistyczno-sterujących. Przez zaawansowane systemy produkcyjne w niniejszej monografii rozumiane są elastyczne systemy produkcyjne FMS (Flexible Manufacturing System) oraz dalsze systemy wynikające z ich doskonalenia i rozwoju (warunkowanego przede wszysztkim technologiami informacyjnymi...
-
Motywowanie pracowników do zachowań proinnowacyjnych
PublikacjaW niniejszym artykule zaprezentowano wyniki poszerzonych badań pilotażowych oraz oparty na ich wynikach autorski model systemu motywowania pracowników do zachowań proinnowacyjnych w postaci „domu motywowania” pracowników do tej działalności. Szczegółowo omówiono najważniejsze elementy tego systemu. W opracowaniu zawarto również wnioski dotyczące wykorzystania modelu w praktyce
-
Percepcja jakości obsługi klienta w obszarze rejestracji i poczekalni podmiotuleczniczego w ujęciu relacyjnym - studium przypadku
PublikacjaNiniejsze opracowanie poświęcone jest prezentacji podstawowych aspektów doskonalenia jakości w podmiotach leczniczych. Wybrano jedna z przychodni jako studium przypadku w celu prezentacji kluczowych determinant obsługi pacjenta w obszarze rejestracji i poczekalni. Kluczowym celem artykułu jest analiza percepcji tych dwóch obszarów z perspektywy pacjenta jak i dostawcy usług.
-
Percepcja jakości projektów usługowych
PublikacjaW nineijszym opracowaniu zaprezentowano kluczowe aspekty jakości w projektach usługowych. Przedstawiono charakterystykę determinant jakości w percepcji członków zespołu projektowego, jak również użytkowników wyniku. Determinanty zostały zaprezentowane w podziale na dwie grupy. Pierwsza grupa dotyczy determinant wystepujących we wszystkich projektach usługowych, druga zaś - determinant jakości uwzgledniających specyfikę danego rodzaju...
-
Płeć jako determinanta podejmowania decyzji menedżerskich w sytuacjach kryzysowych w świetle wyników badań
PublikacjaAutorzy niniejszego artykułu sformułowali następujący problem badawczy - czy i w jakim stopniu różnice dotyczące momentu reakcji i sposobu podejmowanych decyzji w sytuacji kryzysowej przez menedżerówmężczyzn i menedżerów-kobiety mają wpływ na skuteczność przeprowadzania działań naprawczych? Celem tego opracowania jest przedstawienie najważniejszych tendencji w badaniach dotyczących decyzji kierowniczych w sytuacjach kryzysowych,...
-
Rola parków naukowo-technologicznych w modelu triple helix na przykładzie parków Polski Wschodniej
PublikacjaCelem artykułu jest omówienie roli parków naukowo-technologicznych w modelu triple helix, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i w oparciu o przeprowadzone badania empiryczne. Autorki zaprezentowały wyniki badańdotyczących powiązań wybranych parkówz pozostałymi grupami aktorów wyróżnionymi w modelu triple helix, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji B+R, władz publicznych oraz innych instytucji pośredniczących. Badania przeprowadzono...
-
Rozwinięcie przerobowego rachunku kosztów. Okiem praktyka
PublikacjaAutorka artykułu, wykładowca, konsultant biznesowy i praktyk w obszarze zarządzania przedsiębiorstwami produkcyjnymi i usługowymi przedstawia wypracowany przez siebie model rozszerzenia przerobowego rachunku kosztów. Artykuł prezentuje uzasadnienie potrzeby rozszerzenia i sposób jego wykorzystania w podejmowaniu decyzji menedżerskich.
-
Shaping the brand awareness of science and technology parks in Eastern Poland
PublikacjaThe main aim of the paper is the analysis of the effects of actions undertaken so far that have aimed at shaping brand awareness of the parks in Eastern Poland, supported under the OP DEP. The authors focused on the demand-side perspectiveand scrutinized two vectors of conscious branding: the surrounding environment and communication with customers. The group of potential customers underwent qualitative research (ITI interviews)....
-
Technology transfer centers as an instrument for the development of technological capabilities
PublikacjaPurpose of the article is to show how technology transfer centers (TTCs) can affect the development of technological capabilities as a result of cooperation between the science and business sectors on the example of Polish experiences in this field. Scientific aims: The first scientific aim was to present the role of TTCs in the development of technological capabilities. The second scientific aim was to discuss the research results...
-
The Factors Affecting Group Identity of Cluster Structures
PublikacjaThe paper provides a new approach to cluster analysis, basing on a sociologically rooted concept of identity. The authors state that identity in cluster structures is formed by two main groups of factors – uncontrollable or slightly controllable factors (identity mix) and factors that can be fully controlled by a cluster initiative (corporate identity mix). It means that the cluster coordinator is able to consciously build the...
-
THE SCIENTIFIC CAPACITY AS AN INNOVATION DETERMINANT OF THE POLISH REGIONS
PublikacjaEvery Polish region (in the paper understood as a voivodship) is an inspiring ground for comparative studies on the national as well as European scale, i.e. with regard to the administrative units of the other European countries. The aim of the article is to advance the conclusions concerning the Regional Innovation Scoreboard – a European instrument applied to examine the innovation capacity of European regions – with the issues...
-
Trendy rozwoju systemów produkcyjnych
PublikacjaSystemy produkcyjne podlegają ciągłym zmianom. W artykule przedstawiono cechy warunkujące ten rozwój, które wynikają z oczekiwań i wymagań rynku. Wskazano również główne nurty rozwoju, na które mają również wpływ naciski wewnętrzne na poprawę efektywności funkcjonowania. Dało to podstawę do wyróżnienia czterech etapów rozwoju systemów produkcyjnych i wskazania powiązanych z nimi rozwiązań. Przedstawiono ponadto model systemu produkcyjnego...
-
UCZENIE SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE JAKO ELEMENT NOWEJ GOSPODARKI I WARUNEK ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA : STUDIUM PRZYPADKU PROJEKTU EXPERIENTIA
PublikacjaW OPRACOWANIU PRZEDSTAWIONO UWARUNKOWANIA ORAZ REZULTATY ZWIĄZANE Z PROJEKTEM EXPERIENTIA PROMUJĄCYM WSPÓŁPRACĘ POMIĘDZY PRACODAWCAMI A STUDENTAMI OSTATNIEGO ROCZNIKA KIERUNKU ZARZĄDZANIE
-
UWARUNKOWANIA APLIKACYJNE KONCEPCJI PUNKTÓW STEROWANIA JAKOŚCIĄ NA PRZYKŁADZIE USŁUG PRALNICZYCH
PublikacjaW artykule tym zaprezentowano charakterystykę procesu w profesjonalnej pralni chemicznej. Jako cel przyjęto identyfikację i opis zasadniczych punktów sterowania jakością (PSJ) w tego typu procesach. Przedstawiono też informacje, jak działania formalizujące PSJ przełożyły się na efekty konkretnej organizacji świadczącej usługi pralnicze
-
Wykorzystanie narzedzi jakości w przedsiebiorstwach produkcyjnych i usługowych
PublikacjaW niniejszym opracowaniu autorzy zaprezentowali możliwość wykorzystania narzędzi jakości przez przedsiębiorstwa usługowe i wytwórcze. W tym celu przedstawione zostały wieloetapowe badania, na podstawie których wskazano znajomość narzędzi wśród przedsiębiorstw wraz z identyfikacją narzędzi, które nie wchodzą do klasycznego podziału narzędzi jakości. W kolejnym etapie badań dokonano identyfikacji obszarów, w których przedsiębiorstwa...
-
Zmiany w systemach jakości BRC dedykowanych producentom żywności
PublikacjaW artykule przedstawiono zmiany wprowadzone w najnowszych wersjach standardu BRC Food wersja 7 i BRC/IoP wersja 5. Na podstawie danych zamieszczonych w ogólnodostępnym katalogu „BRC Global Standards Directory” dokonano oceny stopnia certyfikacji polskich przedsiębiorstw wg standardu BRC Food. Przeprowadzono analizę liczby akredytowanych jednostek certyfikujących w Polsce z uwzględnieniem stopnia ich wydajności.
Rok 2015
-
Analiza spostrzeżeń podczas audytów w przedsiębiorstwach z branży spożywczej
PublikacjaAnalizowano dane z 54 przedsiębiorstw potwierdzających zgodność z wdrożonym systemem ISO 22000 w latach 2005–2013 przez jednostkę certyfikującą DNV GL–BA. Przedstawiono najczęściej spotykane kategorie niezgodności stwierdzane podczas audytów certyfikujących w przedsiębiorstwach należących do łańcucha żywnościowego. Przeanalizowano występujące problemy wpływające na bezpieczeństwo żywności podczas procesu produkcyjnego. Obliczono...
-
Antycypacja kryzysu w elementach wejścia do systemu operacyjnego przedsiebiorstw
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowno kluczowe aspekty antycypacji kryzysu w obszarze zarządzania operacyjnego. autorzy scharakeryzowali zarządzanie antykryzysowe wraz z jego głównymi fazami w odniesieniu do kilku modeli zarządzania antykryzysowego. Jedna z tych faz jest faza antycypacji, która jest niezwykle istotna z punktu widzenia obszaru zarządzania operacyjnego zarówno w sektorze produkcyjnym jak i usługowym. W niniejszej...
-
Application of design-thinking models to improve the quality of tourism services
PublikacjaThe paper presents basic aspects of improvement activities for the quality of tourism industry service through its specific determinants of quality. The authors suggested an the application of design-thinking concept in the development of the service itself and an attempt to undertake improvement activities.
-
Być czy mieć? Hierarchia kapitałów w wybranych przedsiębiorstwach ICT na Pomorzu
PublikacjaPrezentowany artykuł stanowi podsumowanie pierwszej, początkowej fazy konstruowania koncepcji wykorzystującej przekształconą teorię kapitałów Pierre’a Bourdieu w analizie działań przedsiębiorstw. Jej sednem jest podział dostępnych przedsiębiorstwom zasobów na cztery podstawowe typy odpowiadające wyróżnionym typom kapitału, a więc: kapitałowi ekonomicznemu, społecznemu, kulturowemu i symbolicznemu oraz założenie, zgodnie z którym...
-
CERTYFIKACJA SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I BEZPIECZEŃSTWEM ŻYWNOŚCI - AKTUALNE TRENDY I PERSPEKTYWY
PublikacjaW opracowaniu zaprezentowano uwarunkowania dotyczące certyfikacji systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności. Przedmiotem badań była liczba certyfikatów w przedsiębiorstwach należących do sektora rolno-spożywczego w Polsce. Na podstawie danych, uzyskanych od jednej z wiodących na świecie jednostek certyfikujących, przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą skali certyfikacji, zarówno w odniesieniu do wymagań norm...
-
Evaluating the effectivness of an outsourced processes on the basis of key performance indicators
PublikacjaAccording to the statistics outsourcing has become typical solution for mature economies. Besides short run attempt based on cost reduction, getting popular is the method of increasing the effectiveness by implementing outsourced process. Authors in this article present the methods of measuring outsourcing performance on the basis of key performance indicators.
-
Evaluation of Selected Innovation Policy Instruments on the Example of Poland
PublikacjaThe main purpose of the paper is to analyze and evaluate the selected instruments of innovation policy in Poland: cooperative relations, business environment institutions and innovation centers, supported within Priority Axis V of OP IE 2007-2013. The evaluation was made on the basis of the four criteria: complementarity, adapting to the needs of businesses, the impact on the innovation and durability of the provided support. The...
-
Green Lean in Services
PublikacjaThe study presents the basic aspects of the improvement of the company useing Green Lean concept. The authors refer to the basics of the concept, present its theoretical aspects together with a revew of possible actions to eliminate the green waste. All these considerations refer to the service activities of any kind in order to maintain holistic approach of the research.
-
Identyfikacja regionalna i branżowa oraz poziom zaangażowania jako determinanty sukcesu inicjatywy klastrowej Interizon
PublikacjaCelem niniejszego artykułu jest analiza trzech wybranych składowych tożsamości grupowej w inicjatywie klastrowej Interizon: identyfikacji regionalnej, identyfikacji branżowej oraz zaangażowania w sprawy inicjatywy oraz ocena ich wpływu na dotychczasowe sukcesy inicjatywy. Autorki opierały się na wynikach badań zrealizowanych w 2014 roku wśród członków inicjatywy Interizon. Badania przeprowadzone były dwufazowo, w oparciu o obserwacje...
-
Identyfikacja sytuacji kryzysowych w logistyce przepływu pacjentów w placówkach opieki medycznej
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowano identyfikację sytuacji kryzysowych występujących w logistyce przepływu pacjenta w podmiotach leczniczych. Stanowi to pierwszy krok, który musi wystapić w podmiotach w celu uniknięcia lub też znacznego zredukowania prawdopodobieństwa wystapienia sytuacji kryzysowych.
-
Improving the production planning and control process
PublikacjaFocusing the activities of a production business on the strategy based on quality entails orientation on meeting the expectations of the customers with respect to the product itself, and the terms of its delivery. The article notes the role of the production planning and control process in improving the quality of the business offer. It identifies the objectives set for the process from the perspective of meeting the expectations...
-
Komunikacja między działami i pracownikami
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowano wybrane aspekty doskonalenia jakości w organizacji w obszarze komunikacji między działami i pracownikami. Zaprezentowane rozważania oparto na klasycznym podejściu do Kompleksowego Zarządzania Jakością a także kluczowych tezach związanych z ciągłym doskonaleniem wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiebiorstw.
-
Koncepcje, metody, techniki i narzedzia zarzadzania jakością w projektowaniu i rozwoju nowych produktów
PublikacjaW niniejszym rozdziale zaprezentowano podstawowe narzedzia zarządzania jakością, które moga być wykorzystane w poszczególnych fazach projektowania nowych produktów. Autor zaprezentował pięć kluczowych faz, którymi są: identyfikacja potrzeb klienta, poszukiwanie i selekcja nowych pomysłów, projekt nowego wyrobu, faza testów oraz faza produkcji, gdy nowy produkt znajduje się na rynku.
-
Lean Six Sigma in French and Polish Small and Medium-Sized Enterprises - The Pilot Research Results
PublikacjaThe article presents results of the research conducted in Polish and French small and medium-sized enterprises referring to the context of the implementation and application of the concept of Lean Six Sigma. The research was conducted in the form of case studies, observations and individual interviews. The pilot studies led to the identification of the needs, expectations, concerns and experiences of these companies. At the same...
-
Logistyka zaopatrzenia w działalności wytwórczej i usługowej- analiza porównawcza
PublikacjaW niniejszym artykule zaprezentowano zróżnicowane podejście do logistyki zaopatrzenia w działalności wytwórczej i usługowej. Autorzy na podstawie analizy literatury przedmiotu dokonali identyfikacji kluczowych determinant logistyki zaopatrzenia, a następnie dokonano analizy porównawczej dla obu form działalności. W celu zapewnienia holistycznego ujęcia tematu zaprezentowane rozważania dotyczą ogółu działalności wytwórczych i usługowych...
-
Narzędzia zarządzania operacyjnego w działaniach kryzysowych przedsiebiorstw
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowano podstawowe aspekty związane z wykorzystaniem narzędzi zarzadzania operacyjnego w przedsiębiorstwach. Autorzy odnieśli się do w tym przypadku do podejmowanych przez podmioty działań kryzysowych. Tego typu podejście stanowić może interesujące połączenie obszarów zarządzania co w dalszej konsekwencji może mieć wpływ na zwiększenie efektywności podejmowanych działań
-
Offshoring and outsourcing in Visegrad countries, Advantages and disadvantages.
PublikacjaOutsourcing and offshoring are getting more and more popular in the “new EU” coun-tries. They constitute very attractive venues for more developed EU countries to outsource or offshore their business activities. Authors of the article have investigated the advantages and disadvantages of locating outsourcing activities in each of the Visegrad (V4) countries. The authors have studied macroeconomic factors based on the reports of...
-
Percepcja jakości usług zdrowotnych w ujęciu relacyjnym
PublikacjaW artykule zostały zaprezentowane podstawowe aspekty dotyczące jakości usług zdrowotnych. Autor odniósł się do głównych grup interesariuszy tego typu usług, a nastepnie zaprezentował model powiązań pomiędzy tego typu grupami a pacjentem. Zaprezentowane zostały także badania związane z głównymi determinantami jakości usług zdrowotnych w percepcji pacjentów, odnosząc się jednocześnie do ich oczekiwań względem poszczególnych grup...
-
Rola interesariuszy w działaniach na rzecz projektowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością polskich uczelni
Publikacja -
Rola interesariuszy w działaniach na rzecz projektowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością polskich uczelni.
PublikacjaW niniejszym artykule autorzy zaprezentowali analizę roli interesariuszy w istniejących systemach zapewniania jakości na polskich uczelniach wyższych, poprzedzoną analizą najważniejszych grup interesariuszy uczelni wyższych. Obecnie wymagane zapewnianie jakości wydaje się dalece niewystarczające w kontekście istniejących systemów zarzadzania jakością podkreślających rolę ciągłego doskonalenia. Dla instytucji publicznych takich...
-
Sensory Characteristics of Tonic Waters with Various Sweetening Substances vs Young Consumers' Opinion
PublikacjaThe attitude of young consumers towards food products containing low calorie sweeteners was analyzed as well as consumers’ awareness to the medical recommendations regarding artificial sweeteners. The questionnaire was carried out within the group of 97 respondents at the age of 21 – 30. Strongly negative attitude towards consumption of food products containing low calorie sweeteners was declared by almost half of respondents....
-
Six Sigma w małych i średnich przedsiębiorstwach. Puste hasło czy konieczność?
PublikacjaW artykule przedstawiono aspekty wykorzystania w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) elementów koncepcji Six Sigma. Celem tego opracowania jest ocena potrzeb i uwarunkowań aplikacyjnych koncepcji Six Sigma w sektorze MŚP, zwłaszcza w nawiązaniu do bazujących na podejściu procesowym systemów zarządzania jakością. Zaprezentowano charakterystyczne cechy mniejszych organizacji, stanowiące w kontekście programów Six Sigma...
-
Stages of project implementation based on design-thinking concept
PublikacjaIn this chapter there were presented basic aspects of project management focused on an improvement of the final effect. Firstly the project ter was defined including a discusion of its core attributes and determinants of its management procedure. Next design-thinking concept was introduced as an approach to use in project management for achieving maximum consumer satissfaction.
-
Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland
PublikacjaThe following article analyses the role of stakeholders in selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the example of method of stakeholder satisfaction measurement called Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction...
-
Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland Stakeholders Satisfaction
PublikacjaThe following article analyses selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses the role of stakeholders in, required by law, quality assurance and quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction perceived by stakeholders....
-
The risk assessment of adverse events of nursing activities as the element of quality management in healhcare
PublikacjaThe purpose of the paper is to present MedCARVER+Shock method and Pareto analysis and its usability for the risk assessment of adverse events of nursing activities. 888 activities carried out by all 190 nurses working at the District Hospital X located in Poland were taken into account. During the research the qualitative approach was used. As the result sixteen groups of nursing activities causing the highest risk of adverse events...
-
TQM tools in crisis management
PublikacjaThe current article is concerned with basic aspects connected with improvement of crisis management activities employed by economic operators. The work presents the crisis management model with its fundamental phases and identifies TQM tools that might be applied in all of these phases. The analysis included in the work has been supported with research conducted on companies located in northern Poland
-
Wdrażanie innowacji przełomowych w oparciu o wykrywanie przelotnych szans rynkowych
PublikacjaW niniejszym rozdziale została omówiona koncepcja innowacji przełomowej, stworzona przez C. M. Christensena. Prezentowana koncepcja wpisuje się w szkołę prostych reguł zarządzania strategicznego, a jej podstawowym założeniem jest unikanie konkurencji poprzez oferowanie produktów o odmiennej hierarchii parametrów od tych, które cenią aktualni odbiorcy na rynku. Wychwytywanie szans na innowację w koncepcji innowacji przełomowej polega...
-
Wybrane aspekty prawne projakościowej reorientacji w polskim szkolnictwie wyższym a paradygmat zarządzania jakością
PublikacjaW artykule zaprezentowano diagnozę stanu obecnego polskich regulacji prawnych dotyczących jakości w szkolnictwie wyższym. Wskazano mankamenty wynikające z aktualnej postaci tych regulacji. Przedstawiano też propozycje działań umożliwiających poprawę sytuacji oraz model działań na rzecz jakości w naszych uczelniach.