Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości

Filtry

wszystkich: 470

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
  • Wybrane aspekty projakościowej orientacji w zarządzaniu polskimi uczelniami
    Publikacja

    W pierwszej czêoeci artyku³u omówiono rolê wiedzy w integracji projakooe- ciowego podejoecia do zarz¹dzania w oerodowisku akademickim, odnosz¹c siê do oryginalnego modelu rozwojowego proponowanego przez autora. W drugiej czêoeci opracowania przedstawiono ocenê, w jaki sposób systemy zarz¹dzania ja- kooeci¹ mog¹ przyczyniæ siê do poprawy zarz¹dzania uczelni¹. Ostatnia czêoeæ przedstawia modele doskona³ooeci jako najbardziej zaawansowane...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wybrane systemy służące bezpieczeństwu w łańcuchu dostaw

    W artykule zaprezentowano podstawowe definicje i zagrożenia dotyczące łań- cucha dostaw i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. We wnioskach wskazano, iż zdarzenia negatywne tego typu przekładają się na utratę wizerunku danego operatora jako podmiotu godnego zaufania. Z tego powodu, organizacje korzystające z globalnych czy innych, o mniejszym zasięgu, łańcuchów dostaw poszukują gwarancji ich bezpieczeństwa. Środkiem do tego celu jest...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Wyznaczanie stref efektywności kanałów dystrybucji na przykładzie wybranego producenta artykułów
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2015

    Wybór kanału dystrybucji zalicza się do decyzji strategicznych, ponieważ pod uwagę należy wziąć zarówno aspekty ekonomiczne, jak i te, które są związane z obsługą klienta. We współczesnych kanałach dystrybucji, które cechuje duża różnorodność wynikająca ze sposobu przepływu towarów z miejsca ich produkcji do miejsca konsumpcji, istotne znaczenie będzie miał sprawny i szybki przepływ strumieni finansowych, materiałowych i informacyjnych....

  • ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OUTSOURCINGIEM W KONTEKŚCIE ISO 9000 – ANALIZA WIELOKROTNEGO STUDIUM PRZYPADKU
    Publikacja

    Outsourcing znajduje swoje zastosowanie w celu minimalizacji kosztów a także zwiększenia skuteczności procesów. Zjawisko to notuje się także w przedsiębiorstwach które zaimplementowały zintegrowane systemy zarządzania. Autorzy w niniejszej publikacji podejmują tematykę zagrożeń płynących z outsourcingu dla funkcjonowania systemów zarządzania jakością na przykładzie ISO 9000. Tekst ten jest analizą zagrożeń płynących z implementacji...

  • Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia

    We współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zarządzanie zapasami dla praktyków
    Publikacja

    - Rok 2015

    Dążenie do redukcji zapasów jest naturalnym trendem wszystkich przedsiębiorstw dbających o dostęp do tzw. wolnej gotówki. 11 lat prowadzonych przeze mnie obserwacji w toku realizowanych kilkuset projektów wskazuje, że tylko ok 0,5% przedsiębiorstw (w danym momencie) nie zajmuje się pracą nad obniżeniem zapasów. Jak ta redukcja zapasów zazwyczaj się odbywa? Szef stawia cel swojemu zespołowi: „dziś rotacja naszego zapasu...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zarządzanie zapasami dla praktyków Jak mądrze redukować zapasy w systemie KANBAN I MRP
    Publikacja

    - Rok 2015

    Dążenie do redukcji zapasów jest naturalnym trendem wszystkich przedsiębiorstw dbających o dostęp do tzw. wolnej gotówki. 11 lat prowadzonych przeze mnie obserwacji w toku realizowanych kilkuset projektów wskazuje, że tylko ok 0,5% przedsiębiorstw (w danym momencie) nie zajmuje się pracą nad obniżeniem zapasów. Jak ta redukcja zapasów zazwyczaj się odbywa? Szef stawia cel swojemu zespołowi: „dziś rotacja naszego zapasu wynosi...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zmiany doskonalące usługi zdrowotne - percepcja pacjenta obszaru rejestracji i poczekalni. Studium przypadku

    W niniejszym artykule zaprezentowano podstawowe aspekty doskonalenia usług w przychodniach świadczących usługi publicznej opieki zdrowotnej. Wutor zaprezentował specyfikę zmian w usługach zdrowotnych, jak również wynik badań dotyczących zmian w obszrze rejestracji i poczekalni w przychodni w percepcji pacjenta.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014