Katedra Mechatroniki Morskiej - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Mechatroniki Morskiej

Filtry

wszystkich: 302

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2019
Rok 2010
Rok 2006
Rok 2017
Rok 2018
Rok 2007
Rok 2011
Rok 2014
Rok 2020
Rok 2015
Rok 2008
Rok 2016
  • An analysis of domain-based ship collision risk parameters

    According to a lot of contemporary research on ship collision avoidance the classic approach parameters – distance at closest point of approach (DCPA) and time to the closest point of approach (TCPA) – are not sufficient for estimating ship collision risk and for planning evasive manoeuvres. Consequently new measures are introduced, often utilizing the concept of a ship domain. Their drawback, up to this point, was the lack of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Analiza konstrukcji ramy nośnej wyczynowego roweru wodnego Rektor na przykładzie wybranego węzła
    Publikacja

    - Mechanik - Rok 2016

    W pracy poruszono problem zmniejszenia masy wyczynowego roweru wodnego Rektor bez utraty jego wytrzymałości. W tym celu przeprowadzone zostały wieloetapowe obliczenia wybra- nego węzła konstrukcyjnego. Ponadto omówiono technologię wykonania rur kompozytowych. Podczas analizy sprawdzono trzy przypadki różniące się materiałem, z którego wykonano ramę, odpowiednio: z aluminium, laminatu zbrojonego włóknem szklanym oraz laminatu zbrojonego...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Developing Methodology for Model Tests of Floating Platforms in Low -Depth Towing Tank

    The paper presents two different methods of physical modeling of semi-submersible platform mooring system for research in low depth towing tank. The tested model was made in the scale of 1:100 resembling the "Thunder Horse" platform moored in the Gulf of Mexico at a depth of 1,920 m. Its mooring system consisted of 16 semi-taut mooring lines (chain-wire-chain) spaced starshape and attached at the bottom to suction piles. The tests...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Efektywna metoda wyznaczania trasy statków żaglowych
    Publikacja

    - Rok 2016

    Zaproponowano metodę wyznaczania suboptymalnej trasy statków żaglowych poruszających się w ograniczonym akwenie morskim. Uwzględniono przy tym dynamikę tego środowiska w tym warunki pogodowe oraz charakterystyki prędkościowe statków żaglowych. Jako kryterium optymalizacji przyjęto czas żeglugi T oraz liczbę wykonanych manewrów ω. Zaprojektowano heurystyczny algorytm oraz odpowiednią aplikację wyznaczania trasy dla ustalonych punktów...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Energy losses in hydrostatic drive:Drive investigation method compatible with diagram of power increase opposite to the direction of power flow
    Publikacja

    - Rok 2016

    Energy losses and efficiency of drive motor must be presented as functions of physical quantities independent of losses in the motor. Such quantities are speed and load required by the driven device, changing in the drive operating field. Speed and load decide of the useful power and, in differentiated way, of kinds and values of losses in the motor. But energy losses and efficiency of drive motors are evaluated as functions of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2012
Rok 2009
Rok 2002
  • Aspects nergtiques des transmissions hydrostatiques.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Przedstawiono podstawy teoretyczne, wyniki badań laboratoryjnych oraz algorytmy umożliwiające symulacyjne określanie sprawności energetycznej napędów i sterowań hydrostatycznych. Programy komputerowe, oparte na opracowanych przez autora zależnościach, umożliwiają określanie wpływu na sprawność energetyczną: struktury układu umożliwiającej zmianę prędkości silnika hydraulicznego, współczynników strat energetycznych w elementach...

  • Badania polimerowych łożysk ślizgowych wału śrubowego małej jednostki pływającej.
    Publikacja

    - TRIBOLOGIA - Rok 2002

    Referat prezentuje założenia oraz wyniki wstępnych badań teoretycznych i eksperymentalnych smarowanych wodą polimerowych łożysk ślizgowych wału śrubowego małej jednostki pływającej. Głównym problemem badawczym jest wyjaśnienie czy w smarownych wodą panwiach wału śrubowego możliwe jest uzyskanie stabilnego smarowania hydrodynamicznego. Autor przedstawia model obliczeń teoretycznych oraz specjalnie zaprojektowane i wykonane...

  • Badania symulacyjne polimerowych łożysk ślizgowych wału śrubowego małej jednostki pływającej.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Referat prezentuje założenia oraz wyniki wstępnych badań symulacyjnych smarowanych wodą polimerowych łożysk ślizgowych wału śrubowego małej jednostki pływającej. Prezentowany jest model teoretyczny izotermiczny oraz wyniki obliczeń numerycznych wykonanych za jego pomocą.

Rok 2003
Rok 2013