Katedra Transportu Szynowego i Mostów - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Transportu Szynowego i Mostów

Filtry

wszystkich: 590

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2016
Rok 2013
Rok 2014
Rok 2010
Rok 2003
  • Ocena dokładności stosowanych metod projektowania układów geometrycznych toru.
    Publikacja

    W pracy poddano szczegółowej analizie trzy wybrane zagadnienia z zakresu projektowania układów geometrycznych toru kolejowego. Pierwsze z nich, to błąd, jaki powstaje w wyniku stosowania uproszczonego sposobu wyznaczania rzędnych poziomych na podstawie równania krzywizny. Zaproponowano tutaj nowe rozwiązanie, z zastosowaniem rachunku operatorów. Drugie rozpatrywane zagadnienie to określenie zakresu stosowalności rozwiązań analitycznych...

  • Ocena nośności betonowych dźwigarów taśmowych systemu Mullera.
    Publikacja

    - Rok 2003

    Praca przedstawia analizę numeryczną dźwigarów typu Mullera przeprowadzoną za pomocą metody elementów skończonych. Analiza pozwoliła ocenić fazy pracy dźwigara typu Mullera oraz ocenić skuteczność wzmocnienia mostów z zastosowaniem dźwigarów omawianego typu. Ponadto przedstawiono wyniki dokonanego porównania modelu numerycznego z rzeczywistymi modelami wykonanymi w laboratorium.

  • Ocena nośności oraz naprawy zarysowanych bloków oporowych wiaduktu sprężonego.

    W trakcie prac wykończeniowych na nowym wiadukcie sprężonym zauważono, wzbudzające niepokój, rysy w okolicach bloków oporowych kabli sprężających. Przedstawiono metodykę i wyniki badań nad określaniem nośności zakotwień oraz sposób naprawy występujących tam rys. Od strony teoretycznej przeprowadzono numeryczne symulacje wytężenia bloków stref zakotwień. Wyniki teoretyczne uzupełniono badaniami obiektu in situ. Dla określenia...

  • Organizacja kolejowego ruchu regionalnego
    Publikacja

    - Rok 2003

    W artykule zaprezentowano podstawowe elementy i parametry służące ocenie pasażerskiego transportu regionalnego w wybranych miejscowościach województwa pomorskiego. Przedstawiono metody powiązań transportu autobusowego i transportu kolejowego. Wskazano kierunki rozwoju organizacji transportu publicznego w regionach.

Rok 2012
Rok 2020
  • Ocena klimatu akustycznego w przestrzeni pasażerskiej elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57
    Publikacja

    W pracy przedstawiono wyniki badań poziomów dźwięku w przestrzeni pasażerskiej elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) serii EN57 podczas postoju, rozruchu, jazdy oraz hamowania. Badania przeprowadzono na podstawie autorskiej metodyki badawczej bazując na normie PNEN ISO 3381:Kolejnictwo. Akustyka. Pomiar hałasu wewnątrz pojazdów szynowych. Badania przeprowadzono na linii kolejowej nr 250 od przystanku Gdańsk Śródmieście do stacji...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Ocena komfortu pieszego na kładkach. Case study
    Publikacja

    - Builder - Rok 2020

    Trend w projektowaniu nowych kładek dla pieszych wymaga, aby były one coraz bardziej „wyszukane” i lekkie. Bardzo często jednak z tego powodu obiekty te mają pierwszą częstotliwość giętną pomostu zbliżoną do wymuszenia chodem pieszego. W niniejszej pracy przedstawiono trzy konstrukcje kładek dla pieszych. Każda z nich znalazła się w innej grupie narażenia na wystąpienie drgań rezonansowych, z uwagi na pierwszą częstotliwość drgań...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2015
Rok 2021
  • OCENA NOŚNOŚCI STAREGO MOSTU ŁUKOWEGO W JAGODNIKU
    Publikacja

    Artykuł opisuje przeprowadzoną analizę statyczno-wytrzymałościowa 95-letniego betonowego mostu łukowego zlokalizowanego w Jagodniku w północnej Polsce. Trwałość i wytrzymałość starego betonu są określane na podstawie wybranych właściwości mechanicznych, fizycznych i chemicznych. Program badań laboratoryjnych składał się z następującego zestawu badań: pomiary głębokości strefy skarbonatyzowanej i gęstości w stanie suchym, badania...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Pomiar sił w wantach mostu podwieszonego

    W artykule przedstawiono metodę oraz wyniki badań sił w wantach Mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku. Do identyfikacji sił wykorzystano trzy metody: wibracyjną; z wykorzystaniem siłownika jednosplotowego (lift-off) oraz pomiaru strzałki ugięcia. Przedstawione wyniki badań dowodzą, że wszystkie metody mogą być z powodzeniem wykorzystywane do identyfikacji rzeczywistej siły w wancie. Każda z metod ma jednak ograniczenia...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2011
Rok 2018
  • Ocena uszkodzeń powierzchni tocznej szyn kolejowych za pomocą zjawisk wibroakustycznych
    Publikacja

    - Rok 2018

    Narastającym problemem diagnostyki nawierzchni kolejowej stały się wady (uszkodzenia) powierzchni tocznej szyn, które w konsekwencji pęknięcia lub złamania szyny prowadzą do wykolejenia pociągu. Prowadzona dotychczas diagnostyka szyn jest niewystarczająca do jednoznacznej oceny występowania uszkodzenia na powierzchni tocznej, stąd pojawiła się koncepcja pracy doktorskiej, której celem jest zbadanie możliwości oceny wybranych uszkodzeń...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Optimization of the efficiency of braking energy recovery in rail transport by changing arrival time
    Publikacja

    - Problemy Kolejnictwa - Rok 2018

    The article refers to the previous work of the authors, in which the model of traffic organization of cooperating trains including the optimization of the use of energy returned to the catenary was presented. In the presented article, the model was modified by changing the main control variable, which affects the efficient use of energy. Departure time was changed for the arrival time of the train to the stop or station. The optimization...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację
    Publikacja

    - Problemy Kolejnictwa - Rok 2018

    Artykuł nawiązuje do poprzednich prac autorów, w których przedstawiono model organizacji ruchu kooperujących pociągów z uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania energii zwracanej do sieci jezdnej. W przedstawionej pracy zmodyfikowano model zmieniając główną zmienną sterującą, mającą wpływ na efektywne wykorzystanie energii, z czasu odjazdu na czas przyjazdu pociągu na stację lub przystanek. Optymalizacja dokonywana jest przez...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Original footbridge in Mikolajki, Poland

    In summer 2016, a new footbridge in the town of Mikołajki (Poland) was built, over a stream connecting two adjacent lakes – Talty and Mikołajki. Its modern construction, based on the shape of a DN ice-boat, makes it inique in Poland, and probably in the world as well. This novel and dynamic shape became a significant landmark associated not only with Mikołajki, but also with the whole region of Mazury, as well as with sailing...

  • Praktyczne efekty analizy konstrukcji żelbetowych i sprężonych z uwzględnieniem zarysowania betonu
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule zawarto wybrane przykłady problemów strukturalnych związanych z modelowaniem zarysowania betonu zbrojonego. Zaprezentowano przykłady i studia przypadku. Model zarysowanego betonu pozwala przewidzieć naprężenia charakterystyczne w zbrojeniu i betonie. Pozwala również ocenić wielkość zarysowania oraz wpływ na redystrybucję sił wewnętrznych w zarysowanej konstrukcji. Taki rodzaj analizy jest dostępny w wysokiej jakości...

  • PROBLEMY EKSPLOATACYJNE W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule zaprezentowano pojawiające się nowe charakterystyczne formy zużyć elementów rozjazdów kolejowych, związane z odmiennymi (zwiększonymi) parametrami eksploatacyjnymi. Omówiono także problemy organizacyjne napraw elementów nawierzchni kolejowej.

  • Projektowanie i eksploatacja dróg szynowych z wykorzystaniem mobilnych pomiarów satelitarnych
    Publikacja

    - Rok 2018

    Niniejsza monografia zawiera szczegółowy opis aktywnych sieci geodezyjnych GNSS oraz modelowania dokładności określania pozycji w pomiarach satelitarnych. Omówiono również opracowaną technikę mobilnych pomiarów satelitarnych toru kolejowego oraz aplikacje związane z jej zastosowaniem w projektowaniu i eksploatacji dróg szynowych. Autorzy zawarli w pracy wyniki swoich badań, wykonywanych na przestrzeni lat 2009–2015. Badania przeprowadzono...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2019
Rok 2009
Rok 2017
Rok 2007
Rok 2002