Publikacje
Filtry
wszystkich: 387
Katalog Publikacji
Rok 2015
-
Green Lean in Services
PublikacjaThe study presents the basic aspects of the improvement of the company useing Green Lean concept. The authors refer to the basics of the concept, present its theoretical aspects together with a revew of possible actions to eliminate the green waste. All these considerations refer to the service activities of any kind in order to maintain holistic approach of the research.
-
Evaluation of Selected Innovation Policy Instruments on the Example of Poland
PublikacjaThe main purpose of the paper is to analyze and evaluate the selected instruments of innovation policy in Poland: cooperative relations, business environment institutions and innovation centers, supported within Priority Axis V of OP IE 2007-2013. The evaluation was made on the basis of the four criteria: complementarity, adapting to the needs of businesses, the impact on the innovation and durability of the provided support. The...
-
e-logistyka dystrybucji a czynnik ludzki w procesie kształtowania wartości marki - ujęcie praktyczne
PublikacjaArtykuł poświęcono interdyscyplinarnemu przedstawieniu istoty relacji sprzedaży, marketingu i logistyki w kontekście aktualnych problemów w e-logistyce dystrybucji. Autorzy artykułu, na bazie swoich doświadczeń, przedstawili istotę koordynacji tych procesów w kontekście zidentyfikowanego wirusa problemów dotyczącego e-logistyki dystrybucji w całej sieci wartości przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz zaproponowali rozwiązania. Artykuł...
-
Eliminacja strat pracy maszyn w procesach aparaturowych
PublikacjaW niniejszym artykule zostały przedstawione wyniki badań w zakresie eliminacji strat maszyn występujące na linii produkcyjnej w procesach aparaturowych u producenta farb proszkowych przedsiębiorstwa X. Dodatkowo autorzy zaproponowali własne metody organizacyjne , które zasadniczo zmniejszą straty maszyn na linii produkcyjnej i spowodują większą niezawodność parku maszynowego.
-
Doskonalenie procesu produkcji farb proszkowych z wykorzystaniem wskaźnika OEE
PublikacjaW rozdziale omówiono problem poprawnego obliczania wskaźnika OEE w procesie produkcyjnym w przedsiębiorstwie X. Przeprowadzenie mapowania strumienia wartości, wywiadów z pracownikami, wykonanie analiz z wykorzystaniem testów statystycznych danych archiwalnych oraz wartości parametrów technologicznych zmierzonych w trakcie pracy linii umożliwiły opracowanie nowej formuły wyznaczania OEE. To z kolei pozwoliło na dokładne określenie...
-
Doskonalenie obsługi autonomicznej maszyn produkcyjnych przez operatorów na przykładzie firmy X
PublikacjaGłównym tematem artykułu jest przedstawienie kluczowych propozycji w zakresie doskonalenia obsługi autonomicznej maszyn produkcyjnych przez operatorów na przykładzie producenta farb proszkowych przedsiębiorstwa X. Dzięki pełnemu zaangażowaniu operatorów w obsługę techniczną, będzie możliwe w przedsiębiorstwie X poprawienie w znaczący sposób niezawodności parku maszynowego co wpłynie na zredukowanie kosztów utrzymania ruchu....
-
Determinanty społecznej odpowiedzialności w realizacji projektów budowlanych
PublikacjaSpołeczna odpowiedzialność w realizacji projektów budowlanych jest w początkowej fazie rozwoju. Specyfika branży budowlanej, złożoność realizowanych projektów a etyka są wyzwaniem dla współczesnych przedsiębiorstw budowlanych. Kształtowanie świadomości i społecznej odpowiedzialności w zespole realizującym projekt należy uświadamiać już od momentu przystąpienia do planowania uczestnictwa w przedsięwzięciu. Kluczowa jest komunikacja...
-
Być czy mieć? Hierarchia kapitałów w wybranych przedsiębiorstwach ICT na Pomorzu
PublikacjaPrezentowany artykuł stanowi podsumowanie pierwszej, początkowej fazy konstruowania koncepcji wykorzystującej przekształconą teorię kapitałów Pierre’a Bourdieu w analizie działań przedsiębiorstw. Jej sednem jest podział dostępnych przedsiębiorstwom zasobów na cztery podstawowe typy odpowiadające wyróżnionym typom kapitału, a więc: kapitałowi ekonomicznemu, społecznemu, kulturowemu i symbolicznemu oraz założenie, zgodnie z którym...
-
Application of design-thinking models to improve the quality of tourism services
PublikacjaThe paper presents basic aspects of improvement activities for the quality of tourism industry service through its specific determinants of quality. The authors suggested an the application of design-thinking concept in the development of the service itself and an attempt to undertake improvement activities.
-
Antycypacja kryzysu w elementach wejścia do systemu operacyjnego przedsiebiorstw
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowno kluczowe aspekty antycypacji kryzysu w obszarze zarządzania operacyjnego. autorzy scharakeryzowali zarządzanie antykryzysowe wraz z jego głównymi fazami w odniesieniu do kilku modeli zarządzania antykryzysowego. Jedna z tych faz jest faza antycypacji, która jest niezwykle istotna z punktu widzenia obszaru zarządzania operacyjnego zarówno w sektorze produkcyjnym jak i usługowym. W niniejszej...
Rok 2014
-
Zarządzanie kapitałami w klastrach: kapitał społeczny, kulturowy, ekonomiczny i symboliczny w strukturach klastrowych
PublikacjaCelem pracy było zaprezentowanie i poddanie pod dyskusję teoretycznej koncepcji analizy przedsiębiorstw klastrowych z wykorzystaniem zmodyfikowanej teorii kapitałów, metodyki badań, zgodnie z którą przeprowadzono pierwszą, empiryczną aplikację tejże koncepcji do grupy przedsiębiorstw składających się na wybrane struktury klastrowe oraz wyników tych badań (wspartych analizą statystyczną) dających pewien obraz istniejących kategorii...
-
Wykorzystanie teorii ograniczeń w zarządzaniu operacyjnym
PublikacjaW niniejszym rozdziale przedstawiono podstawowe typy decyzji i działań podejmo-wanych w zarządzaniu operacyjnym. Scharakteryzowano również podejście do zarządzania systemami produkcyjnymi i usługowymi reprezentowane przez teorię ograniczeń (TOC) oraz metody i rozwiązania proponowane przez TOC. Wskazano ponadto możliwość wykorzystania teorii ograniczeń i jej metod do podejmowania poszczególnych typów decyzji i działań w zarządzaniu...
-
Wykorzystanie teorii ograniczeń do realizacji zasad koncepcji Lean
PublikacjaZłożone i dynamiczne otoczenie wymaga nieustannych zmian i doskonalenia działalności organizacji oraz rekonfiguracji procesów realizowanych w sieciach organizacji. Przed organizacjami stawiane są liczne wyzwania. Wymagania rynku powodują, że za pożądane metacechy organizacji można uznać elastyczność, jakość oraz innowacyjność. Ponadto wewnętrzne naciski na poprawę efektywności funkcjonowania organizacji wymagają ograniczania kosztów...
-
The Impact of EU Funds on the Development of Business Environment Institutions – Research Results in Pomeranian Voivodeship in Poland
PublikacjaThe paper presents the main findings of the research conducted to assess the impact of EU funds on development of business environment infrastructure in Pomeranian Voivodeship in Poland, and – indirectly – on the growth of the innovation capacity of Pomeranian entrepreneurs. The research shows that support of ROP PV 2007-2013 contributed to the creation of multifunctional business infrastructure throughout the Pomorskie Voivodship,...
-
Techniki proekologiczne stosowane w procesie farb proszkowych przedsiębiorstwa X funkcjonujące w ramach systemu zarządzania środowiskiem
PublikacjaW referacie przedstawiono praktyczne wykorzystanie technik proekologicznych stosowanych w procesie produkcji farb proszkowych przedsiębiorstwa X funkcjonujących w ramach systemu zarządzania środowiskiem.
-
Standardy jakości w opiece zdrowotnej
PublikacjaW niniejszym rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty zarządzania jakością w opiece zdrowotnej ze szczególnym uwzglednieiem standardów jakości występujących w tej branży. Poruszono także temat specyfiki usług medycznych, w dużym stopniu decydującej o charakterze tworzonych standardów i narzucającej na nie wiele różnego rodzaju ograniczeń.
-
Specyfika procesów logistycznych w działalności usługowej
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowano podstawowe aspekty działalności usługowej, w tym główne róznice wobec działalności wytwórczej, rodzaje i typy definicji oraz czynniki mające wpływ na ich kształt i rozwój. Kluczową cześcią opracowania jest identyfikacja procesów logistycznych oraz ich adaptacja do potrzeb działalności usługowej. Autorzy zaprezentowali to podejście z wykorzystaniem obserwacji przeprowadzonych w dwóch wybranych...
-
Recognition of input items to the logistic operations in accommodation services
PublikacjaIn this study the authors set themselves the aim to analyze the elements of the entrance to the accommodation services in terms of logistics. Therefore, providers of this type of services were examined. This allowed to carry out analyses also with including the variety of accommodation services
-
Realizacja zmiany procesu planowania i sterowania produkcją – aspekty metodyczne
PublikacjaKonieczność zapewnienia sprawnej i skutecznej realizacji podstawowego procesu w organizacjach jakim jest proces produkcji wyrobów i usług, wymaga odpowiedniej adaptacji procesu planowania i sterowania produkcją do dynamicznych zmian otoczenia. Dla zagwarantowania efektywnego przebiegu procesu zmiany niezbędne jest nadanie mu właściwych ram i jego systemowe ujęcie. W artykule scharakteryzowano zakres działań i obszary zmian procesu...
-
Projektowanie usług z wykorzystaniem koncepcji design - thinking
PublikacjaW niniejszym opracowaniu autorzy zaprezentowali uwarunkowania dotyczące projektowania usług z wykorzystaniem koncepcji design-thinking. W tym celu przybliżono specyficzne cechy działalności usługowej wraz z podstawami realizacji przedsiewzięć opartych na myśleniu projektowym. Wskazano także podstawowe korzyści jakie wynikają z wdrożenia metody, w szczególności aspekt kreatywnego myślenia generującego nowe usługi dla odbiorców.
-
Problemy w klasycznej siódemce instrumentarium jakości. Narzędzia przyczynowo - skutkowe do identyfikacji i analizy ich przyczyn
PublikacjaDynamicznie zmieniające sie otoczenie w którym funkcjonują dziś przedsiebiorstwa wpływa na konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji szczególnie w kontekście niespodziewanych trudności. Stąd też ważne jest poszukiwanie metod, narzędzi i technik pozwalających na zidentyfikowanie przyczyn problemów występujących w pomiotach gospodarczych
-
Problem analizy obniżenia wartości OEE zautomatyzowanego parku maszynowego spowodowanego spadkiem prędkości pracy oraz mikroprzestojami technicznymi
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono problematykę podniesienia wartości wskaźnika OEE będącego odzwierciedleniem produktywności parku maszynowego. Szczególną uwagę poświęcono analizie poprawnej identyfikacji i eliminacji strat składowej wydajności OEE związanej z występowaniem spadków prędkości pracy maszyn oraz mikroprzestojów technicznych. We wstępie opracowania została zaprezentowana charakterystyka wskaźnika OEE oraz obu czynników powodujących obniżenie...
-
Podstawowe narzędzia Lean Manufacturing
PublikacjaNiniejsza książka powstała w oparciu o doświadczenia wdrożeniowe LeanQ Team i samej autorki zdobywane na przestrzeni dziesięciu lat we współpracy z kilkuset firmami. Książka ta jest podręcznikiem dla poczatkujących, ale wierzę, że i doświadczeni praktycy znajdą w niej kilka inspiracji. Pisząc tę książkę starałam się odpowiedzieć na potrzeby tych, którzy zauważyli, że są na rynku konkurencyjne firmy, które uzyskują lepsze...
-
Podaż technologii vs potrzeby w zakresie technologii: rola instytucji pośredniczących w transferze technologii na Pomorzu
PublikacjaNiniejszy rozdział poświęcony jest na omówienie roli instytucji pośredniczących w procesach transferu technologii. Autorka, na podstawie badań przeprowadzonych w trzech grupach podmiotów działających na Pomorzu, obejmujących: instytucje pomostowe (wsparte środkami z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013), klientów tych instytucji oraz losowo dobraną próbę przedsiębiorców przeanalizowała –...
-
Old Problems - New Solutions: Conversion of Capitals as a Tool for Shaping the Competitive Position in the Economic Field
PublikacjaThe acts and operations any social actor effectuates in each of the logically distinguished spheres of reality are conditioned by many factors, among which a reliable analysis of the strengths and weaknesses of an agent should be considered of utmost importance. The concept of capitals presented in this article divides the quantity of resources available to all acting agents into four main categories (which allows for determining...
-
Oczekiwania interesariuszy usług edukacyjnych w ujęciu relacyjnym
PublikacjaPrzedstawiono relacyjne ujęcie oczekiwań interesariuszy usług edukacyjnych
-
Oczekiwania interesariuszy usług edukacyjnych w ujęciu realcyjnym
PublikacjaW niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych na kluczowej grupie interesariuszy usługi edukacyjnej, jaką są studenci. Przeprowadzona analiza przedstawia oczekiwania tej grupy jako beneficjentów usługi edukacyjnej wobec pozostałych grup interesariuszy (między innymi pracowników naukowych, pracowników zarządzających uczelnią, pracodawców, władz regionalnych i centralnych), ukazując powstałe między...
-
Modele projektowania usug oparte na koncepcji design-thinking
PublikacjaW niniejszym rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty planowania usług z wykorzystaniem koncepcji design - thinking. Autorzy omówili kluczowe modele w odniesieniu do których przedstawiono także po jednej interpretacji. Rozważania na temat przytoczonych modeli umozliwiły przeprowadzenie ich analizy porównawczej z uwzglednieiem podstawowych faz projektowania, róznic i podobieństw, jak też specyfiki wykorzystania w okreslonych...
-
Metodyka badawcza z wykorzystaniem wskaźnika całkowitej efektywności wyposażenia
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono metodykę oceny tzw. wskaźnika całkowitej efektywności wyposażenia (OEE). W pierwszej części omówiono wskaźnik OEE i jego budowę oraz zaprezentowano ogólny schemat postępowania w celu obliczenia jego wartości, natomiast dalsza część pracy zawiera studium przypadku. Szczególnym aspektem przeprowadzonej analizy był charakter zakładu produkcyjnego, ponieważ dotyczył on produkcji małoseryjnej oraz wytwarzania...
-
Metody Ilościowe w zarządzaniu operacyjnym
PublikacjaW rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty zarządzania operacyjnego. Przedstawiono podział systemu zarządzania operacyjnego uwzględniający elementy wejścia, wyjścia i obszary działań operacyjnych wraz ze zdefiniowaniem składowych dla poszczególnych obszarów. Następnie zaprezentowano podstawowe metody badań możliwe do zastosowania w zarządzaniu operacyjnym, a mianowicie metody badań jakościowych oraz metody badań ilościowych....
-
Logistics aspects in the group of health care accreditation standards associated with patient nutrition
PublikacjaMedical services are currently one of the more popular branches of the service sector, both in Poland and worldwide. Along with direct impact on human health and life, they have influence on the necessity of constant search for forms of their improvement. Actions taken for improvement of health services quality are implemented with diversity, both as an obligatory action imposed in all medical services units, as well as, actions...
-
Kulturowe determinanty zarządzania przedsiębiorstwami klastrowymi
PublikacjaCelem prezentowanego artykułu jest próba określenia swoistego kulturowego profilu zarządzania specyficznym rodzajem organizacji, jaką jest tzw. przedsiębiorstwo klastrowe, czyli podmiot gospodarczy wchodzący w skład formalnie wyodrębnionej z otoczenia „nadorganizacji” (lub po prostu organizacji wyższego rzędu), za jaką uważana jest inicjatywa klastrowa.
-
Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych
PublikacjaNiniejszy artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród lokatorów trójmiejskich instytucji pomostowych w zakresie stosowanych przez nich strategii innowacji. Celem badania było wyłonienie dominujących postaw innowacyjnych w analizowanej grupie przedsiębiorstw, z uwzględnieniem sposobów wprowadzania innowacji na rynek (wybór między strategią ofensywną, defensywną i imitacyjną) oraz powiązań w procesie innowacyjnym...
-
Kierunki wykorzystania koncepcji design - thinking w doskonaleniu obszaru rejestracji i poczekalni przychodni
PublikacjaW niniejszym rozdziale przedstawiono podstawowe aspekty wykorzystania koncepcji design-thinking w doskonaleniu jakości usług zdrowotnych. Autorzy zaprezentowali specyficzny charakter usług zdrowotnych w odnisieniu do samej usługi, jej jakości oraz metod jej doskonalenia. Następnie poprzez zdiagnozowanie składowych łańcucha wydarzeń chronologicznych związanych z realizacją usługi medycznej, wydzielono obszar rejestracji i poczekalni,...
-
Key logistics processes in project management based on organisation of an international training session-case study
PublikacjaImprovement of processes, including the logistics processes forms one of the essential aspects of modern business entities functioning. Search for the solutions allowing for quicker and less costly method of realisation of particular activities in highly significant, especially in the conditions of a dynamically changing environment in which the organisations have to function. It is a natural field occuring principally both in...
-
Generatory zmian służące doskonaleniu usług medycznych
PublikacjaW rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty usług medycznych. Opisano typowe cechy usług, które odniesiono do usług medycznych, a także wyznaczono specyficzne cechy dla tego rodzaju usług. Następnie podjęto próbę zdefiniowania pojęcia jakość w usługach medycznych w nawiązaniu do potrzeb pacjenta. W rozdziale przybliżono najważniejsze z obecnie stosowanych, mechanizmów zapewnienia jakości w usługach medycznych, którymi są: Certyfikacja...
-
Efektywność i skuteczność w koncepcji doboru mierników procesów w startupie biotechnologicznym
PublikacjaW niniejszej pracy autor przedstawił zagadnienia związane z podejściem procesowym w organizacji z uwzględnieniem rezultatów działań w postaci danych uzyskiwanych z miar efektywności i skuteczności. Przedstawiono definicje pojęć efektywności i skuteczności, a także przegląd koncepcji ich pomiaru w zależności od różnych perspektyw podejścia do tej problematyki. Przeanalizowano ujęcie celowościowe efektywności, dodatkowo skupiono...
-
Detrminanty jakości usług edukacyjnych
PublikacjaW nieniejszym opracowaniu autorzy podjęli próbę identyfikacji kluczowych determinant jakości usłuigi edukacyjnej z punktu widzenia klasycznego modelu zarządzania operacyjnego. Wyróżniono determinanty obszaru wejścia, działań operacyjnych, jak i wyjścia, ułatwiające dalsze badania w kierunku bardziej szczególowej oceny jakości usługi edukacyjnej. W trakcie analizy zwrócono uwagę na obszar zasobów ludzkich, w tym przede wszystkim...
-
Detrminanty jakości promocji usług turystycznych na przykładzie ofert wystawienniczych
PublikacjaW niniejszym rozdziale zaprezentowano kluczowe determinanty jakości promocji usług turystycznych w przypadku wykorzystania stoisk wystawienniczych. Wnioski zostały wyprowadzone na podstawie badania praeprowadzonego w grupie 93 wystawców związanych z branża turystyczną.
-
ASPEKTY SPOŁECZNE W REALIZACJI PROJEKTÓW BUDOWLANYCH
PublikacjaW opracowaniu poruszono zagadnienie społecznej odpowiedzialności w realizacji projektów. Celem opracowania jest ukazanie, że nie tylko zagadnienia techniczno - organizacyjne są istotne w realizacji projektu, ale aspekty społeczne, które mogą stanowić pewien problem, mający wpływ na sprawność realizacji projektu. W opracowaniu przedstawiono wyniki przeglądu literatury oraz wyniki własnych badań empirycznych przy budowie stadionu...
Rok 2013
-
Zmiany w zarządzaniu operacyjnym w usługach
PublikacjaCelem niniejszego rozdziału jest identyfikacja czynników zmian w wymiarach jakości usług w odniesieniu do trzech kluczowych składowych występujących w podmiotach gospodarczych, jakimi są: obszar wejścia do działań operacyjnych, działania operacyjne oraz obszar wyjścia.
-
Zarządzanie tożsamością w organizacjach na różnych poziomach zagregowania
PublikacjaNiniejszy artykuł stanowi naukową refleksję nad pojęciem tożsamości grupowej, odnoszonej do przedsiębiorstw oraz ich agregatów, określanych przez autorkę mianem „organizacji na wyższych poziomach zagregowania”. Głównym celem artykułu jest przegląd literatury z zakresu tożsamości przedsiębiorstwa, a na tej podstawie próba ustalenia czym jest taka tożsamość i co się na nią składa. Na wstępie autorka przedstawia definicje tożsamości...
-
Zarządzanie operacyjne w łańcuchu dostaw
PublikacjaGlobalny i podlegający dynamicznym zmianom rynek wymaga spojrzenia na zarzą-dzanie operacyjne z perspektywy łańcucha dostaw. W niniejszym rozdziale scharakteryzowano pojęcie łańcucha dostaw, przedstawiono ogólny model zarządzania operacyjnego oraz wskazano odpowiadający mu rodzaj i zakres podejmowanych decyzji. Szczególną uwagę zwrócono na potrzebę spójności i stabilności działań operacyjnych oraz ich efektywnej koordynacji w łańcuchu...
-
Zarządzanie finansami w projekcie
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono zasadnicze aspekty składające się na zarządzanie finansami w projekcie. W obszarze planowania projektu przedstawiono między innymi metody stosowane w planowaniu kosztów projektu, rodzaje budżetów oraz zasady określania budżet projektu. Ponad-to zasady planowania przepływów środków finansowych w projekcie. W obszarze realizacji projektu od strony finansowej przedstawiono zasady zabezpieczanie źródeł...
-
Zaangażowanie i rozwój pracowników każdego szczebla. Kolejna z fundamentalnych zasad doskonalenia jakości
PublikacjaW niniejszym oracowaniu poddano analizie zaangażowwanie i rozwój pracowników jako podstawę funcjonowania podmiotów dążących do zwiększenia swojej dojrzałości projakościowej. Autor wskazał odniesienia do tego obszaru w teorii Kompleksowego Zarządzania Jakością wraz z podstawowymi uwarunkowaniami zaangażowania proacowników.
-
Yamazumi. Sposób na wyznaczanie celów dla gniazda (ebook)
Publikacja -
Współdziałanie koncepcji Lean i Teorii Ograniczeń w dążeniu do sukcesu organizacji
PublikacjaW niniejszym artykule wskazano czynniki uznawane za czynniki sukcesu organizacji z perspektywy łańcucha dostaw. Scharakteryzowano również wpływ poszczególnych etapów realizacji koncepcji Lean i Teorii Ograniczeń na zidentyfikowane czynniki sukcesu. Przedstawiono ponadto możliwość wzajemnego włączenia zasad każdej z rozważanych koncepcji w schemat prezentujący etapy wdrożenia, co pozwala na uzyskanie dodatkowej poprawy wartości...
-
Tożsamość struktur klastrowych- rozważania teoretyczne i praktyczne implikacje
PublikacjaCelem niniejszego artykułu jest próba zastosowania pojęcia „tożsamości” do analizy zjawisk i procesów związanych z powstawaniem i funkcjonowaniem klastrów oraz inicjatyw klastrowych. Struktury klastrowe stanowią formę grupy społecznej, dlatego winny podlegać tym samym tendencjom, pod których wpływem pozostają wszystkie inne grupy społeczne. Za jedną z takich najistotniejszych prawidłowości (bezpośrednio powiązanych z tożsamością)...
-
The use of innovative application in creating new marketing space for cultural and entertainment events in the local market
PublikacjaThe following article describes the problems concerning marketing of mass events in the local market and potential solutions. In the first part the barriers that occur in communication between the organizers and the articipants are defined. In the process of identifying problems the results of research conducted for the needs article were used. In following sections the solution with use of Smartphone app is shown. The features that...
-
The innovations services in Scania company
PublikacjaThis chapter shows us the service innovations in Scania company. Current research were based on actual situation on market and were supported by tools which help to generate innovative ideas. The new product will not only benefit the company and its clients, but also improve the situation on the market.