Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2010
  • Gromadzenie, upowszechnianie i stosowanie informacji rynkowych a wyniki tworzenia nowych produktów
    Publikacja

    Przedmiotem artykułu jest określenie związków pomiędzy gromadzeniem, upowszechnianiem i stosowaniem informacji rynkowych w rozwoju nowych produktów a wynikami finansowymi uzyskiwanymi w tym rozwoju. Związków tych poszukiwano na podstawie wyników badania empirycznego przeprowadzonego wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki. Stosując standardową regresję wieloraką stwierdzono, że istnieje pozytywny związek pomiędzy stosowaniem...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Funkcje dydaktyczne naukowych kół marketingu
    Publikacja

    Skuteczne nauczanie marketingu w polskich uczelniach jest niezwykle trudnym i złożonym procesem. Marketing w swej naturze jest ściśle związany z praktyką gospodarczą. Absolwent szkoły wyższej powinien - oprócz kompleksowej wiedzy teoretycznej - być przygotowany do rozwiązywania rzeczywistych problemów rynkowych. Pozyskanie praktycznych umiejętności wykorzystania wiedzy zdobywanej w toku studiów oraz rozwinięcie umiejętności organizacyjnych...

  • EURO 2012 - kreowanie produktu turystyki sportowej

    Jedną z form aktywnego spędzania wolnego czasu jest turystyka sportowa. Najważniejszą grupą turystów w tym wypadku są kibice sportowi, a przedmiotem ich konsumpcji są wydarzenia sportowe, np. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W takim rozumieniu wydarzenie sportowe stanowi produkt turystyczny, którego wykreowanie jest niesłychanie trudnym zadaniem, co wynika przede wszystkim z faktu, iż jest w nie zaangażowane wiele niezależnych...

  • Cechy i umiejętności specjalisty ds. marketingu (w opinii studentów)

    W artykule zaprezentowano kompetencje pracowników ds. marketingu. Przedstawiono je z punktu widzenia studenta, na podstawie przeprowadzonych badań. Wskazano na takie zagadnienia jak: cechy osobowe, otwartość specjalisty, stosunek do zasad etycznych, rodzaj wiedzy i jej interdyscyplinarny charakter. Dokonano także oceny nabytych umiejętności w trakcie zajęć z Podstaw marketingu. Zweryfikowano opinię studentów na temat marketingu...

  • Budowanie relacji wyższego stopnia jako sposób konkurowania na rynku usług hotelarskich

    W artykule przedstawiono programy lojalnościowe jako główne narzędzie pozwalające na budowanie trwałych relacji z klientami. Programy te przedstawiono na przykładzie rynku usług hotelarskich. Są to programy stosowane przez Grupę Hotelową Orbis - największą grupę hotelową w Polsce. Tworzenie relacji wyższego stopnia ukazano jako sposób osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
Rok 2022
Rok 2011
  • Gemba Kaizen: Influencing individuals behavior for better - an approach to social marketing
    Publikacja

    - Rok 2011

    The idea of providing the Gemba Kaizen philosophy to a social level can benefit not only individuals, but the society as well. The Japanese philosophy for improvement or change for better may serve companies that are looking for increasing its value by quality management. The same principles when implemented in a society may improve quality of life of its inhabitants and help solving social problems. The use of social marketing...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP
    Publikacja

    - Rok 2011

    Omówiono procesy rozwoju innowacji w MSP na współczesnym rynku. Scharakteryzowano doradztwo jako instrument wsparcia innowacyjnego rozwoju MSP w rozwiniętych krajach UE. Zaprezentowano proces doradztwa podstawowego dla strategii innowacyjnego rozwoju w MSP w Polsce. Przedstawiono doradztwo zaawansowane dla strategii innowacyjnego rozwoju w MSP w Polsce.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Badanie satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis

    W artykule ujęto zagadnienia związane z badaniem satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie największej grupy hotelowej w Polsce. Podjęty problem badawczy omówiono na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych hotelach Grupy Hotelowej Orbis. W wyniku realizacji procesu badawczego opracowano narzędzie badawcze, przy pomocy którego zbadano satysfakcję i lojalność usługobiorców. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić,...

Rok 2020
  • Exploring the Role of Social Media Use Motives, Psychological Well-Being, Self-Esteem, and Affect in Problematic Social Media Use
    Publikacja

    - Frontiers in Psychology - Rok 2020

    Given recent advances in technology, connectivity, and the popularity of social media platforms, recent literature has devoted great attention to problematic Facebook use. However, exploring the potential predictors of problematic social media use beyond Facebook use has become paramount given the increasing popularity of multiple alternative platforms. In this study, a sample of 584 social media users (Mage = 32.28 years; 67.81%...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Consumerism in Poland – a fact or a myth?
    Publikacja

    - Rok 2020

    Purpose Consumerism, understood as excessive consumption, poses a vital problem in the world, and requires taking appropriate steps and actions in individual countries depending on the extent and nature of this phenomenon. The purpose of this paper is to examine the phenomenon of consumerism in Poland, with partial reference to other EU countries and to answer the question whether there is consumerism as such in Poland. Design/methodology/approach...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2015
Rok 2017
  • Entrepreneurship in Virtual Economy: the Case of Currency One SA
    Publikacja

    Purpose: The scientific purpose of the study is an attempted synthesis of interpretation of “the virtual economy” and “the virtual environment” in the Polish and foreign literature on the subject. The cognitive purpose thereof is to offer an identification and a qualitative analysis of the factors that determine the development of e-entrepreneurship using an example of business practice. Methodology: The theoretical basis of the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Consumerism and the Quality of Life
    Publikacja

    High level of consumption, driven by marketing activities, the pleasure and joy of possession and the accumulation of material goods are often associated with prosperity, sense of happiness and fulfilment in life. On a broader scale, economic indicators related to production and consumption are used to define the well-being and quality of life in societies. Unfortunately, the phenomenon of consumerism entails negative social and...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Consumer social network brand identification and personal branding. How do social network users choose among brand sites?
    Publikacja

    Brands’ social networking sites (fan pages) are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand value creation. The aim of this research is to understand better how users choose among social networking sites as an act of brand identification. The study presents a new model whose structure of identification drivers for social networking brand sites varies for customer...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Brand loyalty creation in the social network. Does the product category matter?
    Publikacja

    - Rok 2017

    The final goal of all marketers’ effort is to achieve a high level of loyalty toward their brands. Social network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand loyalty creation. The aim of this research, based on European sample, is to fill the gap in understanding the product category loyalty and brand loyalty relation as an output of brand identification...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
  • Elektroniczne instrumenty komunikacji marketingowej w marketingu usług medycznych

    Nie ma wątpliwości, że wielu polskich świadczeniodawców usług zdrowotnych korzysta z Internetu do komunikowania się z pacjentami. Jednocześnie chcą oni stworzyć wizerunek marki jako bardziej nowoczesnej i atrakcyjnej. Elektroniczna komunikacja marketingowa (szczególnie serwisy informacyjne, serwisy społecznościowe, blogi, fora, microblogi, wyszukiwarki, marketing mobilny) ma coraz większe znaczenie w marketingu usług medycznych,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Effects of social media communication on brand equity and brand purchase intention
    Publikacja

    - Rok 2013

    The author studied the effect of two different social media communication on brand equity and brand purchase intention. A total of 504 data sets were generated through a standardized online-survey and analysed with structural equation modeling. The results of the empirical study showed that both firm-created and user-generated social media communication influenced brand equity, consequently impacting brand purchase intention. This...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Czynniki sukcesu w zarządzaniu projektem marketingowym
    Publikacja

    - Rok 2013

    Autorka porusza problem jednoznacznego formułowania kryteriów sukcesu projektu marketingowego, których realizacja zapewniałaby sukces przedsiębiorstwa. Stawia tezę, że projekty marketingowe mają szczególną specyfikę związaną z determinującym wpływem zewnętrznych czynników niemierzalnych, a tym samym niedefiniowalnych, na powodzenie projektu marketingowego rozumianego jako sukces rynkowy, przez co określenie jasnych kryteriów sukcesu...

  • CROWDSOURCING A KOMUNIKACJA Z KONSUMENTAMI
    Publikacja

    - Rok 2013

    Rozdział prezentuje wybrane modele komunikacji w Internecie oraz crowdsourcing jako nową metodę pozyskiwania pomysłów i informacji od konsumentów. W ciągu ostatnich 5 lat rozwój technologii komunikacyjnych znacząco zmienił sposób komunikowania się ludzi, a w konsekwencji również organizacji z konsumentami. Nie tylko firmy z branży IT mogą wzmocnić swoją markę, reputację oraz zwiększyć przychody dzięki opracowaniu atrakcyjnej, społecznie...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2006
Rok 2007
  • Edukacja jako niezbędny element w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
    Publikacja

    - Rok 2007

    Wysoko wykwalifikowana kadra oraz nieustanne podnoszenie kwalifikacji pracowników staje się najistotniejszym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. W artykule pokazano, jak kształtuje się zjawisko kształcenia personelu w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej. Z przedstawionej analizy wynika, że budowanie Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy w Polsce wymaga jeszcze wielu nakładów i zmian.

  • Czy innowacje mogą być przedmiotem obrotu rynkowego?
    Publikacja

    - Rok 2007

    Przedstawiono istotę rynku i obrotu rynkowego. Scharakteryzowano pojęcie innowacji oraz cech innowacji w procesie ich powstawania jako przedmiotów obrotu rynkowego. Omówiono uwarunkowania obrotu rynkowego wynikami procesu rozwoju innowacji jako przedmiotami obrotu rynkowego w Polsce. Całość rozważań zakończono podsumowaniem.

Rok 2009
Rok 2023
  • Driving the Image of an Electricity Supplier through Marketing Activities
    Publikacja

    - Forum Scientiae Oeconomia - Rok 2023

    The aim of this study is to determine how marketing actions undertaken within the marketing mix by electricity providers influence their image. Referring to the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, research hypotheses were formulated, and a regression model was constructed, assuming positive impacts of selected marketing actions of electricity providers on their image. A quantitative approach was employed to test the research...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2003
Rok 2018
  • Different sources of market information and product innovativeness

    The purpose of this study is to identify whether the gathering of market information from different sources – i.e. from customers, competitors and other entities – is related to product innovativeness. The relationships proposed so far have not been empirically investigated but they can have important theoretical and practical implications for product innovation. To achieve the purpose of the paper data concerning 287 new products...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Creating Hotel Services from a Perspective of Extraordinary Customer Experience
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2018

    This conceptual article aims to explore the process of providing hotel services in the context of requirements arising from the experience economy. Both the concept of experience marketing and the concept of customer experience management provided a theoretical framework for the discussion. Based on a review of literature and conclusions derived from hotel managers’ experiences, a research model is proposed, which may be of some...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2008
  • Determinanty rozwoju innowacji w usługach finansowych
    Publikacja

    - Rok 2008

    W coraz bardziej zmieniającej się gospodarce światowej, jednymi z najintensywniej wykorzystujących innowacje są podmioty oferujące usługi finansowe. W artykule przedstawiono determinanty rozwoju innowacji usług finansowych wraz ze wskazaniem możliwych kierunków rozwoju innowacyjności sektora.

  • Badania marketingowe stosowane we wstępnym rozpoznaniu koncepcji nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2008

    Określono podstawowe rodzaje informacji rynkowych niezbędnych na etapie wstępnego rozpoznania koncepcji nowego produktu. Są nimi: wielość rynku i jego dynamika, faza rozwojowa rynku, forma rynku i intensywność konkurencji, wstępna reakcja nabywców na koncepcję nowego produktu oraz dane historyczne dotyczące produktów podobnych. Następnie wskazano metody badawcze służące pozyskiwaniu tych informacji.

Rok 2016
  • Determinanty kreowania wartości marki poprzez media społecznościowe w gospodarce sieciowej
    Publikacja

    - Rok 2016

    Głównym problemem badawczym podejmowanym w pracy, jest określenie struktury czynników determinujących kreowanie wartości marki w mediach społecznościowych. Dla rozwiązania tego problemu wykonano dwa badania. Pierwsze z nich dotyczyło określenia relacji pomiędzy wartością marki a jej pozycją w sieciach społecznościowych (model BV). Badanie to zrealizowano w oparciu o metody ilościowe: analizę statystyczną danych wtórnych i danych...

  • Customer Assessment of Brand Valuation and Social Media
    Publikacja

    - Rok 2016

    The research problem engaged in this article is to determine whether contemporary consumers are able to assess brand equity in the overabundance of brands and products with similar features and qualities. The author argues that in the existing circumstances when differences between brands become insignificant the consumer is not capable of assessing their equity adequately. In order to verify the thesis the author has accepted...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Cooperation in Creating Innovation in Polish Small and Medium-Sized Enterprises in the Light of Empirical Studies
    Publikacja

    - Journal of Competitiveness - Rok 2016

    Nowadays, sources of competitive advantage and economic development are sought in the sphere of innovation. They are at the centre of interest of representatives of the world of politics, science, and business. Moreover, they have been incorporated into governmental and international strategic development programmes. This article attempts to characterize and evaluate cooperation in creating innovation in small and medium-sized...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019
  • Customer Engagement Consequences for Firms
    Publikacja

    Purpose: Customer engagement (CE) is a customers’ voluntary resource contribution to firms’ functions, and it goes beyond transactions during customers’ behavioral manifestations toward the brand or firm’s offerings or activities. The effective CE management requires to understand the potential CE effects, and leverage the potential benefit and threat of CE, however negative consequences or risks of CE have remained unexplored...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2012