Władysław Koc - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 182

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
  • Określanie wartości sił podłużnych w szynach toru bezstykowego

    W artykule opisano prowadzone przez kilkadziesiąt lat poszukiwania metody pomiarowej, do wyznaczania wartości sił podłużnych w szynach toru bezstykowego. Badania te podzielono na kilka grup, charakteryzujących się własną specyfiką. Oddzielnie potraktowano rozwiązania, które osiągnęły etap wdrożeniowy. Przedstawiono koncepcję nowej metody pomiarowej, wykorzystującej charakterystykę dynamiczną nawierzchni kolejowej oraz symulację...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Polski plan radionawigacyjny jako istotny czynnik wpływający na bezpieczeństwo w transporcie
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2014

    Z inicjatywy Komisji Nawigacji i Hydrografii Komitetu Geodezji PAN w 2013 roku powołano zespoły, których zadaniem jest przygotowanie propozycji krajowego planu radionawigacyjnego. Niniejszy artykuł jest wstępem do dyskusji nad kształtem polskiego planu radionawigacyjnego oraz określa podstawowy zakres prac niezbędnych do jego realizacji. W artykule zaproponowano zakres zastosowania oraz strukturę dokumentu – Polskiego Planu Radionawigacyjnego....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • POMIARY SATELITARNE TORÓW TRAMWAJOWYCH. - cz. II

    Stosowanie geodezji tradycyjnej do określania przebiegu trasy kolejowej lub tramwajowej wymaga jej podziału na mniejsze części, które są rozpatrywane oddzielnie. Staje się to źródłem dodatkowych błędów, a całościowa ocena danego układu jest bardzo utrudniona. Alternatywą dla tego rozwiązania może być wykorzystanie precyzyjnych pomiarów satelitarnych opartych o systemy GPS i Glonass.

  • Projektowanie układów geometrycznych toru z zastosowaniem optymalizacji wielokryterialnej
    Publikacja

    W pracy przedstawiono metodę projektowania odcinków trasy kolejowej położonych w łuku, dostosowaną do techniki mobilnych pomiarów satelitarnych. Rozwiązanie problemu projektowego wykorzystuje zapis matematyczny i polega na wyznaczeniu uniwersalnych równań opisujących całość układu geometrycznego. Odbywa się to sekwencyjnie, obejmując kolejne fragmenty tegoż układu. Procedura projektowania ma charakter uniwersalny, gdyż w ogólnym...

  • Uczenie się przez całe życie
    Publikacja

    - Dzień Jakości PG - Rok 2014

    W pracy przedstawiono genezę ustanowienia europejskiego obszaru uczenia się przez całe życie oraz podstawowe zasady Lifelong Learning. Omówiono krajowe uwarunkowania procesu LLL oraz walidację efektów uczenia się.

  • Wyniki programu INNOTRACK w nawiązaniu do polskich uwarunkowań.
    Publikacja

    - Rok 2014

    W pracy przedstawiono strukturę, zakres tematyczny i wybrane elementy zrealizowanego w latach 2006-2010 unijnego programu badawczego INNOTRACK, zorientowanego głównie na problematykę toru kolejowego. W sposób szczególny skupiono się na dwóch newralgicznych kwestiach: ukształtowania geometrycznego torów oraz uszkodzeń szyn. Osiągnięcia programu w tym zakresie zostały następnie odniesione do uwarunkowań eksploatacyjnych występujących...

  • Zasadność utrzymywania założeń upraszczających w projektowaniu układów geometrycznych toru
    Publikacja

    W pracy podjęto kwestię licznych założeń uproszczających występujących w projektowaniu rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej. Dotyczą one w głównym stopniu sposobu wpisywania w układ geometryczny krzywych przejściowych, mającego również wpływ na lokalizację łuku kołowego. Na podstawie przeprowadzonych rozważań wysunięto tezę, że uproszczenia występujące w projektowaniu układów geometrycznych dróg kolejowych nie mają w obecnych...

Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
  • Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru
    Publikacja

    - Rok 2008

    Od wielu lat w Politechnice Gdańskiej trwają badania nad stanem naprężeń w szynach toru kolejowego. Opracowana koncepcja polega na wymuszaniu przemieszczeń poziomych całego rusztu torowego za pomocą podbijarki i rejestracji określonego wskaźnika krzywizny. W ostatnim czasie podjęto próbę weryfikacji wcześniejszych ustaleń na drodze eksperymentów o bardziej szczegółowym charakterze niż to miało miejsce poprzednio oraz dostosowania...

Rok 2007
Rok 2005
  • Determination of CWR track's durability characteristics
    Publikacja

    - Rok 2005

    W pracy przedstawiono wyniki badań nad wyznaczaniem sił osiowych w szynie kolejowej z zastosowaniem metody wymuszonych przemieszczeń poprzecznych. Badania przeprowadzone na stacjonarnym stanowisku badawczym wykazały, że siłę podłużną w szynie można znacznie dokładniej określić na podstawie zmiany nie pionowej, lecz poziomej siły poprzecznej. Pozwoliło to właściwie ukierunkować prace nad określaniem sił osiowych w szynach toru...

  • Katedra Inżynierii Kolejowej.
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono zarys historii Katedry Inżynierii Kolejowej, z podziałem na lata 1904-1945 i lata 1945-2005. Omówiono działalność dydaktyczną Katedry i działalność naukowo-badawczą. Podano aktualny wykaz pracowników Katedry.

  • Kształcenie w zakresie transportu lądowo-wodnego w Politechnice Gdańskiej
    Publikacja

    - Rok 2005

    W artykule przedstawiono przesłanki dla uruchomienia międzywydziałowego kierunku kształcenia: transport w Politechnice Gdańskiej. Wskazano na uwarunkowania związane z wdrażaniem Deklaracji Bolońskiej oraz omówiono zasady opracowywania standardów nauczania. Sformułowano założenia do uruchomienia kierunku trasport opracowane przez komisję powołaną przez dziekanów wydziałów: Inżynierii Lądowej i Środowiska, Mechanicznego oraz Oceanotechniki...

  • Projekt zastosowania automatycznej podbijarki w diagnostyce toru kolejowego

    Przedstawiono założenia nowego projektu badawczego pt. ''Zastosowanie automatycznej podbijarki w diagnostyce toru kolejowego'', zgłoszonego na kolejny konkurs Komitetu Badań Naukowych. Celem omawianego projektu jest m. in. kontynuowanie prac nad zagadnieniem wyznaczania sił podłużnych w szynach z wykorzystaniem podbijarki torowej. Zakłada się jednak znaczne rozszerzenie zakresu zastosowania podbijarki w diagnostyce toru kolejowego....

Rok 2004
  • Elementy teorii projektowania układów torowych.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia z zakresu teorii projektowania układów torowych. Wprowadzone zostało i wyjaśnione pojęcie tzw. prędkości granicznej. Uogólniono zasady projektowania łuków kołowych i krzywych przejściowych poprzez uwzględnienie taboru z wychylnymi nadwoziami. Omówiono zagadnienie oceny dynamicznej układów geometrycznych toru. W szczególnym stopniu skupiono się na problematyce gładkich krzywych przejściowych....

  • Możliwości naukowe i dydaktyczne Katedry Inżynierii Kolejowej.

    W opracowaniu przedstawiono charakterystykę Katedry Inżynierii Kolejowej, której tradycje sięgają początków istnienia politechniki w Gdańsku, tj. 1904 roku. Omówiono historię Katedry oraz jej osiągnięcia naukowe i ofertę dydaktyczną. W szczególnym stopniu skupiono się na prowadzonej problematyce badawczej - w zakresie infrastruktury oraz organizacji transportu szynowego. Prace związane z rozwojem systemów transportowych, a także...

  • Nowe możliwości w zakresie monitorowania pracy podbijarki.

    Przedstawiono wyniki badań nad zastosowaniem podbijarki w diagnostyce toru kolejowego. Opisano skonstruowaną aparaturę pomiarową oraz przebieg weryfikacji urządzeń pomiarowych i przyjętych koncepcji podczas badań eksperymentalnych. Zainstalowanie wykonanej aparatury pomiarowej na podbijarce sprawia, że maszyna ta - w położeniu transportowym - może wykonywać pewne funkcje drezyny pomiarowej, rejestrując występujące w torze nierówności...

Rok 2003
Rok 2002

wyświetlono 3192 razy