Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2010
Rok 2003
Rok 2019
Rok 2017
  • Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    The purpose of the current study is to develop a literature review on “online consumer engagement” (OCE). Articles from 2006 to 2016 published in the marketing journals and other related journals have been reviewed to summarise the OCE concept. Although there is not an agreed definition and conceptualisation of OCE, this study classified the concept as either behavioural or psychological within the dimensions of cognitive, emotional,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2015
  • Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y
    Publikacja

    Artykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Marka a postrzeganie nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2015

    Niniejszy rozdział wprowadza czytelników w tematykę związaną z marką, która odgrywa istotną rolę w procesie urynkowienia nowych produktów. Omówiono w nim pojęcie marki i jej funkcje. Przybliżono też zagadnienie budowania zaufania do produktów, występujące rodzaje ryzyka oraz korzyści dla klienta związane szczególnie z jego sferą emocjonalną.W dalszej części opracowania scharakteryzowano różne podejścia związane z opracowaniem strategii...

  • Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu – sprzeczne idee?
    Publikacja

    Negatywny wizerunek marketingu postrzeganego jako koncepcja kreująca nowe potrzeby i nakłaniająca klientów do zwiększania konsumpcji spowodował, że marketing wydaje się być sprzeczny z ideą rozwoju zrównoważonego i społecznej odpowiedzialności biznesu. W artykule przedstawiono rozważania czy rzeczywiście tak jest i czy stosowanie działań marketingowych jest rozbieżne z celami rozwoju zrównoważonego . Stwierdzono, że realizowanie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Media społecznościowe: innowacja w kreowaniu polskich marek
    Publikacja

    - Rok 2015

    Wartość marki jest kluczowym wskaźnikiem skuteczności przyjętych strategii marketingowych. Komunikacja marketingowa za pomocą mediów społecznościowych stanowi innowację w stosunku do coraz mniej efektywnej komunikacji za pomocą mediów tradycyjnych. Artykuł poświęcony jest analizie, za pomocą korelacji i regresji liniowej, relacji pomiędzy wartością najbardziej znanych polskich marek, a ich pozycją w mediach społecznościowych na...

  • Model czynnikowy drugiego stopnia jakości informacji rynkowych

    Celem pracy jest przedstawienie modelu pomiarowego jakości informacji rynkowych jako modelu czynnikowego drugiego rzędu. Do otrzymania tego modelu użyto konfirmacyjnej analizy czynnikowej. Uzasadnienie utworzenia modelu drugiego stopnia stanowiło wysokie skorelowanie czterech, pierwotnie założonych, czynników w modelu pomiarowym pierwszego rzędu oraz przesłanki merytoryczne. Rozpatrywane czynniki pierwszego rzędu to rzetelność,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Osoby starsze wobec innowacyjnych form świadczenia usług ubezpieczeniowych

    Przedmiotem zainteresowania badawczego w niniejszym tekście są usługi ubezpieczeniowe świadczone z wykorzystaniem innowacyjnych środków komunikacji: Internetu lub telefonu. W artykule skoncentrowano się na osobach powyżej 50 roku życia, szczególnie narażonych na zjawisko wykluczenia cyfrowego. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano hipotezę badawczą: Cechy społeczno – demograficzne osób powyżej 50 roku życia wpływają na ich...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
  • Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium"
    Publikacja

    W artykule podjęto rozważania dotyczące zagadnienia lojalności w obecnym społeczeństwie informacyjnym. Powszechnie panująca konsumpcja oraz „zalew informacyjny”, wynikający z wykorzystywania nowoczesnych technologii w zakresie komunikacji sprawiły, że postanowiono sprawdzić, czy wciąż możemy mówić o lojalności klientów. Pokoleniem, które stanowi ważny segment rynku i jednocześnie podmiot analizy, jest pokolenie Y, tzw. „Millenium...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Marketing doświadczeń w przedsiębiorstwach usługowych
    Publikacja

    W artykule scharakteryzowana została koncepcja marketingu doświadczeń jako idea stanowiąca nowe podejście do wyróżniania się organizacji na konkurencyjnym rynku, a także swoiste uzupełnienie marketingu relacji w przedsiębiorstwach usługowych. Przedstawione zostały najważniejsze elementy wpływające na budowanie doświadczenia klientów. Szczególną uwagę zwrócono na emocje i ich rodzaje, a także na proces doskonalenia doświadczeń i...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Miasto jako marka – analiza wybranych działań marketingowych miasta Lublin
    Publikacja

    W niniejszej pracy przedstawiono mechanizmy i proces kształtowania się miasta jako marki. Celem przeprowadzonych badań była analiza wybranych działań marketingowych Lublina od 2007 r. do 2014 r. Zbadano strategię tworzenia się marki „Lublin Miasto Inspiracji” oraz przedstawiono wybrane kampanie promocyjne. Stwierdzono, że dzięki narzędziu Brand Foundations możliwe było skuteczne stworzenie i wprowadzenie marki miasta na rynek....

Rok 2013
  • Marketing i inżynieria w projektach rynkowych
    Publikacja

    - Rok 2013

    Omówiono rolę marketingu w projektach rynkowych i jego związki z inżynierią w procesie tworzenia wartości dla klientów. Scharakteryzowano istotę biznesu, wykazując rosnące skomplikowanie oraz współzależność działań na współczesnym rynku. Omówiono pojęcie marketingu oraz funkcje inżynierii w procesie oferowania wartości klientom. Wskazano podstawowe obszary, w których występują powiązania inżynierii z rynkiem i marketingiem. Określono...

  • Marketing terytorialny a social media marketing na serwisie Twitter
    Publikacja

    Obszary terytorialne, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, walczą o miejsce na rynku. Poprzez promocję dążą do osiągnięcie uprzywilejowanych miejsc w świadomości interesariuszy, będących dla danego regionu inwestorami, bądź turystami, którzy chcą miło spędzić czas na wakacjach. Miasta kreują swój wizerunek i dbają o niego, budując więzi emocjonalne i lojalność wobec swoich klientów. W tym celu wykorzystane są różne rodzaje instrumentów...

  • Media społecznościowe a wizerunek marki
    Publikacja

    Jeszcze do niedawna wydawało się, że social media, podobnie jak komunikatory internetowe, będą stanowiły kolejne narzędzie wykorzystywane w komunikacji ze znajomymi, a ich tematyka będzie związana głównie z rozrywką i chęcią podtrzymania więzi społecznych. Jednak, z obserwacji wielu autorów wynika, iż obecnie można już mówić o trendzie social media lub też Web 2.0, a z roku na rok internetowe witryny o charakterze społecznościowym,...

  • Mobile operators at war: opinion mining and sentiment analysis on social media
    Publikacja

    Considering hermetic and very competitive market such as mobile operator ones, social media has become best alternative for contact with customer and gathering data and opinions. Different style of running social media profiles is giving different results. The research presented in this paper aims to show the number of responses gathered from polish Internet users and its sentiment for mobile operator brands. It also presents practical...

Rok 2009
Rok 2005
  • Marketing relacji : zastosowanie marketingu relacji
    Publikacja

    - Rok 2005

    W podrozdziale opisano warunki implementacji marketingu relacji w przedsiębiorstwie. Zwrócono między innymi uwagę na strukturę organizacyjną, system dostarczania klientom wartości oraz branżę, w której działa firma. Wskazano również na korzyści wynikające z zastosowania działań marketingu relacji w firmie.

  • Marketing zewnętrzny : produkt
    Publikacja

    - Rok 2005

    W podrozdziale 4.1 podręcznika scharakteryzowano produkt jako element marketingu zewnętrznego. Między innymi omówiono: pojęcie i charakterystykę produktu, klasyfikacje produktów, pojęcie linii i asortymentu produktów, markę i opakowanie produktu, cykl życia produktu oraz proces wdrażania nowych produktów.

  • Marketing zewnętrzny : promocja
    Publikacja

    - Rok 2005

    W opracowaniu omówiono pojęcie promocji, a także miejsce, jakie zajmuje ona w marketingu-mix. Szczególną uwagę poświęcono rozróżnieniu pomiędzy promocją a często utożsamianą z nią komunikacją marketingową. W dalszej części scharakteryzowano instrumenty promotion-mix: reklamę, public relations, promocję sprzedaży, marketing bezpośredni, sprzedaż osobistą i sponsoring.

Rok 2020
  • Marketing relacji we współczesnym świecie
    Publikacja

    - Rok 2020

    Teoria i praktyka marketingu ulegają ciągłej ewolucji, podążając za zmianami gospodarczymi, społecznymi oraz technologicznymi i dostosowując się do nich. Obecne trendy, które napędzają zmiany w globalnym świecie biznesu powodują, że silne relacje z klientami są bardziej niż kiedykolwiek, niezbędne dla strategii firm, które chcą osiągać przewagę konkurencyjną. Nowe warunki działania przedsiębiorstw to również świat, w którym miesza...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2008
  • Marketing szkół wyższych - model budowania relacji ze studentami
    Publikacja

    Wiedza na temat marketingu w szkołach wyższych wciąż znajduje się we wstępnej fazie, jest niepełna i niespójna. Brakuje zwłaszcza modeli teoretycznych uwzględniających naturę usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego. Dla tego sektora powinna być wypracowana specjalna koncepcja marketingowa, wypływająca ze skomplikowanej natury edukacji wyższej. W literaturze dotyczącej marketingu szkolnictwa wyższego najczęściej można spotkać odwołania...

  • Marketing wewnętrzny
    Publikacja

    - Rok 2008

    Omówiono pojęcie marketingu wewnętrznego i zasady na których się opiera. Scharakteryzowano grupy instrumentów wykorzystywanych w marketingu wewnętrznym, takie jak badania wewnętrzne, komunikację wewnętrzną masową i osobistą, spotkania integracyjne, szkolenia i edukację wewnętrzną, motywacje materialne i pozamaterialne oraz czynniki integracji. Przedstawiono najważniejsze fazy i zadania procesu formułowania marketingu wewnętrznego...

  • Modele biznesu elektronicznego a modele komunikacji marketingowej
    Publikacja

    - Rok 2008

    W artykule ukazano polskie i zagraniczne koncepcje modeli biznesu elektronicznego. Przedstawiono również powiązane z nimi modele komunikacji marketingowej w Internecie. Wzrost gospodarczy oraz szybki rozwój wymagają stosowania sprawdzonych modeli funkcjonowania na rynku elektronicznym. Konieczne staje się również dostosowanie modeli komunikacji marketingowej do nowych, zmieniających się potrzeb odbiorców informacji.

  • New product practices and performance of German appliances companies
    Publikacja

    Artykuł prezentuje wyniki badań odnośnie stosowanych praktyk i wyników uzyskiwanych w rozwoju nowych produktów. Badania dotyczyły niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego, zaś podstawową metodą gromadzenie danych była ankieta pocztowa. Rezultaty badań wskazują, że wysokie wyniki rozwoju nowych produktów uzyskują producenci, którzy stosują: strategię pioniera, badania koncepcji, przegląd koncepcji, plan marketingowy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Ocena skuteczności zarządzania polską marką

    Przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.

  • Ocena wybranych programów lojalnościowych Grupy Hotelowej Orbis

    W artykule dokonano analizy i oceny wybranych programów lojalnościowych stosowanych przez Grupę Hotelową Orbis. Na początku przedstawiono główne założenia dotyczące programu lojalnościowego. Następnie zaprezentowano trzy programy lojalnościowe poddane analizie. Przedstawiono nazwę programu, jego formę, marki hoteli go stosujące, korzyści dla uczestników oraz uwagi dotyczące programu. Kolejnym etapem była ocena rozpatrywanych programów....

Rok 2012
Rok 2016
Rok 2023
Rok 2011
  • Modele marketingowej komunikacji relacyjnej
    Publikacja

    W artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji
    Publikacja

    - Rok 2011

    Omówiono istotę współczesnego marketingu usług z punktu widzenia ośrodka innowacji. Przedstawiono sposoby minitorowania potrzeb klientów ośrodka innowacji. Określono główne obszary analizy i wyboru rynku pod kątem kształtowania oferty ośrodka innowacji. Wskazano sposoby wykorzystania wniosków z monitoringu i analizy rynku do kształtowania portfela usług ośrodka innowacji oraz jego aktualizacji.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie

    Coraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2022
Rok 2018
  • NOWE TRENDY I KIERUNKI BADAŃ W MARKETINGU USŁUG
    Publikacja

    Od momentu pojawienia się koncepcji marketingu usług przechodzi ona nieustającą ewolucję. Pojawiające się nowe trendy (m.in. Service-Dominant Logic, Service Logic, New Service Marketing) i obszary badań marketingu usług (np. Transformative Service Research) skłaniają do dokonywania podsumowań pewnego etapu rozwoju i stawiania pytań, w którym kierunku powinny podążać badania marketingu usług w przyszłości. Celem artykułu jest przedstawienie...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2006