Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
  • Marka a postrzeganie nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2015

    Niniejszy rozdział wprowadza czytelników w tematykę związaną z marką, która odgrywa istotną rolę w procesie urynkowienia nowych produktów. Omówiono w nim pojęcie marki i jej funkcje. Przybliżono też zagadnienie budowania zaufania do produktów, występujące rodzaje ryzyka oraz korzyści dla klienta związane szczególnie z jego sferą emocjonalną.W dalszej części opracowania scharakteryzowano różne podejścia związane z opracowaniem strategii...

  • Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y
    Publikacja

    Artykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Komunikacja marketingowa, jako istotny instrument kreujący wizerunek nowego produktu
    Publikacja

    - Rok 2015

    Niniejszy rozdział przybliża czytelnikom zagadnienia związane z komunikacją marketingową w kontekście wprowadzania na rynek nowych produktów. Opisano w nim pojęcie komunikacji marketingowej, elementy procesu komunikacji marketingowej oraz funkcje pełnione przez komunikację. Przybliżono też rodzaje strategii (w tym strategie przekazu) i omówiono kanały komunikacji. Scharakteryzowano również metody ustalania budżetu na realizację...

  • Knowledge management driven leadership, culture and innovation success – an integrative model
    Publikacja

    Purpose – This article examines the relation between knowledge management (KM) driven leadership, culture and innovation success of knowledge-intensive small and medium sized companies. By building on the previously reported research on leadership, culture, innovation, and knowledge management, we synergistically integrated KM-driven leadership and innovation success while exploring the meditational role of culture in that. Design/methodology/approach...

  • Innowacje w marketingu jako czynnik kształtujący konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynku UE
    Publikacja

    W artykule, na podstawie wyników badań prowadzonych w krajach członkowskich UE, omówiono w jakim zakresie polskie przedsiębiorstwa wykorzystują w prowadzonych przez siebie działaniach marketingowych nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne i jak to przekłada się na ich konkurencyjność na tle krajów członkowskich UE.

  • Innowacje jako wyzwanie dla działań marketingowych banków komercyjnych
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2015

    W referacie przedstawiona została istota innowacji w funkcjonowaniu banków komercyjnych na rynku polskim. Na podstawie danych statystycznych przeprowadzona została analiza poziomu innowacyjności banków i innych instytucji finansowych z uwzględnieniem zróżnicowania podmiotowego oraz ze względu na rodzaje innowacji. W pracy zidentyfikowane zostały również podstawowe grupy czynników wpływających na innowacje i związane z nimi działania...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Implementing the consumer-based brand equity scale for beer brands – a Tyskie and Żywiec case study
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    The concept and management of brand equity is of great importance to scholars and managers. In this article, brand equity is approached from the consumers’ point of view i.e., consumer-based brand equity (CBBE) in the context of two beer brands offered in Poland – Tyskie and Żywiec. The objective of this article is to demonstrate how managers can implement the CBBE scale as an audit and monitoring instrument to their brands. A...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Image as a key factor of brand value at social media
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2015

    The paper aims to investigate the relationship between social media presence and activities and brand value for the most valuable Global Brands 2012 (Interbrandt 2013). Social media communication is an innovative way of communication. Brand value is a key performance indicator of brand strategy for managers. Brand and category image realized to be the key factor of investigated relation.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2014
  • Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium"
    Publikacja

    W artykule podjęto rozważania dotyczące zagadnienia lojalności w obecnym społeczeństwie informacyjnym. Powszechnie panująca konsumpcja oraz „zalew informacyjny”, wynikający z wykorzystywania nowoczesnych technologii w zakresie komunikacji sprawiły, że postanowiono sprawdzić, czy wciąż możemy mówić o lojalności klientów. Pokoleniem, które stanowi ważny segment rynku i jednocześnie podmiot analizy, jest pokolenie Y, tzw. „Millenium...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • KIERUNKI ROZWOJU HANDLU ELEKTRONICZNEGO

    Celem artykułu jest ukazanie istoty e-commerce oraz wskazanie najważniejszych kierunków jego rozwoju w Polsce. Opracowano uniwersalną definicję handlu elektronicznego oraz ukazano jego miejsce na tle biznesu elektronicznego oraz gospodarki internetowej. W dalszej części przedstawiono wyniki badań dotyczących najbardziej istotnych w najbliższych latach kierunków rozwoju handlu elektronicznego, jakimi są mobile commerce oraz social...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Jakość usług hotelarskich z punktu widzenia klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis
    Publikacja

    W artykule skoncentrowano się na przedstawieniu zagadnienia jakości usług hotelarskich oraz tego jak jest ona odbierana przez konsumentów tych usług – gości hotelowych. Zaprezentowano wyniki autorskiego badania poświęconego ocenie jakości usług hotelarskich. Badanie przeprowadzono w wybranych hotelach trzygwiazdkowych Grupy Hotelowej Orbis. Narzędziem wykorzystanym w badaniu był kwestionariusz SERVQUAL. W prezentacji wyników badania...

  • Inwestycje i metody badania ich efektywności
    Publikacja

    - Rok 2014

    W czasach dynamicznego postępu technologicznego i ekonomicznego pojęcie "inwestycji" w obszarze funkcjonowania każdego z przedsiębiorstw nabrało szczególnego znaczenia. Aby firma mogła przetrwać i rozwijać się na rynku, poza sprawnością bieżącego działania powinna realizować czynności określone przedsięwzięciami inwestycyjnymi, które wykazywać powinny wysoką efektywnością. To właśnie one mogą prowadzić do zmian z nadwyżek w papiery...

  • Innowacyjność instytucji finansowych w Polsce – perspektywy rozwoju
    Publikacja

    Usługi finansowe będące coraz ważniejszą częścią gospodarki w krajach rozwiniętych, w dużym stopniu absorbują innowacje, stając się jednocześnie ważnymi podmiotami tworzącymi innowacje w obszarze zmian marketingowych i organizacyjnych. W artykule przedstawiono istotę innowacji w usługach finansowych. Przedstawiono podstawowe kategorie innowacji stosowanych w usługach finansowych. Na podstawie danych statystycznych dokonano analizy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Innowacje w działalności marketingowej instytucji finansowych na rynku polskim
    Publikacja

    W artykule przedstawiono istotę innowacji w usługach finansowych. Na podstawie danych statystycznych dokonano analizy poziomu innowacyjności instytucji finansowych z uwzględnieniem zróżnicowania podmiotowego oraz ze względu na rodzaje innowacji. Szczególną uwagę zwrócono na innowacje marketingowe jako wpływające w sposób bezpośredni na działalność marketingową instytucji finansowych. Przedstawiono podstawowe kategorie innowacji...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Innowacje jako przedmiot obrotu rynkowego

    W artykule podjęto problem cech innowacji jako produktów, które na świecie, coraz częściej również w Polsce, stają się przedmiotem obrotu rynkowego. Różnią się zdecydowanie od produktów, oferowanych przez przedsiębiorstwa produkcyjno-usługowe na rynkach dóbr konsumpcyjnych, także gotowych dóbr przemysłowych. Kluczowe różnice wynikają z tego, że innowacja może być produktem - przedmiotem obrotu rynkowego już jako idea i koncepcja,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Inbound marketing a skuteczna komunikacja marketingowa
    Publikacja

    Celem artykułu jest ukazanie koncepcji inbound marketing jako przykładu nowego podejścia do planowania i realizacji polityki komunikacji marketingowej w Internecie. Współcześnie klienci nie chcą być atakowani nachalną reklamą lub zanudzani przez nieatrakcyjne treści. Odwracają się od marek, które prowadzą z nimi komunikację jedynie przy użyciu tradycyjnych działań komunikacji marketingowej. Znane organizacje wykorzystują do promowania...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Impact of Usability Website Attributes on Users’ Trust, Satisfaction and Loyalty

    This paper presents the results of an experimental study aimed at identifying possible relationships among website usability characteristics, consumer satisfaction, trust and loyalty. These factors regard not only customer satisfaction in a transactional sense, but in the long term they may affect e-customer behavior, opinions, recommendations and attitudes toward using on-line services in general. The study was performed with...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Hedging with derivatives - Case of Polish market
    Publikacja

    This paper attempts to show the ways of reaching the competitive advantage by hedging with derivatives in Poland. It shows the results of investigation of 50 Polish companies and comparison to the situation in high developed countries. Through broad review of relevant literature, the authors presented the correlation between hedging and competitive advantage. Moreover, paper shows the reasons, of differences between Poland and...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
  • Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    The purpose of the current study is to develop a literature review on “online consumer engagement” (OCE). Articles from 2006 to 2016 published in the marketing journals and other related journals have been reviewed to summarise the OCE concept. Although there is not an agreed definition and conceptualisation of OCE, this study classified the concept as either behavioural or psychological within the dimensions of cognitive, emotional,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019
Rok 2003
Rok 2010
  • Kształtowanie relacji między pracownikami hotelu a klientami na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis

    W artykule przedstawiono proces budowania relacji z klientami hotelu. W ramach tego procesu wyodrębniono dwa etapy: pozyskiwania klienta i budowania relacji wyższego stopnia. W odniesieniu do każdego z etapów, przeanalizowano wykorzystywane instrumenty marketingowe i wskazano na konkretne działania podejmowane w ich zakresie. Podmiotem podjętego zagadnienia jest Grupa Hotelowa Orbis.

  • Korzyści z budowania relacji pomiędzy szkołą wyższą a studentami
    Publikacja

    Zarządzanie relacjami szkół wyższych ze studentami w coraz większym stopniu staje się przedmiotem zainteresowania zarówno badaczy zajmujących się marketingiem, jak i osób odpowiedzialnych za zarządzanie uczelniami. Podkreśla się, że budowanie relacji pomiędzy partnerami związane jest ściśle z korzyściami, jakie może przynieść dana relacja i kosztami, które trzeba ponieść w związku z jej budowaniem. W artykule przedstawione zostały...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Jakość w marketingu - Kreowanie systemu identyfikacji wizualnej na przykładzie UMCS Lublin
    Publikacja

    - Rok 2010

    Zarządzanie jakością dotyczy wszystkich dziedzin pracy przedsiębiorstwa od systemu funkcjonowania organizacji do produktu finalnego dostarczonego na rynek. W przypadku wyższej uczelni, produkt finalny ma inny charakter niż w sektorach produkcyjnych. Wytwór ów nie jest namacalny, nie jest przedmiotem fizycznym, wiąże się natomiast z wiedzą, którą absolwenci posiadają. Polityka jakości prowadzona na uczelniach może dotyczyć wszystkich...

  • Inżynieria doświadczenia w systemie marketingu
    Publikacja

    - Rok 2010

    Nowym paradygmatem marketingu stało się ostatnio doświadczenie. Stanowi ono ważny element wartości dla klienta. Doświadczenie i osobisty rozwój są dla niego ważniejsze niż sama konsumpcja dóbr. Inżynieria może stanowić kanwę dla teoretycznych podstaw nowego paradygmatu, jakim jest doświadczenie. Prrojektowanie, przetwarzanie, eksploatowanie i utylizowanie mogą być ważnymi obszarami działań marketingowych i doświadczeń klientów.

  • Identyfikacja sposobności do tworzenia nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2010

    W tym rozdziale monografii przedstawiono koncepcję identyfikacji sposobności do tworzenia nowych produktów jako pierwszego etapu procesu kształtowania nowych produktów. Etap ten poprzedza przygotowanie strategicznych wytycznych w zakresie kształtowania nowych produktów, zaś w jego zakresie scharakteryzowano: poszukiwanie sposobności, rozpoznanie sytuacji rynkowej i wymagań dotyczących sposobności oraz kwalifikowanie sposobności...

Rok 2016
  • Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej
    Publikacja

    Celem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2012
Rok 2013
  • Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu w usługach ubezpieczeniowych
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w usługach ubezpieczeniowych. Zidentyfikowano w tym celu podstawowe oczekiwania interesariuszy oraz najważniejsze obszary zastosowania CSR w instytucjach ubezpieczeniowych. Zaprezentowano również podstawowy związek pomiędzy działaniami społecznie odpowiedzialnymi realizowanymi przez instytucje ubezpieczeniowe a ich wizerunkiem. Na podstawie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Karta założeń nowego produktu
    Publikacja

    - Rok 2013

    W pracy przedstawiono istotę i funkcje założeń nowego produktu oraz składniki karty założeń. Założenia te stanowią zestawienie planowanych aspektów technicznych, marketingowych i ekonomicznych dotyczących wdrażanego nowego produktu. Powstają one jako jeden z końcowych elementów fazy przygotowania koncepcji w procesie kształtowania nowego produktu, zaś karta założeń jest ich formalnym wyrazem. Określono trzy podstawowe funkcje założeń...

  • Influence of advertisement in social media in knowledge based economy
    Publikacja

    In the era of knowledge based economies every year the number of companies that starting their advertising campaigns increase. According to Social Enterprise Report, 38% of leading companies in Poland have its profile on social networking sites. In this paper, we are going to introduce two case studies. The first one is the advertising campaign of Heyah based on the history of communism. The second case study is the continuation...

  • Implementing second-order CFA model for the factorial validity of brand equity
    Publikacja

    - Rok 2013

    The purpose of this study was to test the implementation of a second-order CFA model for the factorial validity of Aaker’s consumer-based brand equity framework. To test the proposed theoretical model 186 data sets generated through a standardized onlinesurvey were evaluated. The data wasanalyzedusing structural equation modeling with AMOS 21.0 software. The results demonstrated that the higher order CFA model for consumer-based...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • GROUPS OF GERMAN DOMESTIC APPLIANCE MANUFACTURERS ACCORDING TO NEW PRODUCT DEVELOPMENT PRACTICES

    Finding the best way to develop new products has been always a hot topic for practitioners and academics. However, so far only a few of these kinds of studies have concentrated on a single industry. In this paper, we group German domestic appliance manufacturers with regards to their new product development (NPD) practices to discover their attitude to NPD effort. By conducting a survey we found that three different groups of manufacturers...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2002
Rok 2011
  • Komunikacja marketingowa pomiędzy szkołą wyższą a studentami
    Publikacja

    W artykule poruszono problem komunikacji pomiędzy szkołą wyższą a jej najważniejszymi klientami, czyli studentami. Zwrócono uwagę, że dobra komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów budujących relacje oraz, że niewystarczające jest obecnie wyłącznie tradycyjne postrzeganie komunikacji, zwłaszcza w przypadku tak nietypowych usług, jakimi są usługi edukacyjne szkół wyższych. Scharakteryzowane zostały trzy najważniejsze...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Hierarchia ważności wymagań studentów wobec usług on-line
    Publikacja

    W artykule ustalono hierarchię wymagań studentów wobec usług on-line na podstawie danych z badania ankietowego, w którym zastosowano skalę porównywania parami. Wyniki pokazują, że badani oczekują przede wszystkim korzystnej ceny usługi on-line, a następnie bezpieczeństwa jej świadczenia. Na kolejnej pozycji znajdują się następujące wymagania: niskie dodatkowe wydatki, dostęp do odpowiedniej ilości informacji, wygodne korzystanie...

Rok 2006
Rok 2009
  • Jakość i relacje z klientami na rynku usług hotelarskich.
    Publikacja

    Wraz z rozwojem gospodarki wolnorynkowej funkcjonowanie na rynku usług hotelarskich staje się coraz trudniejsze. Istotnym elementem staje się więc badanie jakości usług i podejmowanie na podstawie wyników tych badań efektywnych działań. Kluczowe jest zatem: zdefiniowanie sposobu postrzegania jakości przez klienta, zbudowanie skutecznego instrumentu pomiaru dla jakości usług hotelarskich i dogłębna analiza wyników dostarczanych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2005
Rok 2008
  • Innowacyjność usług i metody jej pomiaru
    Publikacja

    Koncentrowanie rozważań teoretycznych i badawczych na innowacjach w przemyśle oraz niewystarczająca uwaga skierowana na innowacje w usługach stały się impulsem do podjęcia tematu innowacji w usługach. W artykule autorzy podjęli się zadania przedstawienia wybranych metod pomiaru innowacji z proponowanymi modyfikacjami na potrzeby polskiego sektora usługowego.

  • Informacje uzyskiwane z testowania koncepcji nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2008

    Celem pracy jest określenie i przegląd rodzajów informacji uzyskiwanych w typowych testach koncepcji nowych produktów oraz przedstawienie zastosowania tych informacji w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw.

Rok 2007
  • Innowacje w rozwoju przedsiębiorczości w środowisku akademickim na przykładzie Politechniki Gdańskiej
    Publikacja

    - Rok 2007

    Omówiono przedsiębiorczość we współczesnej gospodarce rynkowej i rolę innowacji w jej rozwoju. Przedstawiono dotychczasowy stan rozwoju innowacji i przedsiębiorczości w środowisku akademickim na przykładzie Politechniki Gdańskiej. Scharakteryzowano inicjatywy pobudzające rozwój innowacji i przedsiębiorczości w Politechnice Gdańskiej. Określono warunki skutecznego rozwoju przedsiębiorczości w środowisku akademickim w Polsce.

  • Innowacje jako czynnik rozwoju usług w krajach Unii Europejskiej
    Publikacja

    - Rok 2007

    Usługi w ostatnich latach stają się coraz ważniejszą częścią gospodarki światowej. Stają się jednoczesnie jednym z ważniejszych czynników rozowju innowacyjności krajów rozwiniętych. Unia Europejska pod tym względem pozostaje stosunkowo słabo rozwiniętym obszarem. W artykule podjęto próbę przeanalizowania zjawiska innowacyjnościw usługach.